Στο τιμόνι του νέου Skoda Karoq 1.5 TSI DSG7

Παίζει στα ίσια τους ανταγωνιστές του

 Skoda Karoq 1.5 TSI DSG7

Ποιος θα περίμενε ότι η Skoda θα έφτανε στο σημείο  με το Karoq και όχι μόνο  να παίζει στα ίσια τους ανταγωνιστές του ακόμη και αυτούς που βρίσκονται στην ίδια… οικογένεια. Η μαμά VW το πριμοδότησε με σύγχρονα συστήματα ασφαλείας , ιδιαίτερα προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και σύγχρονους κινητήρες που καλύπτουν τις πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων. Μάλιστα το μοντέλο της δοκιμής μας φορούσε τον καινούργιο  υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,5 λίτρων με τα150 άλογα. Πριν φτάσουμε όμως εκεί πρέπει  να πούμε ότι  πριν καν μπούμε στο εσωτερικό  η ματιά μας  έπεσε αμέσως με θαυμασμό στην εξωτερική του εμφάνιση. Με επιθετική «μούρη» κοφτερές γραμμές, εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα μπροστά αλλά και πίσω,με μεγάλες γυάλινες επιφάνειες το SUV της Skoda φωνάζει για την καταγωγή του . Το Skoda Karoq «πατάει» πάνω στη νέα  MQB πλατφόρμα του ομίλου VW  με ότι αυτό συνεπάγεται στην ακαμψία και στην ασφάλεια που προσφέρει.Το αυξημένο ύψος από το έδαφος κατά 172 χλστ.και τα προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά σε προϊδεάζουν και για τις αυξημένες δυνατότητες κίνησης σε κακοτράχαλα οδοστρώματα.

 

 

Μπαίνουμε  στο  εσωτερικό και αγγίζουμε τα πλαστικά .  Αφρώδη   με προσεγμένη συναρμολόγηση,  με χρωμιωμένα φιλέτα που φωτίζονται το βράδυ με έναν ευχάριστο κόκκινο φωτισμό  ικανοποιούν οδηγό και επιβάτες  οι οποίοι εκτός των άλλων έχουν διαθέσιμες και ένα σωρό θήκες για τα αντικείμενα τους.  Ο πίνακας οργάνων  παραπέμπει στην φιλοσοφία της Skoda  με την κεντρική έγχρωμη οθόνη να δίνει πλήρεις πληροφορίες του υπολογιστή ταξιδίου . Οι ενδείξεις εμφανίζονται υπό την μορφή σελίδων και ο χειρισμός γίνεται μέσω μπουτόν  στο πολυλειτουργικό τιμόνι. Όλα τα λεφτά όμως είναι η τεράστια έγχρωμη οθόνη στην μέση του ταμπλό όπου προβάλλονται όλες οι πληροφορίες  των ηλεκτρονικών  συστημάτων για την κατάσταση του αυτοκινήτου , για τον χειρισμό του ηχοσυστήματος αλλά και της συνδεσιμότητας με το κινητό σας. Όσο για τους χώρους -Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.382/1.841/1.603 mm - πέντε άτομα  ταξιδεύουν χωρίς παραχωρήσεις ενώ έχουν στην διάθεση τους και  521 λίτρα για τις αποσκευές τους. Η τιμή αυτή με το τράβηγμα των πίσω καθισμάτων ανεβαίνει στα  580 λίτρα . Στα στοιχεία της άνεσης περιλαμβάνεται και το ηλεκτρικό άνοιγμα της πίσω πόρτας. Στον χώρο  απoσκευών περιλαμβάνεται και μια ομπρέλα Skoda  για τις βροχερές ημέρες. Όμως τα πολύ καλά νέα συνεχίζονται στον τομέα του κινητήρα.

 

 

Πατάμε το κουμπί της εκκίνησης  επιλέγουμε την θέση D στο αυτόματο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων δι0πλού συμπλέκτη με τις 7 σχέσεις και το μοτέρ αρχίζει από τα πρώτα μέτρα να ξετυλίγει  τις αρετές του.  Στην καρδιά του Karoq  βρίσκεται το νέο μοτέρ της VW των 1,5 λίτρων με τα 150 άλογα στις 5 000-6.000 σ.α.λ.  Αθόρυβος με ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία ,γραμμικός χωρίς ξεσπάσματα δείχνει ιδανικός για το μέγεθος και το βάρος όχι μόνο του Karoq αλλά και μεγαλύτερων μοντέλων. Η ροπή των  25.5 κιλών είναι διαθέσιμη από τις  1.500 στροφές τιμή που βοηθά στις άνετες προσπεράσεις , Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG το οποίο έχει και σειριακή   λειτουργία χωριος όμως τα «αυτάκια» πίσω από τιμόνι  αποδείχθηκε άμεσο στις αλλαγές και βοηθά το προηγμένο τεχνολογικά μοτέρ να ξεδιπλώσει τις αρετές του. Τα 0-100 χλμ,./ώρα έρχονται σε  8,6 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει με ευκολία τα 200 +χλμ./ώρα .Όμως ενώ όλα ανεβαίνουν με γρήγορους ρυθμούς η μέση κατανάλωση βενζίνης εμφανίζει …πτωτικές τάσεις σε σχέση με τις επιδόσεις. Στο τελευταίο  αλλά και στους μειωμένους ρύπους συνεισφέρει και η δυνατότητα λειτουργίας μόνο 2 κυλίνδρων σε σταθερές  στροφές με τον οδηγό να  την αντιλαμβάνεται μόνο με την σχετική ένδειξη στην οθόνη ανάμεσα  στα δυο όργανα. Έτσι αν είσαι λίγο προσεκτικός  η μέση κατανάλωση κυμαίνεται γύρω στα 6 λίτρα ενώ αν είσαι ανήσυχος και πας συχνά την βελόνα του στροφόμετρου  στα κόκκινα η μέση κατανάλωση ανεβαίνει στα 8 λίτρα ανά 100 χλμ. Το Karoq αποδείχθηκε ξεκούραστο στις μεγάλες αποστάσεις, ιδιαίτερα ήσυχο χάρη στην προσεγμένη ηχομόνωση.

 

 

Σταθερό στα πατήματα του και με ελάχιστες κλίσεις στις στροφές παρά το αυξημένο ύψος έχει αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης. Αν και η ανάρτηση δεν είναι μαλακή παρ όλα αυτά το Karoq καταφέρνει να φιλτράρει με αποτελεσματικό τρόπο τις  ανωμαλίες του οδοστρώματος αλλά και του χωματόδρομου όπου κινηθήκαμε. Οι δυνατότητες κίνησης  εκτός δρόμου όπως είπαμε είναι αυξημένες  ενώ το ελαφρύ σύστημα διεύθυνσης με την ικανοποιητική πληροφόρηση βοηθά πολύς τους ελιγμούς μέσα σε κλειστούς δρόμους. Τα φρένα ακολουθούν την πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Στο πακέτο ασφαλείας συνεισφέρει και το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης με το αυτόματο  φρενάρισμα. Σε τελική ανάλυση μετά το τέλος  της δοκιμής επιβεβαιώνουμε αυτό που είπαμε στην αρχή ότι η Skoda έχει κάνει άλματα και έχει γίνει επικίνδυνος αντίπαλος  και αυτό λόγω …τιμής . Γα να το αποκτήσετε το Skoda Karoq Ambition 1.5 TSI ACT 150PS DSG7 χρειάζεστε 26980 ευρώ.


Βαγγέλης Γκούμας


 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top