Έρευνα: Πόσα χρήματα κερδίζουμε από τις προσφορές των σούπερ μάρκετ

5 στους 10 καταναλωτές εξοικονομούν τουλάχιστον 10% της αξίας των αγορών

Σε κυνήγι προσφορών και εκπτώσεων στα ράφια των σούπερ μάρκετ επιδίδονται όλο και περισσότερο οι Έλληνες καταναλωτές, στην προσπάθειά τους να ελαφρύνουν τον οικογενειακό προϋπολογισμό.

Η τάση αναζήτησης προσφορών, η οποία είχε υποχωρήσει τα προηγούμενα χρόνια, ενισχύθηκε χαρακτηριστικά το 2022, όταν και εκτινάχθηκε ο πληθωρισμός.

Σούπερ μάρκετ: Σύγκριση τιμών στην Ελλάδα και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες

Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών), η μέση εξοικονόμηση μπορεί να ανέλθει στα 390 ευρώ από τις προσφορές και εκπτώσεις στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ το 2022.

Όπως επισημαίνεται στην έρευνα του ΙΕΛΚΑ, η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από την στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 13%, ποσοστό σταθερό σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, αλλά αυξημένο σε σχέση με την προηγούμενη δεκαετία.

Απορρυπαντικά: Ακριβότερα ακόμη και κατά 361% στην Ελλάδα! 

Πρακτικά, η συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος που πλησιάζει τα 400 ευρώ ετησίως για το 2022-23, λόγω και της αύξησης της δαπάνης των νοικοκυριών εξαιτίας των πληθωριστικών πιέσεων.

Η αξία αυτή είναι αυξανόμενη σε ετήσια βάση την τελευταία 10ετία, με εξαίρεση το 2016, χρονιά υπολειτουργίας δύο εκ των τότε σημαντικότερων αλυσίδων σουπερμάρκετ της χώρας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το όφελος είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος της προηγούμενης δεκαετίας εξαιτίας της αύξησης της δαπάνης των νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου.

Συνολικά η μέση εξοικονόμηση ανά νοικοκυριό εκτιμάται σε πάνω από 3.000 ευρώ για την τελευταία 8ετία, ενώ η συνολική αξία που έχει δοθεί σε 10 χρόνια ξεπερνά τα 12 δισεκατομμύρια ευρώ.

Ακόμη, 5 στους 10 καταναλωτές εξοικονομούν τουλάχιστον 10% της αξίας των αγορών τους, ενώ μόλις 1 στους 10 δηλώνει ότι δεν εξοικονομεί τίποτα, ενώ 3 στους 5 δηλώνουν ότι εξοικονομούν πάνω από 10% από τη συνολική αξία των αγορών τους.