Alfa Romeo Junior Ibrida 145 eDCT6: Δοκιμάζουμε την υβριδική «κούκλα»

Σε γεμίζει συναισθήματα

Η Alfa Romeo ξέρει να κατασκευάζει αυτποκίνητα. Μοντέλα που σε ελκύουν με τυην εμφάνιση τους καθώς σχεδιαστικά είναι δέκα χρόνια μπροστά σε σχέση με τους ανταγωνιστές της. Για παράδειγμα η πρώτη Junior της δεκαετία του 70 όταν την βλέπεις να περνάει, στρέφεις το βλέμμα σου με θαυμασμό αλλά και... ζήλεια για τον τυχερό ιδιοκτήτη της ο οποίος είναι σίγουρο ότι έχει μεράκι αλλά και πάθος για να την κρατήσει ζωντανή μέχρι σήμερα. Η νέα Alfa Romeo Junior μπορεί να μην είναι ένα σπορ δίπορτο αυτοκίνητο - άλλωστε πόσα παράγονται σήμερα -είναι όμως η πρώτη προσπάθεια της Ιταλική φίρμας στην κατηγορία B-SUV.

Η νέα Alfa Romeo Junior από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας τάραξε τα νερά, πρώτα λόγω αλλαγής ονόματος, καθώς ξεκίνησε ως Milano για λίγες ημέρες και άλλαξε στην τωρινή ονομασία μετά τις αντιδράσεις, καθώς δεν κατασκευαζόταν στην ομώνυμη πόλη και στην συνέχεια λόγω της εμφάνισης η οποία έγινε αντικείμενο σχολίων και διαφωνιών . Δηλαδή με δυο λόγα πέτυχε τον σκοπό της. Έγινε θέμα συζήτησης στο χώρο της αυτοκίνησης. Πήραμε να δοκιμάσουμε την ολοκαίνουργια Alfa Romeo Junior Ibrida 145 η οποία προσφέρεται όπως θα δείτε σε άκρως ενδιαφέρουσα τιμή σε σχέση με την αξία και την φήμη της μάρκας.   


Οι σχεδιαστές κατάφερναν να βρουν την χρυσή τομή μεταξύ της καλαισθησίας και της λειτουργικότητας. Η νέα Alfa Romeo Junior «μοιράζεται» την πλατφόρμα e-CMP2 πάνω στην οποία βασίζονται τα υπόλοιπα B-SUV του ομίλου Stellantis. Μιλάμε για το Peugeot 2008 , το Fiat 600, το Jeep Avenger, Opel Mokka.

Όμως οι Ιταλοί έβαλαν την δική τους πινελιά και την διαφοροποιήσαν σε εντυπωσιακό βαθμό δίνοντας προσχχή στις sport καταβολές της φίρμας. Οι σχεδιαστές του Centro Stile έχουν διαμορφώσει όλες τις επιφάνειες σε συμφωνία με τις ανάγκες των μηχανικών μερών. Το αποτέλεσμα είναι ένα συναρπαστικό σχήμα που μαγνητίζει το βλέμμα και δεν μοιάζει με κανένα 


Η ισχυρή ταυτότητά της υπογραμμίζεται από ένα σύνολο κλασσικών και μοντέρνων στοιχείων που συνθέτουν μια από τις πλέον αναγνωρίσιμες υπογραφές. Πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτή την υπογραφή παίζει το μπροστινό  μέρος, η προσωπικότητα που οποίου διαμορφώνεται σε μεγάλο βαθμό από τους “3+3” ενεργούς Full LED Matrix προβολείς. Εδώ οι σχεδιαστές έκαναν  θαύματα καθώς στην θέση της κλασικής γρίλιας της μάσκας «ζωγράφισαν» τον τριγωνικό θυρεό με το έμβλημα της Alfa Romeo.

Οι μεγάλοι αεραγωγοί της δίνουν μια πιο αγριεμένη εμφάνιση.Η σιλουέτα της τονίζεται από τους ανάγλυφους θόλους των φτερών με τις ελκυστικές γραμμές ενώ οι κρυφές λαβές στις πίσω πόρτες σήμα κατατεθέν της εταιρείας που αντέγραψαν στην συνέχεια πολλοί, προσδίδουν μια coupe εμφάνιση. Χάρη στους μικρούς προβόλους, τα μυώδη φτερά και τη χαρακτηριστική «ουρά» που αποτελεί σαφή αναφορά στην Giulia TZ.

Τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα μπούμερανγκ  πίσω ενωμένα σε μια λωρίδα και η «φουσκωμένη» στο κάτω μέρος πίσω πόρτα του πορτμπαγκάζ και οι διπλές οβάλ νίκελ απολήξεις της εξάτμισης, δημιουργούν ένα απίστευτα εντυπωσιακό σύνολο που δεν μοιάζει με κανένα. Την εντυπωσιακή εμφάνιση συμπληρώνουν οι νέες ζάντες αλουμινίου με τρεις ομόκεντρους κύκλους .


Όμως οι σχεδιαστές έκαναν τα δικά τους και στην καμπίνα των επιβατών.Μπορεί πολλά τεχνολογικά σημεία να είναι κοινά με τα υπόλοιπα μοντέλα του ομίλου Stallantis, οι σχεδιαστές τα έντυσαν με τέτοιο τρόπο ώστε να μην αντιλαμβάνεσαι την  κοινή τους ταυτότητα.

Μιλάμε για τον εντυπωσιακό πίνακα των 10,25 ιντσών μπροστά από τον οδηγό  με τα τα κυκλικά όργανα που ξεχωρίζουν στο όμορφο ταμπλό το οποίο έχει«στηθεί» οδηγοκεντρικά. Ισχυρό «παρών» δηλώνει η υψηλή ψηφιακή τεχνολογία και με την δεύτερη κεντρική οθόνη αφήςτου infotainment με τα όμορφα γραφικά, την καλή ευκρίνεια, την  γρήγορη απόκριση στις εντολές και την πλήρη συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto.

Επικουρείται δε από την εφαρμογή της Alfa Romeo που δίνει τόσο ενημέρωση για την κατάσταση του αυτοκινήτου όσο και απομακρυσμένο έλεγχο μερικών λειτουργιών του, ενώ το ψηφιακό πιστοποιητικό NFT καταγράφει αναλυτικά, ψηφιακά και αδιάβλητα το ιστορικό χρήσης και συντήρησης του αυτοκινήτου.

Τα συστήματα ασφαλείας περιλαμβάνουν αυτόματα προσαρμοζόμενο cruise control,αυτόματη πέδηση σύστημα διατήρησης λωρίδας Traffic Jam, αναγνώριση σημάτων ΚΟΚ, αναγνώριση ποδηλατών και πεζών, και ανίχνευση τυφλού σημείου.

Τα πλαστικά είναι σκληρά έχουν όμως πολύ καλή συναρμογή ενώ υπάρχουν λεπτομέρειες οι οποίες αν μη τι άλλο σου φτιάχνουν την διάθεση όπως είναι το φωτιζόμενο σήμα της εταιρείας στους αεραγωγούς,

Αξίζει να κάνουμε ιδιαίτερη αναφορά σ τα αναπαυτικά σπορ καθίσματα με τις δερμάτινες επενδύσεις και τις ηλεκτρικές ρυθμίσεις. Είναι «μάστορες» σε αυτά οι άνθρωποι της Ιταλικής μάρκας.Υπάρχουν όμως και στοιχεία που παραπέμπουν στα υπόλοιπα μοντέλα του ομίλου.

Μιλάμε για το μπουτόν για την εκκίνηση του κινητήρα που βρίκσεται στην βάςση της κονσόλας όπως αρμόζει σε σπορ μοντέλο και ο διακόπτης για τα προγράμματα οδήγησης  Όσο για την ευρυχωρία, οι διαστάσεις: μήκος 4.173 mm, πλάτος 1.781 mm, ύψος 1.505 mm, σε προδιαθέτουν για ικανοποιητικούς χώρους για τους επιβάτες.

Την ίδια στιγμή ο χώρος για τις αποσκευές είναι στα 415 λίτρα που αποτελεί μια κορυφαία τιμή για την κατηγορία. Με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα η μέγιστη χωρητικότητα είναι στα 1.280 λίτρα.  


Στην «καρδιά» της όμορφης Ιταλίδας υπάρχει τρικύλινδρος υπερτροφοτούμενος βενζινοκινητήρας κύκλου Miller με απόδοση 136 ίππων και 230 Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ.. Συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 28,5 ίππων με  55 Nm ροπής, ο οποίος έχει ενσωματωθεί  ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων με την κωδική ονομασία eDCT6.

Την παροχή ρεύματος στο 48V υβριδικό  σύστημα δίνει η αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου 0,89 kWh ενεργειακής χωρητικότητας (ωφέλιμης ι0,42 kWh).Συνδυαστικά η απόδοση είναι 145 ίπποι. Η οικονομία καυσίμου είναι εντυπωσιακή, καθώς σε συνθήκες χαμηλού φορτίου η Alfa Romeo Junior Ibrida έχει την δυνατότητα να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά με ταχύτητα έως 30 χλμ./ώρα και για απόσταση ενός χιλιομέτρου. Η απόσταση ανεβαίνει όταν  γίνεται και ανάκτηση ενέργειας.

Στην πράξη  με ελαφρύ το δεξί πόδι και με την  μπαταρία να αυτοφορτίζεται στο αφημα του γκαζιού ή στην πέδηση η ηλκετρική κίνηση μπορεί να περάσει και το 60% .Όταν αφήσεις το αυτοκίνητο να ρολάρει, ο θερμικός κινητήρας απενεργοποιείται και πιέζοντας ελαφρά το δεξί πεντάλ μπορείς να κινείσαι μόνο με ρεύμα ακόμη και σε ταχύτητα που πλησιάζει τα 80 χιλιόμετρα την ώρα.

Όλα αυτά όμως χρειάζονται μια μικρή εκπαίδευση καθώς μετά γίνεται συνήθεια που σε οφελεί στην τσέπη, καθώς ρίχνεις αισθητά την κατανάλωση καυσίμου, ενεργοποιώντας και το οικονομικό πρόγραμα οδήγησης μέσω του σχετικού μπουτόν «Advanced Efficiency» που αναφέραμε πιο πάνω.

Ακολουθώντας την παραπάνω συνταγή οικονομίας στην διαχείρηση του υβριδικού συστήματος η μέση κατανάλωση βενζίνης πέφτει στα 4,5 λίτρα /100 χλμ. ενώ σε κανονικές συνθήκες χωρίς φόβο αλλά με πάθος στην οδήγηση η μέση τιμή ανεβαίνει στα 6,8 λτ./100 χλμ. Οι εκπομπές CO2 στα 109 γρ./χλμ. απαλλάσουν την Ιταλίδα από τα τέλη κυκλοφορίας ενώ  κυκλοφορεί καθημερινά στο δακτύλιο της Αθήνας.


Όμως δεν αγοράζεις Alfa Romeo για να κάνεις οικονομία σε καύσιμο. Θέλεις και τα...γκάζια σου. Εδώ εκτός από το κανονικό πρόγραμμα οδήγησης «Natural»επιλέγεις το σπορ «Dynamic» για πιο άμεση απόκριση στο γκάζι αλλά και στο τιμόνι και τις αναρτήσεις.Το γκάζι στο πάτωμα. Οι έξι σχέσεις πέφτουν πιο γρήγορα και η Alfa  Romeo Junior Ibrida 145 eDCT6 αρχίζεει να ξεδιπλώνει τις αρετές της.

Τα  0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8,9 δευτερόλεπτα με το μοτέρ να έχει ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές. Η τελική ταχύτητα είναι στα 206 χλμ./ώρα. Να σημειώσουμε ότι έχεις την δυνατότητα μεγαλύτερης συμμετοχής στην οδήγησης αλλάζοντας χειροκίνητα τις ταχύτητες με τα paddles πίσω από το τιμόνι.


Όσον αφορά την οδική  συμπεριφορά, ξεκινώντας από τα τεχνικά στοιχεία να αναφέρουμε ότι η διάταξη των αναρτήσεων είναι γόνατα Mac Pherson μπροστά με ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Οι μηχανικοί έχουν δώσει σφιχτή ρύθμιση στις αναρτήσεις, επιλογή που γίνεται ακόμη πιο σκληρή επιλέγοντας το σπορ πρόγραμμα οδήγησης από τον διακόπτη DNA. Στις χαμηλές ταχύτητες η Junior Ibrida θυμίζει Γαλλικό μοντέλο.

Όταν όμως ανεβάσεις στροφές και ταχύτητα βλέπεις ότι οι Ιταλοί μηχανικοί έβαλαν και εδώ το χεράκι τους.Το σύστημα διεύθυνσης χωρίς να έχει την κοφτερή αίσθηση που είχαν οι παλιές Alfaa Romeo δίνει πολύ καλή πληροφόρηση. Ανεβάζεις ρυθμούς με άνεση. Στον ανοιχτό δρόμο είναι ευθύβολη, δίνοντας υποδειγματική σταθερότητα. Οι αναρτήσεις με τις σφιχτές ρυθμίσεις και οι ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 215/55  όταν κινηθείς σε επαρχιακούς δρόμους μειώνουν τις κλίσεις στις στροφές σε εντυπωσιακό βαθμό παρά το αυξημένο ύψος. δίνοντας υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.

Και όταν υπερβείς τα όρια έρχονται τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας για να επαναφέρουν τα πράγμα στην σωστή τροχιά. Το σύστημα πέδησης με την γνωστή αίσθηση του συστήματος ανάκτησης ενέργειας ακινητοποιεί γρήγορα την Junior. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 19,5 εκατοστών σου δίνει την δυνατότητα να κινηθείς και σε ομαλούς χωματόδρομους χωρίς να φοβάσαι «τραυματισμούς» στο κάτω μέρος αλλά η έλλειψη τετρακίνησης δεν σου δίνει περιθώρια για περισσότερα. 


Σε τελική ανάλυση η Alfa Romeo Junior Ibrida είναι μια όμορφη Ιταλίδα με ταπεραμέντο που κάνει τα βλέμματα να γυρνούν στο πέρμασμα της. Από την πρώτη ημέρα που βγήκε έγινε θέμα συζήτησης όχι μονο λόγω ονόματος αλλά και για την επιλογή να αποκτήσει μηχανικά και ηλεκτρικά μέρη που έχουν τα υπόλοιπα μοντέλα του Ομίλου της Stellantis. Προσωπικά αυτό δεν είναι κακό ειδικά όταν η επιλογή έχει υψηλά πρότυπα και  είναι στα πλαίσια της οικονομίας παραγωγής.

Οι άνθρωποι της Alfa Romeo κατάφεραν να τα συνδυάσουν όλα αυτά με ιδανικό τρόπο χωρίς να στερήσουν την μοναδικότητα της μάρκας, παρουσιάζοντας ένα μοντέλο με πλούσιο εξοπλισμό που προσφέρει επιδόσεις και εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου, χάρη στο προηγμένο υβριδικό σύστημα.Για να την αποκτήσετε χρειάζεστε από 28.500 χάρη και στο προωθητικό πρόγραμμα της Ελληνικής αντιπροσωπείας, που δίνει και 4 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση.