Δοκιμάζουμε το νέο MG4 Electric 170 PS

Ήρθε από το μέλλον

Ο Όμιλος Συγγελίδη κατάφερε μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα να κατατάξει την MG ψηλά στην αγορά. Με έξυπνες κινήσεις, σημεία πώλησης που αναπτύσσονται συνέχεια,    επαναλάνσαρε την μάρκα που είχε γράψει ιστορία στο παρελθόν με τα μοντέλα της .

Η νέα MG αποτελεί μέλος του Ομίλου εταιρειών SAIC Motor, ενός από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές στην αυτοκινητοβιομηχανία σε όλο τον κόσμο. Τα μοντέλα που ήρθαν στην Ελλάδα έχουν υψηλή ποιότητα κατασκευής, τεχνολογία, πλούσιο εξοπλισμό και πλήρη γκάμα κινητήρων.

Το MG4 Electric είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο με διαστάσεις που το κατατάσσουν στην μικρομεσαία κατηγορία και τιμή που «πονοκεφαλιάζει» τους αντιπάλους. Πάμε λοιπόν να το δοκιμάσουμε το MG4 με τη  νέα αμιγώς ηλεκτρική αρχιτεκτονική MSP (Modular Scalable Platform)  για να δούμε αν αξίζει το κάθε ευρώ που θα δώσει ο υποψήφιος αγοραστής.


Σχεδιαστικά η υπογραφή έχει μπεί από ένα πολυεθνικό σχεδιαστικό κέντρο το οποίο δημιούγησε ένα αμάξωμα με ευρωπαικό αέρα. Άλλωστε το ζητούμενο είναι η θρυλική μάρκα να μην χάσει την Αγγλική ταυτότητα του. Και το πέτυχαν, δημιουργώντας ένα αμάξωμα εντυπωσιακό χωρίς υπερβολές στην σχεδίαση.

Μπροστά το MG4 είναι επιθετικό με σφηνοειδές σχήμα με στενόμακρα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED και προφυλακτήρα που θυμίζει  αγωνιστικό αυτοκίνητο. Και στο πλάι ακολουθείτααι η σφηνοειδής σχεδίαση με τις έντονες ακμές και την «αιωρούμενη» οροφή.

Περιμετρικά στο κάτω μέρος το αυτοκίνητο είναι ντυμένο με μαύρα γυαλισμένα πλαστικά τμήματα. ΟΙ θόλοι των φτερών «γεμίζουν» με τις 17άρες ζάντες αλουμινίου και τα χαμηλού προφίλ ελαστικά 215/50 που εξασφαλίζουν μεγάλη πρόσφυση.

Εξίσου εντυπωσιακό αν και αμφιλεγόμενο για κάποιους είναι και το πίσω μέρος. Ξεχωρίζουν τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα LED που ενώνονται μεταξύ τους με μια στενή φωτεινή λωρίδα που προεξέχει από το αμάξωμα.

Με μήκος 4.287 mm, πλάτος στα 1.836 mm και ύψος στα 1.504 mm, το MG4 πάει κόντρα στο κύμα της εποχής που θέλει τα SUV με το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα να κατακλύζουν την αγορά. Το μεγάλο μεταξόνιο των 2.705 mm σε προιδεάζει για τους άνετους  χώρους, ακόμα και για τους πίσω επιβάτες. 


Περάσαμε στο εσωτερικό με άνεση χάρη στις μεγάλες πόρτες που ανοίγουν σχεδόν σε γωνία 90 μοιρών.Η ποιότητα κατασκευής είναι σε υψηλά επίπεδα, με συνδυασμό μαλακών πλαστικών στο πάνω μέρος και σκληρών στο κάτω .

Όμως και τα σκληρά πλαστικά είναι πολύ καλής ποιότητας με τη συναρμογή να βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα. Νομίζουμε ότι η ποιότητα κατασκευής σε όλα τα μοντέλα της MG είναι το δυνατό σημείο της  καθώς παραπέμπει σε γερμανικές κατασκευές. Η μινιμαλιστική σχεδίαση του ταμπλό εμπλουτίζεται από την διακοσμητική φάσα σε γυαλιστερό piano black μέσα στην οποία«κρύβονται» οι αεραγωγοί του ηλεκτρονικού συστήματος κλιματισμού.


Η τεχνολογία προσδιορίζεται αρχικά από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών που βρίοσκεται πίσω από το σπορτίβικο πολυλειτουργικό τιμόνι με το επίπεδο πάνω και κάτω τμήμα. Στο πάνω μέρος του ταμπλό βρίσκεται η έγχρωμη οθόνη αφής widescreen 10,25 ιντσών όπου προβαλλονται οι λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων MG iSMART.

Η οθόνη είναι ουσιαστικά το κέντρο ελέγχου του αυτοκινήτου καθώς από εκεί παραμετροποιήσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας όλες τις λειτουργίες του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, της διαδικασίας φόρτισης ,των προγραμμάτων οδήγησης, των συστημάτων ασφαλείας και του ηλεκτρονικού κλιματισμού. Όμως η εργονομία είναι σε πολύ καλά επίπεδα καθώς υπάρχουν και φυσικά πλήκτρα ,επτά τον αριθμό τα οποία σου λύνουν τα χέρια χάρη στη άμεση πρόσβαση στα συστήματα που τους αναλογούν.

Μέσω των φυσικών πλήκτρων επιλέγεις όχι μόνο τα προγράμματα οδήγησης αλλά ρυθμίζεις και την ένταση του συστήματος ανάκτησης της ενέργειας. Μας άρεσε η «αιωρούμενη» κονσόλα πάνω στην οποία εντοπίζεις  τον περιστροφικό επιλογέα του συστήματος μετάδοσης, το ηλεκτρικό χειρόφρενο και η  θέση για κινητό μας τηλέφωνο. .

Η κονσόλα δαπέδου μας χώριζε από τον συνοδηγό και ήταν γεμάτη θήκες για τα μικροαντικείμενα των επιβατών μεταξύ των οποίων  και ένας χρήσιμος χώρος κάτω από το υποβραχιόνιο.

Ο εξοπλισμός της έκδοσης Excite περιλαμβάνει όλη την ομπρέλλα συστήματων υποβοηθήσης του οδηγού. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται το  αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (AEB), η υποβοήθηση κυκλοφοριακής συμφόρησης (TJA)Adaptive Cruise Control (ACC), η προειδοποίηση εγκατάλειψης λωρίδας (LDW), αλλά και η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (LKA). 

Οι διαστάσεις του MG4 προσφέρουν πολύ καλούς χώρους για την κατηγορία ακόμη και για τους πίσω -όπως προαναφέραμε- οι οποίο έχουν αρκετό «αέρα» για τα γόνατα και τα κεφάλια τους. Ακόμη και ο μεσαίος δεν θα παραπονεθεί γιατί το τούνελ μετάδσης είναι χαμηλό .

Η πρόσβαση στον χώρο αποσκευών είναι εύκολη χάρη στο μεγάλο άνοιγμα της πόρτας .Ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 363 λίτρα,τιμή η οποία αντιστοιχεί στον μέσο όρο της κατηγορίας. Όταν αναδιπλώσεις τα πίσω καθίσματα αγγίζει τα 1.177 λίτρα.


Στην «καρδιά» του MG4 Electric υπήρχε ηλεκτροκινητήρας που έχει τοποθετηθεί στον πίσω άξονα με απόδοση 170 ίππους και ροπή 250 Nm και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης. Στην διάθεση μας είχαμε 5 προγράμματα οδήγησης τα eco, normal, sport, custom και snow .Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας προσφέρει 3 βαθμίδες.

Στο πάτημα του γκαζιού νιώσαμε την δυνατή ώθηση των 170 ίππων και της ροπής που είναι άμεση. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε  7,7 δευτερολπετα με την  τελική ταχύτητα να φτάνει τα 160 χλμ./ώρα καθώς περιορίζεται ηλεκτρονικά.

Με το λογισμικό του συστήματος διαχείρισης ενέργειας πετυχαίνεις μέση κατανάλωση 14 KWh που μεταφράζεται σε 350 χιλιόμετρα αυτονομίας. Η αυτονομία ανέβηκε στα 400 χιλιόμετρα όταν καταναλώσαμε το μεγαλύτερο μέρος της ενέργειας μέσα στην πόλη. εκεί όπου υπήρχε και ο συνδυασμός με το σύστημα πέδησης που ανακτούσε την χαμένη ενέργεια σε μεγαλύτερο βαθμό.  


Στον δρόμο το σύστημα διεύθυνσης μας έδινε επαρκέστατη πληροφόρηση. Οι κλίσεις στις στροφές ήταν μειωμένες,  χάρη στην ρύθμιση των αναρτήσεων που είναι γόνατα Mac Pherson  μπροστά και άρθρωση πολλαπλών συνδεσμων πίσω. 

Το στήσιμο του MG4 Electric προσφέρει ευθυβολία και υψηλή ποιότητα κύλισης στον ανοιχτό δρόμο. Τα φρένα διαθέτουν δίσκους μπροστά και πίσω και έχουν την γνωστή απόκριση στο πάτημα όπως των υπολοίπων αυτοκινήτων με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Αν απενεργοποίησεις το  ESP μπορείς να παίξεις με την ουρά του αυτοκινήτου σε λογικά επίπεδα λόγω πίσω κίνησης.


Η νέα πλατφόρμα πάνω στην οποία «πατάει» το MG4 έχει την κωδική ονομασία MSP (Modular Scalable Platform) όχι μόνο μπορεί να διαμορφωθεί αλλά ,προσφέρει μειωμένο βάρος και είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους το αυτοκίνητο παίρνει 5 αστέρια στο EuroNcap.

Σε αυτή είναι ενσωματωμένες οι μπαταρίες LFP ( φωσφορικού σιδήρου λιθίου)με χωρητικότητα 51 kWh .ΓΙα να φορτίοετε τις μπαταρίες υπάρχει φορτιστής 6,6 kW που τις γεμίζει μέσα σε 8 ώρες.

Όταν χρησιμοποιήσετε ταχυφόρτιση 88 kW για την φόρτιση από το 10% έως το 80% χρειάζεστε 40 λεπτά.


Το MG4 είναι ένα τεχνολογικά προηγμένο αυτοκίνητο με δυναμική μεφάνσιη, πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και με εγγύηση εργοστασιακή 7 χρόνων και για τις μπαταρίες ή 150.000 χλμ. Εγγύηση η οποία μεταβιβάζεται και στον επόμενο ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου. Η έκδοση της δοκιμής μας με τυην μπαταρία LFP των 51 kWh και τους 170 ίππους  είναι στο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» (-8.000 ευρώ) ενώ υπάρχει και  όφελος απόσυρσης αυτοκινήτου συμβατικής τεχνολογίας 1.000 ευρώ.

Υπάρχει ακόμη απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας . Για να το αποκτήσετε στην έκδοση Excite χρειάζεστε 32250 ευρώ τιμή που πέφτει με την επιδότηση και την απόσυρση του παλιού σας αυτοκινήτου.Τιμή φθηνότερη ακόμη και από αρκετά αυτοκίνητα συμβατικά της ίδιας κατηγορίας με τα ανάλογα προσόντα.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΜΑΣ