Δοκιμάζουμε το υβριδικό Hyundai Kona

Δυνατός παίκτης στην κατηγορία του

H Hyundai δεν μπορούσε να μείνει έξω στο παιχνίδι της υβριδικής κίνησης και μας παρουσίασε τη νέα έκδοση Kona Hybrid, στην κατηγορία των B-SUV. Το Κορεάτικο μοντέλο από  την πρώτη ημέρα που παρουσιάστηκε έκανε επανάσταση με την εμφάνιση του η οποία ξεχωρίζει ανάμεσα στον ανταγωνισμό. Το πιο εντυπωσιακό τμήμα είναι το "πρόσωπο" του Kona το οποίο αποτελείται από δυο σειρές φωτιστικών σωμάτων (θυμίζουν το Citroen C3 ).

Στο πάνω μέρος, στο ύψος του καπό, υπάρχουν λεπτά φώτα τεχνολογίας led. Ακριβώς από κάτω υπάρχουν μεγάλα φωτιστικά σώματα, τα οποία δένουν οπτικά με τα "φτερά"με πλαστικά τμήματα ενώ στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα συναντάς την τριτη σειρά φωτιστικών σωμάτων. Φυσικά στο επίκεντρο υπάρχει η μεγάλη "φουσκωμένη" μάσκα  ψυγείου.Το Kona έχει υπερυψωμένο αμάξωμα, γεμάτο δυναμικές γραμμές με πλαστικά ένθετα περιμετρικά τονίζοντας και τον off road χαρακτήρα του Στο πίσω μέρος μας άρεσαν τα λεπτά φωτιστικά σώματα που ακολουθούν την σχεδιαστική ταυτότητα των μπροστινών. 


Το Kona "πατάει" πάνω σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα η οποία υποστηρίζει την τετρακίνητη έκδοση αλλά διαθέτει και χώρο για την μπαταρία των υβριδικών και ηλεκτρικών εκδόσεων. Η προστασία είναι εντυπωσιακή καθώς η δομή του αμαξώματος αποτελείται από χάλυβα κατά 51% υπερυψηλής αντοχής, με προηγμένο τρόπο συγκολήσεων.Όσο για τις διαστάσεις είναι μήκος στα 4.165 mm, πλάτος στα 1.800 mm και  ύψος στα 1.550 mm. 


Καλά θα μας πείτε πως ξεχωρίζουμε οπτικά  την "απλή" έκδοση από την υβριδική; Που είναι οι διιαφορές, Οι διαφορές εντοπίζονται εξωτερικά στο ταμπελάκι με την ένδειξη “hybrid” στην πόρτα του πορτμπαγκάζ και στα ταμπελάκια “Blue Drive” στα μπροστινά φτερά.   


Στην καμπίνα των επιβατών όμως οι διαφορές είναι πιο εμφανείς. Μιλάμε για το νέο πίνακα οργάνων ο οποίος διαθέτει στην θέση του στροφόμετρου και στην μικρή κεντρική οθόνη  ενδείξεις της  κατάστασης του ηλεκτροκινητήρα και του υβριδικού συνόλου. Εντυπωσιακή είναι η η υπερυψωμένη  οθόνη αφής των 10,25 ιντσών, η οποία είναι έυχρηστη στον χειρισμό της.

Σε αυτή εμφανίζονται οι ενδείξεις των ηλεκτρονικών συστημάτων infotainment και πλοήγησης του αυτοκινήτου ενώ έχετε την δυνατότητα να παρακολουθείτε άμεσα τη ροή ενέργειας κατά την κύλιση. Επιπλεόν υπάρχουν τα γνωστά στοιχεία συνδεσιμότητας με τον οδηγό και επιβάτες να έχουν δυνατότητα mirroring με το κινητό τους τηλέφωνο. Εσωτερικά ή σχεδίαση δεν είναι τόσο προχωρημένη όσο του εξωτερικού αλλά δεν πάευι να είναι σύγχρονη. Τα πλαστικά είναι σκληρά μεν αλλά έιναι πολύ καλά "δεμένα" μεταξύ τους με προσεγμένη συναρμογή. Απόδειξη παντελής έλλειψη ενοχλητικών τριγμών ακόμη και όταν περάσαμε πάνω από χωματόδρομους.

Οι χώροι είναι άνετοι ενώ οι αποσκευές δεν μένουν ..."παραπονεμένες", καθώς ο χώρος στο πορτμπαγκάζ παραμένει και στην υβριδική έκδοση στα 361 λίτρα. Αν θέλετε περισσότερο χώρο για την μεταφορά μεγαλύτερων αντικειμένων τότε με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ανεβαίνει στα 1143 λίτρα.  


Ξεκινάμε αφού κάναμε πρώτα την μελέτη μας για το υβριδκό σύνολο που κινούσε το Kona της δοκιμής μας.Μιλάμε για έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης  1.6 GDI ο οποίος αποδίδει 105 ίππους στις 5.700 σ.α.λ. και έναν ηλεκτροκινητήρα 32 kW (43,5 ίππων) με 170 Nm ροπής.Ο τελευταίος τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου πολυμερούς, ταχείας φόρτισης-εκφόρτισης, με χωρητικότητα 1,56 kWh. Συνδυαστικά τα δυο μοτέρ αποδίδουν 141 ίππους και 265 Nm ροπής με την δυνατότητα αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης για απόσταση λίγων χιλιομέτρων.


Τι γίνεται τώρα την πράξη; Με ελαφρύ το πόδι μπορείς να κινηθείς για λίγο ηλεκτρικά όπως είπαμε. Όταν πατήσεις πιο βαθιά το γκάζι τότε νιώθεις τόσο την ώθηση του ηλεκτροκινητήρα ενώ στην συνέχεια την σκυτάλη παίρνει ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας.

Η συμμετοχή του ηλεκτροκινητήρα γίνεται αντιληπτή και στις ανηφοριές. Πολύτιμος συνεργάτης  του υβριδικού συστήματος το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη με τις 6 σχέσεις το οποίο σχεδιάστηκε ειδικά για το Kona Hybrid με τις αλλαγές να γίνονται όπως και στην συμβατική έκδοση. 

Αυτό που παρατηρήσαμε είναι η μειωμένη κατανάλωση ειδικά μέσα στην πόλη, καθώς εκεί είναι η μεγαλύτερη συμμετοχή του ηλεκτροκινητήρα.Η μέση κατανάλωση με τις 18άρες ζάντες αλουμινίου που "γεμίζουν" τους θόλους των φτερών δεν ξεπέρασε στο πρόγραμμα Eco τα 5,5 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα, τιμή που νομίζουμε ότι θα προκαλέσει το ενδιαφέρον των υποψηφίων αγοραστών. Επιπλέον οι εκπομπές ρύπων CO2 κυμαίνονται στα 99 γρμ./χλμ.( 90 γρμ./χλμ.με τις 16άρες στάνταρ ζάντες). Όσο για τις επιδόσεις τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11,6 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 160 χλμ.


Μπορεί να μην έχεις την ισχύ ενός υπερτροφοδοτούμενου συνόλου, έχεις όμως ένα Kona ιδιαίτερα σβέλτο στον δρόμο , ευχάριστο στον τρόπο οδήγησης με τα χαρακτηριστικά ενός SUV. Η σκληρή ρύθμιση της με γόνατα MacPherson μπροστά και άρθρωση πολλαπλών συνδέσμων πίσω (και τα φαρδιά ελαστικά ελαστικά 225/45/18 πρόσφέρουν ελάχιστες κλίσεις στις στροφές και μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης .Το τιμόνι έχει πολύ καλή πληροφόρηση και η απόδοση των φρένων είναι άμεση . Όμως τα καλά νέα συνεχίζονται με τον φύλακα άγγελο σας, να ακούει στο όνομα  SmartSense της Hyundai και έιναι ένα σύνολο προηγμένων τεχνολογιών προστασίας σας. Συμπεριλαμβάνει σύστημα  ανίχνευσης τυφλών σημείων, αυτόματο φρενάρισμα για την αποφυγή σύγκρουσης με αναγνώριση πεζών και ποδηλατών, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (Lane Keeping Assist)σύστημα  προειδοποίησης απόσπασης της προσοχής του οδηγού, περιοριστής ταχύτητας και υποβοήθηση της εκκίνησης σε ανηφόρα.


Το Hyundai Kona Hybrid έχει και άλλα ατού καθώς  προσφέρει 5 χρόνια εγγύηση χωρίς επριορισμό στα χιλιόμετρα και 8 χρόνια εγγύηση για την μπαταρία. Η τιμή της βασικής έκδοσης κοστίζει 24490 ευρώ ενώ η έκδοση της δοκιμής μας Distinctive κοστίζει 27590 ευρώ.Υπάρχουν ακόμη:
• 5 Χρόνια εργοστ. εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων
• 5 Χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια
• 5 Χρόνια δωρεάν ετήσιος τεχνικός έλεγχος
• 5 Χρόνια εργοστασιακή εγγύηση βαφής
• 8 Χρ./160.000χλμ εργοστ. εγγύηση Υβριδικής Μπαταρίας
Ισχύει πρόσθετο προνόμιο i-Bonus ΚΟΝΑ Hybrid: -900 ευρώ