VW ID.5, Polo και Taigo: Πως τα πήγαν στις δοκιμές ασφαλείας

Αποτελέσματα που εντυπωσιάζουν

Τριπλέτα επιτυχίας για τα νέα μοντέλα της Volkswagen στις δοκιμές ασφάλειας του Euro NCAP: τα ID.5, Polo και Taigo πέτυχαν το καθένα πολύ υψηλή βαθμολογία, αποσπώντας με ευκολία το μέγιστο των πέντε αστέρων. Τα τρία μοντέλα συμπεριφέρθηκαν εξαιρετικά και στις τέσσερις επιμέρους κατηγορίες δοκιμών: προστασία ενηλίκων ή παιδιών επιβατών, ευάλωτων χρηστών του δρόμου και συστήματα υποβοήθησης στον βασικό εξοπλισμό.


Στην κατηγορία «προστασία ενήλικων επιβατών» και τα τρία μοντέλα της Volkswagen πέτυχαν πολύ καλές βαθμολογίες. Το αμιγώς ηλεκτρικό ID.5 έλαβε βαθμολογία 93%, ενώ τα Polo και Taigo 94%. Η αξιολόγηση εξετάζει περιπτώσεις μετωπικής, πλευρικής και οπίσθιας πρόσκρουσης. Ένα επιπλέον σημαντικό χαρακτηριστικό ασφάλειας για τα τρία μοντέλα είναι ο κεντρικός αερόσακος ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα, ο οποίος ήταν στοιχείο εξοπλισμού και στα τρία μοντέλα της Volkswagen που υποβλήθηκαν σε δοκιμή. 

Στην κατηγορία «προστασία παιδιών επιβατών» το ID.5 βαθμολογήθηκε με 89%. Αυτή η βαθμολογία βασίζεται σε τρεις σημαντικές πτυχές: εκτός από την προστασία που παρέχουν τα συστήματα παιδικών καθισμάτων σε περίπτωση μετωπικής ή πλευρικής πρόσκρουσης, ιδιαίτερη προσοχή δίνεται επίσης στις επιλογές για ασφαλή εγκατάσταση παιδικών καθισμάτων διαφόρων μεγεθών, καθώς και τον εξοπλισμό που προσφέρει ένα όχημα για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών. Πολύ καλή η επίδοση των Polo και Taigo, με 80% και 84% αντίστοιχα.

Στην κατηγορία «συστήματα υποβοήθησης», το ID.5 εντυπωσίασε με βαθμολογία 85%, με τα Taigo και Polo να βαθμολογούνται με 70%. Και τα τρία μοντέλα διαθέτουν στον βασικό εξοπλισμό το Driver Alert System, το σύστημα Front Assist με λειτουργία πέδησης έκτακτης ανάγκης στην πόλη καθώς και ανίχνευση πεζών, όπως και το σύστημα διατήρησης λωρίδας Lane Assist. 


Εκτός από την προστασία των επιβατών, ο Euro NCAP εξετάζει επίσης πόσο αποτελεσματικά τα συστήματα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης μπορούν να προστατεύσουν τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου, όπως πεζούς και ποδηλάτες, σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης. Ο Euro NCAP έχει αποφανθεί ότι το σύστημα Front Assist – στάνταρ στα ID.5, Taigo και Polo – είναι πολύ αποτελεσματικό στον εντοπισμό αυτών των χρηστών του δρόμου. Στον τομέα της προστασίας πεζών και ποδηλατών, το ID.5 σημείωσε βαθμολογία 76%, ακολουθούμενο από το Taigo (71%) και το Polo (70%).