Το Citroen C3 πήρε τον τίτλο Ελληνικό CAR OF THE YEAR 2025 κερδίζοντας τις ψήφους έγκριτων δημοσιογράφων και δοκιμαστών αυτοκινήτων της χώρας. Μόνο τυχαίος δεν είναι ο τίτλος καθώς το νέο δημοφιλές γαλλικό hatchback ξεχώρισε τόσο για την προσιτή τιμή, όσο για την ευρυχωρία, την άνεση, την πρακτικότητα και την τεχνολογική του αρτιότητα. Αποδείχθηκε ότι η Citroën γνωρίζει καλά πώς να δημιουργεί αυτοκίνητα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των οδηγών και ειδικά στην Ελλάδα.
Η κυρία Κορίνα Βαληράκη επικεφαλής των δημοσιών σχέσεων, μας έδωσε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το νέο C3 με το νέο τρικύλινδρο κινητήρα των 100 ίππων. Πολλοί το χαρακτηρίζουν ως μια χρυσή ευκαιρία για όποιον θέλει ένα μοντέλο που να έχει επιδόσεις,εξοπλισμό, μειωμένο κόστος αγοράς και μετακίνησης.
Σχεδιαστικά μιλάμε για ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο το οποίο δεν έχει απολύτως καμμία σχέση με το ωοειδές προηγούμενο μοντέλο. Μπροστά κυριαρχεί το νέο μεγάλο και έντονο οβάλ σήμα, το οποίο παραπέμπει στον πρώτο λογότυπο της Citroën, που είχε το έτος 1919.
Τα περίτεχνα φωτιστικά σώματα μπροστά τεχνολογίας LED τα οποία είναι εμπνευσμένα από πρωτότυπο Oli, δείχνουν την μελλοντική ταυτότητα της μάρκας σε όλα τα μοντέλα τα οποία έρχονται.
Η τετραγωνισμένη σιλουέτα, οι έντονες ακμές, και η υψηλή κορμοστασία, με τα πλαστικά προστατευτικά τα οποία καλύπτουν περιμετρικά το αμάξωμα αλλά και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 19,7 cm. το κατατάσουν με ευκολία στην B-SUV κατηγορία. Βέβαια σε αυτή υπάρχει διαθέσιμο το ολοκαίνουργιο Citroen C3 Aircross με το υβριδκό σύστημα το οποίο γνωρίσαμε από κοντά στην Ισπανία.
Στο πίσω μέρος, του νέου C3 τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED ακολουθούν την ίδια τεχνοτροπία με τα μπροστινά, προσφέροντας μια φωτεινή υπογραφή τριών επιπεδων που σε κάνουν να το ξεχωρίζεις με την πρώτη ματιά. Μάλιστα ενώνονται με μια εννιαία λωρίδα που προσδίδει ακόμη περισσότερο πλάτος στο γαλλικό μοντέλο. Όσον αφορά τις διαστάσεις το ύψος είναι στα 1,57 μέτρα, το πλάτος στα 1,75 μέτρα, το μήκος στα 4,015 μέτρα και το μεταξόνιο στα 2,54 μέτρα.
Με το που μπαίνεις στο νέο Citroën C3 δεν μπορείς παρά να σταθείς στην ευεξία και άνεσης που απολαμβάνεις εσύ και οι επιβάτες με τα επανασχεδιασμένα Citroën Advanced Comfort καθίσματα. Μαλακά και με καλή στήριξη προσφέρουν ξεκούραστα πολύωρα ταξίδια.Έχει χρησιμοποιηθεί πρόσθετο αφρώδες υλικό που δίνει ακόμα καλύτερη αίσθηση και απορροφητικότητα.
Το εσωτερικό του αυτοκινήτου έχει μια μίνιμαλ αισθητική και σχεδίαση, με το ταμπλό να χωρίζεται ουσιαστικά σε δυο επίπεδα προσφέροντας εξτρά θήκες. Το δεύτερο επίπεδο είναι ντυμένο με υφασμάτινη γκρι επένδυση δίνοντας ακόμη πιο νεανική νότα. Υπάρχουν πολλές θήκες για τα μικροαντικείμενα μεγάλες θήκες στις πόρτες ενώ υπάρχει ξεχωριστή θήκη ακόμα και για κινητό σας.
Η τεχνολογία είναι εμφανής, πρώτα από όλα με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων πίσω από το νέο τιμόνι, τον οποίο η Citroën ονομάζει «head-up display» με τις ενδείξεις να εμφανίζονται στο πάνω μέρος του ταμπλό και όχι στο παρμπρίζ.Μια πραγματικά έξυπνη κίνηση η οποία τονίζει την εφευρετικότητα της Citroen.
Υπάρχει η οθόνη αφής 10,25 ιντσών του συστήματος infotainment. Ο χειρισμός της μας ήταν οικείος από τα υπόλοιπα μοντέλα του ομίλου αν και εδώ όλα έχουν γίνει καλύτερα. από πριν. Υπάρχει περιμετρική κάμερα οπισθοπορείας.
Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας είχε άμεση απόκριση στις εντολές μας μέσω αφής, με τα γραφικά να είναι απλά και κατανοητά. Υπάρχει εργοστασιακό σύστημα πλοήγησης και ασύρματη σύνδεση Android Auto και Apple CarPlay.
Ο χειρισμός των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης που μπορείς να απενεργοποιήσεις (Ηχητική προειδοποίηση Traffic Sign Recognition και Lane Departure Warning), βρίσκονται σε διακόπτες αριστερά του τιμονιού.
Ο χώρος αποσκευών είναι πρακτικός και τετραγωνισμένος και είναι στον μέσο όρο της κατηγορίας, με 310 λίτρα, τιμή η οποία ανεβαίνει στα (1.180 λίτρα με την πίσω σειρά καθισμάτων αναδιπλωμένη.
Τα καλά νέα συνεχίζονται και στην «καρδιά» του νέου μοντέλου εκεί όπου συναντάμε τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.2 λίτρων PureTech που λειτουργεί στον κύκλο Miller. Το πιο σημαντικό είναι ότι μιλάμε πλέον για ένα καινούργιο κινητήρα καθώς το 40% αποτελείται από νέα ανταλλακτικά. Μεταξύ αυτών είναι και η τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και η νέα καδένα χρονισμού η οποία αντικαθιστά τον πλαστικό ιμάντα. Σοφή κίνηση καθώς μειώνει το κόστος συντήρησης και ανεβάζει σε άλλα επίπεδα το ύψος της αξιοπιστίας του μηχανικού συνόλου Το σύστημα άμεσου ψεκασμού λειτουργεί στα 350 bar (από 250 του προηγούμενου μοντέλου), ενώ υπάρχει και δευτερεύοντας αντικραδασμικός άξονας, ο οποίος μειώνει σημαντικά τον θόρυβο που παράγει ο τρικύλινδρος κινητήρας.
Στην πράξη όταν βυθίζεις το πόδι σου στο γκάζι, ο βενζινοκινητήρας προσφέρει άμεσα ισχύ χωρίς «κομπιάσματα» εξασφαλίζοντας δύναμη από χαμηλά αλλά και σε όλη την κλίαμακα στροφών Απλό και ομαλό στη χρήση του, το Citroen c3 με ιπποδύναμη 100 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 205 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. προσφέρει ευχαρίστηση και ευελιξία.
Μάλιστα χάρη στις τεχνολογικές αναβαθμίσεις και στην ιδιαίτερα προσεγμένη ηχομόνωση, με την βοήθεια του πολύ καλού σε αίσθηση και σε κλιμάκωση χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 10,6 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητά του περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 6 λίτρα ανά 100 χλμ. Κατά τον μεικτό κύκλο WLTP, αυτή η έκδοση έχει εκπομπές CO2: 126-128 γρμ./χλμ.
Στον δρόμο τώρα. Όταν μιλάμε για άνεση και αναρτήσεις σε αυτοκίνητα, το μυαλό μας πάει αμέσως στην Citroën. Μιλάμε για τα εξαιρετικά αμορτισέρ, με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπο άξονα πίσω. Η Γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία εξοπλίζει το νέο C3 για πρώτη φορά σε όλες τις εκδόσεις του με την ανάρτηση Advanced Comfort με υδραυλικά «μαξιλάρια» προοδευτικής απόσβεσης (Progressive Hydraulic Cushions) χαρακτηριστικό το οποίο αποτελεί και αποκλειστικότητα της Citroёn.
Σε δρόμο με στροφές βλέπεις ότι το νέο Citroën C3 1,2 Τ 100 είναι προσονατολισμένο όπως είπαμε στην άνεση, με την μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης. Το σύστημα διεύθυνσης αν και είναι κάπως ελαφρύ, επιλογή που εξυπηρετεί στις μανούβρες στα στενά της πόλης, προσφέρει ικανοποιητική πληροφόρηση.
Οι κλίσεις στις στροφές είναι ελεγχόμενες με τα περιθώρια πρόσφυσης να είνια υψηλά ΄χαρη και στα φαρδιά ελαστικά στις 205/50/17άρες αλουμινένιες ζάντες της έκδοσης της δοκιμής μας. Όμως άριστα παίρνουν τα επίπεδα άνεσης των επιβατών καθώς ο συνδυασμός καθισμάτων και αμορτισέρ σε κάνουν να νομίζεις ότι το ολοκαίνουργιο Citroën C3 1,2 Τ 100 MAX κινείται πάνω σε...χαλί. Το νέο μοντέλο είναι ευθύβολο στον ανοχιτό δρόμο και «μαζεύει» χιλιόμετρα αφήνοντας ξεκούραστους οδηγούς και επιβάτες.
Την ίδια στιγμή ο τρόπος που «φιλτράρει» τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος χαρακτηρίζεται υποδειγματικός, γεγονός που σε προδιαθέτει να βγεις εκτός δρόμου χάρη και στο αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Τα φρένα αποδέιχθηκαν ακούραστα και ακολούθησαν την υπόλοιπη ασφαλή οδική συμπειρφορά του αυτοκινήτρου.
Το νέο Citroen C3 είναι σε όλα καλύτερο από το προηγούμενο μοντέλο.Σε όλα. Πιο όμορφο, με πλουσιότερο εξοπλισμό με υψηλά είπιεδα άνεσης και επιδόσεις. Ειδκά με τις τιμές που προσφέρεται στην Ελλάδα προκαλεί μεγάλο «πονοκέφαλο» στους ανταγωνιστές του.O Όμιλος Συγγελίδη έφερε στην Ελλάδα το νέο επαναστατικό C3 σε τιμές οι οποίες αποτελούν μια ιδιαίτερα ευχάριστη έκπληξη. Για να το αποκτήσετε χρειάζεσετε για την έκδοση 1.2 Τ 100 από 16900 ευρώ για την κορυφαία 1.2 Τ 100 MAX από 20400 ευρώ.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΜΑΣ