Test drive: Δοκιμάζουμε το νέο KGM Tivoli 1.5 T-GDI 163 PS 2WD
Γεμάτο προσόντα και σε τιμή μια ευχάριστη έκπληξη
Ο κύριος Τάκης Θεοχαράκης μας το κρατούσε... κρυφό, κάθε φορά που τον ρωτούσαμε αν εκτός από την Nissan με την οποία είναι ταυτισμένος εδώ και δεκαετίες, θα έφερνε κάποια άλλη μάρκα στην Ελλάδα. Η αποκάλυψη έγινε... απότομα και μιλάμε για την αυτοκινητοβιομηχανία KGM. Ποιά είναι αυτή; Το μοντέλο με την ονομασία Tivoli ερχόταν στην χώρα μας από την SsangYong το 2015, σε παλαιότερη βέβαια έκδοση η οποία ουσιαστικά δεν έχει σχέση ούτε από πλευράς ποιότητας, ούτε από πλευράς επιδόσεων και εξοπλισμού άνεσης και ασφαλείας με την τωρινή.
Συνεπώς η KG Mobility αποτελεί την συνέχεια της εταιρείας παρουσιάζοντας μοντέλα που στην Ελλάδα ήταν αγαπητά στο κοινό και όχι άγνωστα. Εκτός από το Tivoli, από την Κορέα ήρθαν στην Ελλάδα το Musso, το Korando αλλά και το ολοκαίνουργιο Torres, όλα σε τιμές που προκαλούν... μπελάδες στους ανταγωνιστές. Και φυσικά με την εγγύηση που προσφέρει το βαρύ όνομα της Νικ. Ι. Θεοχαράκης.
To KGM Tivoli είναι όμορφο. Είναι ένα SUV το οποό δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει με περίτεχνες γραμμές που να παραπέμπουν σε coupe ή σε κάποια διαστημική κατασκευή. Είναι ένα μοντέλο με σιλουέτα δύο όγκων το οποίο χαρακτηρίζεται από απλές κομψές γραμμές, με φουσκωμένα τα πίσω φτερά, δίνοντας έναν πιο σπορ τόνο στην σχεδίαση.
Με όμορφα φωτιστικά σώματα LED και μια κλειστή μάσκα η οποία σου θυμίζει ηλεκτρικό αυτοκίνητο και με τις τρεις κάθετες χρωματικές ενθέσεις, το Tivoli σε κερδίζει με την εμφάνιση η οποία προκαλεί θετικά συναισθήματα.
Στο πίσω μέρος επίσης ξεχωρίζουν τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα μπούμερανγκ, τα οποία «αγκαλιάζουν» τα φτερά, με την πόρτα του πόρτμπαγκάζ να είναι «φουσκωμένη». Στην μέση της υπάρχουν ευδιάκριτα τα γράμματα Tivoli.ΟΙ διαστάσεις: Μήκος (χλστ.) 4.225 Πλάτος (χλστ.)1.810 Ύψος (χλστ.) 1.621 Μεταξόνιο (χλστ.) 2.600.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό του νέου Tivoli, βλέπεις ότι οι Κορεάτες σε σχέση με το παρελθόν το έχουν αναβαθμίσει σε επίπεδο ποιότητας κατασκευής και συναρμογής. Το ταμπλό είναι σύγχρονο ενώ πίσω από το τιμόνι συναντάμε τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12.3 ιντσών με τις πολλές παραμετροποίησεις. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η δεύτερη κεντρική οθόνη 9 ιντσών με απλά γραφικά, η οποία είναι ιδιαίτερα εύκολη στην χρήση της.
Η συνδεσιμότητα είναι πλήρης με Apple CarPlay και Android Auto ενώ ακριβώς από κάτω υπάρχει το πάνελ για τον κλιματισμό, το οποίο είναι όλο αφής και εύχρηστο και φυσικά πιο πρακτικό καθώς δεν είναι «χωμένες» οι λειτουργίες μέσα στην εκντρική οθόνη.
Ο εξοπλισμός είναι σε υψηλά επίπεδα και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει: ειδοποίηση εκκίνησης εμπρόσθιου οχήματος, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση εμποδίων, σύστημα υποβοήθησης κατάβασης, σύστημα διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση σημάτων, εξυπνο σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας,και σύστημα ειδοποίησης προσοχής οδηγού και κάμερα οπισθοπορείας.
Στην έκδοση Premium υπάρχει αυτόματος κλιματισμός και στην Style επιπλέον δερμάτινες επενδύσεις και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, θερμαινόμενοι και αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέπτες.
Οι συνολικές διαστάσεις και κυρίως αυτή του μεταξονίου προσφέρουν άνετους χώρους για τους επιβάτες και για τους πίσω, με τον τρίτο μεσσαίο να μην χρειάζεται να κάνει μεγάλες παραχωρήσεις.
Υπάρχουν στην καμπίνα επιβατών πολλές θήκες για τα μικροαντικείμενα σας ενώ ο χώρος αποισκευών είναι στα 427 λίτρα. Έχει δπιλό πάτωμα ενώ το μεγάλο άνοιγμα της πίσω πόρτας εξυπηρετεί στην φόρτωση μεγάλων αντικειμένων.
Στην «καρδιά» του KGM Tivoli της δοκιμής μας υπήρχε ο τετρακύλινδρος υπερτρποφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.5 T-GDI ο οποίος αποδίδει 163 ίππους / 5.000 σ.α.λ. και 260 Nm ροπής από τις 1.700 σ.α.λ.- 4.000 σ.α.λ. Συνεργάζεται άψογα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων της Asin.
Στην πράξη το μοτέρ αποδείχθηκε πολύ δυνατό, σε σημείο μάλιστα που να ξεγελαστείς στο πάτημα του δεξιού παεντάλ και να μην προσέξεις ότι έχεις φτάσεις το ταχύμετρο στο...τέλος του. Από την θέση του οδηγού είχαμε την ευκαιρία και της μεγαλύτερης συμμετοχής αλλάζοντας τις σχέσεις στο αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων, μέσω του μοχλού.μετακινώντας προς τα αριστερά και στην συνέχεια μπροστα ή πίσω για το ανεβοκατέβασμα των σχέσων
Η ελαστικότητα που προσφέρει με το «χορταστικό» τράβηγμα από τις μόλις 1.500 σ.α.λ. σου επιτρέπει να κάνεις με άνεση προσπεράσεις, ειδικά στο πρόγραμμα Sport εκεί όπου η μέση κατανάλωση ανεβαίνει στα 8,8 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Τα 0-100 χλμ./ώρα ερχονται σε 10 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 190 χλμ./ώρα.
Η επιλογή του Normal προγράμματος οδήγησης, κατεβάζει την μέση κατανάλωση ακόμη και στα 6,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Υπάρχει ακόμη και το πρόγραμμα οδήγησης Winter το οποίο χρησιμοποιήσαμε σε εκτός ασφάλτου διαδρομές. εκεί όπου εκτιμήσαμε την στιβαρότητα της κατασκευής καθώς έλειπαν οι μιοκροθόρυβοι. Εκπομπές CO2 στα 176 γρμ./χλμ.
Στον δρόμο τώρα το Tivoli έχει ασφαλή και προβλέψιμη οδική συμπεριφορά. Το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει ικανοποιητική πληροφόρηση με τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές να είναι «μαζεμένες» προσδίδοντας σε οδηγό και επιβάτες το απαραίτητο αίσθημα ασφάλειας.
Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι αναρτήσεις του Tivoli με τον ημιάακπαμτο άξονα πίσω, είναι ρυθμισμένες έτσι ώστε να προσφέρουν την μεγαλύτερη δυνατή άνεση σε οδηγό και επιβάτες. Η πρόσφυση χάρη στα φαρδιά ελαστικά είναι σε υψηλά επίπεδα.Το Tivoli είναι ένα ιδιαίτερα καλοφτιαγμένο αυτοκίνητο κάτι που αντιλάμβάνεσαι την ώρα που οδηγείς λόγω της στιβαρότητας που προσφέρει.
Όταν το...παρακάναμε στις στροφές η πλούσια ομπρέλα συστημάτων ασφαλείας «μάζεψαν» τις όποιες υπερβολές μας. Βγήκαμε και σε ανοιχτό δρόμο εκεί όπου η πολύ καλή ηχομόνωση φιλτράρει εξωτερικούς θορύβους, προσφέροντας ένα ιδαιίτερα ήσυχο περιβάλλον στους επιβάτες .
Επειδή όμως το μεγαλύτερο μέρος της «ζωής» ενός αυτοκινήτου είναι μέσα στην πόλη, εκεί όπου το Tivoli χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις του αλλά και στο τιμόνι που «κόβει», έχοντας κύκλο στροφής στα 10,6 μέτρα αποδείχθηκε ευέλικτο.
Με την ματιά και μόνο καταλαβάινεις ότι η αυξημένη απόσταση από το έδαφος παρά την έλλειψη τετρακίνησης δίνει στο Tivoli την δυνατότητα να κινηθεί και εκτός ασφάλτου. Τα 178 χλστ. απόστασης από το έδαφος αν μη τι άλλο μας προέτρεψαν να μπούμε σε χωματόδρομους και να το τρέξουμε χωρίς αν φοβηθούμε για «τραυματισμούς» στο κάτω μέρος.
Το πρόγραμμα οδήγησης Winter μάλιστα που επιτρέπει να εκκινήσεις με δευτέρα ταχύτητα ρυθμίζοντας καλύτερα την ροπή στους τροχούς αποδεύγοντας το σπινάρισμά τους.
Και πάμε σε ένα πολύ ενδιαφέρον κομμάτι αυτό της τιμής.Για την έκδοση Tivoli 1.5 163 PS AT χρειάζεστε 22990 ευρώ, με τις τιμές όμως να ξεκινούν από 19900 ευρώ. Για ένα μοντέλο που διαθέτει αυτόματο κιβώτιο, δυνατό κινητήρα, πλούσιο εξοπλισμό και πενταετή εγγύηση με την σφραγίδα της Νικ. Ι. Θεοχαράκης.