Renault: Αυτά είναι τα νέα ηλεκτρικά επαγγελματικά της οχήματα
Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε και ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης
Πρωτοπόρος με το Kangoo, εδώ και 15 χρόνια, στα 100% ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά οχήματα, η Renault διατηρούσε πάντα μία καινοτόμο και ‘business-oriented’ προσέγγιση, διαθέτοντας μία γκάμα αποκλειστικά για τους επαγγελματίες. Το νέο Renault Master, που ψηφίστηκε ως “International Van Of The Year 2025”, επαναπροσδιόρισε πρόσφατα τα πρότυπα της κατηγορίας του, χάρη στην πρωτοποριακή του προσέγγιση, και το design «Aerovan» που προσφέρει την καλύτερη τιμή απόδοσης/οικονομίας στην αγορά, τόσο στις εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσεως, όσο και στις αντίστοιχες ηλεκτρικές.
Τα Trafic, Goelette και Estafette κατασκευάζονται σε μια νέα, αποκλειστικά για ηλεκτρικά μοντέλα, πλατφόρμα τύπου skateboard, σχεδιασμένη για βελτιστοποίηση του όγκου στο χώρο φόρτωσης, με χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα, με ‘κοντό’ εμπρός πρόβολο, και πίσω κίνηση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα συγκεκριμένα μοντέλα να επιτυγχάνουν διάμετρο στροφής τόσο μικρή, όσο ενός Clio (10,3 μέτρα). Πέρα από την οικολογική συνείδηση, οι πιο σημαντικοί παράγοντες για ευκολία χρήσης στην πόλη, είναι οι συμπαγείς διαστάσεις τους και η ευελιξία.
Χάρη στην τεχνολογία SDV, τα Trafic, Estafette και Goelette εφοδιάζονται με ένα σύστημα πολυμέσων openR νέας γενιάς, με οθόνη 12 ιντσών και βελτιστοποιημένο για χρήση από ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV). Διαθέτοντας τη μεγαλύτερη οθόνη στη γκάμα των LCV της Renault, αυτό το σύστημα προσφέρει πλοήγηση ειδικά σχεδιασμένη για LCV, λαμβάνοντας υπόψη τις διαστάσεις και το φορτίο του οχήματος, ώστε να αποφεύγονται οι δύσκολες διαδρομές.
Η διευκόλυνση της καθημερινής ηλεκτρικής οδήγησης με το My Renault app
Τα Trafic, Estafette και Goelette διαθέτουν λειτουργίες της εφαρμογής My Renault, όπως ο προγραμματισμός φόρτισης και η προετοιμασία της θερμοκρασίας του εσωτερικού, η παρακολούθηση της αυτονομίας κλπ. Άλλες λειτουργίες διευκολύνουν επίσης τη συντήρηση, όπως ο γεω-εντοπισμός της θέσης του οχήματος, ο έλεγχος της κατάστασης των θυρών και των κλειδαριών, ή η παρακολούθηση της συντήρησης του οχήματος με βάση το δικτυωμένο ημερολόγιο συντήρησης.
Δύο εναλλακτικές επιλογές μπαταρίας
Για περισσότερη ευελιξία κατά τη χρήση, τα Trafic, Goelette και Estafette E-Tech διατίθενται με δύο επιλογές μπαταρίας: στάνταρ, και μεγάλης αυτονομίας.Για χρήστες που διανύουν μεγάλες αποστάσεις, η μπαταρία μακράς εμβέλειας, τεχνολογίας NMC (nickel manganese cobalt), διαθέτει μεγαλύτερη απόδοση ισχύος προσφέροντας μέγιστη αυτονομία που φτάνει περίπου τα 450km WLTP* (για το Trafic).
Για τους επαγγελματίες που εργάζονται κυρίως σε αστικές περιοχές, η μπαταρία με τη στάνταρ αυτονομία, χρησιμοποιεί τεχνολογία LFP (lithium Iron phosphate), δεν περιέχει σπάνια μέταλλα όπως κοβάλτιο και νικέλιο, αποτελώντας μια εξαιρετικά ανταγωνιστική προσφορά σε ό,τι αφορά το κόστος και την αυτονομία, που φτάνει σχεδόν τα 350χλμ. WLTP* (για το Trafic), τιμή η οποία επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες πολλών επαγγελματιών.
Τεχνολογία 800V για υπερ-ταχεία φόρτιση
Μαζί με την εξασφάλιση και την ευελιξία λόγω αυτονομίας που προσφέρουν, οι μπαταρίες ενσωματώνουν και μία νέα τεχνολογία υπερ-ταχείας φόρτισης 800V, που διευκολύνει σε μεγάλο βαθμό τα καθημερινά δρομολόγια των επαγγελματιών, για πρώτη φορά σε οχήματα της Renault!
Με σύνδεση σε πηγή συνεχούς ρεύματος (DC), η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί από το 15 % - 80%, σε λιγότερο από 20 λεπτά.
Ηλεκτροκινητήρας επόμενης γενιάς
Με 150kW ισχύ, και 345Nm ροπής, ο νέος, σχεδιασμένος στην Ευρώπη, ηλεκτροκινητήρας, ξεχωρίζει για τα υψηλά επίπεδα οικονομίας που εξασφαλίζει.Τα Trafic, Goelette & Estafette θα μπορούν να προσφέρουν λειτουργίες Vehicle-to-Load (V2L) και Vehicle-to-Grid (V2G).Χάρη σε αυτή τη λειτουργία, δίνεται στο χρήστη η δυνατότητα φόρτισης εξωτερικών συσκευών (V2L, από το όχημα σε μια ηλεκτρική συσκευή) με σύνδεση σε πρίζα μέσα στην καμπίνα, στον χώρο αποσκευών, ή μέσω αντάπτορα που συνδέεται στην υποδοχή φόρτισης και χρησιμεύει για τη σύνδεση συσκευών (εργαλεία, υπολογιστές κλπ.).
Μπορούν, επίσης, να ενσωματωθούν στο δημόσιο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας και να παρέχουν ενέργεια από τις μπαταρίες τους (λειτουργία V2G) από το όχημα στο δίκτυο, χάρη στον αμφίδρομο φορτιστή που διαθέτουν.
Αναβαθμισμένο επίπεδο ασφαλείας
Για τη βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς και την ενίσχυση της ασφάλειας, τα Trafic, Estafette και Goelette διαθέτουν την υπηρεσία Safety Coach.Χάρη στους αισθητήρες και την τεχνητή νοημοσύνη, το όχημα αξιολογεί τους κινδύνους που αντιμετωπίζει ο οδηγός, λαμβάνοντας υπόψη: την ταχύτητα, τις αποστάσεις ασφαλείας, τη διαχείριση της πορείας, και τις αλλαγές λωρίδων, καθώς και την απώλεια της προσοχής του οδηγού.Με βάση τα δεδομένα που συλλέγονται, το σύστημα, στο τέλος κάθε ταξιδιού, παρέχει στον οδηγό μια αξιολόγηση της οδηγικής του συμπεριφοράς σε κλίμακα του 100 (Βαθμολογία Ασφάλειας), καθώς και συμβουλές για ασφαλέστερη οδήγηση ανάλογα με τα αποτελέσματά του.