Δοκιμάζουμε το νέο  Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 140 ίπποι

Καλύτερο από ποτέ 

Η Nissan όταν παρουσίασε για πρώτη φορά το Qashqai ξάφνιασε τον ανταγωνσιμό και βρέθηκε από την πρώτη στιγμή στην κορυφή της κατηγορίας.

Αυτό είναι το Nissan GT-R NISMO GT500 για το 2020 

Η έκδοση με τον  υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων, αν μη τι άλλο, ήταν ιδανική για την ελληνική πραγματικότητα. Οι τελευταίες αλλαγές, όσον αφορά τις μετρήσεις ρύπων και οι νέοι κανονισμοί WLTP έφεραν την ανάγκη να κατασκευαστεί ένας κινητήρας που να εκπληρώνει τα ζητούμενα.

Η αντικατάσταση έγινε με έναν ολοκαίνουργιο υπετροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,33 λίτρων ο οποίος με τις δύο εκδόσεις των 140 και 160 ίππων έστειλε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τους βενζινοκινητήρες  1,2 και 1,6 λίτρων. 


Αξίζει λοιπόν να ξεκινήσουμε τη δοκιμή μας γνωρίζοντας  το νέο αλουμινένιο μοτέρ, που σημειώστε "φοράει" και η νέα Mercedes-Benz A-Class. Η κωδική ονομασία 1.3 DIG-T  μιλά, όπως είπαμε, για ένα εντελώς καινούριο τετρακύλινδρομηχανικό σύνολο με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και αυξημένη πίεση ψεκασμού στα 250 bar.

Επιπλέον υπάρχουν λιγότερες τριβές και θόρυβος που οφείλονται στην ειδική επεξεργασία που έχουν υποστεί έμβολα και κύλινδροι. Το κέρδος για τον οδηγό είναι μεγαλύτερο καθώς εκτός από τις επιδόσεις που είναι ανώτερες, το προγραμματισμένο service γίνεται στις 30.000 χιλιόμετρα αντί για τα 20.000 χιλιόμετρα που ίσχυε προηγουμένως. Το φίλτρο μικροσωματιδίων συμπληρώνει τις νέες αυστηρότατες προδιαγραφές ρύπων προσθέτωντας στο τέλος το 6.2. Στο πάτημα του γκαζιού η αύξηση της ιπποδύναμης στα 140 άλογα στις 140 PS/5.000 σ.α.λ. είναι εμφανέσταστη.

Το μοτέρ ανεβάζει στροφές με ιδαίτερα "πολιτισμένο" τρόπο και με γραμμική λειτουργία και πραγματικά σε εντυπωσιάζει με την δύναμη του. Η ροιπή στρέψης -σε σχέση με τον προηγούμενο κινητήρα- είναι αυξημένη κατά 5,1 κιλά και φτάνει στα 24,5 κιλά 1.600-3.500 σ.α.λ. τιμή που μαντιλαμβάνεσαι κινούμενος με μια ταχύτητα κάτω στο ακριβές 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Οι επιδόσεις επίσης έχουν βελτιωθεί καθώς τα 0-100 χλμ./ ώρα έρχονται σε μόλις 9 δευτερόλεπτα ενώ η βελόνα του ταχύμετρου ανεβαίνει με άνεση λίγο πάνω από τα 190 χλμ,./ώρα .

Στην πράξη στο πάτημα του γκαζιού ο κινητήρας ανταποκρίνεται άμεσα κααι αναπτύσσει ταχύτητα ενώ αποδεικνύεται και οικονομικός στην επιλογή οδήγησης ECO όπου η μέση κατανάλωση είναι στα 7 λίτρα ανά 100 χλμ.(Εκπομπές CO2 121 γρμ./χλμ.)Οι μηχανικοί της Nissan πέτυχαν ακόμη να μειώσουν και το βάρος κατά 10 κιλά παρά τα επιπλέον ηλεκτρονικά βοηθήματα και τον μεγαλύτερο σε κυβισμό κινητήρα. 


Όσον αφορά την οδικπή συμπεριφορά το Qashqai έχει δεχθεί μικροβελτιώσεις για την αύξηση της ιπποδύναμης όπως είναι η παχύτερη αντιστρεπτική δοκός. Το αυτοκίνητο είνια π[ροσανατολισμένο στην άνεση κααι όχι στην σπορ οδήγησηυ αλλά αυτό δεν σημα΄νει ότι έοχυμε ενολητικές "πλεύσεις" λόγω του αυξημένου ύψους. Τo Qashqai αντιμετώπίζει με προθυμία τις απότομες εναλλαγές κατεύθυνσης, με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης με τα ελαστικά 215/60-17 ενώ και το τιμόνι έχει καλή πληροφόρηση. Επιπλεόν δεν υπάρχουν ενολητικά"βυθίσματα"στα απότομα φρεναρίσματα.Στον ανοιχτό δρόμο εκτιμάς την σταθερότητα του αλλά και την ησυχία που προσφέρει στις υψηλές ταχύτητες γεγονός που οφείλεται και στην προσεγμένη ηχομόνωση.

Τα βασικά ηλετρονικά βοηθήματα  ευστάθειας διόρθωναν τις όποιες υπερβολές μας. Για να αποκτήσετε όμως το πακέτο  Safety Shield  που περιλαμβάνει και το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματοςς και αποφυγής σύγκρουσης πρέπει να επιλέξετε την ακριβότερη έκδοση N-Connecta που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει σύστημα πλοήγησης, αισθητήρες παρκαρίσματος, 18άρες αλουμινένιες ζάντες και τα αναπαυτικότατα καθίσματα με την ονομασία Monoform. Το Qashqai αν και δεν είνναι τετρακίνητο λόγω της αυξημένης  απόστασης από το έδαφος μπορεί να κινηθεί με άνεση σε χωμάτινες διαδρομές. 


Από την θέση του οδηγού αντιλαμβάνεσσαι την πολύ καλή δουλκεία που έχει γίνει τόσο στον σχεδιασμό του ταμπλό που "αγκαλιάζει" τους επιβάτες όσο και στην ποιότητα κατασκευής με τα αφρώδη πλαστικά τις νικελένιες επενδύσεις και την εξαιρετική συναρμογή τους. Το hi-tech στοιχείο είναι το νέο σύστημα πολυμέσων NissanConnect με την οθόνη αφής των 7 ιντσών με πλήρη συνδεσιμότητα με Android Auto, Apple CarPlay ενώ υπάρχει και κάμερα οπισθοπορείας . Η κάμερα επίσης προβάλλει τον χώρο γύρω από το αυτοκίνητο λειτουργία η οποία σε βοηθά να περνάς χωρίς δυτσάρεστες συνέπειες σε στενά δρομάκια και να κάνεις  ελιγμούς, Οι χώροι ακλύπτουν τις ανάγκες μιας οικογένειας ενώ και ο χώρος αποσκευών των 430 λίτρων είναι ικανοποιητικός και έχδει το πλεονέκτημα του διπλού πατώματος. (Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.394/1.806/1.590 χλστ.)


Εξωτερικά το Qashqai είναι σύγχρονο σχεδιαστικά, ειδικά μετά το τελευταίο face Lifting  με όμορφες γραμμές. Μπροστά ξεχωρίζει η μεγάλημάσκα ψγείου με τα νικλένια ένθετα που δίνουν έναν τόνο πολυτέλειας. Σε συνδυασμό με το "μυώδες" καπό συνθέτουν ένα δυναμικό σύνολο.Σε όλα όσα αναφέραμε προσθέστε και την μεγάλη αξιοπιστιά της μάρκας, τα πολλά απροβλημάτιστα χιλιόμετρα και το...κυάλι που χρειάζετσε για να εντοπίσετε μειονεκτήματα.Οι τιμές ξεκινούν από τα 20.490 ευρώ για την βασική έκδοσηEnergy που διαθέτει το σ΄συτημα πολυμέσων NissanConnect. Για την Acenta χρειάζεσαι 22.550 ευρώ , για την πλουσιότερη έκδοση N-Connecta χρειάζεστε 25.890 ευρώ. Τέλος για την έκδοση Techna  που τα έχει όλα χρειάζεστε 31.990 ευρώ. 

Αναλυτικά οι τιμές 
1.3P 140 PS Energy                              20.490 €
1.3P 140 PS Acenta A-IVI                     22.550 €
1.3P 140 PS N-Connecta A-IVI             25.890 €
1.3P 140 PS N-Connecta Look A-IVI    26.990 €
1.3P 140 PS Techna A-IVI                     31.990 €

Βαγγέλης Γκούμας