Οδηγούμε τη νέα BMW X3 xDrive 25d

Μεγαλύτερη ομορφότερη και πλουσιότερη

Νέα BMW X3 xDrive Δοκιμή

Η BMW X3 από την πρώτη γενιά της, όπως και η σειρά 3 αποτέλεσε το  αγαπημένο μοντέλο των Ελλήνων,  κάτι που φάνηκε και στις πωλήσεις. Μάλιστα αποτέλεσε το μοντέλο  που εγκαινίασε τη μεσαία κατηγορία SAV (Sports Activity Vehicle) το 2003. Από εκείνη την χρονιά ,και μέχρι σήμερα  κατέγραψε  πάνω από 1.5 εκατομμύριο νέες ταξινομήσεις 

Η τρίτη γενιά είναι και η καλύτερη από όλες καθώς οι διαστάσεις της αυξήθηκαν σε σημείο που να ξεπερνάει το μέγεθος της BMW X5  πρώτης γενιάς. Το μήκος έχει φτάσει τα 4.708 mm, το πλάτος τα 1.891 και το ύψος τα 1.676 mm. Την ίδια στιγμή το μεταξόνιο πήρε  54 mmα αγγίζοντας τα  2.864 mm ενώ αύξηση είχαμε και στα μετατρόχια κατά 5  mm. Ενώ θα περίμενε κάποιος  με το «μεγάλωμα» της να έχει βαρύνει έγινε το αντίθετο. 


Η  ολοκαίνουργια  Χ3 xDrive  η οποία «πατάει» στη νέα πλατφόρμα CLAR είναι ελαφρύτερη κατά  55 κιλά και αυτή η μείωση βάρους οφείλεται στην επιλογή αλουμινίου σε μέρη του κινητήρα  και σε συνθετικά εξαρτήματα. Τη BMW X3  οδηγήσαμε για πρώτη φορά  στα Καλάβρυτα και είχαμε εντυπωσιαστεί από την στιβαρότητα της και τα νέα συστήματα εξοπλισμού με την οποία την είχαν προικοδοτήσει .

Η τετρακίνηση «μπέμπα» διαθέτει επιβλητική σχεδίαση με την γνωστή μάσκα με τα «νεφρά» σήμα κατατεθέν των μοντέλων της Βαυαρικής ς εταιρείας, να δεσπόζει  στο μέσο  των «θυμωμένων» φωτιστικών σωμάτων  τεχνολογίας led  Στο καπό ξεχωρίζουν οι δυο έντονες παράλληλες ακμές ενώ στο πλάι υπάρχουν καθαρές γραμμές που ανεβαίνουν στο τελείωμα . Η οροφή χαμηλώνει στο πίσω μέρος δίνοντας μια πιο coupe άποψη στην σχεδίαση. Η σχεδίαση δίνει κορυφαία αεροδυναμική (Cd = 0.29).


Μπαίνοντας στο εσωτερικό αντικρίζεις από την θέση του οδηγού το ταμπλό με τον οδηγοκεντρικό σχεδιασμό του. Η ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα είναι σε υψηλά επίπεδα ενώ η πολυτέλεια περισσεύει με τις  δερμάτινες επενδύσεις να καλύπτον καθίσματα πόρτες και σημεία του ταμπλό και του τιμονιού. Οι αλουμινένιες επενδύσεις και η πινακίδα με το Χ3 να «θυμίζει» το μοντέλο που οδηγείς συμπληρώνουν την πλούσια εικόνα της καμπίνας επιβατών.


Η hi tech τεχνολογία ξεκινά από τον ηλεκτρονικό ψηφιακό πίνακα οργάνων ,συνεχίζεται στην εντυπωσιακή μεγάλη οθόνη αφής των 10,2 ιντσών,όπου προβάλλονται όλες οι πληροφορίες των ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου και καταλήγει στο έγχρωμο Head-Up Display. Στην οθόνη τα νέα γραφικά και τα τετράγωνα επιλογής των συστημάτων, ο χειρισμός των οποίων γίνεται και με την αφή όπως είπαμε αλλά και με τον περιστροφικό διακόπτη iDrive Controller στην βάση της κονσόλας ,θέλει μικρό χρόνο εξοικείωσης..

Το προηγμένο λειτουργικό σύστημα διαθέτει προαιρετικό σύστημα αναγνώρισης χειρονομιών και Intelligent Voice Assistant. Ιδάιτερα σημαντική είναι η λειτουργία των περιμετρικών καμερών με την εμφάινση της προβολής στην κεντρική οθόνη όπου με τα ανάλογα γραφικά διευκολύνεσαι απίστευτα  στο παρκάρισμα ή στο πέρασμα από στενά σοκκάκια χωρίς ανεπιθύμητες ...επαφές.

Την ίδια στιγμή η εργονομία είναι εξαιρετική καθώς πέρα από τα μπουτόν που βρίσκονται στο πολυλειτουργικό τιμόνι και  οι υπόλοιποι διακόπτες βρίσκονται στην σωστή θέση.  Οι μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις έχουν ως αντίκτυπο και τους μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους. Πέντε επιβάτες κάθονται με άνεση ακόμη και ο πίσω μεσαίος παρά το τούνελ μετάδοσης . Ανοίγοντας με ηλεκτρονικό τρόπο την πόρτα του πορτ-μπαγκάζ  βρίσκεις έναν μεγάλο επίπεδο αποθηκευτικό χώρο  550 λίτρων  με ιδιαίτερα εύκολο τρόπο φόρτωσης . Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων η τιμή του χώρου αποσκευών εκτινάσσεται στα 1600 λίτρα . Να σημειώσουμε ότι στον χώρο των αποσκευών υπάρχουν και πολλές θήκες για τα μικροαντικείμενα τους. 


Ξεκινάμε πατώντας τον διακόπτη εκκίνησης. Ο υπερτροφοδοτούμενος δίλιτρος diesel κινητήρας έρχεται στην ζωή με εκκωφαντική ησυχία σε σχέση με τον χαρακτήρα του. Μέσω του συστήματος  Driving Experience Control, ο οδηγός έχει την δυνατότητα να επιλέξει μεταξύ των προγραμμάτων ECO PRO, COMFORT, SPORT και SPORT+ .Το κάθε πρόγραμμα αλλάζει ανάλογα  την χαρτογράφηση του κινητήρα κάνοντας πιο άμεσες τις αλλαγές ταχυτήτων  στο εξαιρετικό 6άρι αυτόματο σειριακό  κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic. και πιο μαλακές ή σφιχτές τις αναρτήσεις.

Τα 231 άλογα στις 4.400 σ.α.λ. της έκδοσης 25d  με την ροπή των 500Nm στις 2000 σ.α.λ. εκτινάσσουν το αμάξωμα  προσφέροντας αγωνιστικές επιδόσεις με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 6,8 δευτερόλεπτα και την βελόνα του ταχύμετρου να αγγίζει με άνεση τα 230 χλμ./ώρα.Για τους… οικονομολόγους η επιλογή Eco Pro με την οποία ενεργοποιείται και λειτουργία coasting  προσφέρει μεγάλη οικονομία καυσίμου . Με μαλακό το δεξί πόδι μπορείς να κατεβάσεις την μέση κατανάλωση στα 6,5 με 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Όμως σε κάθε περίπτωση ακόμη και με ικανοποιημένες τις όποιες αγωνιστικές ανησυχίες και την γρήγορη χρήση των αλουμινένιων paddles πίσω από το τιμόνι δεν είδαμε την μέση κατανάλωση καυσίμου να ξεπερνά τα 8,5 λίτρα.


Στον δρόμο η BMW Χ3 xDrive παρά το αυξημένο ύψος με απόσταση από το έδαφος 20,4 cm  διαθέτει ασφαλή πατήματα με μειωμένες κλίσεις στις στροφές ,Το τιμόνι προσφέρει σαφώς καλύτερη πληροφόρηση από πριν είναι πιο άμεσο χάρη στην αναβάθμιση που δέχθηκε η  λειτουργία Servotronic.Η ανάρτηση έχει δε4χθεί σημαντικές βελτιώσεις  με γόνατα Mc Pherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω ,με πιο παχιές αντιστρεπτικές δοκούς ,,ακροαξόνια από αλουμίνιο και πιο σφιχτή ρύθμιση. Ας μην ξεχνάμε και τις επιλογές προγραμμάτων που αναφέραμε πιο πάνω που αλλάζουν «μαγικά» τον τρόπο  που  «πατάει» η Χ3 στον δρόμο. Στις ευθείες καταπίνει με άνεση τις μεγάλες αποστάσεις κρατώντας υψηλές ταχύτητες χωρίς οι επιβάτες να αντιληφθούν τα χιλιόμετρα στο ταχύμετρο. Η ποιότητα κύλισης βρίσκεται επίσης σε υψηλά επίπεδα όπως πρέπει να είναι σε οχήματα τέτοιου κύρους .

 Η ασφαλέστατη οδική συμπεριφορά συμπληρώνεται από  το σύστημα BMW CoPilot που δίνει ημι-) αυτοματοποιημένη οδήγηση. .Μιλάμε για την  τελευταία γενιά του Active Cruise Control και το πακέτυ ασφαλείας Driving Assistant Plus συμπεριλαμβανομένων Steering & lane control assistant, Lane Change Assistant και Lane keeping assistant με προστασία από πλευρική σύγκρουση .Ο κωδικός xDrive προσδιορίζει την δυνατότητα τετρακίνησης του αυτοκίνητου που διαθέτει .

Το νέο λογισμικό, η τέλεια κατανομή βάρους κατά 50-50  και η κατανομή της ροπής σε αναλογία από  μέχρι και το 100% της ροπής σε κάθε άξονα σε βοηθά να ξεκολλάς από δύσκολες καταστάσεις. Η  γωνία προσέγγισης των ι 25,7 μοιρών,  ράμπας 19,4 μοιρών η αναχώρησης ι 22,6 μοιρών και  βάθους  βύθισης 500 χλστ., δίνει την ευκολία κίνησης ακόμη και σε κακοτράχαλους χωματόδρομους.Το άμεσο και αποτελεσματικό σύστημα πέδησης συπληρώνει  με τον καλύτερο τρόπο το πακέτο ασφάλειας. Η νέα  BMW X3 xDrive 25d είναι ένα μοντέλο  που κάθε ;άλλο παρά θα αφήσει ασυγκίνητο αυτόν που απλά θα το δει ή θα το οδηγήσει. Για να αποκτήσετε ‘ένα μοντέλο τετρακίνητο με  βαρύ όνομα, πλούσιο εξοπλισμό από την βασική έκδοση  επιδόσεις και ασφάλεια χρειάζεστε 66250 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας 
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top