Οδηγούμε το νέο Honda Civic sedan 1,5
Οικογενειακή υπόθεση υψηλών επιδόσεων
Θα το επαναλάβουμε για μια ακόμη φορά.Η Honda αν μη τι άλλο ξέρει να σχεδιάζει αυτοκίνητα με τέτοιο τρόπο που ακόμη και στις οικογενειακές εκδόσεις δεν αφήνουν αδιάφορο τον υποψήφιο αγοραστή. Είχαμε οδηγήσει την έκδοση hatchback που είναι πανέμορφη από όπου και να την κοιτάξεις. Μάλιστα δεν μπορείς να επιλέξεις ποια πλευρά είναι πιο όμορφη ,η πίσω ,η μπροστινή και νομίζουμε ότι αυτή είναι και η επιτυχία. Στην δέκατη γενιά του το Civic προσφέρει την sedan έκδοση με ιδιαίτερα έξυπνο τρόπο καθώς απέφυγε να δώσει ένα τετραγωνισμένο σχέδιο και ασχολήθηκε σοβαρά με την «ουρά» του αυτοκινήτου δίνοντας ένα δυναμικό σύνολο.
Μπροστά οι διαφορές με την hatchback έκδοση είναι ανεπαίσθητες και εντοπίζονται στην ελαφρώς διαφορετική μάσκα και τις νικελένιες λεπτομέρειες. Ταξιδεύοντας με το βλέμμα σου προς τα πίσω βλέπεις το γλυκό σβήσιμο της ουράς αντί για ένα τετράγωνο σχήμα. Εδώ έχουμε αυξημένο μήκος κατά 130 mm (4.648 mm) μικρότερο ύψος κατά 18 mm (1.416 mm), ενώ διατηρήθηκε το ίδιο πλάτος με 1.799 mm αλλά και το ίδιο μεταξόνιο με 2.697 mm.
Οι διαστάσεις αυτές μεταφράζονται σε γενναιόδωρους χώρους για τους επιβάτες και 519 λίτρα για τις αποσκευές τους. Στο εσωτερικό δεν εντοπίσαμε διαφορές σε σχέση με την hatchback έκδοση . Το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από ποιοτικά υλικά και μοιάζει σχεδιαστικά να «αγκαλιάζει» τους επιβάτες.
O πίνακας οργάνων έχει ηλεκτρονικές ενδείξεις και είναι πολύ «προχώ» ενώ ξεχωρίζει η έγχρωμη οθόνη των 7 ιντσών όπου προβάλλονται οι ενδείξεις των ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου. Εδώ συναντάμε το Honda Connect με Apple CarPlay και Android Auto ,το σύστημα πλοήγησης και την κάμερα οπισθοπορείας. Ο χειρισμός δεν είναι εύκολος και χρειάζεται χρόνο εξοικείωσης ενώ για μια ακόμη φορά δεν μπορούσαμε να συνηθίσουμε το άνοιγμα της έντασης του ήχου με την ηλεκτρονική μπάρα. Έτσι καταφεύγαμε συνέχεια στο πλήκτρο που βρίσκεται στο πολυλειτουργικό τιμόνι. Από την άλλη μας άρεσαν οι φωνητικές προειδοποιήσεις για τις ζώνες ασφαλείας και για άλλες λειτουργίες .
Όμως τα πολύ καλά νέα συνεχίζονται και από την απόδοση της «καρδιάς» του αυτοκινήτου. Το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ των 1500 κ.εκ. τεχνολογίας VTEC αποδίδει 182 άλογα με την ροπή να είναι στα 240Nm. Στην πράξη οι επιδόσεις είναι αγωνιστικές Οι στροφές ανεβαίνουν με ευκολία στα «κόκκινα» με ένα πολύ όμορφο ήχο να έρχεται από τον κινητήρα και την εξάτμιση που σε εξιτάρει ενώ τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 8,4 δευτερόλεπτα. Η βελόνα του ταχύμετρου ανέβηκε με ευκολία στα 220 χλμ./ώρα. Αυτό που μας άρεσε ιδιαίτερα είναι ότι ακόμη και από τις χαμηλές στροφές με 5η ή ακόμη και με 6η ταχύτητα στο εξαιρετικό μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων το μοτέρ ανεβάζει στροφές χωρίς κρεμάσματα ή «δισταγμούς». Επιπλέον η μέση κατανάλωση καυσίμου σε μικτές συνθήκες οδήγησης και με ανήσυχη οδήγηση εκ μέρους μας δεν ξεπέρασε τα 7,4 λίτρα να 100 χλμ.
Την ίδια στιγμή η ρύθμιση της ανάρτησης με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω είναι τέτοια που ακόμη και στις κλειστές καμπές του δρόμου το Civic δεν παρουσιάζει κλίσεις με το τιμόνι να δίνει συνεχή πληροφόρηση για την θέση των τροχών. Το στήσιμο του Civic ικανοποιεί και τους πιο ανήσυχους οικογενειάρχες οι οποίοι σε περίπτωση που υπερτιμήσουν τις δυνατότητες τους έρχεται η πολύτιμη συμπαράσταση του συστήματος Honda Sensing. Έτσι το αυτόματο φρενάρισμα με την ηχητική προειδοποίηση σε γλυτώνει από ανεπιθύμητες συγκρούσεις , ενώ η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας κρατάει το αυτοκίνητο στην σωστή τροχιά όταν αφήσεις τα χέρια σου από το τιμόνι και σε προειδοποιεί ηχητικά και οπτικά για να το ξαναπιάσεις [Προσθέστε και την σειρά αερόσακων , τα δυνατά φρένα ,το cruise control , τον αυτόματο κλιματισμός τις ηλεκτρικές ευκολίες και έχετε στην διάθεση σας ένα όμορφο αυτοκίνητο με παροιμιώδη αξιοπιστία και τιμή στα 22325 ευρώ.
Βαγγέλης Γκούμας