Test drive: Δοκιμάζουμε το νέο KGM Torres 1,5T 163 PS
Εμφάνιση, άνεση, χώροι, πλούσιος εξοπλισμός και τιμή που προ(σ)καλεί
Η KGM ήρθε στην Ελλάδα για να μείνει. Και αυτό σας το λέμε λόγω...τιμής, αναφερόμενοι πάντα στην σχέση value for money, στα εντυπωσιακά μοντέλα αλλά και στο όνομα εγγύηση «ΝΙΚ. Ι. ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ» για την σίγουρη πορεία της εταιρείας στην χώρα μας. Μέχρι σήμερα οδηγήσαμε δυο μοντέλα το Tivoli και το Korando από τα οποία αποκομίσαμε πολύ θετικές εντυπώσεις.
Όμως με το KGM Torres τα πράγματα... ξεφεύγουν, καθώς το νέο μοντέλο κάνει τα βλέμματα να στρέφονται με θαυμασμό στο πέρασμα του και αυτό λόγω της προχωρημένης σχεδίασης, η οποία θυμίζει τουλάχιστον μπροστά κάποιο μοντέλο της Jeep ή στο πλάι μοντέλο της Range Rover. Συνδυάζει εξωτερικά μια macho, άγρια εμφάνιση με μια μοντέρνα σχεδίαση επιδεικνύοντας ταυτόχρονα σε ποιο κοινό απευθύνεται.
Άλλωστε μιλάμε για ένα Sport Utility το όνομα του οποίου σημαίνει «Πύργοι» στα ισπανικά όπως ακριβώς ονομάζεται το εθνικό πάρκο Torres del Paine που βρίσκεται στην Παταγονία όπου ταξιδεύεις για να ζήσεις περιπέτειες. Άλλωστε το Torres είναι εμπνευσμένο από σκληροπυρηνικά 4×4.
Μάλιστα δεν ήταν λίγες οι φορές που μας σταμάτησαν στον δρόμο για να μας ρωτήσουν ποιο μοντέλο της Range Rover είναι! Νομίζουμε ότι είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά μοντέλα που κυκλοφορούν στους δρόμους. Μάλιστα τα πλούσια προσόντα του θα «πονοκεφαλιάσουν» τους αντιπάλους του.
Ιδιαίτερα στο μπροστινό μέρος το νέο Torres είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό. Αν και η έκδοση της δοκιμής μας δεν είναι τετρακίνητη οι σχεδιαστές έδωσαν στοιχεία όπως είπαμε της Jeep αλλά και της Range Rover ειδικά στην σχεδίαση του καπό.
Η μάσκα με τα κάθετα χωνευτά στοιχεία το μαύρο περίγραμμα, τα πολύ επιθετικά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας 3D LED και το πλαστικό προστατευτικό στο κάτω μέρος τονίζουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Στο πλαινό μέρος ξεχωρίζουν οι έντονες ακμές και οι φουσκεμένοι θόλοι στους τροχούς αλλά και η φαρδιά πίσω κολώνα με τις ράγες οροφής στον «ουρανό» να θυμίζουν μοντέλα της Range Rover. To τρίτο δυνατό σημείο είναι η πίσω πόρτα του χώρου αποσκευών με τα κάθετα φώτα και την κούρμπα στο κέντρο της,η οποία παραπέμπει σε κάλυμμα ρεζέρβας τετρακίνητου οχήματος.
Επιπλέον το χερούλι ανοίγματος στο πλάι δεξιά θυμίζει τις πόρτες τετρακίνητων με vintage σχεδίαση, αν και εδώ το άνοιγμα γίνεται προς τα πάνω και όχι προς το πλάι. Μια έξυπνη κίνηση των σχεδιαστών. Με μήκος 4,70 μ. το KGM Torres παίζει μπάλλα στη μεγάλη κατηγορία, αλλά με τιμή απόκτησης κατηγορίας C-SUV. Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.706/1.890/1.710 mm.Μεταξόνιο: 2.680 mm.
Περνώντας στο εσωτερικό βλέπεις ότι το Torres ανήκει στη νέα γενιά αυτοκινήτων της KGM και δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τους ανταγωνιστές του.Ειδικά στο ταμπλό όπου επικρατεί ο μινιμαλιστικός σχεδιασμός.Υπάρχουν μαλακά πλαστικά το πάνω μέρος του ταμπλό με ραφές, τα οποία έχουν ιδιαίτερα προσεγμένη συναρμογή, τονίζοντας με αυτό τον τρόπο το πόσο σημασία έχουν δώσει στην ποιότητα κατασκευής αλλά και στην πολυτέλεια.
Η τεχνολογία φωνάζει «παρούσα» με τις διπλές οθόνες αφής 12,3 ιντσών οι οποίες ακολουθούν το ψηφιακό περιβάλλον που επιβάλει ο ανταγωνισμός. Η μια είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με την πλούσια πληροφόρηση και τις πολλές παραμετροποιήσειςανάμεσα στις οποίες είναι και η προβολή του συστήματος πλοήγησης.
Η δεύτερη οθόνη αφορά το σύστημα infotainment με όλες τις δυνατότητες διασύνδεσης . Ο χειρισμός της είναι ιδiαίτερα απλός με το μενού να σε καθοδηγεί στις επιμέρους λειτουργίες.
Ο εξοπλισμός ασφαλείας είναι πλουσιότατος ακόμη και στην βασική έκδοση Urban καθώς μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται: Σύστημα Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης (AEBS), Σύστημα ειδοποίησης διατήρησης λωρίδας (LDWS) Σύστημα Διατήρησης Λωρίδας (LKAS), Ειδοποίηση Εκκίνησης Εμπρόσθιου Οχήματος (FVSA), Ειδοποίηση Προσοχής Οδηγού (DAA), Ειδοποίηση Απόστασης Ασφαλείας (SDA).
Να σημειώσουμε και την κάμερα οπισθοπορείας η οποία ουσιαστικά προσφέρει περιμετρική θέαση στον οδηγό του Torres. Αν και απουσιάζουν στο ταμπλό φυσικοί διακόπτες για τις πιο συνηθισμένες λειτουργίες, για τις υπόλοιπες υπάρχουν αρκετοί πάνω στο πολυλειτουργικό δερμάτινο τιμόνι.
Οι δερμάτινες επενδύσεις στα καθίσματα τα δίνουν τον απαράιτητο τόνο πολυτέλειας. Όσο για τους χώρους δεν θα μείνουν παραπονεμένοι πέντε επιβάτες ακόμη και οι πίσω οι οποίοι έχουν αέρα για τα γόνατα και τα κεφάλια τους.
Ο χώρος αποσκευών είναι τεράστιος για την κατηγορία με χωρητικότητα 703 λίτρα,τιμή η οποία ανεβαίνει στα 1.662 λίτρα με τη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Άλλωστε το συνολικό μήκος 4,715 μ. και το μεταξόνιο 2,680 μέτρα σε προιδεάζουν για την άνεση στο εσωτερικό.
Στην «καρδιά» του Torrew της δοκιμής μας υπήρχε ο δοκιμασμένος δυνατός υπερτροφοδοτούμενος 1.500άρης, 4κύλινδρος άμεσου ψεκασμού βενζινοκινητήρας που συναντάμε και στο Tivoli με απόδοση 163 ίππους στις 5.000-5.500 σ.α.λ. και των 280 Nm ροπής σε μια μκλίμακα στροφών 1.500-4.000 σ.α.λ. Το μοτέρ συνεργάζεται με ένα εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με μακριά κλιμάκωση.
Στην πράξη ο κινητήρας αποδείχθηκε ιδιαίτερα γραμμικός σε λειτουργία και πολιτισμένος στο πάτημα του δεξιού πεντάλ, με τις επιδόσεις να ικανοποιούν.Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,1 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 191 χλμ./ώρα.Όμως είναι και ο τρόπος που ξεδιπλώνει τις αρετές του.
Η απουσία εξηλεκτρισμένου συστήματος καθρεφτίζεται στην μέση κατανάλωση καυσίμου. Η KGM ανακοινώνει μέση κατανάλωση 7,9 λίτρα /100 χλμ. τιμή την οποία πετυχαίνεις με χαλαρή οδήγηση. Στην πράξη κυμαίνεται γύρω στα 8 με 9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Εκπομπές CO2: 180 γρμ./χλμ.
Το Torres είναι ένα σύγχρονο SUV με αυτοφερόμενο πλαίσιο, με τους μηχανικούς να έχουν δημιουργήσει συνολικά ένα προσεγμένο σύνολο αναρτήσεων, συστήματος διεύθυνσης και φρένων τα οποία συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους.Στον δρόμο το μεγάλο SUV της KGM είναι προσανατολισμένο στην άνεση των επιβατών αλλά και στην ασφαλέστατη οδική συμπεριφορά.
Ιδιαίτερα ήσυχο στον ανοιχτό δρόμο, με την μακρία κλιμάκωση των σχέσεων του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων να κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα, άρα και τον θόρυβο.Έτσι το Torres αφήνει ξεκούραστο οδηγό και επιβάτες ακόμη και μετά από πολύωρα ταξίδια. Με έκτη ταχύτητα στο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, το μοτέρ πιάνει τα 130 χλμ/ώρα, λίγο πάνω από τις 2.000 στροφές.
Τα φαρδιά μετατρόχια αλλά και η πολύ καλή πληροφόρηση που δίνει το σύστημα διεύθυνσης, σε συνδυασμό με τα ελαστικά με το επαρκές προφίλ 235/55 R18 ελαστικών, παρά τις σχετικά μαλακές αναρτήσεις και παρά το αυξημένο ύψος, σε κάνουν να ανεβάζεις ρυθμούς στις κλειστές καμπές του δρόμου.
Και αν κάπου το παρακάνεις έρχεται το πλούσιο πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας για να βάλει τα πράγματα στην σωστή πορεία. Η ίδια μαλακή ρύθμιση στις αναρτήσεις με τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα, απορροφά με ικανοποιητικότατο τρόπο τις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, κάνοντας την ίδια στιγμή πιο «αφράτη» την κίνηση σε χωματόδρομους και σε πιο σκληρά μονοπάτια, θυμίζοντας γαλλικά μοντέλα. Όσο το σύστημα πέδησης με αεριζόμενους δίσκους μπροστά , δίκους πίσω, αποδείχθηκαν αποδοτικά και ανθεκτικά στην σκληρή χρήση
Το νέο KGM Torres 1,5T 163 PS με την περιπετειώδη εμφάνιση του την απόσταση των 195 χλστ. από το έδαφος θα νιώσει άνετα όταν το βάλεις σε εκτός δρόμου διαδρομές, ακόμη και όταν περάσεις μέσα από λακκούβες με νερό ή σε συνεχόμενα κακοτράχαλα μονοπάτια, αποδεικνύοντας τις εκτός δρόμου δυνατότητες. Όμως η έλλειψη τετρακίνησης πρέπει να σε κάνει να σκεφτείς ότι η κίνηση σε τέτοιες διαδρομές έχουν όρια, για να μην βρεθείς μπροστά σε δυσάρεστες εκπλήξεις.
Σε τελική ανάλυση το νέο KGM Torres 1,5T 163 PS μας προκάλεσε ιδιαίτερα θετικά συναισθήματα και νομίζουμε ότι όσοι το γνωρίζουν από κοντά θα σχηματίσουν την ίδια άποψη. Είναι ένα όχημα στιβαρό, με περιπετειώση εμφάνιση που όπως προαναφέραμε θυμίζει άλλες ακριβότερες μάρκες και όχι δεν σε αφήνει αδιάφορο αλλά μόλις το γνωρίσεις σε ...αναγκάζει να το βάλεις ψηλά στην λίστα των αυτοκινήτων που σκοπεύεις να αγοράσεις. Το Torres 1.5lt 163PS ξεκινά από 32.390 ευρώ. Στην τιμή περιλαμβάνεται η 5ετής εγγύηση και η αντιπροσώπευση από την NIK. I. ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ που έχει γράψει ιστορία στην Ελληνική αγορά.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΜΑΣ