Test drive: Δοκιμάζουμε το νέο FIAT 600 1,2 Hybrid DCT 110 ίπποι

Ιταλικό στυλ και ταπεραμέντο

Το FIAT 600 δεν είναι ένα καινούργιο μοντέλο. Εννοούμε ότι έχει μεγάλη ιστορία καθώς πρωτοεμφανίστηκε το 1955 .Ένα μοντέλο το οποίο ήταν μεγαλύτερο σε διαστάσεις από το θρυλικό 500αράκι και είχε το όνομα Seicento δηλαδή 600. Εμφανίστηκε στην συνέχεια το 1997 έως το 2010, ως ένα μικρό καθαρά αυτοκίνητο πόλης.

Η ονομασία Seicento είναι στα Ιταλικά το 600. Πάντως αν κάτι γννωρίζουν οι Ιταλοί είναι πως να φτιάχνουν αυτοκίνητα με στυλ, εμφάνιση που να προκαλούν θετικά συναισθήματα. Από αυτόν τον κανόνα δεν μπορούσε να μείνει το νέο fIAT 600 στην υβριδική τπου έκδοση με τους 110 ίππους που δοκιμάζουμε σε ένα εντυπωσιακό χρώμα που «παίζει» με το φως του ηλίου.


Το νέο μοντέλο ακολουθεί την σχεδιαστική φιλοσοφία του 500 σε μια προσπάθεια να κρατηθεί η ταυτότητα του χωρίς όμως να χαθεί και η μοναδικότητα του, λόγω της SUV αρχιτεκτονικής του.Οι Ιταλοί είπαμε ξέρουν να σχεδιάζουν αυτοκίνητα που προκαλούν συναισθήματα.

Πρώτα από όλα τα στρογυλλά φωτιστικά σώματα με τα δακτυλίδια led μπροστά μοιάζουν σαν να έχουν βλεφαρίδες μια λεπτομέρεια η οποία σου προκαλεί θετικά συναισθήματα αν και νομίζουμε ότι αυτό θα αρέσει πολύ στο γυναικείο κοινό. Αυτό δεν είναι κακό γιατί ας μην κρυβόμαστε σε μια οικογένεια που θέλει να αγοράσει ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας, βαρύνουσα γνώμη στην απόφαση έχει η σύζυγος, ή κόρη ή και ο γιός.

Από όποια πλευρά πάντως και αν το κοιτάξεις δεν υπάρχει περίπτωση να κάνεις λάθος για την μάρκα καθώς οι Ιταλοί έχουν βάλει το λογότυπο 600 σχεδόν παντού .

Πρώτα από όλα στην μάσκα με την υπογραφή «600»να δεσπόζει  σε ένα όμορφο χρωμιωμένο φινίρισμα. Μετά στα πλευρικά μαρσπιέ και στον πίσω προφυλακττήρα, εκεί όπου υπάρχει και μια Ιταλική σημαία για να θυμόμαστε την καταγωγή του αυτοκινήτου. Στο πίσω μέρος ακολουθείται η σχεδιαστική υπογραφή του 500 έχοντας γίνει βέβαια κάποιες αισθητικές παρεμβάσεις στα φωτιστικά σώματα.

Οι διαστάσεις από την άλλη πλευρά μιλούν καθαρά για έναν αντικαταστάτη του FIAT 500X. Το Fiat 600 «πατάει» πάνω στη δεύτερη γενιά της πλατφόρμας CMP του ομίλου Stellantis που χρησιμοπιοείται και σε άλλα μοντέλα του ομίλου, όπως είναι η Alfa Romeo Junior και το Jeep Avenger Με μήκος 4,17 μέτρα, πλάτος 1,78 μ. και ύψος 1.523 χλστ. έχει διαστάσεις που το βάζουν στην καρδιά της κατηγορίας. Την ίδια στιγμή η  απόσταση από το έδαφος των  20,5 εκ. δίνει δυνατότητες να κινηθείς και εκτός ασφάλτου.


Περνώντας στο εσωτερικό αντικρύζουμε ένα ταμπλό το οποίο μεν ειναι κατασκευασμένο σπό σκληρά πλαστικά διαθέτει όμως ιδιαίτερα προσεγμένη συναρμογή και φινίρισμα. Έχει απλές,καθαρές γραμμές και ενσωματώνει την τεχνολογία με τις δυο ψηφιακές οθόνες. Η μια είναι ο ψηφιακός πίνακας οιργάνων 7 ιντσών οποίος εδράζεται σε ένα κυκλικό πλαίσιο πίσω από το τιμόνι και διαθέτει παραμετροποιήσεις.

Η δεύτερη στο κέντρο του ταμπλό έχει διαστάσεις 10,25 ιντσών με κάμερα οπισθοπορείας και προσφέρει όλες τις δυνατότητες διασυνδεσιμότητας infotainment Uconnec με Apple CarPlay και Android Auto. Μείνετε συνδεδεμένοι χάρη στα δύο πακέτα συνδεσιμότητας: Connect One για υπηρεσίες βοήθειας και κλήσεις έκτακτης ανάγκης και Connect PLUS για υπηρεσίες πλοήγησης και εξ αποστάσεως διαχείριση οχήματος.

Στα  συστήματα ασφαλείας μεταξύ άλλων συναντάμε: Adaptive Cruise Control,Adaptive Cruise Control με Stop&Go και Lane Centering (Αυτόνομη Οδήγηση Επιπέδου 2,Traffic Sign Information,πέδηση ανάγκης προστασίας πεζών,πίσω κάμερα με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης, σύστημα παρακολούθησης τυφλού σημείου (Blind Spot Monitoring).

Στον τομέα της εργονομίας θα προσθέσουμε πόντους χάρη στους φυσικούς διακόπτες οι οποίοι υπάρχουν κάτω από την οθόνη και αποτελούν ευκολία για τον οδηγό καθώς δεν χρειάζεται να μπαίνεις συνέχεια στο μενού της οθόνης.


Σε κερδίζει η ευρυχωρία του FIAT 600, καθώς οι διαστάσεις αλλά και το μεταξόνιο των 2.557 χλστ. σου επιτρέπουν την φιλοξενία και πέντε επιβατών.Ειδικά οι πίσω επιβάτες έχουν στην διάθεση τους ικανοποιητικό χώρο για τα γόνατα τους αλλά και για τα κεφάλια τους, Μόνο το κεντρικό τούνελ μπορεί κάπως να επηρεάσει την άνεση του μεσαίου επιβάτη.

Εντυπωσιακά είναι και τα συνθετικά δερμάτινα καθίσματα τα οποία διαθέτουν ηλεκτρική ρύθμιση και έχεουν ανάγλυλο το 600 αλλά και το σήμα της μάρκας.Η πρακτικότητα είναι εμφανής χάρη στους χώρους για τα μικροαντικείμενα 15 λίτρων, καθώς υπάρχουν δυο  βαθιές μεγάλες θήκες, με την πρώτη να κλείνει με πτυσσόμενο κάλυμμα. Η δεύτερη είναι ποτηροθήκη ενώ υπάρχει θέση και για το κινητό σας κάτω από τους φυσικούς διακόπτες της  κεντρικής οθόνης.

Η δεύτερη έχει τον ρόλο διπλής ποτηροθήκης, καθώς και μια μικρή θέση για κινητό κάτω από τα φυσικά πλήκτρα της οθόνης .Για τις αποσκευές των επιβατών υπάρχουν διαθέσιμα 385 λίτρα στο πόρτμπαγκαζ με το διπλό πάτωμα, ,τιμή η οποία ανεβάινει στα 1.256 λίτρα με ττη πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. 


Γιο την κίνηση  του FIAT 600 Hybrid της δοκιμής μας φρόντιζε ενας υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος 1,2 βενζινοκινητήρας και ένας ηλεκτροκινητήρας 29 ίππων ο οποίος έχει τοποθετηθει μέσα στο νέο 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και παίρνει ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 0,89 kWh. η οποία είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού, Η συνδυαστική απόδοση του υβριδικού συνόλου είναι 110 άλογα και 205 Nm ροπής στις  1.750 σ.α.λ.

Το ήπια υβριδικό σύνολο δίνει την δυνατότητα στο 600 να κινείται ηλεκτρικά έως την ταχύτητα των 30 χιλιομέτρων και για απόσταση ενός  χιλιομέτρου. Όταν αφήνεις το γκάζι και «ρολάρει»,το αυτοκίνητο έχουμε ενεργοποίηση της ηλεκτρικής λειτουργίας.Το πιο σημαντικό είναι ότι η εκκίνηση και τα πρώτα μέτρα όπου έχεις και την μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου γίνονται ηλεκτρικά γεγονός που κατεβάζει αισθητά την μέση κατανάλωση η οποία χωρίς...κόπο κρατιέται κάτω από τα 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Το μοτέρ αποδείχθηκε πολιτισμένο στην λειτουργία του και με την ροπή να εμφανίζεται από χαμηλά ενώ είχαμε και την δυνατότητα αλλαγής ταχυτήτων μέσω των paddles που υπάρχουν πίσω από το τιμόνι. Οι αλλαγές του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων DCT γίνονται με στρωτό τρόπο χωρίς κομπιάσματα ενώ δεν υπάρχουν οδηγικά προγράμματα.

Πάντως εμείς προτιμήσαμε να το αφήσουμε στο αυτόματο κιβώτιο καθώς μας άρεσε ο τρόπος της επιλογής με τα μπουτόν πάνω στην κεντρική κονσόλα, ο οποίος ήταν ιδιαίτερα εύχρηστος.  

Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 10,5 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 184 χλμ./ώρα, τιμές οι οποίες ικανοποιούν απόλυτα.Το υβριδικό σύστημα είναι αυτοφορτιζομένο καθώς η μικρή μπαταρία λιθίου φορτίζεται εν κινήσει.  Οι εκπομπές CO2 υπολογίζονται στα 109 γρμ./χλμ.


Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά οι αναρτήσεις με γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω τα  καταφέρνουν επιτυχώς  να ισορροπεί μεταξύ ασφάλειας και άνεσης. Χωρίς να είμαστε υπερβολικοί  σε πολλές περιπτώσεις μας θύμισε τον τρόπο που απορροφούσε τις ανωμαλίες του οδοστρώματος ένα Γαλλικό αυτοκίνητο.

Με τον ίδιο τρόπο συμπεριφέρθηκε σε χωματόδρομους όπου κινηθήκαμε με άνεση λόγω της αυξημένης απόστασης από το έδαφος.Φυσικά δεν το παρακάναμε λόγω έλλειψης τετρακίνησης. Άλλωστε δεν είναι αυτός ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου. 

Στις στροφές τα κρατήματα είναι σίγουρα ακόμη και σε οριακούς ρυθμούς ενώ τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης έκαναν την εμφάνιση τους όποτε χρειάστηκε. Μέσα στην πόλη αποδείχθηκε  ευέλικτο και βολικό. Το σύστημα διεύθυνσης έχει πολύ καλή πληροφόρηση ενώ και τα φρένα με αεριζόμενους δίσκους 302 χλστ.μπροστά / δίσκοι 249 χλστ. πίσω αποδείχθηκαν αποτελεσματικά ακόμη και μετά από σκληρή χρήση, 


Σε τελική ανάλυση με το νέο FIAT 600 Hybrid  με τους 110 ίππους οι Ιταλοί έχουν πιάσει τον σφυγμό της αγοράς ποντάροντας και στο συναίσθημα, που ξυπνάει η ρετρό σχεδίαση του ποιοτικού αυτοκινήτου. Με το προηγμένο υβριδικό σύστημα που προσφέρει επιδόσεις και οικονομία καυσίμου και με πολύ καλό εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας το FIAT 600 Hybrid διατίθεται χάρη στην προωθητική ενέργεια της Ελληνικής αντιπροσωπείας στην ανταγωνιστική τιμή των 23.990 ευρώ με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο με 5ετή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη και 5ετή παροχή οδικής βοήθειας.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΜΑΣ