Σύμβολο προόδου για τη Μακεδονία και ολόκληρη την Ελλάδα χαρακτήρισε το Μετρό Θεσσαλονίκης ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την ομιλία του στην τελετή έναρξης λειτουργίας και δεσμεύτηκε προσωπικά ότι στα τέλη του 2025 θα παραδοθεί η επέκταση στην Καλαμαριά και θα ακολουθήσει η επέκταση και προς τη δυτική Θεσσαλονίκη. Το μετρό άνοιξε τις πύλες του, για να υποδεχθεί τον κόσμο με πλήθος Θεσσαλονικέων -και όχι μόνο- να «αγκαλιάζει» το νέο έργο.
Μετρό Θεσσαλονίκης: Ο πρώτος συρμός «κύλησε» στις ράγες
Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της ομιλίας του ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μαζί με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, και τους αρμόδιους υπουργούς μετέβη στο κέντρο ελέγχου και πάτησε συμβολικά το κουμπί που σηματοδοτεί έναρξη λειτουργίας του μετρό.
Με το πάτημα του κουμπιού άνοιξαν ταυτόχρονα οι μπάρες και στους 13 σταθμούς του μετρό για να μπορέσει ο κόσμος να επιβιβαστεί σε αυτό. Στη συνέχεια ο πρωθυπουργός και η Πρόεδρος της Δημοκρατίας επιβιβάστηκαν στον πρώτο συρμό κι έκαναν τη διαδρομή μέχρι το σταθμό Παπάφη του Μετρό.
\
Μεγάλη γιορτή στην... υπόγεια Θεσσαλονίκη
Στην ...υπόγεια Θεσσαλονίκη έχει στηθεί μια μεγάλη γιορτή και χιλιάδες Θεσσαλονικείς όλων των ηλικιών, αλλά και ξένοι επισκέπτες της πόλης, περιηγούνται σε βάθος μέχρι και 40 μέτρων, απολαμβάνοντας αυτό που μέχρι και χθες ακόμη τους φαινόταν σαν ψέματα.
Κοσμοσυρροή στα πρώτα δρομολόγια του Μετρό της Θεσσαλονίκης / Βίντεο από κεντρικό δελτίο ειδήσεων Star
Το μετρό Θεσσαλονίκης επιτέλους λειτουργεί και κατά κοινή παραδοχή και ομολογία των επισκεπτών του, δεν είναι απλώς ένα μέσο σταθερής τροχιάς που θα τους διευκολύνει στην καθημερινότητά τους, αλλά είναι η ιστορία της πόλης, της νύμφης του Βορρά.
Xιλιάδες άτομα μπαινοβγαίνουν στους 18 υπερσύγχρονους συρμούς του μετρό Θεσσαλονίκης, ανεβοκατεβαίνουν τις κυλιόμενες σκάλες και επαναλαμβάνουν το 17λεπτο υπόγειο ταξίδι από την μία άκρη της πόλης μέχρι την άλλη (Νέα Ελβετία-Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμό)... ξανά και ξανά, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Περισσότερα από 300.000 αρχαιολογικά ευρήματα ανέσυρε στην επιφάνεια η κατασκευή της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης, εκ των οποίων μόνο τα 700 είναι τοποθετημένα στο σταθμό της Αγίας Σοφίας.
Στον δε σταθμό Βενιζέλου, τα μάτια όλων ανοίγουν... διάπλατα και στην πλειονότητά του ο κόσμος παρατηρεί με κάθε προσοχή όλες τις λεπτομέρειες από τα υπερυψωμένα μπαλκόνια και βλέποντας από απόσταση αναπνοής τις μοναδικές αρχαιότητες, ανάμεσα στις οποίες και το επιβλητικό διασωθέν τμήμα του Decumanus Maximus.
Δείτε φωτογραφίες από την υποδοχή που επιφύλαξαν οι Θεσσαλονικείς στο νέο έργο: