Οδηγούμε τη νέα Mercedes A-Class 180d στην οποία μιλάς και σου απαντά 

Μια μοναδική εμπειρία οδήγησης

Είναι η πρώτη φορά που θα ξεκινήσουμε την δοκιμή μας από το εσωτερικό του αυτοκινήτου το οποίο είναι πραγματικά ένα θαύμα της τεχνολογίας και μια απόδειξη ότι σε λίγο καιρό απλά θα καθόμαστε μέσα στο αυτοκίνητο , θα δίνουμε εντολές και αυτό θα υπακούει άμεσα. Η νέα Mercedes A-Class μοιάζει να έρχεται από το μέλλον με ένα εσωτερικό που θυμίζει ταινία επιστημονικής φαντασίας. Με hi tech λογική που περιλαμβάνει με δυο ψηφιακές οθόνες 10,25’ αφήνοντας πίσω της τον ανταγωνισμό. Η Mercedes λοιπόν τόλμησε- και μάλιστα στο μικρότερο μοντέλο της- δίνοντας στον οδηγό και στους επιβάτες την δυνατότητα να συνομιλούν μαζί της.

Ναι είναι πραγματικότητα μπαίνεις στο αυτοκίνητο λες «Hey Mecedes» και η μικρή κυρία αρχίζει να εκτελεί τις εντολές σου. Με απλή γλώσσα και χωρίς λέξεις κλειδιά μπορείς για παράδειγμα μεταξύ άλλων να αλλάζεις την θερμοκρασία στον κλιματισμό ή ακόμη και τους σταθμούς του ραδιοφώνου, να παίρνεις τηλέφωνο, να στέλνεις μηνύματα αλλά και να σε καθοδηγεί στον προορισμό σου μέσω του navigation. Μιλάμε για το εκπληκτικό διαδραστικό MBUX (Mercedes-Benz User Experience) που αποτελεί την εξέλιξη κάθε γνωστού συστήματος φωνητικών εντολών που υπάρχει με δυνατότητα συνεχούς αναβάθμισης που θα περιλαμβάνει στο μέλλον –γιατί όχι- ακόμη και εντολές πλήρους αυτόνομης οδήγησης

.Την ίδια στιγμή στην εντυπωσιακή ενοποιημένη οθόνη αφής ενσωματώνοντας δυο διαφορετικές. Στην αριστερή προβάλλεται ψηφιακά ο εντυπωσιακός πίνακας οργάνων όπου αλλάζεις με ακίδες πάνω στο τιμόνι το στιλ ή την απεικόνιση των πληροφοριών. Στην δεξιά οθόνη υπάρχουν οι πληροφορίες του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με λειτουργία αφής ή ακόμη και χειρισμού μέσω του φινετσάτου pad στην βάση της κονσόλας. Τι άλλο να ζητήσεις; Όσον αφοορά την ποιότητα κατακευής βρίσκεται στα υψηλά επίπεδα που μας έχει συνηθίει η Mercedes ενώ ο σχεδιασμός του ταμπλό περιέχει στοιχεία που προσδίδουν πλάτος όπως είναι οι τρεις μεγάλοι αεραγωγοί αέρα στο κέντροι που παραπέμπουν οπτικά σε τουρμπίνες αεροσκαφών. Η πολυτέλια εντοπίζεται στις δερμάτινες επενδύσεις αλλά και στα black Panel που υπάχρουν σε πολλά σηεμία τουεσωτερικού.

Η νέα γενιά της A-Class μοιάζει σε αρκετά σημεία με την προηγούμενη γενιά όσον αφορά την κορμοστασιά ,επιλογή που νομίζουμε ότι είναι σωστή καθώς  το αγοραστικό κοινό είχε τιμήσει την συγκεκριμένη σχεδιαστική φυσιογνωμία. Εδώ οι γραμμές είναι πιο «καθαρές» με το καπό που χαμηλώνει προοδευτικά να μην έχει τόσα «νεύρα». Το μπροστινό μέρος είναι ιδιαίτερα επιβλητικό, επιθετικό θα λέγαμε με τα στενόμακρα φωτιστικά σώματα LED  που κάνουν τη νύχτα –μέρα. Η μάσκα είναι ογκώδης και εντυπωσιακή χάρη στο πλέγμα «διαμαντιών» στη γρίλια όπου σε μια λωρίδα χρωμίου δεσπόζει  στο κέντρο το πιο διάσημο αστέρι του κόσμου . Ο προφυλακτήρας με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα συμπληρώνει την εντυπωσιακή  εικόνα. Στο πλάι το «σώμα» της  A-Class διατρέχει μια έντονη ακμή ενώ πίσω ξεχωρίζουν τα στενά φωτιστικά σώματα.

Οι επιλογές των σχεδιαστών  προσφέρουν εκτός από δυναμισμό και εξαιρετικό αεροδυναμικό συντελεστή Cd: 0,25. κυρίως στο εμπρός μέρος και στα πλαϊνά της. Tην ίδια στιγμή οι κολώνες  «έχασαν» τον όγκο της προσφέροντας στον οδηγό μεγαλύτερο οπτικό πεδίο. Υπάρχουν ακόμη νέες ζάντες αλουμινίου 16 ή 19 ιντσών . Οι μεγαλύτερες διαστάσεις συνεισφέρουν στη επιβλητική φυσιογνωμία της νέας Mercedes A-Class. Η 4η γενιά  είναι κατά 120 mm μεγαλύτερη σε μήκος (4.419 mm), 16 mm σε πλάτος (1.796 mm) και 6 mm σε ύψος (1.440 mm), μεταξόνιο κατά 30 mm σε σχέση με το προηγούμενη μοντέλο. Οι τιμές αυτές σε υποψιάζουν και για τους μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους σε σχέση με την προηγούμενη γενιά  ενώ και ο χώρος αποσκευών έχει πριμοδοτηθεί κατά 29 λίτρα φθάνοντας τα 370 λίτρα.

Ξεκινάμε πατώντας τον διακόπτη δίπλα στο τιμόνι και η Meρcedes μας ...ζωντανεύει. Στην καρδιά της A-Class υπάρχει ο γνωστός  ψυχωμένος και αθόρυβος για πετρελαιοκινητήρας  των 1.5 λίτρων ο οποίος έχει βελτιωθεί σε τέτοιο  βαθμό  που προσφέρει 6% καλύτερη απόδοση και επιδόσεις . Υπάρχει  ηλεκτρικά ελεγχόμενο τούρμπο, με νέα κυλινδροκεφαλή με την απόδοση να είναι στα  116 άλογα /4.000 σ.α.λ. και 260 Nm ροπή/ 1.750 σ.α.λ.. Το μοτέρ αυτό μας εντυπωσίασε με την ελαστικότητα του την ησυχία που προσφέρει όπως είπαμε  αλλά και με τις επιδόσεις του. Αρχικά  με την συνεργασία του  αυτόματου κιβώτιου ταχυτήτων  διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων είδαμε ότι με ευκολία το ταχύμετρο να ξεπερνά τα 200 χλμ,/ώρα ώρα με ευκολία, ενώ από στάση τα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,5 δευτερόλεπτα. Οι ευχάριστες εκπλήξεις συνεχίστηκαν και στον τομέα της κατανάλωσης . Με γρήγορη οδήγηση κα με τα «αυτάκια» πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές ταχυτήτων η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 6 -7λίτρα ανά 100 χλμ. Με χαλαρή… ταξιτζίδικη οδήγηση η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 5 λίτρα ακόμη και στην κίνηση μέσα στην πόλη.

Η νέα Mercedes A-Class «πατάει» στην ολοκαίνουργια αναδιαμομορφωμένη πλατφόρμα με την κωδική ονομασία Μodular Front Architecture η οποία είναι άκαμπτη και ελαφρύτερη κατά 20 κιλά . Στις αναρτήσεις υπάρχει διάταξη μπροστά  γόνατα ΜακΦέρσον   και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, Η οδήγηση ήταν πραγματικά απολαυστική . Είχαμε στην διάθεση μας μέσω του νικελένιου κομψού διακόπτη Dynamic Select, στην βάση της κονσόλας την δυνατότητα επιλογής διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης. ECO, Comfort, Sport και Individual, Ανάλογα με την προτίμηση μας άλλαζαν και οι παράμετροι οδήγησης του αυτοκινήτου  ετσιάζοντας είτε στην οικονομία, είτε στην άνεση ή στην σπορ οδήγηση. Στο οδηγικό προφίλ Individual είχαμε την δυνατότητα να ρυθμίσουμε τα οδηγικά χαρακτηριστικά της A-Class με βάση τις δικές μας ξεχωριστές επιλογές σε σύστημα διεύθυνσης κλπ. Η A-Class αποδείχτηκε υπάκουη στον δρόμο με μικρές κλίσεις ακόμη και στις κλειστές καμπές του δρόμου με το σύστημα διεύθυνσης να παρέχει το σωστό βάρος και συνεχή πληροφόρηση για την θέση των τροχών. To αυτοκίνητο στρίβει ουδέτερα, ενώ  απουσιάζει η υποστροφή.

Τα φρένα άμεσα και προοδευτικά διευκόλυνε στο μέγιστο τις όποιες αγωνιστικές επιλογές μας ακόμη και σε κατηφορικές διαδρομές.  Αν ξεχαστείς με τι γκάζι μπορείς να δεις εύκολα την ταχύτητα των 180 χλμ./ώρα αλλά το καταλαβαίνεις μόνο όταν κοιτάξεις τον ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων γιατί από πλευράς  κρατημάτων και αίσθησης στον ανοιχτό δρόμο νομίζεις ότι πηγαίνεις με πολύ λιγότερα χιλιόμετρα στο ταχύμετρο. Επιπλέον  το επίπεδο πάτωμα κάτω από το αμάξωμα εκτός από την βελτίωση της αεροδυναμικής προσφέρει και πιο ήσυχο ταξίδι, Στο τελευταίο συνεισφέρει και η χρήση επιπλέον μονωτικών υλικών μεταξύ κινητήρα και καμπίνας επιβατών μειώνοντας συνολικά τους θορύβους σε ποσοστό 30 % κάτι που διαπιστώσαμε και εμείς.

Το σημαντικό είναι κόμη και μετά από πολύωρα ταξίδια βγαίνεις τόσο εσυ όσιο και οι συνεπιβάτες ξεκούραστοι όπως συμβαίνει και με τις μεγαλύτερες «αδελφές» της A-Class. Η τεχνολογία  βέβαια προσφέρει τα μέγιστα στην ασφάλεια επιβατών και οδηγού κάνοντας το έργο του τελευταίου σαφώς πιο εύκολο. Υπάρχουν υπερσύγχρονα συστήματα όπως είναι το Active Emergency Stop Assist που φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης  και το Active Lane Change Assist, που κρατάει την A-Class μέσα στις λωρίδε3ς κυκλοφορίας. Ακόμη υπάρχει το Pre-Safe Plus το οποίο αναγνωρίζει σύγκρουση στο πίσω μέρος και επεμβαίνει μειώνοντας τις συνέπειες . Τέλος το Active Distance Assist Distronic και Active Steering Assist που διατηρούν απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, ρυθμίζοντας την ταχύτητα και ελέγχοντας το τιμόνι. Αν θέλετε κάτι περισσότερο στον τομέα του εξοπλισμού υπάρχει αρκεί να έχετε τα χρήματα .Φυσικά δεν λείπουν όλες οι γνωστές ηλεκτρικές ευκολίες ,ο αυτόματος διζωνικός κλιματισμός η έγχρωμη κάμερα οπισθοπρείας, ο περιμετρικός έλεγχος και μια σειρά από λειτουργίες που διευκολύνουν τη ζωή του οδηγού.   Η Mercedes A Class 180d προσφέρει μια μοναδική εμπειρία οδήγησης . Για να την ζήσεις πρέπει να διαθέσεις 32.338 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας