Αν ζητήσεις από κάποιον μέσα σε 5 δευτερόλεπτα να σου πει ένα μοντέλο της Suzuki είναι βέβαιο ότι η πιο συνηθισμένη απάντηση θα είναι το Vitara. Δικαιολογημένα καθώς στο πέρσμα των χρόνων το συγκεκριμένο μοντέλο απέκτησε όλα τα στοχιεία που ζητά κάποιος για να αποδράσει σε εκτός δρόμου διαδρομές , βατές, απροβλημάτιστα και χωρίς να ξοδέψει μαι περιουσία. Δεν είναι η πρώτη φορά που οδηγούμε το συγκεκριμένο μοντέλο αλλά πάντα έχεις να προσθέσεις κάτι μετά την πρώτη δοκιμή ,όταν ενδιάμεσα έχεις δοκιμάσει και τους ανταγωνιστές του.
Η έκδοση με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V συνεργάζεται με τον βενζινοκινητήρα των 1,4 λίτρων Boosterjet και συνεισφέρει όχι μόνο στην οικονομία καυσίμου και στοιυς μειωμένους ρύπους αλλά και στο χαμηλότερο κόστος απόκτησης και όπως είπαμε και χρήσης σε ολα τα επίπεδα.
Να θυμίσουμε ότι οι Ιάπωνες δεν αλλάζουν συνήθειες και στα πλαίσια των μηχανικών βελτιώσεων κάνουν και τις απαραίτητες αισθητικές αλλαγές έτσι για να αισθάνεσαι ότι αυτό που παίρνεις είναι καινούργιο. Αποδεκτό, καθώς οι διακριτικές αλλαγές στα φωτιστικά σώματα LED,τόσο μπροστά όσο και πίσω ,σε συνδυασμό με την ανασχεδιασμένη μάσκα ψυγείου και τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες με τις νικελένιες λεπτομέρειες έκαναν το Vitara σαφώς πιο ελκυτσικό.
Το χεράκι των σχεδιαστών μπήκε και στο συντηρητικό εσωτερικό με σκοπό την ποιοτική αναβάθμιση. Τα μαλακότερα πλαστικά στο πάνω μέρος και η προσεγμένη συναρμογή βελτίωσαν την εικόνα σε σημείο που ακόμα και με τα μάτια, γίνεται αντιληπτή η αίσθηση αναβάθμισης στην καμπίνα των επιβατών.
Τα καλούδια της τεχνολογίας κάνουν και αυτά αιθητή την παρουσία τους με την οθόνη αφής των 7 ιντσών στην οποία προβάλλονται οι ενδείξεις των ηλεκτρονικών συστημάτων και της συνδεσιμότητας Smartphone Linkageκαι της κάμερας οπισθοπορείας.
Την ιδια στιγμή οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες σε βοηθούν να έχεις καλύτερη ορατότητα. Οι χώροι των επιβατών είναι άνετοι με το πορτμπαγκάζ να ικανιοποιεί απόλυτα την σύζυγο που τα ...προσέχει αυτά .
Η χωρητικότητά των 375 λίτρων της ήταν αρκετή για να μεταφέρει τις πολλές για μένα σακκούλες του σούπερ μάρκετ.Η τιμή ανεβαίνει στα 1120 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. ( Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4175 x 1.775 x 1.610mm).
Η διαφορά σε σχέση με την προηγούμενη δοκιμή που κάναμε εντοπίζεται στο γεγονός ότι πίσω από το τιμόνι βρέθηκε και η συζυγός μου. Ο σκοπός ήταν να δούμε πως θα αντιμετώπιζε μια γυναίκα ένα τετρακίνητο όχημα σε κανονικές συνθήκες . Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι τα οικονομικά δεδομένα σε δυσκολεύουν να αποκτήσεις δεύετρο αυτοκίνητο οπότε πρέπει να...πείσεις με όποιο τρόπο μπορείς την συμβία σου ότι το αυτοκίνητο που θέλεις είναι ιδανικό και για αυτήν.
Πάμε όμως στα τεχνικά σημεία που θα τα εξηγήσουμε όσο πιο απλά μπορούμε . Ο βεννζινοκινητήρας των 1,4 λίτρων αποδίδει 129 ίππους στις 5.500 σ.α.λ με την ροπή στρέψης να είναι 235 Nm/2000-3000 σ.α.λ. Το μηχανικό σύνολο είναι πολιτισμένο στην λειτουργία, με τον κόφτη να παραμένει χαμηλά στις 6.000 σ.α.λ .Ο βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα mild Hybrid 48V.
Το βάρος του δεν ξεπερνά τα 15 κιλά και απαρτίζεται από μια ηλεκτρογεννήτρια η οποία παίζει τρον ρόλο του δυναμό και της μίζας στην επανεκκίνηση του μοτέρ ενώι συνδέεται με ιμάντα στον στροφαλοφόρο άξονα. Υπάρχει μπαταρία ιόντων λιθίου 48V με χωρητικότητα 0,38 kWh και μετατροπέας 48V-12V (DC / DC) γαι να λειτουργούν τα επιμέρους ηλεκτρικά συστήματα.
Η μπαταρία «γεμίζει» όταν πατάς φρένο ή όταν επιβραδύνεις καθώς η κινητική ενέργεια μετατρέπεται σε ηλεκτρική. Στο πάτημα του γκαζιού η ηλεκτρογεννήτρια επιστρέφει την ενέργεια που προκύπτει είτε ενισχύοντας την πειτάχυνση κάνοντας την πιο ομαλή δίνοντας και καλύετρη απόκριση στον βενζινοκινητήρα .Έτσι μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου αλλά και οι εκπομπές ρύπων. Επιπλέον το ηλεκτρικό μοτέρ λειτουργεί στο ρελαντί του κινητήρα κρατώντας τον στην...ζωή χωρίς την έγχυση καυσίμου.
Η μέση κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπέρασε τα 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ αν το προσπαθήσεις πλησιάζεις την εργοστασιακή των 5 λίτρων.Οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι στα 121 γρμ./χλμ. με βάση τις μετρήσεις WLTP. Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές,, με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 9,5 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 190 χλμ./ώρα.
Κατά την διάρκεια της δοκιμής μας στην άσφαλτο και κυρίως μέσα στην πόλη οδήγησε το Vitara και η σύζυγος για να δουμε πως φαίνεται σε μια γυνίκα ένα όχημα ψηλό ακι κάπως ογκώδες. «Εντάξει, εύκολο είναι στην οδήγηση. Σταθερό, έχω καλή ορατότητα και δεν είναι δύσκολο να το κουμαντάρεις. Οδηγείται πιο εύκολα από ότι νόμιζα. Η κάμερα σε βοηθά πολύ όταν κάνεις όπισθεν. Μια χαρά είναι.»
Στα δύσκολα στις εκτός δρόμου διαδρομές πήραμε τα...ηνία για να θυμηθούμε για πιο λόγο αγοράζεις ένα Vitara. Μπορεί να έλειπε η τετρακίνηση αυτό όμως δεν μας εμπόδισε να εκμεταλλευτούμε την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και την στιβαρή κατασκευή του. Έτσι περνάς με άνεση και ταχύτητα πάνω από χωμάτινες και σχετικά κακοτράχαλες διαδρομές χωρίς να φοβάσαι για δυσάρεστες επαφές.Η σύζυγος το πήρε στην παραλία και έπαιξε λίγο αμετην στρωμμένη και σκληρή άμμο χωρίς επίσης δυσάρεστες εκπλήξεις ακολουθώντας απλά τις οδηγίες μας .
Πάμε τώρα στο ζήτημα...τιμής και εξοπλισμού. Στην βασική έκδοση το...μενού είναι πλούσιο με τις γνωστές ηλεκτρικές ευκολίες τις 17άρες, ζάντες αλουμινίου ,τους 7 αερόσακους ,το σύστημα ESP, τον αυτόματο κλιματισμό, το adaptive cruise control,το Hill Descent Control.
Στην GLX έχετε επιπλέον σύστηματα όπως είναι η προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης , το αυτόματο φρενάρισμα, η προειδοποίηση και αποφυγή αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, η προειδοποίηση εκτροπής αυτοκινήτου,η αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας ,η αναγνώριση τυφλού σημείου,υποβοήθηση οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας. H τιμή της βασικής τέκδοσης Hybrid 48V είναι στα 18.570 ευρώ.