Δοκιμάζουμε τη νέα Mercedes A200 MHEV

«Αστεράτη» υβριδική τεχνολογία 

H A-Class είναι το πιο μικρό αλλά και το πιο προσιτό μοντέλο της Mercedes. Δεν υπολείπεται όμως σε ποιότητα αλλά και εξοπλισμό σε σχέση με μεγαλύτερα μοντέλα της εταιρείας .Η τελτυταία γενιά της δέχθηκε μια ανανέωση όχι μόνο εξωτερικά αλλά και στα μηχανικά μέρη ακολουθώντας τις επιταγές της ποχής που θέλει όλα τα μοντέλα να εξηλεκτρίζονται .

Έτσι έγινε και με την «μικρή» Mercedes η οποία στην έκδοση της δοκιμής μας  A200 MHEV πριμοδοτήθηκε με ένα ήπια υβριδκό σύστημα που οφελεί όχι μόνο στις επιδόσεις αλλά και στην μείωση κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων.


Η τλευταία γενιά ειναι και η πιο όμορφη A-Class της ιστορίας της . Όπως συνηθίζεται δέχθηκε πρόσφατα μερικές αισθητικές πινελιές που τηγν έκαναν πιο σύγχρονη αλλά και πιο όμορφη. Αρχικά τα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας led και δένουν αρμονικά με την μεγάλη μάσκα. Η τελευταία είναι γεμάτη με 3d αστεράκια που υπενθυμίζζουν την ταυτότητα της μάρκας μαζί βέβαια με το μεγαλυτερο αστέρι στο κέντρο της.

Οι νικελένιες επενδύσεις προσδίδουν πολυτέλεια ενώ οι φανταχτερές ζάντες της  AMG Line έκδοσης με τον σπορ διαχύτη της εξάτμισης στο πίσω μέρος συμπληρώνουν την σπορ εικόνα του μοντέλου.Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα είναι και αυτά τεχνολογίας LED  ενώ μικρές λεπτομέρειες έχουν αλλάξει και στους προφυλακτήρες. 


Περνώντας στο εσωτερικό δεν χρειάζεται παρά μόνο λίγα δευτερόλεπτα οπτικής επαφής για να εντοπίσεις την υψηλή  ποιότητα κατασκευής. Η αφή συμπληρώνει το...τσεκάρισμα καθώς τα πλαστικά δεν είναι μόνο μαλακά αλλά έχουν και άριστη συναρμογή.

Η σχεδίαση αποκτά άλλο νόημα χάρη στους μεγάλους στρογγυλούς αεραγωγούς που θυμίζουν τουρμπίνες αεροσκάφους.

Το θέαμα μάλιστα γίνεται πιο φαντασμαγορικό την νύχτα με τον κρυφό φωτισμό που αλλάζει ιχρώμα κατά το δοκούν μέσω της σχετικής λειτουργίας στο πλούσιο μενού της κεντρικής οθόνης. Ο high tech χαρακτήρας της ανανεωμένης A-Class αναδεικνύεται από τον νέο  ψηφιακό πίνακα οργάνων, με τα τρία στιλ προβολής (Classic, Sport, Discreet) και τους 7 διαφορετικούς  χρωματισμούς .

Η Mercedes ήταν πρωτοπόρα όσν αφορά την σχεδίαση της κεντρικής οθόνης η οποία ουιαστικά απαρτίζεται από δυο ευρείες οθόνες 10,25” . Αποτελούν το κέντρο ελέγχου του αυτοκινήτου και ο χειρσμός του αναβαθμισμένου MBUX γίνεται μέσω φωνητικών εντολών που σου «λύνει» τα χέρια αρκεί να του μιλήσεις λέγοντας «Hey Mercedes». Βέβαια υπάρχει και ο χειρισμός μέσω αφής

Το touchpad ανάμεσα στον οδηγό και το συνοδηγό έχει  καταργηθεί και έχει δώσει την θέση του σε μία ρηχή θήκη για smartphone.Η επιλογή της Mercedes να έχει τον μοχλό ταχυτήτων δίπλα στο τιμόνι έχει δημιουργήσει χώρο στην κεντρική κονσόλα όπου χρησιμοποιείς και πιο εύκολα τους επιμέρους διακόπτες αφής όπως είναι του drive modes  για την επιλογή προγραμμάτων οδήγησης

Το τιμόνι αλά AMG είναι γεμάτο διακόπτες αφής για τον χειρισμό του ψηφιακού πίνακα οργάνων  είναι ευχάριστο στην αίσθηση χάρη στην παχιά  στεφάνη με την επένδυση με δέρμα.

Στα πλαίσια αναβάθμισης του λογισμικού του σσστήματος ενημέρωσης συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας  ωφελήθηκαν και τα συστήματα ασφάλειας που επίσης αναβαθμίστηκαν και έγιναν πιο εύχρηστα και άμεσα.

Εδώ υπάρχει ένα πλήρες πακέτο ασαφλαίας  που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας αλλά και το αναβαθμισμένο πακέτο στάθμευσης με κάμερα το οποίο προσφέρει προβολή 360 μοιρών με τρισδιάστατες εικόνες.

 Όσον αφορά τους χώρους παραμένουν οι ίδιοι και είναι άνετοι για τους επιβάτες οι οποίο αισθάνονται πιο... ελεύθεροι χάρη στην πανοραμική οροφή που ανοίγει ηλεκτρικά. 

Μόνο ο χώρος αποσκευών έχει μειωθεί από τα 370 στα 355 λίτρα λόγω του χώρου που καταλαμβάνει η  μπαταρία του mild hybrid συστήματος. 


Όμως η πιο σημαντική αναβάθμιση  έγινε στην «καρδιά» της Mercedes A200 MHEV και αφορά στρην προσθήκη ενός ήπια υβριδικού συστήματος μια 48βολτη mild hybrid. Ο  τετρακύλινδρος υτπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας  1.332 κ.εκ. που αποδίδει 163 ίππους . Η προσθήκη ενός ηλεκτροκινητήρα 10 kW (14 PS) με  150 Nm ροπής, ο οποίος ενσωματώθηκε στο διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο 7 σχέσεων, ανεβάζει την ροπή από τα 250 Nm στις 1.600-4.000 σ.α.λ. στα 270 Nm από τις 2.000-3.500 σ.α.λ.

Η εκκίνση γίνεται ηλεκτρικά όπως και ηλεκτρικά γίνεται η  λειτουργία coasting (ελεύθερη κύλιση με απενεργοποιημένο τον κινητήρα εσωτερικής καύσης),όταν  ρολάρει το αυτοκίνητο. Η απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια για την φόρτιση της μπαταρίας γίνεται κατά την πέδηση είτε αφήνοντας το πεντάλ γκαζιού . Η λειτουργία αποτυπώνεται στον πίνακα οργάνων. Επιπλέον κέρδος έχουμε και στην λειτουργία start&stop οποίοα είναι πιο άμεση.  


Στην πράξη σαφώς είναι πιο άμεση η ανταπόκριση στο πάτημα του γκαζιού με το «τράβηγμα» να είναι αμεσότερο από χαμηλά. Η συνεργασία με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο τ;αχυτήτων είναι ιδανική ενώ στο πρόγραμμα Sport οι επιδόσσεις ικανοποιούν και με το παραπάνω. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων είναι ομαλό στις αλλαγές με  «κοντή» κλιμάκωση, και μπορείς να κάνεις και χειροκίνητα τις αλλαγές με τα paddles πίσω από το τιμόνι.

Τα  0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8,2 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 225 χλμ./ώρα. Τι άλλο να ζητήσεις από ένα μοτέρ 1,3 λίτρων. Μα φυσικά την κατανάλωση καυσίμου η οποία είναι χαμηλότερη σε σχέση με την απλή θερμική έκδοση.Με «συγκρατημένο» το δεξί πόδι η μέση κατανάλωση είναι από  6 μέχρι και  7 λίτρα ανά 100 χλμ. ενώ μόνο όταν το πήγαμε στα «κόκκινα» η κατανάλωση ανέβηκε στα 8 λίτρα ανά 100 χλμ.Εκπομπές CO2:136 γρμ./χλμ.


Όμως και η οδική συμπεριφορά συμπληρώνει τις «αστεράτες» επιδόσεις της Mercedes της δοκιμής μας. Το άκαμπτο πλαίσιο η ρύθμιση των αναρτήσεων ειδικά στην επιλογή του προγράμματος Sport  σε προτρέπουν να οδηγήσεις στα όρια ακόμη και σε στενούς επαρχιακούς δρόμους  με συνεχόμενες στροφές. 


Οι κλίσεις ειναι περιορισμένες , τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά το σύστημα  διεύθυνσης δίνει συνέχεια  πληροφόρηση και μόνο οι εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος χαλούν κάπως την άνεση των επιβατών.Η Mercedes A200 MHEV στον ανοιχτό δρόμο δείχνει αρετές μεγαλύτερου αυτοκινήτου με τους επιβάτες να αισθάνονται ότι βρίσκονται μέσα σε ένα στιβαρό όχημα που προσφέρει ασφάλεια και ηχομόνωση,

Σε κάθε περίπτωση που υπερεεκτιμήσαμε κάποια πράγματα ήρθε η ομπρέλλα υτων ηλεκτρονικών συστημάτων να διορθώσει τα κακώς κείμενα .Τέλος, τα φρένα που διαθέτουν αεριζόμενους δίσκους μπροστά και απλούς δίσκους πίσω, αποδείχθηκαν  άκρως αποτελεσματικά 


Mercedes A200 MHEV λοιπόν.Ένα αστεράτο μοντέλο με όλη την σημασία της λέξης με hi tech τεχνολογία, εξηλεκτρισμενο με υψηλή ποιότητα κατασκευής πλούσιο εξοπλισμό και σήμα που εμπνέει κύρος στον ιδιοκτήτη της. Για να την αποκτήσετε χρειάζεστε 39990 ευρώ.