Γιορτές με το Nissan Juke DIG-T 114 PS DCT

Όταν ένα αυτοκίνητο σου κάνει την ζωή... ωραία

Θελήσαμε να περάσουμε τις γιορτές με ένα αυτοκίνητο προσιτό στην αγορά, απροβλημάτιστο , οικονομικό στην κατανάλωση και με καλούς χώρους. Έτσι βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι ενός μοντέλου που συγκεντρώνει όλα αυτά τα προσόντα. Με ένα ακόμη. Το μοντέλο της δοκιμής μας είχε και το ανάλογο γιορτινό χρώμα ή αν προτιμάτε είχε το εντυπωσιακό κόκκινο χρώμα της στολής  του ...Αη Βασίλη, γεγονός που μας έφτιαξε ακόμη περισσσότερο την διάθεση. 


Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Μέσα στις γιορτές όταν τα συνεργεία αυτοκινήτων είναι κατά βάση κλειστά λόγω αδειών, βασική προυπόθεση για να ταξιδέψεις αυτές τις ημέρες είναι να έχεις ένα αξιόπιστο μοντέλο, που να μην σε αφήσει ξαφνικά στα «κρύα του λουτρού». Το όνομα της Nissan κια μόνο είναι μια εγγύηση για πολλά απροβλημάτιστα χιλιόμετρα. Συνεπώς το Juke δεν ξεφεύγει από τον κανόνα. Όμως αρκεί αυτό; Όχι βέβαια.

Θέλεις και όμορφη, δυναμική εμφάνιση . Και αυτή την έχει και μάλιστα σε υπερθετικό βαθμό. Το Juke είναι ριζοσπαστικό μοντέλο και μπροστά από την εποχή του σε σημείο μάλιστα που καθόρισε και την ταυτότητα των υπολοίπων μοντέλων που ακολούθησαν. Οι έντονες ακμές συνδυαστικά με τις καμπύλες προσφέρουν ένα ελκυστικό αμάξωμα.

Η  νέα ταυτότητα της Nissan προσδιορίστηκε για πρώτη φορά  από τη νέα μάσκα V-Motion με τα στενόμακρα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led και τα μεγάλα κυκλικά φωτιστικά σώματα . Σχεδιαστική επιλογή που είδαμε και στα αμέσως επόμενα μοντέλα.

Οι κρυμμένες χειρολαβές στις πίσω πόρτες -αλά Alfa Romeo -αποτελούν  μια έξυπνη λύση, καθώς εκτός από την τονισμένη coupé σχεδίαση, ξεγελάει αρκετούς που πιστεύουν ότι έχουν να κάνουν με δίπορτο αμάξωμα.

Όμως και στο πίσω υπερυψωμένο μέρος οι σχεδιαστές έκαναν πολύ καλή δουλειά με τα  μακρόστενα φωτιστικά σώματα τα οποία «αγκαλιάζουν» τα τονισμένα φτερά. To  μήκος ανέρχεται στα 4210 χλστ.το πλάτος στα 1800 χλστ. και το ύψος στα 1595 χλστ. Το πλαίσiο είναι πιο άκαμπτο,παρά την  «δίαιτα»που έγινε  χάρη στην χρήση υψηλότερης ποιότητας ατσαλιού.


Γιορτές χωρίς να είναι «γεμάτο» αυτοκίνητο με επιβάτες και με αποσκευές δεν γίνεται. Μπήκαν για μια διαδρομή 100 χιλιομέτρων 5 άτομα και δεν ακούσαμε διαμαρτυρίες του στυλ «πότε φτάνουμε»  ή «κάνε λίγο πιο εκεί να χωρέσω και εγώ». Κανείς δεν έμεινε παραπονεμένος, ούτε και όσοι κάθονταν πίσω καθώς είχαν αρκετό «αέρα» για γόνατα και κεφάλια παρά την κεκλιμένη οροφή.

Βολέψαμε και τις αποοκευές, με τάξη στα 422 λίτρα αποθηκευτικού χώρου που διαθέτει το πορτμπαγκάζ. Ιδιαίτερα εργονομικός αποδείχθηκε και ο διπλός πάτος κάτω από τον οποίο μπορείς να «κρύψεις» αντικείμενα που δεν θέλεις να είναι ορατά με το άνοιγμα της πόρτας του χώρου αποσκευών.  


Όμως παίζει σημασία και το περιβάλλον μέσα στο οποίο φιλοξενούνται οι επιβάτες. « Ωραίο είναι και μέσα» αναφώνησε μια επιβάτις η οποία είχε εκφραστεί με θετικά λόγια και για το εξωτερικό του Juke. Ξέρετε άλλωστε πόσο σημαντική είναι η άποψη μιας γυναίκας για την αγορά ενός αυτοκινήτου, ειδικά όταν ο άντρας προβληματίζεται ανάμεσα σε δυο διαφορετικά μοντέλα .


Η προηγμένη τεχνολογία κάνει αισθητή την παρουσία της, με τη μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών. Μέσω αυτής χειρίζεσαι το σύστημα infotainment και ενημέρωσης.Και όπως καταλαβαίνετε το πρώτο πράγμα που κάνεις πριον ξεκινήσεις για την ευκολία σου αλλά και για την ασφάλεια σου, είναι να συνδέσεις το κινητό σου τηλέφωνο.

Μάλιστα η συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και  Android Auto περιλαμβάνει δυνατότητα της πρόσβασης σε χάρτες TomTom και Live Traffic.

Η υπερυψωμένη ουρά όσο να είναι δυσκολεύει στο παρκάρισμα. Η λύση «ακούει» στην κάμερα οπισθοπορείας, η οποία μας διευκόλυνε αφάνταστα στο παρκάρισμα, χάρη στην δυνατότητα προβολής θέασης 360° περιμετρικά του αυτοκινήτου.

Ο διπλανός μας ρώτησε: «Ποιά άλλα συστήματα ασφαλείας έχει;». Η απάντηση; «Πλούσιο το πακέτο φίλε μου.Ο εξοπλισμός ασφαλείας περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: προειδοποίση σύγκρουσης και αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων, σύστημα διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση τυφλού σημείου, προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας.

Και βέβαια να σου πω και για την τεχνολογία ProPILOT, η οποία δίνει τη δυνατότητα επιτάχυνσης και επιβράδυνσης, διατηρώντας τη σωστή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, που βρίσκεται στην ίδια λωρίδα κυκλοφορίας.»


Από την  υψωμένη θέση του οδηγού απολαμβάνουμε  την πανοραμική θέα. «Πόσα κυβικά είναι και πάει τόσο καλά;» Ρώτησε άλλος συνεπιβάτης .Η απάντηση τον ξάφνιασε.« Χιλιάρι τουρμπάκι » του απάντησα καθώς στην «καρδιά» του Juke βρίσκεται ο 1.000άρης τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας DIG-T. Απόδοση 114 ίπποι στις 5000 σ.α.λ. με τη ροπή στρέψης των 200 Nm από τις 3000 σ.α.λ.

Με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων παρακαλώ και με προγράμματα οδήγησης «D-Mode» για να επιλέξεις μεταξύ άνεσης ,οικονομίας και σπορ οδήγησης. Επιλέξαμε στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων τη θέση (D)rive και στο πάτημα του γκαζιού με την επιλογή Sport τα 0-100 χλμ./ώρα καλύπτονται σε 11,1 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα.

Οι σχέσεις άλλαζαν γρήγορα και ...απαλά ενώ όταν θελήσαμε να είμαστε πιο...παραγωγικοί καταφύγαμε στα paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές.Στην επιλογή Eco πετυχαίνεις μέση κατανάλωση κοντά στα 6 λίτρα/100 χλμ. Εκπομπές CO2 στα 138 γρ./χλμ.


Όατν κάνεις πολλές διαδρομές εντός και εκτός πόλης αντιλαμβάνεσαι καλύτερα τις δυνατότητες του Juke στον δρόμο. Η ρύθμιση των αναρτήσεων (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) το Nissan Juke 1.0 DCT ισορροπεί μεταξύ άνεσης επιβατών και κρατημάτων.

Παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, το άκαμπτο πλαίσιο και την κάπως σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης οι κλίσεις ήταν μειωμένες  στις κλειστές καμπές του δρόμου. Την ίδια στιγμή παίρναμε πολύ και άμεση πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης.

Και όταν το παρακάναμε και ξεπερνούσαμε τα όρια ,τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας έκαναν διακριτικά την εμφάνιση τους και αποφύγαμε τα χιερότερα.

Δεν ήταν λίγες οι φορές που κινηθήκαμε και σε εκτός δρόμου διαδρομές. Εκεί  η αυξημένη απόσταση από το έδαφος σε συνδυασμό με  το «φιλτράρισμα» των αναρτήσεων  βοήθησε να περάσουμε χωρίς «τραυματισμούς  στο κάτω μέρος πάνω από κακοτράχαλα μονοπάτια ή και σε σκληρές αμμώδεις επιφάνειες .

Βέβαια δεν το παρακάναμε καθώς η έλλειψη τετρακίνησης δε μας «συγκράτησε»  από τιος υπερβολές.
Σχεδόν δυο βδομάδες με το Nissan Juke 1.0 DCT και οι εντυπώσεις που ακοκόμισαν όσοι ταξίδεψαν με αυτό ήταν θετικότατες.

Οδηγός και συνεπιβάτες συμφωνήσαμε στο ότι το ιαπωνικό μοντέλο είναι ένα όμορφο, αξιόπιστο, ανθεκτικό στον χρόνο με παροιμιώδη αξιοπιστία, αυτοκίνητο με εξαιρετική τιμή μεταπώλησης. Όσο για το κόστος αγοράς; Οι τιμές για τις εκδόσεις με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ξεκινούν από τις 20080 ευρώ.  
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΜΑΣ