Λόγω καλοκαιριού, με τον αυξημένο τουρισμό και τις χιλιάδες πτήσεις στα αεροδρόμια, μεγαλώνει ο κίνδυνος καθυστερήσεων. Ωστόσο, λίγοι είναι οι επιβάτες που γνωρίζουν τα δικαιώματά τους σε μια τέτοια περίπτωση.
Για τον λόγο αυτό, η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας ενημερώνει τους καταναλωτές που ετοιμάζονται να κλείσουν το επόμενο αεροπορικό τους ταξίδι για τα δικαιώματα τους σε περίπτωση καθυστέρησης της πτήσης.
Καθυστέρηση πτήσης: Πότε ισχύουν τα δικαιώματα των επιβατών
Τα δικαιώματα των επιβατών ισχύουν σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ε.Ε., μόνο εάν:
Πόσες ώρες πρέπει να έχει καθυστέρηση η πτήση για να ισχύουν τα δικαιώματα των επιβατών
Η καθυστέρηση, θα πρέπει να είναι, σύμφωνα με εκτίμηση της εταιρίας, μεγαλύτερη των 2 ωρών. Διακρίνεται σε 3 περιπτώσεις και συγκεκριμένα:
- 2 ώρες ή περισσότερο για όλες τις πτήσεις έως 1.500 χλμ.
- 3 ώρες ή περισσότερο για πτήσεις μεταξύ κρατών- μελών της Ε.Ε. άνω των 1.500 χλμ. και για όλες τις άλλες πτήσεις μεταξύ 1.500 χλμ. 3.500 χλμ.
- 4 ώρες ή περισσότερο για τις υπόλοιπες πτήσεις, που δεν εμπίπτουν στις 2 προηγούμενες κατηγορίες.
Τα δικαιώματα των επιβατών σε περίπτωση καθυστέρησης πτήσης
Για όσο χρόνο διαρκεί η αναμονή, οι επιβάτες δικαιούνται επιπρόσθετες παροχές από την εταιρία, όπως:
- δωρεάν γεύµατα και αναψυκτικά ανάλογα του χρόνου αναµονής
- διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο, όταν είναι αναγκαία η παραµονή μας για μία ή περισσότερες νύκτες, ή για διάστημα μεγαλύτερο από αυτό που σχεδιάζαμε
- μεταφορά μεταξύ αεροδρομίου και καταλύματος
- δυνατότητα πραγματοποίησης τηλεφωνημάτων ή αποστολής μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail)
Όταν η καθυστέρηση φτάνει ή ξεπερνά τις 5 ώρες, έχουμε δικαίωμα να ζητήσουμε την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου μας, στην περίπτωση που αποφασίσουμε ότι δεν θέλουμε να πετάξουμε έστω και καθυστερημένα.