Αλλάζουν καταναλωτικές συνήθειες οι Έλληνες: Στροφή στα no name προϊόντα

Χαμηλά ακόμη ο μέσος όρος σε σχέση με την Ευρώπη (16% έναντι 37%)

Αλλάζουν καταναλωτικές συνήθειες οι Έλληνες: Στροφή στα no name προϊόντα
Έδαφος στο ράφι των σούπερ μάρκετ και στο καλάθι των ελληνικών νοικοκυριών κερδίζουν όλο και περισσότερο τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αλλά και οι φθηνές μάρκες.
Στροφή η οποία έχει να κάνει και με το γεγονός ότι τα ελληνικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είναι κατά μέσο όρο φθηνότερα κατά 45% από τα αντίστοιχα επώνυμα προϊόντα (στοιχεία της IRI) με τη μεγαλύτερη εξοικονόμηση να επιτυγχάνεται στις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και οικιακής καθαριότητας (φθάνει το 50%). Το 2012 ήταν άλλωστε η πρώτη χρονιά που σύμφωνα με στοιχεία της ICAP το 100% των καταναλωτών αγόρασαν τουλάχιστον ένα προϊόν ιδιωτικής ετικέτας.
Πάντως παρά τη σαφή στροφή, το ποσοστό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην ελληνική αγορά είναι αρκετά μικρό και έφτασε το 2012 το 16% σε αξία των συνολικών αγορών, όταν -σύμφωνα με στοιχεία της IRI- ο Ευρωπαϊκός μέσος όρος φτάνει το 37% το 2012.
Τα στοιχεία για τις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών εν μέσω κρίσης προκύπτουν από πρόσφατη πανελλήνια έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), σε δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας το 63% των καταναλωτών αγόρασε το 2012 περισσότε��α προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label) σε σχέση με το παρελθόν ώστε να εξοικονομηθούν χρήματα.
Το αποτέλεσμα αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικά καθώς καταδεικνύει μια σαφή αυξητική τάση ύστερα από την καθιέρωση αυτής της κατηγορίας προϊόντων στις επιλογές του καταναλωτή.
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στην πλειοψηφία των περιπτώσεων αποτελούν μία πιο οικονομική λύση για την αγορά προϊόντος. Άλλωστε, όπως, φαίνεται στην ίδια έρευνα 7 στους 10 καταναλωτές επιλέγουν να αγοράζουν γενικά πιο φθηνά προϊόντα ανεξάρτητα από άλλους παράγοντες σε σχέση με το παρελθόν. Οι καταναλωτές φαίνεται πως έχουν γίνει αρκετά πιο ευαίσθητοι στην τιμή του προϊόντος και έχει αυξηθεί η κινητικότητα ανάμεσα σ�� παρεμφερή προϊόντα.
Χαρακτηριστικό είναι ότι 2 στους 3 καταναλωτές δηλώνουν ότι προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα τον τελευταίο χρόνο προβαίνουν σε αλλαγές μάρκας/επωνυμίας.
Οι καταναλωτές, λοιπόν, συγκρίνουν περισσότερο σε σχέση με το παρελθόν και επιλέγουν προϊόντα δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στο θέμα της τιμής. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας παρουσιάζουν σημαντική αύξηση ζήτησης. Παράλληλα, θεωρούν ότι υπάρχει ανταπόκριση από την πλευρά της προσφοράς, με το 69% να δηλώνει πως τα σουπερ μάρκετ προσφέρουν πλέον περισσότερες επιλογές μη επώνυμων προϊόντων σε χαμηλές τιμές σε σχέση με το παρελθόν.
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top