Test drive: Οδηγούμε το εντυπωσιακό PEUGEOT 3008 Hybrid 145 e-DCS6
Από άλλον... πλανήτη
Τα τελευταία χρόνια οι σχεδιαστές της PEUGEOT μας έχουν ...«τρελάνει» με την σχεδίαση των μοντέλων τους. Ειδικά στην τελευταία γενιά του 3008 που παρουσίαστηκε πρόφατα, ξεπέρασαν τον εαυτό τους καθώς το νέο μοντέλο μοιάζει σαν να ήρθε από άλλον πλανήτη.
Άλλωστε ένα αυτοκίνητο, για να το επιλέξεις, πρέπει να σου αρέσει κιόλας. Το νέο PEUGEOΤ 3008 αρέσει πολύ, πάρα πολύ. Στα χέρια μας είχαμε για δοκιμή το ολοκαίνουργιο Peugeot 3008 Hybrid 145 e-DCS6 με την υβριδική τεχνολογία και τον εξοπλισμό που φέρνει «πονοκέφαλο» στους ανταγωνιστές του.
Νέα εποχή για το 3008 καθώς είναι το πρώτο μοντέλο το οποίο χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα που φέρει με την κωδική ονομασία STLA Medium της Stellantis. Είναι καινοτόμος και σχεδιασμένη για φιλοξενεί εκτός από θερμικούς και υβριδικούς κινητήρες και αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης μηδενικών εκπομπών, καλύπτοντας όλες τις ανάγκες των πελατών.Το νέο 3008 γίνεται άμεσα αναγνωρίσιμο χάρη στο fastback SUV στυλ του.
Η νέα αισθητική στο μπροστινό μέρος χαρακτηρίζεται από την εμβληματική φωτεινή υπογραφή με τις τρείς «νυχιές», σήμα κατατεθέν της μάρκας με έμβλημα το λιοντάρι. Οι εξαιρετικά λεπτοί προβολείς φιλοξενούνται σε μια λεπτή, κομψή λωρίδα που βρίσκεται πάνω από την εμπρός γρίλια και αγκαλιάζουν ολόκληρη το άκρο του εμπρός μέρους.
Οι προβολείς είναι τεχνολογίας LED. Τα φωτιστικά σώματα μπροστά και η γρίλια της τεράστιας μάσκας η οποία είναι στο χρώμα του αμαξώματος είναι εντελώς διαφοροποιημένα.προδιορίζοντας και τα ηλεκτρικά γονίδια του μοντέλου.
Στο πλαινό μέρος είναι εκσυχρονισμένη η παραδοσιακή κλίση της γραμμής fastback που καταλήγει στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου εκεί όπου υπάρχει και με μια «αιωρούμενη» αεροτομή. Αυτό το καινοτόμο χαρακτηριστικό ενισχύει την καμπύλη του αμαξώματος του νέου 3008, βελτιστοποιώντας παράλληλα την αεροδυναμική του.
Το εντυπωσιακό πίσω τμήμα του νέου PEUGEOT 3008, υπογραμμίζεται και από την εμβληματική υπογραφή με τους τρείς «όνυχες» στα φωτιστικά σώματα. Οι έντονες γραμμές του αμαξώματος του νέου 3008, που θυμίζει αιλουροειδές τονίζουν επίσης και τις καλά ισορροπημένες διαστάσεις του οχήματος με διαστάσεις: μήκος 4 ,54 μ. πλάτος 1,89 μ. ύψος 1,64 μ.
Εσωτερικό που θυμίζει...διαστημόπλοιο.
Περνώντας στο εσωτερικό όπου με την πρώτη ματιά και ...αφή εντοπίζεις την υψηλή ποίοτητα κατασκευής και την άψογη συναρμογή. Η αίσθηση ότι βρίσκεσαι μέσα σε...διαστημόπλοιο, τονίζεται από την εντυπωσιακή αιωρούμενη πανοραμική οθόνη 21 ιντσών του νέου PEUGEOT Panoramic i-Cockpit.
Είναι ελαφρώς κεκλιμένη προς τον οδηγό, παραμένοντας απόλυτα προσβάσιμη από το συνοδηγό. Στην αριστερή πλευρά της πανοραμικής οθόνης και πάνω ακριβώς από τη στεφάνη του μικρού τιμονιού, εμφανίζονται όλες οι πληροφορίες οδήγησης του πίνακα οργάνων (ταχύτητα, ισχύς, ροή ενέργειας).
Στην δεξιά πλευρά στο κέντρο του ταμπλό, το τμήμα της οθόνης αφής είναι προσβάσιμο, τόσο από τον οδηγό όσο και από το συνοδηγό. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για το χειρισμό των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης, θέρμανσης και κλιματισμού, πλοήγησης, πολυμέσων, συνδεσιμότητας κ.λπ. Διαθέτει ασύρματη συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay.Το νέο PEUGEOT Panoramic i-Cockpit ανήκει στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων.
Στο κεντρικό τμήμα του ταμπλό φιλοξενούνται τα χειριστήρια iToggles, Πρόίκειται για πλήρως προσαρμόσιμα πλήκτρα αφής τα οποία μπορούν να προγραμματιστούν για να παρέχουν γρήγορη πρόσβαση σε 10 από τις αγαπημένες λειτουργίες του χρήστη μεταξύ των οποίων κλήση μιας αποθηκευμένης επαφής, έναρξη πλοήγησης σε χρησιμοποιούμενο προορισμό, ρύθμιση της ιδανικής θερμοκρασίας κλιματισμού.
Η
Όμως Γαλλικό αυτοκίνητο που να μην παρέχει υψηλή άνεση στους επιβάτες νομίζουμε ότι δεν υπάρχει. Το νέο Peugeot 3008 Hybrid 145 e-DCS6 έχει καθίσματα...πολυθρόνες. Τα μπροστινά μάλιστα έχουν πιστοποίηση AGR (Aktion Gesunder Rücken), η οποία απονέμεται από μια γερμανική ένωση ορθοπεδικών η οποία προωθεί την έρευνα για την πρόληψη του πόνου στην πλάτη.
Στα συν είναι και η τεράστια πανοραμική οροφή που δίνει άλλον αέρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.Η εργονομία και η χρηστικότητα του εσωτερικού είναι εντυπωσιακή καθώς η καμπίνα επιβατών του νέου 3008 προσφέρει 17 διαφορετικούς αποθηκευτικούς χώρους, με συνολικό όγκο περίπου 34 λίτρα.
Η θήκη ασύρματης φόρτισης του κινητού στην κεντρική κονσόλα είναι εύκολα προσβάσιμη ενώ υπάρχει και ψυχόμενος αποθηκευτικός χώρος κάτω από το κεντρικό υποβραχιόνιο.
Το νέο PEUGEOT 3008 διαθέτει σύστημα AQS (Air Quality System ) παρακολουθεί συνέχεια την ποιότητα του αέρα η οποία εισέρχεται στην καμπίνα. Επιπλέον το κορυφαίο ηχοσύστημα της Focal περιλαμβάνει 10 ηχεία και διαθέτει αποκλειστικά πατενταρισμένες τεχνολογίες.
Οι επιβάτες έχουν εντυπωσιακούς χώρους στην διάθεση τους, με μεγάλο χώρο για γόνατα και ώμους . Ο χώρος αποσκευών έχει ωφέλιμο όγκο 520 λίτρων. Η τιμή ανεβαίνει στα 1.480 λίτρα με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες. Διαθέτει διπλό πάτο, έξυπνα κλιπ για στήριξή του υπό γωνία και πρίζα 12V.Η πόρτα του ΄χωρου αποσκευών ανοίγει ηλεκτρικά.
Στον τομέα ασφάλειας υπάρχει πλούσια ομπρέλλα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού η οποία περιλαμβάνεει μεταξύ άλλων υποβοήθηση διατήρησης του οχήματος στη λωρίδα κυκλοφορίας το αυτόματο φρενάρισμα με λειτουργία νυκτός και την αποτροπή πολλαπλών συγκρούσεων,αναγνώριση σημάτων και ανίχνευση έλλειψης προσοχής οδηγού.
Ιδιάιτερα ευκρινέσταση είναι η κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών η οποία βοηθάι αφάνταστα στις μανούβρες μέσα στα στενά της πόλης και όχι μόνο.
Τα καλά νέα συνεχίζονται και στην «καρδιά». Εκεί συναντάμε τον υπερτροφοδοτούμενο υβριδικό κινητήρα HYBRID 145 e-DCS6. Ουσιαστικά μιλάμε για ένα νέο εξαιρετικό 3κύλινδρο αλουμινένιο κινητήρα 1.2 λίτρων PureTech. Και αυτό το λέμε γιατί έχει 40% καινούργια εξαρτήματα, κύκλο καύσης Miller για αποδοτικότητα και τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας. Όμως η πιο σημαντική αλλαγή είναι η αντικατάσταση του ελαστικού ιμάντα χρονισμού από καδένα, επιλογή που αυξάνει την αξιοπιστία και μειώνει το κόστος συντήρησης.
Το νέο μοτέρ συνεργάζεται με το νέο 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DSC6, το οποίο έχει σχεδιαστεί από την Punch Powertrain. Η τοποθέτηση του στο ταμπλό έχει αφήσει χώρο για θήκες και ένα βαθύ ντουλάπι σστην πανέμορφη κεντρική κονσόλα που χωρίζει οδηγό και συνοδηγό.
Το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ενσωματώνει ένα υβριδικό σύστημα, με ηλεκτροκινητήρα 21 ίππων και 51 Nm Ροπής και μια μπαταρία 48V ιόντων λιθίου με ωφέλιμες 0,43 kWh. Η τοποθέτηση της μπαταρίας στο πάτωμα κάτω από την θέση του συνοδηγού αφήνει ανεπηρέαστη την χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ ενω μειώνει και το μήκος των ηλεκτρικών καλωδιώσεων. Η συνολική απόδοση του κινητήρα φτάνει τους 145 ίππους στις 5500 σ.α.λ. και 230 Nm ροπής στις 1750 σ.α.λ.
Στην πράξη τώρα σε χαμηλές ταχύτητες ο ηλεκτροκινητήρας κινεί το αυτοκίνητο σε πολύ χαμηλές ταχύτητες έως 30 χλμ./ώρα ενώ προσφέρει υποβοηθηση στον βενζινοκινητήρα ενισχύοντας την απόδοση του. Πατώντας το δεξί πεντάλ αρχίζεις να αμφιβάλεις ότι κάτω από το καπό υπάρχουν μόνο 1,2 λίτρα. Για μεγαλύτερη συμμετοχή καταφύγαμε και στη χειροκίνητη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων μέσω των paddles στο τιμόνι.
Είχαμε στην διάθεση μας διαφορετικά προγράμματα οδήγησης μέσω χειριστηρίου που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Μιλάμε για τις επιλογές Normal mode, Eco mode και Sport Mode η οποία δίνει προτεραιότητα στην δυναμική οδήγηση. Ο συνδυασμός κινητήρα και κιβωτίου χαρίζει μάλιστα μια «αέρινη» αίσθηση.
Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας ανεβάζει με ευκολάι στροφές, έχει γραμμική και πολιτισμένη λειτουργία με τις ταχύτητες να πέφτουν στον σωστό χρόνο και χωρίς κομπιάσματα. Τα 0-100 χλμ./ώρα καλύπτονται σε 10,2 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 201 χλμ./ώρα. Τιμές ικανοποιητικότατες για τον κυβισμό του κινητήρα αλλά και το βάρος του αυτοκινήτου που είναι στα 1648 κιλά.
Το νέο 3008 Hybrid 145 e-DCS6 προσφέρει περισσότερο από 50 % αμιγώς ηλεκτρική κίνηση (zero -emission electricmode) στις καθημερινές διαδρομές, μειώνοντας σημαντικά τα επίπεδα κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων έως 20%, προσφέροντας συνολική αυτονομία έως 640 χλμ.
Η μέση η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 6,5 λίτρα / 100 χλμ. αποδεικνύοντας ότι η υψηλή τεχνολογία στους βενζινοκινητήρες, σε συνδυασμό με τα υβριδκά συστήματα, πλέον προσφέρει μειωμένο κόστος λειτουργίας και μάλιστα χωρίς το άγχος της φόρτισης. Εκπομπές CO2: 123 γρμ./χλμ.
Άνεση αλλά και ασφάλεια. αυτό προσφέρει το νέο Peugeot 3008 Hybrid 145 e-DCS6 στον δρόμο. Αν και υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας στην πίσω ανάρτηση, η άνεση βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα χάρη στην σωστή ρύθμιση των αμορτισέρ. Στον ανοχτό δρόμο δίνει μαθήματα ευθυβολίας και σταθερότητας ακόμη και όταν η βελόνα του ταχύμετρου βρίσκεται στο τέλος.
Ένα από τα «όπλα»του νέου μοντέλου της Peugeot είναι και το άκαμπτο πλαίσιο που προσδίδει κορυφαία δυναμικά χαρακτηριστικά με εξαιρετική κατευθυντικότητα στις στροφές. Το σύστημα διεύθυνσης παρέχει πολύ καλή πληροφόρηση. Παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες.Το πιο σημαντικό είναι ότι οι επιβάτες χαίρονται τα πολύωρα ταξίδια έχοντας έντονο το αίσθημα της ασφαλείας αλλά και της άνεσης.
Την ίδια στιγμή σου προσφέρει και την δυνατότητα να κινηθείς σε χωματόδρομους με ταχύτητα χάρη στην ρύθμιση των αναρτήσεων που απορροφούν κραδασμούς. Τα φρένα με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας και την ανάλογη αίσθηση στο πεντάλ αποδείχθηκαν άμεσα και αποτελεσματικά.
Ο Γάλλοι έκαναν θαύματα με το νέο Peugeot 3008 Hybrid 145 e-DCS6 δίνοντας πλεονεκτήματα ηλεκτρικής κίνησης μέσα στην πόλη χωρίς να χρειάζεστε πρίζα για την φόρτιση. Εντυπωσιακή σχεδίαση, με υψηλή τεχνολογία και εντυπωσιακούς χώρους το νέο μοντέλο δίνει ρέστα τον τομέα της άνεσης αφήνοτας ξεκούραστο οδηγό και επιβάτες μετά από πολύωρα ταξίδια. Για να το αποκτήσετε χρειάζεστε για την βασική αλλά πλούσια έκδοση στα 34.900 € απευθυνόμενο σε όσους αναζητούν μια «εξηλεκτρισμένη» πρόταση ανώτερης ποιότητας.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΜΑΣ