Ένα νέο σχέδιο, το οποίο θα «ακυρώσει» τις εξετάσεις και θα μετρά μόνο το βαθμό του απολυτηρίου, για την εισαγωγή των μαθητών σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, επεξεργάζεται η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο».
Το οξύμωρο είναι βέβαια, ότι ο βαθμός απολυτηρίου για πρώτη χρονιά φέτος έχασε τη δυναμική του στις πανελλήνιες εξετάσεις καθώς δεν προσμετρήθηκε για τον τελικό μέσο όρο, αλλά απ’ ό,τι φαίνεται η ηγεσία έχει σχέδιο να τον επαναφέρει και να τον ενισχύσει.
Το υπουργείο Παιδείας παλεύει εδώ και μήνες να προλειάνει το έδαφος για τις επερχόμενες αλλαγές ασκώντας σκληρή κριτική στο υπάρχον σύστημα. Ο υπουργός Νίκος Φίλης παρά την επιτυχημένη διεξαγωγή των φετινών εξετάσεων δεν δίστασε την ίδια μέρα με την ανακοίνωση των βάσεων να κάνει λόγο για ένα σύστημα το οποίο έχει χάσει τη δυναμική του και υποβαθμίζει το σχολείο.
Στο πλαίσιο του International Baccalaureate, το υπουργείο μελετάει τη δημιουργία ενός εθνικού απολυτηρίου που θα αποτελεί και το διαβατήριο για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, όπως δημοσιεύει η εφημερίδα.
Ο πρόεδρος της Επιτροπής κ. Αντώνης Λιάκος είχε παρουσιάσει και μία ολοκληρωμένη πρόταση που αφορούσε το ωρολόγιο πρόγραμμα του Λυκείου προβάλλοντας την Ελληνική αλλά και την Αγγλική Γλώσσα ως βασικά διδακτικά αντικείμενα στις δύο τάξεις του Λυκείου, αποκλείοντας όμως μαθήματα όπως τα Αρχαία και τα Μαθηματικά. Με τον τρόπο που είχε διαμορφωθεί το πρόγραμμα και οι κατευθύνσεις μαθημάτων, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να αποκλείσουν τα παραπάνω αντικείμενα και στη θέση τους να συμπεριλάβουν άλλα όπως Σχέδιο και Ιστορία της Τέχνης.