Οδηγούμε το Nissan Pulsar 1.6 DiG- T 190

Kαλύπτει τις αγωνιστικές ανησυχίες σας

Το Pulsar είναι το μοντέλο που επανέφερε τη Nissan στην μικρομεσαία κατηγορία . Οι Ιάπωνες  μηχανικοί  έβαλαν στην «καρδιά» του όμορφου hatch back τον 1600άρη υπερτροφοδοτούμενο  κινητήρα   με τον κωδικό 1.6 DiG- T 190. Το μοτέρ εκτός από την ονομαστική του ισχύ των 190 ίππων όπως θα δούμε μαζί ικανοποιεί και με το παραπάνω τους οδηγούς που έχουν αγωνιστικές ανησυχίες. Την ίδια στιγμή οι  σχεδιαστές   αντίθετα με τους ανταγωνιστές του  κράτησαν  χαμηλούς τόνους σε σημείο που να το ξεχωρίζεις με δυσκολία σε σχέση με τα ταπεινά αδελφάκια του με τα λιγότερα άλογα.

Οι διαφορές εντοπίζονται  στο ταμπελάκι  στο πίσω μέρος όπου αναγράφεται ο κωδικός του κινητήρα και στις 17άρες ή 18άρες ζάντες αλουμινίου  με τις πέντε ακτίνες σε συνδυασμό μαύρου και ασημί  χρώματος.  Το Pulsar  είναι ένα πολύ όμορφο αυτοκίνητο με τις  καμπύλες να διατρέχουν την κορμοστασιά  του και με επιθετικά φωτιστικά σώματα  τόσο μπροστά όσο και πίσω.

Στο  εσωτερικό  ψάχνεις να βρεις  τις λεπτομέρειες που σε  παραπέμπουν  σε γρήγορη έκδοση. Μπορεί να απουσιάζουν τα ν γυμνά  μεταλλικά πεντάλ ή  το τιμόνι με το κοφτό κάτω μέρος  ή ακόμη και τα μπάκετ αγωνιστικά καθίσματα. Όμως οι δερμάτινες επενδύσεις δίνουν τον απαραίτητο τόνο  πολυτέλειας ενώ οι χώροι για τους επιβάτες  πραγματικά εντυπωσιάζουν.  

Ειδικά όταν  κάθεσαι στα πίσω καθίσματα χωρίς υπερβολή η απόσταση από τις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων είναι τέτοια που μπορείς να βολευτείς ακόμη και με …σταυροπόδι με το κεφάλι σου να απέχει αρκετά από την οροφή. Αν τώρα νομίζετε ότι υπάρχει κανένα τρυκ για ευρυχωρία σε βάρος του πορτμπαγκάζ κάνετε λάθος καθώς υπάρχουν διαθέσιμα 385 λίτρα , τιμή που βρίσκεται πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας.

Τι υπάρχει ακόμη; Σύγχρονο και νεανικό ταμπλό, όμορφος πίνακας οργάνων με οθόνη υγρών κρυστάλλων ανάμεσα τους και έγχρωμη οθόνη 5,8 ιντσών στην κεντρική κονσόλα  όπου προβάλλονται όλες οι πληροφορίες του συστήματος πολυμέσων και του συστήματος πλοήγησης.. Από τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας δεν θα μείνεις παραπονεμένος καθώς υπάρχει μεταξύ άλλων  η ασπίδα προστασίας  Nissan Safety Shield  και οι 4 περιφερειακές κάμερες 360 μοιρών που σε καθοδηγούν με ασφάλεια τόσο σε κλειστούς χώρους παρκαρίσματος όσο και στα περάσματα μέσα από στενά δρομάκια. Όμως όλα αυτά έρχονται σε δεύτερη μοίρα  ειδικά όταν έχεις στην διάθεση σου 190 άλογα στις 5600 σ.α.λ..

Πατάμε τον διακόπτη εκκίνησης ,βάζουμε πρώτη στο 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και ξεκινάμε με το γκάζι στο πάτωμα.  Το μοτέρ  ανεβάζει στροφές χωρίς η εξάτμιση να βγάζει σπορ ήχο. Οι αλλαγές στο κιβώτιο γίνονται χωρίς κομπιάσματα  και το μοτέρ δείχνει τις αρετές του  χωρίς ξεσπάσματα αλλά με γραμμικό τρόπο . Ο κινητήρας 1.6 DiG-T έχει κωδική ονομασία MR16DDT και αποτελεί προϊόν συνεργασίας με τη Renault. Διαθέτει  υπερτροφοδότη , άμεσο ψεκασμό και διπλό μεταβλητό χρονισμό, Η ροπή που παράγει φτάνει τα 240Nm και είναι διαθέσιμη από τις 1600 στροφές  έως  5.200  σ.α.λ.  Βγαίνουμε σε ανοιχτό δρόμο με μεγάλες ευθείες για να δοκιμάσουμε τις δυνατότητες του μοτέρ.

Ξεκινάμε  και καλύπτουμε τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,7 δευτερόλεπτα . Η βελόνα  του ταχύμετρου ανεβαίνει με ευκολία και χωρίς να το καταλάβουμε χάρη στις «απλωμένες»  σχέσεις και μετά από ελάχιστο χρόνο αγγίζει τα  217 χλμ./ώρα  . Το μοτέρ είναι  ελαστικό από χαμηλά, ανεβάζει στροφές χωρίς «εκρήξεις» , έχοντας γραμμική απόδοση μέχρι τις 6.000 σ.α.λ.

Βλέπουμε ότι υπάρχει και άλλο γκάζι αλλά δεν επιμένουμε .Το Pulsar  «καταπίνει» τα χιλιόμετρα  με ευκολία και με σταθερότητα .Χωρίς να γίνεται εμφανές το σπορτίβικο DNA του αυτοκινήτου καθώς απουσιάζουν τα αεροδυναμικά στοιχεία  και οι αναρτήσεις «κούτσουρο» . Μπαίνουμε σε επαρχιακό δρόμο με πολλές και κλειστές στροφές κρατώντας γρήγορους ρυθμούς. Οι αναρτήσεις έχουν ιδανική ρύθμιση μεταξύ άνεσης και σπορ οδήγησης ενώ αν θελήσεις κάτι περισσότερο μάλλον πρέπει να πας σε εκδόσεις Nismo. Το τιμόνι έχει καλή πληροφόρηση και τα φρένα σταματούν το αυτοκίνητο υποδειγματικά χωρίς να δείχνουν «κουρασμένα»   ακόμα και μετά από παρατεταμένη κατηφορική διαδρομή.

Στην εθνική οδό το Pulsar είναι  σταθερό ανεπηρέαστο από πλευρικούς ανέμους και χωρίς  ενοχλητικούς αεροδυναμικούς θορύβους.. Τα καλά νέα συνεχίζονται και στον τομέα της κατανάλωσης  καθώς η μέση τιμή δεν ξεπέρασε τα 8,5 λίτρα /100 χλμ. αν και του …αλλάξαμε τα φώτα στο πάτημα του γκαζιού. ( εκπομπές ρύπων CO2 στα 138 γρ./χλμ.). Σε τελική ανάλυση το Nissan Pulsar 1.6 DiG- T είναι ένα πολύ γρήγορο αυτοκίνητο με πλούσιο εξοπλισμό, πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, ανετότατους χώρους , χωρίς ακρότητες στην σχεδίαση που «κρύβει» με έξυπνο τρόπο την δύναμη του. «Δεν σπάει-δεν χαλάει» έχει την παροιμιώδη αξιοπιστία  και το σημαντικότερο προσφέρεται σε ενδιαφέρουσα τιμή. για τα προσόντα του.  Για να το αποκτήσετε στην  “βασική” όμως πλούσια έκδοση Acenta CON, χρειάζεστε €22.000,  στην πλούσια έκδοση TECHNA χρειάζεστε 25520 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας