Citroen: Και όμως ηλεκτροδότησε τον Πύργο του Άιφελ
Τα 100 χρόνια πρωτοπορίας στην ηλεκτροκίνηση
Το βράδυ του Σαββάτου 4 Ιουλίου 1925, το όνομα Citroën προβάλλεται με φωτεινά γράμματα στον Πύργο του Άιφελ. Ο André Citroën είχε υπογράψει το τρελό σχέδιο του μηχανικού Fernand Jacopozzi: να φωτίσει το πιο διάσημο από τα μνημεία της γαλλικής πρωτεύουσας. Ο André Citroën αντιλήφθηκε τον παγκόσμιο αντίκτυπο του εγχειρήματος και τις τεράστιες δυνατότητες διαφήμισης και προχώρησε με αυτή την εξαιρετικά καινοτόμο ιδέα.
Σε λίγες μόλις εβδομάδες, 250.000 λαμπτήρες σε έξι διαφορετικά χρώματα, συνδεδεμένοι με 6.000 μέτρα ηλεκτρικών καλωδίων, εγκαταστάθηκαν στον Πύργο του Άιφελ. Όταν το φως άναψε στις 4 Ιουλίου 1925, εννέα φωτεινές απεικονίσεις παρουσιάστηκαν μέσα σε 40 δευτερόλεπτα: αραβουργήματα, βροχές από αστέρια, κομήτες κ.λπ. και κατέληξαν στα επτά γράμματα C.I.T.R.O.Ë.N. και τον διπλό λοχία. Το θέαμα επαναλήφθηκε στη συνέχεια μπροστά στους γοητευμένους Παριζιάνους.
Μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, η μάρκα ανταποκρίθηκε στην τεράστια πρόκληση της εποχής: να προσφέρει στους Ευρωπαίους προσιτή και αποτελεσματική κινητικότητα. Αυτό ήταν το εμβληματικό Citroën 2CV και, για τους επαγγελματίες, το Type H, το πρώτο ελαφρύ επαγγελματικό όχημα. Στη συνέχεια, η Citroën υποστήριξε τη βιομηχανία αναψυχής, με μοντέλα που οι άνθρωποι μπορούσαν να πάρουν μαζί τους στις διακοπές τους, όπως το Ami 6, το GS και το Méhari.
Επιπλέον, το 2020 η Citroën ήταν από τους πρωτοπόρους που προσέφεραν ένα ηλεκτρικό sedan της κατηγορίας C με το C4, ενώ την ίδια χρονιά ήταν η πρώτη που προσέφερε μια ήπια και οικονομική λύση ηλεκτρικής μικροκινητικότητας με το Ami. Το 2024, η Citroën ήταν η πρώτη μάρκα με το νέο C3 που παρήγαγε ένα προσιτό ηλεκτρικό όχημα της κατηγορίας B στην Ευρώπη, χωρίς συμβιβασμούς στην ευρυχωρία ή την άνεση, και προσέφερε την εφαρμογή e-ROUTES στο πλαίσιο του ομίλου Stellantis, έναν πραγματικό συνδεδεμένο βοηθό για τη διευκόλυνση των μετακινήσεων.
100 χρόνια μετά, η Citroën συνεχίζει να εξηλεκτρίζει τον κόσμο και προχωράει μπροστά με πολυάριθμα λανσαρίσματα: το νέο C3 με αυτονομία σχεδόν 200 χιλιομέτρων για λιγότερο από 20.000€ και διαθέσιμο και ως υβριδικό, το C3 Aircross με νέα μπαταρία για αυτονομία 400 χιλιομέτρων* ή ένα νέο SUV της κατηγορίας C με αυτονομία 680 χιλιομέτρων - το νέο C5 Aircross.
Σήμερα, σε μια εποχή που η πρόκληση για την κοινωνία είναι να δώσει σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους πρόσβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, η Citroën υποστηρίζει και πάλι τους πελάτες με πρακτικές και καινοτόμες λύσεις που ανταποκρίνονται σε όλες τις ανάγκες: η εφεύρεση της μικροκινητικότητας με μηδενικές εκπομπές ρύπων με το Ami, το λανσάρισμα του πρώτου ηλεκτρικού και προσιτού αυτοκινήτου στην Ευρώπη με το ë-C3, μια πρωτοποριακή ηλεκτρική προσφορά στην κατηγορία C με το ë-C4, ηλεκτρικοί κινητήρες διαθέσιμοι σε όλη τη νέα γκάμα ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων κ.λπ.
Μια ηλεκτρική προσφορά που βασίζεται σε απλές και προσιτές λύσεις, με, για παράδειγμα, την επιλογή μπαταριών LFP στα C3 και C3 Aircross,μπαταρίες λογικών διαστάσεων στα C4 και C4 X για τον περιορισμό του βάρους και του κόστους για τον πελάτη σε καθημερινή βάση, προσφέροντας παράλληλα ταχεία φόρτιση 100 kW για την απλούστευση των μεγάλων διαδρομών, ή την εφαρμογή e-ROUTES, έναν συνδεδεμένο βοηθό που σας επιτρέπει να αντιμετωπίζετε τα μεγάλα ταξίδια με απόλυτη ψυχική ηρεμία.
Η Citroën απλοποιεί την καθημερινή ζωή με ένα ηλεκτρικό σύστημα που είναι άμεσα ενσωματωμένο στο σύστημα infotainment του οχήματος. Αυτή η λειτουργία, συνδεδεμένη με το Pack Connect Plus, διευκολύνει τον προγραμματισμό των ταξιδιών,Είναι μόνιμα συνδεδεμένος με τα δεδομένα του οχήματος (ιδίως με την κατάσταση φόρτισης των μπαταριών), με την κατάσταση της κυκλοφορίας και επίσης με την κατάσταση των σταθμών φόρτισης κατά μήκος της επιλεγμένης διαδρομής. Και για όσους δεν διαθέτουν ενσωματωμένη τρισδιάστατη πλοήγηση ή άλλο σύστημα infotainment, η Citroën προσφέρει την εφαρμογή e-ROUTES για κινητά.