Οδηγούμε το Suzuki Swift 1,2 Hybrid

Αξιοπιστία, οικονομία και λιγότεροι ρύποι

Από την πρώτη  στιγμή που μάθαμε για την υβριδική  έκδοση του Swift ήμασταν περίεργοι να δούμε πως λειτουργεί το δικό της σύστημα και για το αν δίνει οικονομία καυσίμου από την στιγμή που μάθαμε ότι αντίθετα με άλλα οχήματα ιδίας τεχνολογίας δεν έχει αυτόνομη  ηλεκτρική κίνηση μέχρι τα 40 ή 50 χλμ./ώρα. Λοιπόν ας ξεκινήσουμε από τις τεχνικές λεπτομέρειες. Το Swift Hybrid εφοδιάζεται με τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.2 λίτρων Dualjetο οποίος αποδίδει 90 ίππους στις 6000 σ.α.λ. με 120 Nm ροπής στις 4.400 σ.α.λ Το μοτέρ συνδυάζεται με το ήπιο υβριδικό σύστημα SHVS  “Smart Hybrid Vehicle (by) Suzuki” Το σύστημα αποτελείται από έναν εναλλάκτη που έχει μέγιστη ισχύ 2,3 kW και ροπή σχεδόν 50 Nm. Ο τρόπος λειτουργίας του είναι απλός 

 

 

Ξεκινάμε πατώντας το διακόπτη εκκίνησης . Πρώτη ταχύτητα στο 5άρι μηχανικό κιβώτιο και από την πρώτη στιγμή βλέπουμε ότι δεν υπάρχει καθαρά ηλεκτρική λειτουργία. Με το δυνατό πάτημα του γκαζιού, το ηλεκτρικό κύκλωμα του αυτοκινήτου τροφοδοτείται και μετατρέπεται από γεννήτρια σε κινητήρα. Με αυτόν τον τρόπο και με την σχετική ένδειξη στο οθόνη 4,2’’ του trip computer ανάμεσα στα δύο όργανα ,βλέπεις ότι δίνει ώθηση στον βενζινοκινητήρα ο οποίος θυμίζει υπερτροφοδοτούμενο σύνολο  αν και ατμοσφαιρικός. Έτσι το γκάζι έχει καλύτερη απόκριση ενώ όπως καταλαβαίνεται υπάρχει και μείωση της μέσης κατανάλωσης, Σε γρήγορους ρυθμούς  είδαμε στον υπολογιστή ταξιδιού ότι η μέση κατανάλωση βενζίνης δεν ξεπέρασε τα 5,9 λίτρα ανά 100 χλμ. τιμή που ικανοποιεί απόλυτα.  Με πιο …ταξιτζίδικη οδήγηση με μαλακό πόδι πετύχαμε μέση κατανάλωση στα 4,5 λίτρα ανά 100 χλμ,

 

 

Η επιτάχυνση με τα γκάζι στο πάτωμα από στάση και μέχρι τα 100 χλμ./ώρα  είναι στα 11,9 δευτερόλεπτα α ενώ είδαμε την βελόνα του ταχύμετρου να ανεβαίνει στα 180 χλμ./ώρα. Το πιο σημαντικό είναι ότι η επέμβαση του υβριδικού συστήματος γίνεται με απόλυτα ομαλό τρόπο και για να το καταλάβεις πρέπει να κοιτάς συνέχεια το διάγραμμα στον πίνακα ελέγχου για να καταλάβεις την επέμβαση  του. Στο φρενάρισμα βλέπεις την σχετική ένδειξη όπου το μοτέρ φορτίζει την μπαταρία του υβριδικού συστήματος. Φυσικά στους μειωμένους ρύπους  αλλά και στην μειωμένη κατανάλωση συνεισφέρει και το άμεσο και αθόρυβο σύστημα Start-Stop. (Εκπομπές CO2: 95 γρμ./χλμ.). Στον δρόμο το Swift το οποίο «πατάει» στη νέα -ελαφρύτερη και άκαμπτη  πλατφόρμα Heartect της εταιρείας που συνεισφέρει και στην μείωση βάρους που ξεπερνά τα 100 κιλά ,είναι πραγματικά εντυπωσιακό.

 

 

Στιβαρό με μικρές κλίσεις ακόμη και στους γρήγορους ρυθμούς μας θύμισε σε αρκετές περιπτώσεις  το MINI χωρίς βέβαια να έχει την καρτ οδική συμπεριφορά του τελευταίου. Το τιμόνι είχε το σωστό βάρος ,με συνεχή πληροφόρηση  ενώ κύκλος στροφής του νέου Swift μειώθηκε κατά 40 εκατοστά δίνοντας μεγαλύτερη ευελιξία στους ελιγμούς. Την ίδια στιγμή η ρύθμιση της ανάρτησης φιλτράρει με ικανοποιητικό τρόπο τις ανωμαλίες  του οδοστρώματος. Η ποιότητα κύλισης είναι επίσης αναβαθμισμένη ενώ  θέλαμε καλύτερη ηχομόνωση Τα φρένα άμεσα ανταποκρίθηκαν ακόμη και σε οριακές καταστάσεις. Στην ασφαλή οδική συμπεριφορά συνεισφέρουν και τα αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά συστήματα όπως είναι η ανίχνευση εμποδίων με χαρακτηριστικό ηχητικό σήμα  και το αυτόματο φρενάρισμα για αποφυγή σύγκρουσης. Ακόμη υπάρχει μεταξύ άλλων  προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και προειδοποίησης εκτροπής,  προσαρμοζόμενο Cruise Control και αυτόματα φώτα. Πάμε τώρα στην εμφάνιση. Το Swift made in Japan ( άλλο ένα προσόν ) διαθέτει όμορφη coupe εμφάνιση με πιο δυναμικές γραμμές  με έντονη την κλίση της οροφής στο πίσω μέρος.

 

 

Η μάσκα είναι μεγάλη και δένει αρμονικά με τα φωτιστικά σώματα ενώ και στο πίσω μέρος οι έντονες καμπύλες δίνουν άλλη χάρη στο μαζεμένο αμάξωμα. Όμορφη λεπτομέρεια  είναι και οι ενσωματωμένες  κρυφές λαβές στις πίσω πόρτες. Εσωτερικά το ταμπλό έχει σύγχρονες γραμμές και αποτελείται από σκληρά πλαστικά  με πολύ καλή συναρμολόγηση που ;αποδεικνύεται στην έλλειψη ενοχλητικών τριγμών ακόμη και στους χωματόδρομους. Στα hi tech στοιχεία είναι η εύχρηστη οθόνη αφής 7,0’’όπου προβάλλονται οι πληροφορίες ηλεκτρονικών συστημάτων μεταξύ των οποίων το navigation και η έγχρωμη κάμερα οπισθοπορείας. Οι χώροι   για τους επιβάτες είναι ικανοποιητικοί ενώ για τις αποσκευές τους υπάρχουν διαθέσιμα 265  λίτρα.( Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.840/1.735/1.495 mm) Σε τελική ανάλυση το Suzuki Swift 1,2  Hybrid είναι ένα τίμιο, οικονομικό αυτοκίνητο με “πράσινο” χαρακτήρα,πλούσιο  εξοπλισμό και... δικαιολογημένη τιμή  στα 15230 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας