Καθυστέρησε η πτήση σας; Δείτε ποια είναι τα δικαιώματά σας

Σε ποιες περιπτώσεις ισχύουν

Λόγω καλοκαιριού, με τον αυξημένο τουρισμό και τις χιλιάδες πτήσεις στα αεροδρόμια, μεγαλώνει ο κίνδυνος καθυστερήσεων. Ωστόσο, λίγοι είναι οι επιβάτες που γνωρίζουν τα δικαιώματά τους σε μια τέτοια περίπτωση.

Για τον λόγο αυτό, η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας ενημερώνει τους καταναλωτές που ετοιμάζονται να κλείσουν το επόμενο αεροπορικό τους ταξίδι για τα δικαιώματα τους σε περίπτωση καθυστέρησης της πτήσης

Καθυστέρηση πτήσης: Πότε ισχύουν τα δικαιώματα των επιβατών

Τα δικαιώματα των επιβατών ισχύουν σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ε.Ε., μόνο εάν:

  • Η πτήση εκτελείται από και προς χώρα κράτος μέλος της Ε.Ε., από αερομεταφορέα οποιασδήποτε χώρας, εντός ή εκτός Ε.Ε.

  • Η πτήση εκτελείται από τρίτη χώρα, εκτός Ε.Ε., προς χώρα της Ε.Ε., από αερομεταφορέα χώρας της Ε.Ε.
  • Η πτήση μας, εκτελείται από χώρα της Ε.Ε., προς τρίτη χώρα εκτός Ε.Ε., από αερομεταφορέα χώρας εντός ή εκτός Ε.Ε.

Πόσες ώρες πρέπει να έχει καθυστέρηση η πτήση για να ισχύουν τα δικαιώματα των επιβατών

Η καθυστέρηση, θα πρέπει να είναι, σύμφωνα με εκτίμηση της εταιρίας, μεγαλύτερη των 2 ωρών. Διακρίνεται σε 3 περιπτώσεις και συγκεκριμένα:

  • 2 ώρες ή περισσότερο για όλες τις πτήσεις έως 1.500 χλμ.
  • 3 ώρες ή περισσότερο για πτήσεις μεταξύ κρατών- μελών της Ε.Ε. άνω των 1.500 χλμ. και για όλες τις άλλες πτήσεις μεταξύ 1.500 χλμ. 3.500 χλμ.
  • 4 ώρες ή περισσότερο για τις υπόλοιπες πτήσεις, που δεν εμπίπτουν στις 2 προηγούμενες κατηγορίες.

Τα δικαιώματα των επιβατών σε περίπτωση καθυστέρησης πτήσης

Για όσο χρόνο διαρκεί η αναμονή, οι επιβάτες δικαιούνται επιπρόσθετες παροχές από την εταιρία, όπως:

  • δωρεάν γεύµατα και αναψυκτικά ανάλογα του χρόνου αναµονής
  • διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο, όταν είναι αναγκαία η παραµονή μας για μία ή περισσότερες νύκτες, ή για διάστημα μεγαλύτερο από αυτό που σχεδιάζαμε
  • μεταφορά μεταξύ αεροδρομίου και καταλύματος
  • δυνατότητα πραγματοποίησης τηλεφωνημάτων ή αποστολής μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail)

Όταν η καθυστέρηση φτάνει ή ξεπερνά τις 5 ώρες, έχουμε δικαίωμα να ζητήσουμε την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου μας, στην περίπτωση που αποφασίσουμε ότι δεν θέλουμε να πετάξουμε έστω και καθυστερημένα.