Γιατί δεν βοήθησε τους ναυαγούς της «Αντωνίας» ο χειριστής του ταχύπλοου- Όλο το υπόμνημα

"Ποτέ δεν πίστεψα ότι σκάφος κινούμενο αριστερά μου θα περάσει από την πλώρη μου"

Γιατί δεν βοήθησε τους ναυαγούς της «Αντωνίας» ο χειριστής του ταχύπλοου- Όλο το υπόμνημα

​Ο 77χρονος κατηγορούμενος χειριστής του ταχύπλοου μιλώντας στην ανακρίτρια Πειραιά εξήγησε την πορεία του σκάφους του, τους λόγους που δεν βοήθησε τους ναυαγούς της «Αντωνίας» αλλά και τα δραματικά λεπτά πριν τη σύγκρουση. Ολόκληρο το απολογητικό υπόμνημα δημοσιεύει το vima.gr. Ο άνδρας που προκάλεσε το θανατηφόρο δυστύχημα στη θαλάσσια περιοχή της Αίγινας, επιμένει ότι δεν είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα, ότι ο καπετάνιος της λάντζας κινούνταν αριστερά του και ότι μετά τη σύγκρουση το σκάφος του θα βυθιζόταν οπότε ήταν αδύνατο να βοηθήσει τους ναυαγούς.

«Η πορεία πλεύσης μου ήταν από βορρά προς νότο και εισερχόμενος στη θαλάσσια ζώνη που παρεμβάλλεται μεταξύ της νησίδας Μονή και των δυτικών ακτών της Αίγινας, στη θέση Πέρδικα αντιλήφθηκα μηχανοκίνητο σκάφος να κινείται από τη θέση Πέρδικα προς τη νήσο Μονή, δηλαδή επί πορείας από Ανατολή προ Δύση. Ποτέ δεν πίστεψα ότι σκάφος κινούμενο αριστερά μου θα περάσει από την πλώρη μου».

16991598.jpg

Ολόκληρο το απολογητικό υπόμνημα

«Η πορεία μου ήταν σταθερή, χωρίς να έχω τον οποιοδήποτε λόγο να πραγματοποιήσω τον οποιοδήποτε αιφνίδιο ελιγμό, αφού άλλωστε μετέβαινε για λόγους αναψυχής με φίλους σε κόλπο της νησίδας Μονής», επικαλείται στην απολογία του στην ανακρίτρια Πειραιά ο 77χρονος Θρασύβουλος Λυκουρέζος.

Συγκεκριμένα υποστηρίζει ότι «η ταχύτητα με την οποία ταξίδευε το σκάφος «DUENDE» κατά τη στιγμή προ της προσκρούσεως ήταν 21 ν.κ., ήταν δηλαδή ταχύτητα, με την οποία πραγματοποιείτο ασφαλής πλους, αφού με αυτή το σκάφος «πλάναρε», δηλ. ερχόταν σε οριζόντια θέση σε σχέση με την θάλασσα. Άλλωστε το συγκεκριμένο σκάφος, με βάση τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και την ισχύ των εγκατεστημένων σε αυτό προωστ��ρίων μηχανών, την κατάσταση στην οποία βρισκόταν (γάστρα και έλικες ήταν ήδη καλυμμένες με θαλάσσιους οργανισμούς λόγω της πολυήμερης ακινησίας) και τις συνθήκες φορτώσεως της συγκεκριμένης ημέρας (επιβάτες, συμπληρωμένη δεξαμενή καυσίμων, πλήρεις δεξαμενές πόσιμου νερού, εφόδια, εξοπλισμός κλπ), δεν θα μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα μεγαλύτερη των 28 ν.μ. Ούτε ο ίδιος ανέπτυσσα ποτέ ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτή που το συγκεκριμένο σκάφος πλάναρε, ήτοι τα 21 ν.κ., διότι, τότε το «DUENDE» πραγματοποιούσε ασφαλείς και άνετους πλόες, τ��σο για εμένα ως κυβερνήτη, όσο και για τους επιβαίνοντες σε αυτό και ήταν η συνήθης ταχύτητα, η οποία προβλέπεται για πλου κρουαζιέρας».

«Δεν οδηγούσα επικίνδυνα»
«Είναι ψευδέ�� ότι και τις προηγούμενες ημέρες οδηγούσα επικίνδυνα με το σκάφος αφού είχα να επιβιβασθώ σε αυτό 12 ημέρες, εξαιτίας σοβαρού προβλήματος υγείας. Είχα νοσηλευθεί λίγες μέρες πριν το ατύχημα».

Γιατί δεν βοήθησα τους ναυαγούς

«Eίχε δημιουργηθεί ρήγμα και στο δικό μου σκάφος και υπήρχε κίνδυνος να βυθισθεί. Ήθελα να βοηθήσω τους ναυαγούς που βρίσκονταν στη θάλασσα αλλά αυτό ήταν αδύνατο».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Αίγινα:Στα δικαστήρια Πειραιά ο 77χρονος-Προσπαθεί να ρίξει ευθύνες στον καπετάνιο της λάντζας;

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top