Test drive: Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Honda HRV e:HEV

Με όπλα την αξιοπιστία και την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου

Το Honda HR-V ανανεώθηκε το τελευταίο χρονικό διάστημα στα πλαίσια του Face Lifting που κάνουν οι εταιρείες στα μοντέλα τους για να τα κρατήσουν ψηλά στις πωλήσεις. Το Honda HRV e:HEV δέχθηκε αισθητικές αλλαγές οι οποίες ενισχύουν τον σπορ χαρακτήρα του, χωρίς να έχουν αλλάξει οι διαστάσεις του. Η αισθητική επέμβαση στο μπροστινό μέρος περιλαμβάνει ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα με πιο τονισμένες γραμμές ενώ στο κάτω μέρος οι επενδύσεις είναι βαμμένες σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα.

H μάσκα έχει επίσης ανασχεδιαστεί ενώ τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led απέκτησαν πιο σκούρα απόχρωση. Το όλο σύνολο είναι όμορφο και δίνει μια δυναμική εμφάνιση χωρίς υπερβολές. 

Στο πίσω μέρος έχει ανασχεδιαστεί και η led φωτεινή μπάρα η οποία διατρέχει όλο το πλάτος και ενώνει τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα. Όσον αφορά τις κόμπακτ διαστάσεις παρέμειναν όπως είπαμε ίδιες, με το μήκος να είναι 4.340 χλστ.Χ πλάτος 1.790 χλστ.Χ ύψος 1582 χλστ. και το μεταξόνιο 2.610 χλστ. 


Στο εσωτερικό τα πλαστικά είναι σκληρά αλλά με εξαιρετική συναρμογή. Οι αλλαγές είναι εξίσου διακριτικές και επικεντρώνονται κυρίως στην κεντρική κονσόλα με το φινίρισμα high-gloss piano black. Το σύστημα διάχυσης αέρα με τους αεραγωγούς σχήματος τοποθετημένους ψηλά στις άκρες του ταμπλό δίνουν την αίσθηση κίνησης φυσικού αέρα σε όλους τους επιβάτες. Οι σχεδιαστές έχουν αφαιρέσει το διαχωριστικό πάνελ, με αποτέλεσμα την ευκολότερη πρόσβαση στην βάση ασύρματης φόρτισης.

Πίσω από το τιμόνι υπάρχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών με την εντυπωσιακή ευκρίνεια. Στο πολυλειτουργικό τιμόνι υπάρχουν διακόπτες για να μπεις στο μενού και στις παραμετροποιήσεις για τα συστήματα ασφαλείας Honda Sensing και την ροή ενέργειας.

Στο κέντρο του ταμπλό με την λιτή σχεδίαση βρίσκεται η οθόνη αφής των 9 ιντσών με το μενού που σε βάζει στις επιμέρους λειτουργίες των ηλεκτρονικών συστημάτων να είναι εύχρηστο. Στα θετικά σημεία είναι η χρητσικότητα που προσφέρουν τα χειριστήρια του κλιματισμού, για την ένταση του ήχου και για το Drive Mode. 


Όσον αφορά στους χώρους τα πολύ πρακτικά Magic Seats δίνουν άλλον αέρα στους επιβάτες ακόμη και για τους τρείς επιβάτες που κάθονται στα πίσω καθίσματα. Έχουν εξαιρετικό χώρο για τα γόνατα στα 18,5 εκ. Η «μαγική» διαμόρφωση των καθισμάτων περιλαμβάνει την έξυπνη διαμόρφωση του πίσω καθίσματος το οποίο έχει και τον ρόλο πάγκου.

Έχει αρκετό χώρο για την μεταφορά αντικειμένων ενώ με την αναδίπλωσή του προσφέρεται ένα επίπεδο πάτωμα με μεγάλο εσωτερικό ύψος. Έτσι μπορείτε να μεταφέρετε ογκώδη αντικείμενα που σε διαφορετική περίπτωση θα χρειαζόσασταν ένα βανάκι. Τα magic seats ουσιαστικά αντισταθμίζουν την σχετικά περιορισμένη χωρητικότητα του πόρτμπαγκάζ που είναι στα 335 λίτρα.Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων δημιουργείται ένας τελείως επίπεδο αποθηκευτικό χώρο 1.289 λίτρων.


Στην «καρδιά» του ανανεωμένου Honda HR-V  κρύβεται ένα υβριδικό σύστημα - διαμάντι. Αποοτελείται από με έναν βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων DOHC i-VTEC κύκλου Atkinson με απόδοση 107 ίππους ο οποίος συνεργάζεται με δυο ηλεκτροκινητήρες, μία μπαταρία ιόντων λιθίου που μεταφέρουν την ισχύ μέσω ενός καινοτόμου κιβωτίου eCVT μιας σχέσης μετάδοσης. Η συνολική ισχύς είναι 131 ίπποι  με την μέγιστη ροπή των 253 Nm να εμφανίζεται στις 5000 σ.α.λ. Ο τρόπος λειτουργίας του υβριδικού συστήματος καθορίζεται από τρεις λειτουργίες. Μιλάμε για το EV Drive για καθαρή ηλεκτροκίνηση με την  μπαταρία να παρέχει άμεση ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα).

Στο πρόγραμμα Hybrid Drive ο κινητήρας βενζίνης  παρέχει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα που έχει τον ρόλο γεννήτριας και με τη σειρά του δίνει  ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα κίνησης. Τέλος στο πρόγραμμα Engine Drive ο βενζινοκινητήρας συνδέεται άμεσα με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη κλειδώματος). Από την θέση του οδηγού είχαμε διαθέσιμα τρία προγράμματα οδήγησης τα οποία ανάλογα με την επιλογή επεμβαίνουν προς όφελος  των επιδόσεων και της οικονομίας καυσίμου.

Μέσω του διακόπτη Drive Mode επεμβαίνεις στα προγράμματα Eco, Normal και Sport.Την ίδια στιγμή μπορείς να καταφύγεις και στα paddles του τιμονιού, με αποτέλεσμα το  επίπεδο ανάκτησης ενέργειας αλλά και ο τρόπος πέδησης είναι υψηλότερες σε απόδοση από ότι στην θέση D-rive.

Πατώντας το δεξί πεντάλ κατά την διάρκεια της επιτάχυνσης  ο θόρυβος από το υβριδικό σύστημα περνάει στον θάλαμο των επιβατών ενώ  το Honda HR-V e:HEV επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 δευτερόλεπτα με την  μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 170 χλμ./ώρα.Τιμές ικανοποιητικές για ένα SUV 1.455 κιλών, αν σκεφθείς ότι όλα είναι προσανατολισμένα στην οικονομία καυσίμου.  

Σε έντονο πάτημα του γκαζιού ο θόρυβος από το βενζινοκινητήρα περνάει στο θάλαμο των επιβατών και «χαλάει» την ησυχία, ωστόσο σε νορμάλ ταχύτητες ταξιδιού δεν ενοχλεί, ενώ στην πόλη ακούγεται ελάχιστα, λόγω του ότι κινείται πολύ μέσω του ηλεκτρομοτέρ. Ευχάριστο είναι το άκουσμα αλλαγών ταχυτήτων κατά την πλήρη επιτάχυνση «σπάζοντας» έτσι το μονότονο βουητό.


Με την θέση Β στο κιβώτιο ταχυτήτων επιλέγεις το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας κατά την κύλιση ή κατά την πέδηση. Όμως το πιο βασικό πλεονέκτημα του υβριδικού Honda είναι η εντυπωσιακά μειωμένη κατανάλωση καυσίμου που προσφέρει. Μέσα στην πόλη όπου αναλαμβάνει δράση ο ηλεκτροκινητήρας, είδαμε κατανάλωση κάτω από τα 4 λίτρα/100 χλμ. ενώ έχει ως αποτέλεσμα  να μην ακούγεται τιποτα σστον θάλαμο των επιβατών.

Στον ανοιχτό δρόμο επίσης όλα είναι πιο ήσυχα σε σχέση με τον θόρυβο που όπως προαναφέραμε περνάει κατά την διάρκεια της άμεσης επιτάχυνσης. Η κατανάλωση κυμαίνεται κάτω από τα 4 λτ./100 χλμ. ενώ στον ανοιχτό δρόμο όπου υπήρχε ο συνδυασμός των μοτέρ η κατανάλωση ανέβηκε στα 6,5 με 7 λίτρα ανά 100 χλμ.

Συνολικά η  μέση κατανάλωση καυσίμου  δεν ξεπέρασε τα 5,5 λίτρα/100 χλμ.ενώ υπήρχε και περίπτωση που είδαμε με πολύ αμυντική οδήγηση 3,5 λίτρα. Οι εκπομπές CO2 122 γρ./χλμ. σε παλλάσουν από τα τέλη κυκλοφορίας.


Υψηλή βαθμολογία παίρνει το ανανεωμένο Honda HRV e:HEV και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Με όπλο  την ενιοσχυμένη παγκόσμια μικρή πλατφόρμα (Global Small Platform) σε συνδυασμό με την μελετημένη ρύθμιση των αναρτήσεων οι κλίσεις στις κλειστές καμπές του δρόμου παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος είναι μειωμένες.

Το τιμόνι προσφέρει καλή αίσθηση,  βάρος και πληροφόρηση ειδικά στην επιλογή του σπορ προγράμματος. Επιπλέον οι αλουμινένιοι τροχοί με ελαστικά διαστάσεων  225/50 /18 αυξάνουν τα όρια της πρόσφυσης δίινοντας ακόμη καλύττερα πατήματα.

 Να σημειώσουμε ότι πολύτιμος  αρωγός στοις μετακινήσεις μας αποδέιχθηκε η πλούσια σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων με την κωδική ονομασία Honda Sensing. Τέλος παρά τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω απορροφούνται με ικανοποιητικό τρόπο οι όποιες εγκάρσιες ανωμαλίες του  οδοστρώματος. Κινηθήκαμε και σε ανοιχτούς δρόμους με ευθείες εκεί όπου τα επίπεδα άνεσης και ευχαρίστησης που απολαμβάνουν οδηγός και επιβάτες είναι σε υψηλά επίπεδα.

Η αυξημένη απόσταση μας έδωσε την δυνατότητα να βγούμε και εκτός  δρόμου όπου σε βατούς χωματόδρομους δεν αντιμετωπίσαμε προβλήματα πρά την έλλειψη τετρακίνησης. Σε τελική ανάλυση το υβριδικό μοντέλο της Honda προσφέρει ασφαλή και ευχάριστη οδική συμπεριφορά για ξεκούραστες μετακινήσεις.


Το Honda HR-V e:HEV διαθέτει πολλά πλεονεκτήματα με βασικότερο την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και στην δυνατότητα κίνησης μέσα στην πόλη αμιγώς ηλεκτρικά. Επιπλέον το όνομα Honda είναι συνυφασμένο με την αξιοπιστία και την αντοχή στον χρόνο με πολλά -πολλά χιλιόμετρα χωρίς προβλήματα,με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό και εγγύηση 5 χρόνια η 100.00 χιλιόμετρα. Οι τιμές διαμορφώνονται μαζί με την έκπτωση του προωθητικού προγράμματος ως εξής: Elegance στα 34.490€. Advance  37.690€.Advance Style 41.090€. Advance Style Plus 42.690€. 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΜΑΣ