Τελευταίο αντίο στον Περικλή Παναγόπουλο: «Για εμάς δεν έφυγε ποτέ»

Θλίψη για τη σύζυγο του και τα παιδιά του

Δείτε το video από την εκπομπή "Αλήθειες με τη Ζήνα" 

Πλήθος κόσμου από τον πολιτικό και επιχειρηματικό κόσμο έδωσε «το παρών» στον Ιερό Ναό Αγίου Διονυσίου Αρεοπαγίτου, για να πει το τελευταίο αντίο στον εφοπλιστή Περικλή Παναγόπουλο, ο οποίος «έφυγε» από τη ζωή την Τρίτη σε ηλικία 84 ετών.

Ο εφοπλιστής Περικλής Παναγόπουλος. Φωτογραφία: Eurokinissi

Η εξόδιος ακολουθία έγινε στον Ιερό Ιερό Ναό Αγίου Διονυσίου Αρεοπαγίτου, ενώ θα ακολουθήσει η ταφή, στον Οικογενειακό τάφο, στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών.

Η σύζυγος του εφοπλιστή, Κατερίνα Παναγοπούλου. Φωτογραφία: ΝDP

Ο Αλέξανδρος Παναγόπουλος με την Αλίν Παναγοπούλου. Φωτογραφία: ΝDP

Μεταξύ εκείνων που βρέθηκαν εκεί και ο επίτροπος μετανάστευσης, Δημήτρης Αβραμόπουλος, ο οποίος δήλωσε:

 «Πιο πολύ απ’ όλα αγαπούσε τα παιδιά του, τη σύζυγό του, την οικογένεια και την πατρίδα. Τον αποχαιρετούμε με αγάπη και του λέμε ότι για εμάς δεν έφυγε ποτέ. Γαλήνιος ο δρόμος στην αιωνιότητα Περικλή».

Το συγκινητικό «αντίο» της συζύγου του Περικλή Παναγόπουλου

O Ιερός Ναός Διονυσίου Αρεοπαγίτου γέμισε με στεφάνια. Φωτογραφία: ΝDP

O Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος. Φωτογραφία: Μπόνης Χρήστος/Eurokinissi

O Πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας. Φωτογραφία: Μπόνης Χρήστος/Eurokinissi

Ο Κώστας Καραμανλής, πρώην πρωθυπουργός και αρχηγός της Ν.Δ. Φωτογραφία: Μπόνης Χρήστος/Eurokinissi

Το «αντίο» της συζύγου του

Με λίγα τρυφερά λόγια αποχαιρέτισε τον σύζυγό της, Περικλή Παναγόπουλο, η Κατερίνα Παναγοπούλου, η γυναίκα που τα τελευταία χρόνια υπήρξε το στήριγμά του και ο άνθρωπος που βρισκόταν πλάι του σε δύσκολες και εύκολες στιγμές. Με ανάρτησή της στο Facebook έγραψε λίγο μετά τον θάνατό του:

"Έφυγε" ο Πατριάρχης της Επιβατηγού Ναυτιλίας Περικλής Σ. Παναγόπουλος, Επίτιμος Πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών Επιβατηγού Ναυτιλίας, σε ηλικία 83 ετών, την Τρίτη, 5 Φεβρουαρίου 2019, στις 06.00 π.μ.. Μετά, από πολύχρονη μάχη, ξεκίνησε το τελευταίο του και μεγαλύτερο ταξίδι. Ολοκλήρωσε την επίγεια πορεία του, εν ειρήνη, στο σπίτι του, έχοντας, όπως επιθυμούσε στο πλευρό του, τη σύζυγό του, τα παιδιά του και τα εγγόνια του. Η εξόδιος ακολουθία θα τελεστεί στον Ιερό Ναό Αγίου Διονυσίου Αρεοπαγίτου, την Παρασκευή, 8 Φεβρουαρίου 2019 και θα ακολουθήσει η ταφή, στον Οικογενειακό τάφο, στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών.

Πώς γνώρισε τη σύζυγό του

Η συνάντησή τους ήταν εντελώς τυχαία και οφείλεται σε ένα… λάθος του Περικλή Παναγόπουλου. 

Ήταν περίπου τριάντα χρόνια πριν όταν ο γνωστός εφοπλιστής βρέθηκε σε πολυκατοικία στην οδό Χάρητος στο Κολωνάκι για να συναντήσει έναν αρχιτέκτονα. Όμως αντί να χτυπήσει το κουδούνι του αρχιτεκτονικού γραφείου, χτύπησε το κουδούνι ενός ατελιέ υψηλής ραπτικής. 

Την πόρτα ανοίγει τότε η μελαχρινή Κατερίνα Ναυπλιώτου, σχεδιάστρια τότε υψηλής ραπτικής που δημιουργούσε βραδινές τουαλέτες για τις κυρίες της καλής κοινωνίας. 

Τότε ήταν παντρεμένη και μητέρα ενός αγοριού, όμως ο έρωτας με τον Περικλή Παναγόπουλο ήταν κεραυνοβόλος. Ο εφοπλιστής ήταν παντρεμένος με την Μπρούνα και είχε δύο παιδιά, τον Αλέξανδρο και την Ειρήνη, όμως πήρε διαζύγιο και παντρεύτηκε την Κατερίνα Ναυπλιώτου, η οποία υιοθετεί το επώνυμο του συζύγου της και αναπτύσσει αργότερα έντονη φιλανθρωπική και κοινωνική δράση. 

Η ίδια σε συνέντευξή της έχει δηλώσει ότι το μεγαλύτερο μάθημα ζωής που πήρε από τον γνωστό εφοπλιστή είναι ότι η μοίρα των Ελλήνων βρίσκεται στην οικουμένη. Ότι η ζωή και η επιτυχία δε χαρίζονται, αλλά κατακτούνται. 

Σταύρος Ξαρχάκος - Ηρώ Σαΐα. Φωτογραφία: ΝDP

Ο Αλέξανδρος Λυκουρέζος. Φωτογραφία: ΝDP

Η απαγωγή, οι δραματικές διαπραγματεύσεις και τα λύτρα των 30 εκατομμυρίων

Το 2009 ήταν μια χρονιά σταθμός στη ζωή του ζευγαριού που σημαδεύτηκε από την απαγωγή του Περικλή Παναγόπουλου. 
Τις δύσκολες εκείνες ώρες η Κατερίνα Παναγοπούλου αναλαμβάνει τις διαπραγματεύσεις με τους απαγωγείς του συζύγου της. Δε διστάζει να βγει τηλεφωνικά στο δελτίο της ΕΡΤ, που τότε παρουσίαζε η Μαρία Χούκλη ζητώντας από τους απαγωγείς να επικοινωνήσουν μαζί της για να επιστρέψει ο σύζυγός της στο σπίτι του σώος και αβλαβής.

Όντως οι δράστες επικοινώνησαν και ζήτησαν 30 εκατομμύρια ευρώ ως λύτρα για να αφήσουν τον εφοπλιστή ελεύθερο. Τα λεφτά παραδόθηκαν, ο Περικλής Παναγόπουλος επέστρεψε σώος και αβλαβής στο σπίτι του και οι δράστες τελικά συνελήφθησαν, όμως τα 30 εκατομμύρια ευρώ δεν βρέθηκαν ποτέ και παραμένουν… άφαντα μέχρι και σήμερα.

O Δήμαρχος Μαραθώνα, Ηλίας Ψινάκης

Η Μιμή Ντενίση

Ποιος ήταν ο Περικλής Παναγόπουλος

Ο κ. Περικλής Παναγόπουλος θεωρείται ο θεμελιωτής της σύγχρονης Ελληνικής ακτοπλοΐας, καθώς υπήρξε εκείνος που με τις κινήσεις του και τις αποφάσεις του άλλαξε για πάντα το προφίλ της ακτοπλοΐας της χώρας, πρώτα στις γραμμές του εξωτερικού και ακολούθως στις γραμμέςτου εσωτερικού.

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1935 και ήταν γιος του Καλαματιανού Σταύρου Παναγόπουλου και της Ειρήνης, η οποία κατάγονταν από μεγάλη οικογένεια της Κωνσταντινούπολης. Ο πατέρας του απεβίωσε στην διάρκεια του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου. Άλλοι λένε ότι απεβίωσε στην διάρκεια του εμφυλίου πολέμου και άλλοι ότι απεβίωσε κατά την διάρκεια βασανιστηρίων από τους Γερμανούς όταν τον συνέλαβαν ως μέλος της Αντίστασης.

Η καταγωγή της μητέρας του όμως και οι στενοί δεσμοί που διατηρούσε στη Κωνσταντινούπολη η οικογένεια της με την οικογένεια του εθνικού ευεργέτη Ευγένιου Ευγενίδη, ήταν αυτή που τον έφερε για πρώτη φορά σε επαφή με το υγρό στοιχείο.

Μαθητής ακόμη στον ελεύθερο χρόνο του, αλλά και στις διακοπές του εργάζονταν στα κρουαζιερόπλοια της Home Lines του Ομίλου Ευγενίδη, ενώ ο Ευγένιος Ευγενίδης ήταν ο άνθρωπος εκείνος που τον τράβηξε κοντά του, αναλαμβάνοντας κατά κάποιο τρόπο την επιμέλεια του.

Φοίτησε στη Σχολή Ecole Superiense de Commerce της Ελβετίας, από όπου πήρε το πτυχίο του και αμέσως εργάστηκε στη Home Lines. Ο θάνατος του Ευγένιου Ευγενίδη, το 1954, τον βρίσκει να εργάζεται ως εκπαιδευόμενος σε εταιρία του ομίλου στο Λονδίνο και το 1955 μετακομίζει στα κεντρικά γραφεία της Home Lines στη Γένοβα, όπου εργάστηκε σε όλα τα τμήματά της αποκτώντας έτσι μια πλούσια εμπειρία στη διαχείριση των ναυτιλιακών εταιριών.

Δέκα χρόνια αργότερα, το 1965, και έχοντας περάσει από τις περισσότερες διευθυντικές θέσεις της Home Lines σε διάφορα σημεία του πλανήτη, αποφασίζει να εγκαταλείψει τον Όμιλο Ευγενίδη και έτσι φτάνει για πρώτη φορά στον Πειραιά προκειμένου να αναλάβει γενικός διευθυντής της εταιρίας κρουαζιεροπλοίων Sun Line του εφοπλιστή Μπάμπη Κιοσέογλου.

Έξι χρόνια αργότερα, το 1971, αποχωρεί από τη Sun Line με σκοπό να δημιουργήσει για πρώτη φορά δική του εταιρία. Έτσι ιδρύεται η εταιρία– φαινόμενο Royal Cruise Line.

Το 1989 πουλά την εταιρία του και ιδρύει την Magna Marine Inc., η οποία δραστηριοποιήθηκε στη διαχείριση φορτηγών πλοίων.

Το 1994 ίδρυσε την Superfast Ferries παραγγέλνοντας δύο πλοία, τα οποία σκόπευε να δρομολογήσει στη γραμμή Πάτρας – Ιταλίας. Τέσσερα χρόνια αργότερα, τον Αύγουστο του 1999 αποκτά τον έλεγχο του 38,8% των Γραμμών Στρίντζη Ναυτιλιακή Α.Ε. και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα αυξάνει το ποσοστό του σε 48,8% αποκτώντας και τον πλήρη έλεγχο της εταιρίας που μετονομάσθηκε σε Blue Star Ferries.

Η Άντζελα Γκερέκου

Η Βίκυ Χατζηβασιλείου 
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top