Όπως το Μονακό έτσι και ο Καναδάς δεν είναι συνηθισμένη πίστα αγώνων. Γι’ αυτό επέλεξαν ακόμη μια φορά τις τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας P Zero Formula 1: Σκληρή θα είναι η C3, μέση θα είναι η C4, και μαλακή θα είναι η C5. Κάπου εδώ όμως τελειώνουν οι ομοιότητες. Η πίστα Gilles Villeneuve – που πήρε το όνομά της από τον πιο διάσημο Καναδό οδηγό – αποτελεί μια μοναδική πρόκληση. Είναι μόλις η δεύτερη φορά φέτος που θα χρησιμοποιηθεί η πιο μαλακή γόμα C5.
Χαρακτηριστικά διαδρομής
• Το Μόντρεαλ είναι μια ημιμόνιμη εγκατάσταση με λεία άσφαλτο. Μέρος της διαδρομής είναι δρόμοι του πάρκου Jean Drapeau το οποίο είναι ανοικτό στο κοινό για ποικίλες δραστηριότητες κατά τη διάρκεια του έτους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να είναι ιδιαίτερα «ακάθαρτο» και γλιστερό το οδόστρωμα στην αρχή του τριημέρου. Μετέπειτα ο βαθμός βελτίωσης του κρατήματος είναι υψηλός καθώς η επιφάνεια στρώνεται με γόμα.
• Ο Καναδάς είναι ως επί το πλείστον θέμα ελκτικής πρόσφυσης και σταθερότητας στο φρενάρισμα. Μέρος της πρόκλησής του είναι να φέρεις τα εμπρός ελαστικά σε θερμοκρασία λειτουργίας. Δεν υπάρχουν πολλά σημεία διαφυγής οπότε η εμφάνιση αυτοκινήτου ασφαλείας είναι συνήθης εικόνα, που φυσικά επηρεάζει την στρατηγική.
• Ο καιρός είναι ευμετάβλητος, συνήθως οι χαμηλές θερμοκρασίες και η βροχή κάνουν την εμφάνισή τους αυτή την εποχή (το 2011 η βροχή οδήγησε σε διακοπή του αγώνα που ολοκληρώθηκε μετά από 4 ώρες και παραμένει το μεγαλύτερο σε διάρκεια grand prix στην ιστορία). Ως αποτέλεσμα του κρύου και των συνθηκών στην πίστα αναμένουμε ένα βαθμό τοπικής παραμόρφωσης στα ελαστικά (graining) ειδικά στην αρχή του τριημέρου.
• Σε αντίθεση με το Μονακό υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για προσπέρασμα στον Καναδά καθώς η μέση ωριαία ταχύτητα, είναι πολύ πιο υψηλή. Υπάρχουν μεγάλες ευθείες και πολλά σημεία βίαιου φρεναρίσματος. Αυτό καθιστά τη διαδρομή ιδιαίτερα απαιτητική στα φρένα, κάτι που οι ομάδες είναι πάντα υποχρεωμένες να προσέχουν.
• Πέρυσι είδαμε μια μίξη στρατηγικών με τους περισσότερους οδηγούς να επιλέγουν μια αλλαγή ελαστικών. Η στρατηγική επηρεάστηκε από την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας, στην αρχή του αγώνα. Οι δυο πρώτοι στον τερματισμό (και στην εκκίνηση) δεν ξεκίνησαν με την πιο μαλακή από τις διαθέσιμες γόμες. Μπορεί το ίδιο να συμβεί και αυτό το Σαββατοκύριακο. Ο Sebastian Vettel (Ferrari) και ο Valtteri Bottas (Mercedes) εκκίνησαν με την πάρα πολύ μαλακή γόμα (ultrasoft) – ανάλογή της φέτος είναι η C4 – και μετά έβαλαν την πολύ μαλακή γόμα (supersoft) που δεν υπάρχει στη φετινή μας γκάμα.
Βαγγέλης Γκούμας