Δοκιμάζουμε τη νέα BMW 320d MHEV

Οδηγική ευχαρίστηση και εντυπωσιακή οικονομία  

Τα τελευταία χρόνια οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν στραφεί στα SUV/Crossover αμαξώματα , καταργώντας σιγά σιγά ή τελείως τις sedan εκδόσεις. Την ίδια τακτική ακολουθούν και με τους πετρελαιοκινητήρες καθώς τα νέα μοντέλα είναι υβριδικά με βενζίνη ή αμιγώς ηλεκτρικά.

Η Βαυαρική εταιρεία  με την ανανεωμένη BMW 320d MHEV τολμά και σπάει το κατεστημένο καθώς και sedan είναι και διαθέτει υπερτροφοδοτούμενο diesel κινητήρα ο οποίος συνεργάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα. Το αποέλεσμα είναι η μειωμένη κατνάλωση καυσίμου με τους λιγότερους ρύπους.


Η σειρά 3 της Βαυαρικής αυτοκινητοβιομηχανίας, σημείο αναφοράς για την κατηγορία εδώ και πολλές δεκαετίες αποτελεί το αγαπημένο αυτοκίνητο των Ελλήνων.Άπιαστο όνειρο για κάποιους. Σύμβολο κύρους, δυναμισμού επιδόσεων , μια κυρία η οποία  σου έφτιαχνε την διάθεση όταν καθόσουν απλά πίσω από το τιμόνι.


Εξωτερικά οι σχεδιαστές έκαναν ένα διακριτικό face lifitng  που περιλαμβάνει μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα και μάσκα, επιθετικότερα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Full LED , ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες.

Και στο πίσω μπέρος υπάρχουν λεπτότερα φωτιστικά σώματα και μεγαλύτετερες απολήξεις στην εξάτμιση διαμέτρου 100 mm.Οι στάνταρ αλουμινένιοι πανέμορφοι τροχοί 18 ιντσών «γεμίζουν» τους ανασχεδιασμένους θόλους  δiνοντας ακόμη πιο δυναμική εμφάνιση.

Η σειρά 3 «πατάει» στην πλατφόρμα CLAR η οποία είναι ελαφρύτερη αλλά πιο άκαμπτη, με το βάρος να ορίζεται στα 1540 κιλά. Παρά τις αισθητικές παρεμβάσεις  οι διαστάσεις δεν έχουν αλλάξει με το μήκος να είναι 4,709 m, πλάτος 1,827m, ύψος 1,435m.


Περνώντας στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι πιο ορατές και αφορούν το ολοκαίνουργιο  σύστημα  BMW Opereting System 8. Το σύστημα περιλαμβάνει το κυρτό πάνελ που φιλοξενεί μια εντυπωσιακή  ψηφιακή οθόνη 12,3” για τον πίνακα οργάνων και μια δεύτερη 14,9” για το infotainment.

Σε αυτή την τεχνολογία που μέχρι πρότινος συναντούσαμε στα πολύ ακριβότερα μοντέα της BMW εκτός από την πλουσιότατη πληροφόρηση ο χειρισμός γίνεται με αφή με φωνητικές εντολές και χειρονομίες.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την την ελαχιστοποίηση των φυσικών διακοπτών. Στην τεράστια οθόνη εμφανίζεται και το σύστημα υποβοήθησης οπισθοπορείας .Ο επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων  Steptronic, είναι διαίτερα λεπτός και έχει τοποθετηθεί  στην κεντρική κονσόλα, στο λεγόμενο πάνελ ελέγχου  μαζί με το iDrive Controller, τα  Driving Experience Control, το Start/Stop και το χειρόφρενο 


Όσο για την ποιότητα κατασκευής αυτή βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα με άριστη συναρμογή. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι ικανοποιητικοί παρά την υπάρξη του τούνελ μετάδοσης.

Στο μοντέλο της δοκιμής μας υποήρχ και ανοιγόμενη οροφή η οποία έδινε ακόμη περισσότερο«αέρα» στον τομέα της άνεσης.Η πρακτικότητα είναι και αυτή σε πολύ καλά επίπεδα με πολλές θήκες για τα μικροαντικείμενα σας. Για τις αποσκευές σας υπάρχουν διαθέσιμα 480 λίτρα.

Και πάμε στα πολύ ενδιαφέροντα.BMW 3άρα με τουρμπάτο μοτέρ, πισωκίνητη,, ισορροπημένη ,με φαρδιά μετατρόχια και συναρπαστική στην οδήγηση.. Τι άλλο να ζητήσεις: Στην «καρδιά» της «μπέμπας» είναι δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας  με τα δύο τούρμπο ο οποίος αποδίδει 190 ίππους στις 4000 σ.α.λ. και την ροπής τρέψης των 400 Nm στην κλίμακα1.750-2.400 σ.α.λ.

Συνεργάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V  με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 11 ίππων, Η φόρτιση γίνεται μέσω της πέδησης . Η κίνηση μεταφέρεται στους πίσω τροχούς με το έξυπνο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με τις 8 σχέσεις με τον νέο επιλογέα και την ιδανική κλιμάκωση που είναι από τα καλύτερα που έχουμε δοκιμάσει. 


Ουσιαστικά δεν πολυαντιλαμβάνεσαι την βοήθεια του υβριδικού συστήματος στις χαμηλές στροφές καθώς η ροπή του diesel είναι μεγάλη. Η  συνεισφορά του είναι περισσότερο  προσανατολισμένη για τα  επιμέρους συστήματα του αυτοκινήτου παρά για την κίνηση του.

Στο πάτημα του δεξιού πεντάλ το μοτέρ ανεβάζει στροφές με τον θόρυβο να είναι μειωμένος σε σχέση με τον χαρακτήρα του σημάδι που δείνχει πόσο καλή δουλειά έκαναν οι μηχανικοί τόσο στο ζύγισμα του όσο και στην ηχομόινωση. Ένα προηγμένο μηχανικό σύνολο που αποδείκνυει ότι το diesel έχει ακόμη  ζωή .

Σε συνδυασμό μάλιστα με τις επιδόσεις και  την εξαιρετικά μειωμένη μέση κατανάλωση -ελέω υβριδικού συστήματος - έχεις ένα μεγάλο χαμόγελο την ώρα που πιέζεις την «μπέμπα» για να δεις τις δυνατότητες της.

Τα 0-100 χλμ./ώρα με ένα σπορτίβιο ήχο από τις εξατμίσεις έρχονται σε μόλις  6,9 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 235 χλμ./ώρα.Το εντυπωσιακό δεν είναι μόνο στις τιμές που αφορούν τις επιδόσεις αλλά στην τιμές κατανάλωσης.

Με το δεξί πόδι στο πάτωμα και στο sport πρόγραμμα, δεν ξεπέρασε τα 7 λίτρα ανά 100 χλμ. Με πιο αμυντική οδήγηση η τιμή μπορεί να κατέβει ακόμη και στα 5,2 λίτρα ανά 100 χλμ.Οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 128 γρμ. 


Βέβαια όταν είσαι πίσω από το δερμάτινο πολυλειτουργικό σπορ τιμόνι ενός τέτοιου αυτοκινήτου δύσκολα μπορείς να συγκρατηθείς.Δεν είναι μόνο η ιπποδύναμη ή το στήσιμο είναι και η διασκέδαση που προσφέρει ένα τέτοιο μοντέλο.

Ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας της BMW 320d MHEV ,το στιβαρό πλαίσιο, η  σφιχτή και με μικρή διαδρομή ,ρύθμιση των αναρτήσεων με εμπρός διπλά ψαλίδια, πίσω πολλαπλών συνδέσμων με εκτεταμένη χρήση αλουμινίου σε ωθούν να γνωρίσεις όλες τις οδηγικές αρετές της.

Χαίρεσαι την οδήγηση σε ανοιχτούς δρόμους εκέι  όπου η υβριδική BMW «καταπίνει» τα χιλιόμετρα με υποδειγματικπή ευστάθεια σε ταχύτητες κοντά στην τελική.Το σύστημα διεύθυνσης δίνει πλούσια πληροφόρηση σε ορεινές διαδρομές κάνοντας την οδήγηση πραγματικά διασκεδαστική.

Η νέα BMW 320d MHEV,σε φτιάχνει και μπορείς να παίξεις λίγο με την «ουρά» της  μέχρι να κάνουν την εμφάνιση τους τα πλούσια ηλεκτρονικά συστήματα για να βάλουν τα πράγματα στην σωστή τους θέση.

Μιλάμε για το Driving Assistant με Lane Departure Warning και Lane Change Warning, Lane Keeping Assistant Rear Collision Prevention και Cross-Traffic Alert.Collision και Pedestrian Warning με λειτουργία City Braking, με ανίχνευση ποδηλάτη. Στα ατού της αυτόνομης οδήγησης περιλαμβάνεται και το Active Cruise Control. 


Η BMW 320d MHEV σε τελική ανάλυση είναι ένα οδηγοκεντρικό μοτέλο με πλουσιότατο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας ,το οποίο αν μη τι άλλο σου φτιάχνει την διάθεση και σε κάνει πιο...ζωηρό όταν βρεθείς πίσω από το τιμόνι της. Η μειωμένη κατανάλωση είναι σημείο αναφοράς και σε κάνει να νομίζεις ότι έχει χαλάσει ο δείκτης καυσίμου  καθώς με δυσκολία κινείται προς τα κάτω. Για να την αποκτήσετε χρειάζεστε από 53400 ευρώ

Φωτογραφίες: Βαγγέλης Γκούμας