Δοκιμάζουμε το νέο SEAT Arona 1.0 TSI DSG 7 

Στο πνεύμα της εποχής 

SEAT Arona 1.0  TSI DSG 7  δοκιμή

H Seat δεν μπορούσε να μείνει έξω από το παιχνίδι με τα crossover  καθώς αυτή η κατηγορία έχει αρχίσει να κατακτά όλο και μεγαλύτερο αγωνιστικό κοινό. Απλά έπρεπε να βρει την συνταγή της επιτυχίας έτσι ώστε να μην κατασκευάσει ένα μοντέλο που δεν θα έδειχνε «ξένο» σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της και θα ήταν στο πνεύμα της εποχής . Η λύση ήταν απλή και σίγουρη. Ο πιονέρος της βασίστηκε πάνω στο πετυχημένο μοντέλο της το IIbiza με τους σχεδιαστές να δίνουν τις δικές τους πινελιές έτσι ώστε το μοντέλο να είναι ξεχωριστό. Το όνομα αυτού Arona. To Arona  το οποίο διαθέτει στοιχεία από ένα SUV και ένα crossover δεν έγινε στο «πόδι» αλλά αντίθετα δαπανήθηκαν 900.000.000 ευρώ για την παραγωγή του. Το ποσό διατέθηκε για την εξέλιξη του αλλά και για να γίνει ξεχωριστή γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο της Ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στο Martorelli.


Μπορεί όπως είπαμε το Ibiza αποτέλεσε την βάση για την κατασκευή του όμως το Arona που «πατάει»  στη πλατφόρμα MQB A0 έχει μεγαλύτερες διαστάσεις που μεταφράζονται σ μήκος 4.138 mm. σε ύψος .552 mm και σε αύξηση του μεταξονίου κατά 2 mm. Επιπλέον υπάρχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά τα 19 cm . Οι διαφορές αυτές κάνουν το Arona να δείχνει ότι είναι μια σκάλα πιο πάνω από το Ibiza αλλά όχι σε σημείο που να το κάνουν δυσκίνητο μέσα στην πόλη . Σχεδιαστικά διαθέτει πολλές από τις γραμμές του Ibiza.

Ξεχωρίζουν τα  έντονα νεύρα σε όλο το αμάξωμα , τα φωτιστικά σώματα με την αιχμηρή σχεδίαση που δένουν αρμονικά με την  λεπτή τραπεζοειδή μάσκα και ο μεγάλος αεραγωγός στον μπροστινό προφυλακτήρα. Επιπλέον οι γκρι πλαστικές προστατευτικές «ποδιές» μπροστα και πίσω τονίζουν και τον off road χαρακτήρα χωρίς βέβαια να υπάρχει το προνόμιο της τετρακίνησης Η νεανική του διάθεση τονίζεται και από την διχρωμία με την οροφή να προσφέρεται σε πορτοκαλί ,μαύρο και γκρι χρώμα.


Περνώντας στο εσωτερικό βλέπεις  το ταμπλό του…Ibiza, καθώς έχει μεταφερθεί αυτούσιο από το best seller τηςSeat. Είναι κατασκευασμένο από σκληρά πλαστικά πλην όμως σωστά συναρμολογημένα με το φινίρισμα να συμπληρώνει την καλή εικόνα.

Στα hi tech στοιχεία  ανήκει η μεγάλη οθόνη αφής 8 ντσών με την εξαιρετική ανάλυση και τα ωραία γραφικά , η οποία ενσωματώνει  όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα αυτοκινήτου μεταξύ των οποίων και της συνδεσιμότητας με Apple Car Play, Android Auto και Mirror Link.

Οι θήκες για τα μικροαντικείμενα είναι μπόλικες ενώ οι επιβάτες δεν θα αισθανθούν στριμωγμένοι ακόμη και αν είναι πέντε. Επιπλέον υπάρχει λόγω του αυξημένου ύψος και μπόλικος «αέρας» πάνω από τα κεφάλια  τους. Το πορτμπαγκάζ με το διπλό πάτωμα έχει χωρητικότητα 400 λίτρα τιμή που εκτοξεύεται στα 1.280 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.Μια ακόμη διαφορά που εντοπίζεις αν έχεις οδηγήσει και το Ibiza είναι όταν κάθεσαι στην θέση του οδηγού καθώς καταλαβαίνεις ότι είσαι πιο ψηλά κάτι που επιβεβαιώνεται και με τα νούμερα με τα  5 cm περισσότερα. Με αυτό τον τρόπο έχεις και καλύτερη ορατότητα.

Ξεκινάμε λοιπόν με την αβάντα ότι κάτω από το καπό υπάρχει ένας δοκιμασμένος, αξιόπιστος και αποδοτικός κινητήρας του ομίλου VW. Ο χιλιάρης τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας αποδίδει 115 ίππους στις 5500 σ.α.λ. και ροπή  200 Nm  στις 2000 σ.α.λ.  και έχει την …ευτυχία να συνεργάζεται με το δοκιμασμένοι και γρήγορο στις αλλαγές του αυτόματου σειραικού  κιβωτίου ταχυτήτων  διπλού συμπλέκτη  DSC7.. Το μοτέρ είναι εύστροφο με γραμμική λειτουργία στο πάτημα του γκαζιού. Τα 0-100 χλμ./ώρα στην θέση S στο κιβώτιο ρχονται σε 10  δευτερόλεπτα με την βελόνα του ταχύμετρου να ξεπερνά τα 180 χλμ./ώρα.

Ο 3κυλινδρος TSI με τα 115 άλογα  κατά την άποψη μας ταιριάζει γάντι για το αμάξωμα των 1180 κιλών του Arona και το σημαντικό δεν θα σε ενοχλήσει η χροιά του θορύβου που παράγουν κινητήρες τέτοιας διάταξης. Στον δρόμο το Arona «καταπίνει « τα χιλιόμετρα με ευκολία και είναι ευθύβολο. H ρύθμιση της ανάρτησης  είναι τέτοια ώστε να αποφεύγονται οι αυξημένες κλίσεις στις στροφές λόγω της αυξημένης απόστασης από το έδαφος όπως είπαμε κατά 19 εκατοστά. Κινηθήκαμε σε επαρχιακό δρόμο με συνεχείς στροφές και μας άρεσε το γεγονός ότι το Arona αλλάζει γρήγορα κατεύθυνση εμπνέοντας εμπιστοσύνη στον οδηγό. Το τιμόνι αν και ελαφρύ είναι ακριβές  και δίνει τις απαραίτητες πληροφορίες. Το σύστημα πέδησης είναι ίδιο με του  Ibiza, και διαθέτει αεριζόμενους δίσκους μπροστά και απλούς πίσω.

 
Τα πέντε αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης και τα σύγχρονα ηλεκτρονικά που διαθέτει  μεταξύ των οποίων είναι και το σύστημα  αποφυγής σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα Το Seat Arona αποτελεί ένα πολύ σημαντικό «όπλο» του ομίλου της VW που έχει δώσει ιδιαίτερη σημασία σε αυτό γιατί ας μην ξεχνάμε είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρείας στη συγκεκριμένη κατηγορία των crossover . Η τιμή των 20950 ευρώ αφορά την πλούσια έκδοση της δοκιμής μας  με οροφή σε διαφορετικό χρώμα,  σκούρα κρύσταλλα ,πλαίσιο πλαϊνών παραθύρων χρωμίου,  διζωνικός κλιματισμό, aircare, αισθητήρες φωτός/βροχής, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, ηλεκτροχρωματικός εσωτερικός καθρέπτης, ζάντες αλουμινίου 16'' Design κ.α. Η τιμή εκκίνησης για την έκδοση με τα 95 άλογα είναι στα 15295 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top