Test Drive: Δοκιμάζουμε το εντυπωσιακό ΒYD SEAL U DM-i
Όπλα η εμφάνιση, η πολυτέλεια, ο εξοπλισμός, οι επιδόσεις και η τιμή
Η BYD έχει μπεί δυνατά στον ανταγωνισμό παρουσιάζοντας ηλεκτρικά μοντέλα σε τιμές άκρως ενδιαφέρουσες. Η ανάπτυξη της είναι για σεμινάριο οικονιμικών καθώς κατάφερε να γιγαντωθεί, κατασκυάζοντας ποιοτικότατα μοντέλα και προσφέροντας χιλιάδες θέσεις εργασίας. Ο κύριος Γιάννης Κακούρης επκεφαλής των δημοσίων σχέσεων μας έδωσε για δοκιμή το ολοκαίνουργιο ΒYD SEAL U DM-i, το πρώτο Plug-in Hybrid (PHEV) όχημα της εταιρείας το οποίο υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία 80 χλμ. Μάλιστα όπως θα δείτε διατίθεται σε τιμές που με δυσκολία πλησιάζουν μοντέλα παρόμοιας κατηγορίας.
Το BYD SEAL U DM-i έχει εξελιχθεί ώστε να είναι ένα από τα ασφαλέστερα ηλεκτροκίνητα οικογενειακά SUV της κατηγορίας του. Εκτός από την εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής και ενός εξαιρετικά ισχυρού πάνελ με κυψελοειδή δομή για την προστασία της μπαταρίας.
Το SEAL U DM-i έχει αξιολογηθεί με την ανώτατη διάκριση των 5 αστεριών στις δοκιμές πρόσκρουσης, που διενεργεί ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP. όλα αυτά βέβια είναι εμφανέστατα όταν καθήσεις στην θέση του οδγού καθώς αντιλαμβάνεσαι άμεσα την στιβαρότητα της κατασκευής.
Όταν πρωτοείδαμε το νέο μοντέλο είπαμε: «Τι μου θυμίζει, τι μου θυμίζει;» Ξαφνικά μας ήρθε στο μυαλό η Porsche Cayenne χωρίς να θελήσουμε να φανούμε... βέβηλοι. Βέβαια όλα εξαρτώνται υπό την γωνία που κοιτάζεις το αυτοκίνητο. Αρχικά μπροστά σε αντίθεση με τα υπόλοιπα ηλεκτρικά μοντέλα της BYD η μάσκα είναι ανοιχτή θυμίζοντας μας την ανάγκη ψύξης του θερμικού κινητήρα.
Μια μάσκα που η γρίλια της στολίζεται με εισαγωγές αέρα και νικελένιες λωρίδες που της δίνουν άλλον αέρα. Εκτός από την μάσκα η υπόλοιπη «φάτσα» ενσωματώνει τα χαρακτηριστικά της Seal αλλά και του ηλεκτρικού SUV, Seal U, Την ίδια στιγμή οι νικελένιες επενδύσειςς στην μάσκα ψυγείου, στα μαρσπιέ και στις λαβές στις πόρτες, δίνουν τον απαραίτητο τόνο πολυτέλειας που προσδιορίζει την συγκεκριμένη κατηγορία.
Στο πίσω μέρος η επιλογή των στενόμακρων φωτιστικών σωμάτων που ενώνονται μεταξύ τους μέσω μιας φωτεινής λωρίδας τονίζουν το πλάτος του αυτοκινήτου, προσφέροντας και ένα εντυπωσιακό θέαμα το βράδυ.Το πενταθέσιο SUV της κατηγορίας D έχει μήκος 4.775 χλστ., πλάτος 1.890 χλστ. και ύψος 1.670 χλστ.
Στο εσωτερικό το BYD SEAL U DM-i αποπνέει μια premium αίσθηση με ένα καλαίσθητο μείγμα μοντέρνου και κομψού σχεδιασμού, με απαλές στην αφή επιφάνειες, με φινίρισμα υψηλής ποιότητας και πολύχρωμο ατμοσφαιρικό φωτισμό. Οι δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες καταδεικνύουν το DNA υψηλής τεχνολογίας της μάρκας.
Αμφότερες συμβάλλουν στην εργονομία και την άνεση, διαθέτουν ευκρινείς ενδείξεις και διαισθητική λειτουργία αφής. Στον LCD πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών. με τις παραμετροποιήσεις προβάλλονται πληροφορίες χρήσιμες για τον οδηγό.
Το Intelligent Cockpit System της BYD λειτουργεί μέσω της χαρακτηριστικής πλέον στα μοντέλα της BYD περιστρεφόμενης οθόνης 15,6” με την οποία μπορείτε να επιλέξετε αν θέλετε οριζόντιο ή κατακόρυφο προσανατολισμό. Το Intelligent Cockpit System προσφέρει συνδεσιμότητα 4G, με ενσωματωμένο Spotify και πλοήγηση HERE, ενσωμάτωση smartphone μέσω Android Auto ή Apple CarPlay και έξυπνο φωνητικό έλεγχο.
Ο τελευταίος ενεργοποιείται λέγοντας την απλή φωνητική εντολή "Hi BYD". Σημειώστε ότι το σύστημα ενημερώνεται μέσω Over-The-Air (OTA) λειτουργία που το έχει πάντα επικαιροποιημένο.Θα θέλαμε πάντως να υπήρχε λιγότερη διαδικασία για να μπείς στο υπομενού.
Το “Legacy Gearshift Panel”, που περιλαμβάνει έναν εξαιρετικά κομψό, κρυστάλλινο επιλογέα αλλαγής ταχυτήτων, και σύμφωνα με την εταιρεία η σχεδίαση του είναι εμπνευσμένη από τον ωκεανό.Ο μοχλός ταχυτήρων πλααισιώνεται από μια σειρά μπουτόν που αφορούν την ηλεκτροκίνηση, τα προγραμματα οδήγησης και την πρόσβαση σε στοιχεία του κλιματισμού.
Όσον αφορά την φωτεινότητα και την ευρυχωρία να πούμε ότι οι επιβάτες έχουν έντονα αυτά τα αισθήματα και λόγω της στάνταρ πανοραμικής ηλεκτρικής, συρόμενης, ηλιοροφής η οποία κάνει την καμπίνα φωτεινή και ευάερη. Στο τελευταίο συνεισφέρει και το φίλτρο σωματιδίων PM2.5 της καμπίνας, συμπεριλαμβανομένου ενός συστήματος καθαρισμού του αέρα ,εξοπλισμός που υπάρχει στην κορυφαία έκδοση.
Το BYD SEAL U DM-i είναι στάνταρ εξοπλισμένο με μια ομπρέλλα προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS) . Χρησιμοποιούν πέντε ραντάρ και μια κεντρική κάμερα. Υπάρχουν τέσσερεις κάμερες περιμετρικά προσφέροντας 360 θέαση , κάνοντας το παρκάρισμα εύκολο παρά το μέγεθος του αυτοκινήτου.
Μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται: Προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, προσαρμοζόμενοc cruise control, προειδοποίηση οπίσθιας σύγκρουσης, προειδοποίηση οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας, υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας, έξυπνος έλεγχος ορίων ταχύτητας, σύστημα ανίχνευσης τυφλού σημείου Η έκδοση Design διαθέτει επίσης Head Up Display.
Τα καθίσματα, καθώς και τμήματα του ταμπλό, των πάνελ των θυρών και της κεντρικής κονσόλας έχουν επένδυση από οικολογικό “vegan” δέρμα με διπλή ραφή η οποία δημιουργεί μια όμορφη αντίθεση. Τα μεγάλα μπροστινά καθίσματα με τα ενσωματωμένα προσκέφαλα διαθέτουν στάνταρ ηλεκτρική ρύθμιση πολλαπλών κατευθύνσεων, θέρμανση και αερισμό, λειτουργίες που δεν συναντάς εύκολα στην κατηγορία στις βασικές εκδόσεις. Λόγω του μεταξονίου των 2.765 χλστ. και της επίπεδης σχεδίασης του δαπέδου, υπάρχει «αέρας» για τα πόδια των πίσω επιβατών.
Το πίσω κάθισμα, αναδιπλώνεται σε αναλογία 60/40, ενώ με την πλήρη αναδίπλωση του ο χώρος αποσκευών από τα 425 λίτρα αυξάνεται στα 1.440 λίτρα. Η πρακτικότητα ανεβαίνει επίπεδο χάρη στις δύο πρακτικές ποτηροθήκες στην κεντρική κονσόλα, στις 4 θύρες USB και στην δυνατότητα ασύρματης φόρτισης για δύο smartphone ταυτόχρονα. Κάτι ιδιαίτερα λειτουργικό και χρήσιμο σε περιοχές όπου δεν υπάρχει διαθέσιμη πρίζα είναι η δυνατότητα της μπαταρίας του BYD SEAL U DM-i να υποστηρίζει φόρτιση V2L (Vehicle-to-Load), επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να χρησιμοποιηθεί ως φορητό τροφοδοτικό ρεύματος για τη λειτουργία ηλεκτρικών συσκευών.
Η έκδοση της δοκιμής μας Design έρχει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες: Στον μπροστινό άξονα ο ηλεκτροκινητήρας έχει απόδοση 204 ίππους με 300 Nm ροπής και στον πίσω άξονα υπάρχει δεύτερος ηλεκτροκινητήρας με απόδοση 163 ίππους με ροπή 250 Nm . Τροφοδοτούνται από μια μπαταρία 18,3 kWh και έναν θερμικό κινητήρα 1,5 λίτρων κύκλου Miller με 131 άλογα και ροπή 220 Nm .
Η συνδυαστική ισχύς είναι 324 ίπποι με τη ροπή των 550 Nm να περνά και στους τέσσερις τροχούς όταν πατήσεις βαθιά το γκάζι ή όταν χρειάζεται λόγω εδάφους και συνθηκών πρόσφυσης Όμως περισσότερο χρησιμοποιείται ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας. Ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για την φόρτιση της μπαταρίας αλλά και την τροφοδοσία των ηλεκτροκινητήρων ενώ κινεί τους μπροστινούς τροχούς αν χρειαστεί κυρίως στα μεταβατικά στάδια.
Το όλο σύστημα δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτρική ισχύ με μικρή εξάρτηση από την βενζίνη γεγονός που τον καθιστά πιο φιλικό προς το περιβάλλον.Το BYD SEAL U DM-i διαθέτει δύο προφίλ οδήγησης για όλες τις εκδόσεις: EV και HEV. Στο πρώτο προφίλ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη λειτουργία «EV only mode» για ομαλές καθημερινές μετακινήσεις ή οδήγηση στην πόλη. Στο δεύτερο προφίλ το όχημα θα χρησιμοποιεί ως επί το πλείστον την ισχύ που παρέχει η μπαταρία. Ο βενζινοκινητήρας παρέχει πρόσθετη ισχύ στους τροχούς μόνο κατά την επιτάχυνση υποστηρίζοντας με αυτό τον τρόπο τη μπαταρία.
Όταν η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη και επιλέξεις τη λειτουργία EV, το όχημα κινείται μόνο με ρεύμα.Με μπαταρία γεμάτη η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 70 χιλιόμετρα. Όταν η φόρτιση της μπαταρίας είναι σε χαμηλά επίπεδα το BYD SEAL U DM-i κινείται υβριδικά με συνδυασμό και του βενζινοκινητήρα . Πάντως η εξαιρετική διαχείριση της κεντρικής μονάδας δεν αφήνει το επίπεδο φόρτισης να πέσζσει κάτω από το 20-25%.
Από την θέση του οδηγού είχαμε στα χέεια μας για την διαχελιρηση του υβριδκού συστήματος τον επιλογέα πριογραμμάτων οδήγησης «drive mode» με τα πέντε προγράμματα οδήγησης Eco, Normal, Sport, Snow, Sand, Muddy. Gravel για την τετρακίνηση, με τις ανάλογες δυνατότητες.
Στην Sport επιλογή τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 5,9 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα. Στην πράξη δεν κολλας στο κάθισμα όταν επιταγχύνεις αλλά ας μην ξεχνάμε ότι έχουμε να κάνουμε με αμάξωμα 2,2 τόνων. Η κατανάλωση κυμάνθηκε από τα 2,2-2,9 λίτρα/100 χλμ. έως τα 8,4- 8,8 λίτρα/100 χλμ.με την μπαταρία σε κατάσταση φόρτισης. Εκπομπές CO2: 26 γρμ./χλμ.
Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά το BYD Seal U DM-i Design διαθέτει αναρτήσεις με διάταξη MacPherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Η ρύθμιση τους είναι προσανατολισμένη προς την άνεση των επιβατών, κάνοντας το ναννομίζεις ότι κινείται πάνω σε...χαλί, χωρίς βεβαια να χάνεται το αίσθημα της ασφάλειας στις κλειστές καμπές του δρόμου. Χάρη στις 19άρες ζάντες με τα φαρδιά ελαστικά 235/50/19 και στην άκαμπτη πλατφόρμα , το μοντέλο της BYD «πατάει» καλά στην άσφαλτο και είναι σταθερό στις ευθείες.
Το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει δυο επίπεδα ρύθμισης της ευαισθησίας και παρέχει επαρκή πληροφόρηση, με τις κλίσεις του αμαξώματος να μην δημιουργούν ανησυχία παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, ελέγχοντας τραυτόχρονα αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος. Τα πλούσια συστήματα υποβοήθησης του οδηγού επενέβησαν αποτελεσματικά όποτε χρειάστηκαν.
Κινηθήκαμε και σε εκτός δρόμου διαδρομές εκεί όπου η τετρακίνηση στάθηκε πολύτιμός αρωγός για να περάσουμε από απότομα και δύσκολα εμπόδια. Ο τρόπος που απορροφούσε τις ανωμαλίες του χωματόδρομου ήταν υπδειγματικός, ενλω όταν χρησιμοποιήσεις τα ανάλογα προγράμματα οδήγησης που αναφέραμε πιο πάνω βλέπεις ότι οι νερόλακοι, οι λασπώδεις και αμμώδεις επιφάνεις δεν αποτελούν πρόβλημα για το τετρακίνητο BYD SEAL U DM-i .
Την ίδια στγμή τα δυνατά φρένα εμπνέουν την ανάλογη εμπιστοσύνη που επιθυμείς όταν οδηγείς ένα όχημα με δύναμη 324 ίππων.Η αναγεννητική πέδηση μέσω one pedal driving, έχει δύο επίπεδα ρύθμισης την normal και high.
Το εξαιρετικό επίπεδο ασφάλειας της μπαταρίας τύπου “Blade Battery” αποδεικνύεται από το γεγονός ότι υπερβαίνει τις απαιτήσεις της διαδικασίας δοκιμών “Nail Penetration Test”, όπως αποκαλούνται. Πρόκειται για τους πιο αυστηρούς τρόπους δοκιμής της θερμικής διαφυγής της μπαταρίας, οι οποίοι προσομοιώνουν τις συνέπειες ενός σοβαρού τροχαίου ατυχήματος.
Όλες οι εκδόσεις του BYD SEAL U DM-i προσφέρουν τριφασική φόρτιση ΑC στα 11 kW και DC στα 18 kW. Ο χρόνος φόρτισης DC (30-80%) είναι μόλις 35 λεπτά.
Σε τελική ανάλυση το νέο ΒYD SEAL U DM-iAWD PHEV 1.5T 324 PS διαθέτει εξαιρετικό εξοπλισμό, Ευρωπαική ποιότητα κατασκευής αλλά και σχεδίαση που δεν ξενίζει αλλά αντίθετα θυμίζει όπως είπαμε Γερμανικό μοντέλο πολυτελέστατης κατηγορίας. Το υβριδικό σύστημα κίνησης προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση με μειωμένο το άγχος της φόρτισης όταν η μπαταρία είναι «γεμάτη», και χάρη στην τεχνολογία που δεν την αφήνει να πέσει κάτω από ένα ποσοστό. Με επιδόσεις και οικονομία καυσίμου, μειωμένους ρύπους,επιδόσεις, την εξαετή εργοστασιακή εγγύηση και τα 8 χρόνια εγγύηση για την μπαταρία και τους ηλεκτροκινητήρες, για να το αποκτήσετε χρειάζεστε 42.500 ευρώ.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΜΑΣ