Eταιρεία απαγόρευσε την εργασία τις Τετάρτες

Τετραήμερη δουλειά με πενθήμερες απολαβές

Ένα νέο, ριζοσπαστικό και εντελώς διαφορετικό καθεστώς εργασίας καθιέρωσε μία εταιρία digital marketing από την Αυστραλία, καθώς απαγόρευσε την δουλειά τις Τετάρτες.

Έτσι οι εργαζόμενοι της «Versa» δουλεύουν μόνο τέσσερις ημέρες την εβδομάδα, αλλά πληρώνονται κανονικά για πέντε.

Τον τρόπο λειτουργίας της παρουσιάζει με ρεπορτάζ του το BBC. Όπως εξηγεί, οι υπάλληλοι κάθε Δευτέρα, Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή πηγαίνουν στη δουλειά όπου εργάζονται κανονικό 8ωρο.

Τις Τετάρτες όμως τα πάντα σταματάνε. Δεν προγραμμίζονται ποτέ συναντήσεις, συσκέψεις ή άλλες υποχρεώσεις. Αν ωστόσο κάποιος πελάτης χρειαστεί κάτι επείγον, θα σηκώσουν το τηλέφωνο. 

Γιατί τις Τετάρτες;

Θέλοντας να αποφύγει το συναίσθημα της «Δευτέρας», η CEO της εταιρείας έσπασε την εβδομάδα σε δύο «μίνι εβδομάδες», Στόχος της να αποφύγει ένα «μακρύ Σαββατοκύριακο» το οποίο ίσως ενθάρρυνε τους νεότερους υπαλλήλους για ένα «ακόμα μεγαλύτερο Σαββατοκύριακο».

Επίσης δεν ήθελε να αφήσει τους υπλλήλους να επιλέξουν τη δική τους day off, καθώς αυτό θα δημιουργούσε προβλήματα με τους πελάτες που δε θα ήξεραν πότε κάθε εργαζόμενος είναι διαθέσιμος.

Όπως εξηγεί, η day off δίνει τη δυνατότητα στους υπαλλήλους να την ξοδέψουν όπως θέλουν. Να πάνε γυμναστήριο, να κάνουν τις δουλειές του σπιτιού, να προσέξουν τα παιδιά τους, να προγραμματίσουν τα ραντεβού τους, να δουλέψουν τη start-up τους ή απλά να μην κάνουν τίποτα και να δουν Netflix.

Η αλλαγή αυτή έγινε δεκτή αρχικά με ενθουσιασμό. Στην πορεία όμως υπήρξαν διάφοροι ενδοιασμοί. Η project manager, Tiffany Schrauwen, η οποία αποτελεί δίαυλο επικοινωνίας μεταξύ των πελατών και των υπαλλήλων της εταιρίας, άρχισε να ανησυχεί πως η day-off θα δημιουργούσε πρόβλημα με τα deadlines και την επικοινωνία των δύο πλευρών.

Ωστόσο σύντομα οι ανησυχίες της κάμφθηκαν. Προσαρμοσμένοι στο νέο τους πρόγραμμα, οι εργαζόμενοι αναδιοργάνωσαν τον τρόπο δουλειάς τους ώστε να γίνουν ακόμα πιο αποτελεσματικοί. 

Τα meetings έγιναν πιο ουσιαστικά και οι «ψιλές κουβέντες» μεταξύ των υπαλλήλων περιορίστηκαν.

Κάθε δύο εβδομάδες, η εταιρεία τσεκάρει τι πήγε καλά και τι δεν «δούλεψε» το προηγούμενο διάστημα.

«Όλοι θέλουν αυτό να λειτουργήσει καθώς τους αρέσει η ευελιξία που προσφέρει αυτός ο τρόπος εργασίας» δήλωσε η project manager, Tiffany Schrauwen. «Αν θέλω η Τετάρτη μου να είναι off, τότε προετοιμάζω καλύτερα τις υποχρεώσεις μου μέσα στην εβδομάδα».

Η νέα αυτή «πολιτική» εφαρμόστηκε για πρώτη φορά τον Ιούλιο του 2018. Από τότε μέχρι σήμερα «τα έσοδα της εταιρείας «Versa» αυξήθηκαν κατά 46% και τα κέρδη σχεδόν τριπλασιάστηκαν» σύμφωνα με τη CEO,  Kath Blackham.

«Κερδίζουμε στη δουλειά επειδή είμαστε φημισμένοι για την υπέροχη δουλειά που κάνουμε», τονίζει η Blackham, προσθέτοντας πως «αυτό που θέλαμε να αποδείξουμε, είναι ότι μία καινοτόμα ιδέα μπορεί να δουλέψει σε μία από τις πιο βιομηχανίες υπηρεσιών, η οποία είναι γνωστή για την απασχόληση νέων εργαζομένων πολλές συνεχόμενες ώρες».

Αποτέλεσμα; Οι μέρες που αρρωσταίνουν οι εργαζόμενοι έχουν μειωθεί, ενώ η ικανοποίηση του προσωπικού έχει αυξηθεί.