Στο τιμόνι του νέου Opel Grandland X 1,2 130 ίπποι

Μεγάλη υπόθεση

Opel Grandland X 1,2 δοκιμή

Κάποιος φίλος μου είπε ότι είναι μεγάλη υπόθεση να βρεις ένα αυτοκίνητο με μεγάλους χώρους, ποιότητα κατασκευής ,ασφάλεια αλλά ταυτόχρονα να έχει και μοτέρ μικρού κυβισμού που να …τιμωρεί την εφορία στην Ελλάδα. Η μεγάλη υπόθεση έγινε και εύκολη με το νέο Opel Grandland X που «φοράει» το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ των 1,2 λίτρων με τα 130 δυνατά άλογα.

Ας ξεκινήσουμε από το τι κάνει στον δρόμο η έκδοση της δοκιμής μας. Με το πάτημα του μπουτόν  εκκίνησης  εκπλήσσεσαι από το γεγονός ότι αν και υπάρχει στην «καρδιά» τρκύλινδρο μοτέρ εντοπίζεις την  έλλειψη του χαρακτηριστικού κροταλίσματος που κάνουν συνήθως τα μοτέρ της κατηγορίας. Στο πάτημα του γκαζιού  έρχεται η δεύτερη ευχάριστη έκπληξη με την δύναμη και την ελαστικότητα  του. Τα 130 άλογα στις 5.500 με την βοήθεια του  χειροκίνητου  κιβωτίου ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις  δίνουν την αίσθηση ότι έχεις στην διάθεση σου πολύ περισσότερα κυβικά και όχι μόνο 1199 κ.εκ. Το καλό είναι ότι το μοτέρ «τραβάει» από χαμηλά με την ροπή στρέψης  των 230 Nm της ροπής να είναι διαθέσιμη από τις 1.750 σ.α.λ. Η ελαστικότητα μάλιστα είναι τέτοια  που με τρίτη ταχύτητα στο καλά κλιμακούμενο κιβώτιο  ακόμη και με 1000 στροφές το Opel Grandland X αναπτύσσει ταχύτητα χωρίς «πνιξίματα». Όσο για τις επιδόσεις δεν θα έχεις παράπονο καθώς πιάνει τα 0-100 σε 11,5 δευτερόλεπτα με την βελόνα του ταχύμετρου να αγγίζει τα 190 χλμ./ώρα. Τα καλά νέα συνεχίζονται και με την μέση κατανάλωση καθώς είδαμε την τιμή να κυμαίνεται από 8 έως και 8,5 λίτρα με αρκετά "βαρύ" το δεξί μας πόδι.Και πρσσέξτεε όλα αυτά με βάρος αμαξώματος που ανέρχεται στα 1350 κιλά


Στον δρόμο τώρα το Opel Grandland X 1,2 είναι προβλέψιμο όσον αφορά την οδική συμπεριφορά .Ιδιαίτερα σταθερό και ευθύβολο στις ευθείες και μάλιστα σε υψηλές ταχύτητες  καταπίνει τις μεγάλες αποστάσεις χωρίς να κουράζει τους επιβάτες. Αλλά και στις στροφές παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος  οι κλίσεις είναι μειωμένες, με το σύστημα διεύθυνσης να έχει καλή πληροφόρηση. Το αυτοκίνητο θα  υποστρέψει μόνο αν τα "χώσεις" στην στροφή . Αλλά και εκεί το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας  διορθώνει τα πράγματα πριν καν ανησυχήσεις. Η απενεργοποίηση του γίνεται μόνο μέχρι τα 40 χλμ./ώρα  μέσω του συστήματος ΙntelliGrip το οποίο αποδείχθηκε ιδιαίτερα χρήσιμο στις εκτός δρόμου διαδρομές.

Η ενεργοποίηση του ΙntelliGrip γίνεται μέσω του στρογγυλού διακόπτη στην βάση της κονσόλας,από όπου επιλέγεις  ανάμεσα σε  5 προγράμματα οδήγησης που κατανέμουν με διαφορετικό τρόπο τη ροπή που περνά στους κινητήριους τροχούς. Υπάρχει μεταξύ άλλων η επιλογή «λειτουργία  στο χιόνι», η επιλογή «λειτουργία στη λάσπη» οι οποίες σε συνδυασμό με την αυξημένη απόσταση  κατά 188 χλστ. από το έδαφος, βοηθούν το Grandland X να «ξεκολλάει» από χαλαρές χωμάτινες και λασπώδεις διαδρομές. Βέβαια αυτά είναι υποκατάστατα  της τετρακίνησης τα οποία όμως δεν προσφέρονται στον ανταγωνισμό εκτός από το 3008 . Όμως πρέπει παρά τα πλεονεκτήματα τους να προσέχετε για να μην ξεπεράσετε τα όρια και χρειαστείτε βοήθεια για να ξεφύγετε από απότομες καταστάσεις. Τα φρένα ακολουθούν την καλή εικόνα του αυτοκινήτου στον  δρόμο.Γενικά πάντως τα δυνατά του σημεία είναι η άνεση  και η ποιότητα κύλισης, και το φιλτράρισμα των ανωμαλιών του δρόμου παρά την ύπαρξη του ημιάκαμπτου άξονα πίσω,

 
Στο εσωτερικό εντοπίζεις την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής με τα αφρώδη πλαστικά στο ταμπλό και συνοδηγό. Στα hi lights στοιχεία είναι η μεγάλη έγχρωμη κεντρική οθόνη αφής από την οποία γίνεται ο χειρισμός του συστήματος infotainment και συνδεσιμότητας. Υπάρχει η τελευταία γενιά του συστήματος IntelliLink με συμβατότητα  Android Auto και Apple CarPlay ενώ υπάρχει και η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης του κινητού σας τηλεφώνου.Ιδιαίτερα χρήσιμη σε περίπτωση ατυχήματος ή για παροχή πληροφοριών το Opel OnStar. Η κάμερα οπισθοπορείας βοηθά στο παρκάρισμα του επιβλητικού αμαξώματος.

ΙΌσον αφορά τους χώρους φιλοξενούνται με άνεση ακόμη και πέντε ενήλικε.ς Οι πίσω επιβάτες  ειδικά ο μεσαίος επιβάτης κάθεται  άνετα καθώς δεν υπάρχει  τούνελ δαπέδου που θα του στρίμωχνε τα πόδια. Ο χώρος αποσκευών με το διπλό δάπεδο  ξεκινά από τα  514 λίτρα (και φτάνει με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων  στα 1.652 λίτρα. Επιπλέον υπάρχει και παροχή ρεύματος 12 V.
Όσο για τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλεια3ς δεν θα μείνετε παραπονεμένοι . έχτε στην διάθεση σας  σύστημα αναγνώρισης επικείμενης σύγκρουσης  με αυτόματο φρενάρισμα σύστημα ι ανίχνευσης πεζού, σύστημα που αναγνωρίζει την κόπωση σας (, έγχρωμη κάμερα 360 μοιρών με σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος.


Όσο  για την εξωτερική εμφάνιση αν και  αποτελεί προϊόν της συνεργασίας με τον όμιλο PCA και μοιράζεται πλατφόρμα και μηχανικά μέρη με το Peugeot 3008  το Grandland X φωνάζει από μακριά ότι είναι μέλος της οικογενείας Opel .Mυώδες  με επιθετικά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας  led  και πλουσιότατο εξοπλισμό από την Χ-Cite  με αλουμινένιες  ζάντες, cruise control, διζωνικό κλιματισμό, με 4 ηλεκτρικά παράθυρα , ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες, κ.α  κοστίζει 21950 ευρώ. H έκδοση 120 Edition είναι στα 24650 ευρώ(26.000 με αυτόματο κιβώτιο ). Η X-Plore είναι στα 25880 ευρώ( 27400 ευρώ με αυτόματο κιβώτιο) .Η X-Clusive 27300 και 30600 με αυτόματο κιβώτιο .Η έκδοση Ultimate είναι στα 33900 ευρώ  τιμή που φτάνει στα 35400 ευρώ με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Βαγγέλης Γκούμας
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top