Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Hyundai Kona 1.6 T-GDI 

"Καλπάζει" και ικανοποιεί τους ενθουσιώδεις οδηγούς

Hyundai Kona . Ένα μοντέλο που όταν παρουσιάστηκε," τάραξε τα νερά" της κατηγορίας καθλώς διέθετε εντυπωσιακή εμφάνιση , πλουσιότατο εξοπλισμό και ελκυστική τιμή.Παρά το μικρό χρονικό διάστημα που βρίσκεται στην αγορά, ήρθε η ώρα της ...πλαστικής χειρουργικής έτσι ώστε να γίνει ακόμη πιο σύγχρονο εμφανισιακά. Το Face lifting εξωτερικά εντοπίζεται κυρίως στο μπροστινό μέρος. Υπάρχουν νέα "καθαρότερα" φώτα τεχνολογίας LED και στα φλας ενώ ανασχεδιασμένοι είναι οι προφυλακτήρες μπροστά και πίσω.

Στο ανανεωμένο μοντέλο με τα SUV χαρακτηριστικά και τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά, υπάρχει αύξηση του μήκους κατά 40 χιλιοστά,φτάνοντας πλέον τα 4.205 χλστ. Ακόμη υπάρχουν περισσότερες χρωματικές επιλογές  αμαξώματος με 5 νέα χρώματα, ενώ και διαφορετικές ζάντες με διαστάσεις 16, 17 και 18 ιντσών . Μιλάμε τώρα για όλες τις εκδόσεις και με τον μικρότερο κινητήρα. Η έκδοση που οδηγούμε είναι η Hyundai Kona 1.6 T-GDI με τον ολοκαίνουργιο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1600 κυβικών εκατοστών.

 
Περνάμε στο εσωτερικό και βλέπουμε ότι το ταμπλό παραμένει το ίδιο με πριν. Τα πλαστικά είναι μεν σκληρά, καλύτερα όμως σύμφωνα με την Hyundai στο ανανεωμένο μοντέλο,  έχουν όμως εξαιρετική συναρμολόγηση και προσεγμένο φινίρισμα. Αυτό άλλωστε γίνεται αντιληπτό από την έλλειψη ενοχλητικών θορύβων όταν περνάς πάνω από κακοτράχαλα οδοστρώματα.Υπάρχουν και κάποιες νέες λεπτομέρεις που δύσκολα θα προσέξει κανείς, όπως είναι τα διακοσμητικά δακτυλίδια στους αεραγωγούς και οι μικρές σχεδιαστικές αλλαγές στην κεντρική κονσόλα. Αυτό πάντως που θα προσέξετε σίγουρα είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25” ο οποίος ανήκει στις εκδόσεις Premium και Distinctive.  


Το αντίθετο ισχύει για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων που έχει διαγώνιο 10,25” και ανήκει στον βασικό εξοπλισμό των εκδόσεων Premium και Distinctive. Χωρίς να έχει πολλές διαμορφώσεις όπως συμβαίνει σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα, σου δίνει την δυνατότητα να αλλάξεις χρωματισμό και σχεδίαση ανάλογα με το προφίλ οδήγησης,όπως ακριβώς γίνεται και με τον πίνακα του ολοκαίνουργιου Tuscon.

Στα hi tech στοιχεία συμπεριλαμβάνεται και η κεντρική οθόνη των 8 ιντσών με ασύρματη συνδεσιμότητα με Android Auto και Apple CarPlay. Όσο για τους χώρους των επιβατών είναι άνετοι, με τον χώρο αποσκευών να διαθέτει πλέον 374 λίτρων αντί των 361 λίτρων . Ο χώρος αυξάνεται στα 1156 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.(Διαστάσεις 4.205 x 1.800 x 1.565 mm.)


Όμως όλη προσοχή μας δίνεται στην "καρδιά" του Κona. Εκεί συναντάμε τον ολοκαίνουργιο τετρακύλινδρο υπερτροδοδοτούμενο βενζινοκινητήρα με χωρητικότητα 1598 αντί για 1591 κ.εκ.Είναι 16βάλβιδος με 2 ΕΕΚ, άμεσο ψεκασμό, τούρμπο, με συνεχώς μεταβαλλόμενη διάρκεια ανοίγματος βαλβίδων CVVD. Μιλάμε για κινητήρα της νέας σειράς Smartstream ο οποίος είναι προσανατολισμένος στο να δίνει πρισσότερη δύναμη και πιο πολιτισμένη λειτουργία. Ο κινητήρας συνδυάζεται με διπλό συμπλέκτη 7 σχέσεων (DCT) στον οποίο υπάρχουν δύο λειτουργίες οδήγησης, η κανονική και η sport. Στην sport λειτουργία υπάρχει διαφορετικό μοτίβο αλλαγής σχέσεων, κατά το οποίο, οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται σε πολύ υψηλότερες στροφές του κινητήρα.


Στο πάτημα του γκαζιού τα 198 άλογα(+21 από πριν) αρχίζουν να καλπάζουν μέχρι τις 6000 σ.α.λ. δίνοντας επιδόσεις ενός καυτού hot hatch, παρά τον οικογενειακό χαρακτήρα του μοντέλου. Τα 0-100 χλμ./ώρα στην επιλογή του προγράμματος sport και την αμέριστη συμπαράσταση του 7αριού DCT με την  σφιχτή κλιμάκωση και τις γρήγορες αλλαγές .Χρησιμοποιήσαμε και την χειροκίνητη λειτουργία για μεγαλύτερη συμμετοχή με αποτέλεσμα το KONA να αρχίζει να...καλπάζει , καλύπτοντας  τα 0-100 χλμ.ώρα σε 7,7 δευτερόλεπτα. Όσο για την τελική ταχύτητα ,είδαμε την βελόνα του ταχύμετρου να αγγίζει τα 207 χιλιόμετρα, χωρίς να το καταλάβουμε, γεγονός που μας ανάγκασε να καταφύγουμε στα δυνατά φρένα καθώς παραμόνευαν οι κάμερες της τροχαίας.

Όμως το μοτέρ δεν είναι μόνο για...καλπασμούς. Η πολιστισμένη λειτουργία του σε όλο το φάσμα των στροφών αλλά και η ελαστικότητα που προσφέρει από τις χαμηλές στροφές χάρη στην ροπή στρέψης των 265 Nm από τις  1.600-4.500 σ.α.λ. σε βοηθούν να κινηθείς σε χαλαρούς ρυθμούς . Νομίζουμε ότι η πιο ιδανική επιλογή στα προγράμματα οδήγησης είναι η Normal  ενώ για χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου επιλέξτε την Eco εκέι όμως που το Kona κινείται κάπως πιο νωχελικά.Η μέση κατανάλωση παρά την πίεση στον κινητήρα δεν ξεπέρασε τα 8,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Στην επιλογή Eco χωρίς υπερβολές καταφέραμε ναα την κατεβάσουμε κάτω από τα 7 λίτρα.  

Στον δρόμο το γρήγορο εμπροσθοκίνητο Kona δεν έχει μεγάλες κλίσεις στις στροφές παρά το αυξημένο ύψος κατά 17 εκατοστά από το έδαφος ενώ τα φαρδιά ελαστικά 235/45 R18 της έκδοσης Distinctive της δοκιμής μας προσφέρουν υψηλή πρόσφυση. Το τιμόνι έχει πολύ καλή πληροφόρηση και γίνεται βαρύτερο στην επιλογή Sport. Δύσκολα υποστρέφει και ακόμη πιο δύσκολα υπερστρέφει παρά την πίεση.

Το πλούσιο πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων Hyundai Smartsense σε κάνουν ...οδηγάρα, διορθώνοντας τις όποιες υπερβολές ή την στιγμιαία αφηρημάδα σου. Σε αυτό συμπεριλαμβάνονται το σύστημα προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης (FCΑA) με ανίχνευση πεζών, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (LKA),ανίχνευση τυφλού σημείου, η ανίχνευσης διασταυρούμενης κυκλοφορίας (RCCW),το σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής οδηγού (DAW).

Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος σε βοηθά να κινηθείς χωρίς φόβο και σε κακοτράχαλες διαδρομές ή σε ομαλούς χωματόδρομους παρά την έλλειψη τετρακίνησης ενώ η επιλογή του προγράμματος Traction σε κάνουν να αντιμετωπίζεις πιο εύκολα καταστάσεις όπως είνι η κίνηση σε χιόνι ή ακόμη και σε λάσπη. Η επιλογή των προγραμμάτων και του Traction γίνεται από τον ίδιο περιστροφικό φωτιζόμενο διακόπτη στην βάση της κονσόλας. 


Πάμε τώρα στο θέμα της τιμής η οποία είναι εξίσου ενδιαφέρουσα, Η βασική πλούσια έκδοση Premium με το σύστημα Hyundai Smartsense, την κάμερα οπισθοπορείας , όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες ,τον αυτόματο κλιματισμό , το cruice control και όλα όσα αναφέρμαε παραπάνω κοστίζει 23390 ευρώ.

 

Η έκδοσης της δοκιμής μας  Distinctive με το αύρματο κλειδί, τις 18άρες ζάντες , τους ηλεκτρικά ανδιπλούμενους καθρέφτες κοστίζει 24990 ευρώ. Στην τιμή συμπεριλαμβάνονται και τα 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση χωρίς κανένα περιορισμό χιλιομέτρων.