Στο τιμόνι του νέου Honda Civic 1,5 6MT

Με αγωνιστικές καταβολές

Στο τιμόνι του νέου Honda Civic 1,5 6MT

Πάντα η σχεδίαση του Civic, έμοιαζε να έρχεται από το μέλλον χωρίς βέβαια να σημαίνει ότι τεχνολογικά έμενε πίσω. Το αντίθετο . Με πολυβάλβιδους κινητήρες –διαμάντια  ξεπερνούσε τεχνολογικά τον ανταγωνισμό.   Ο ανταγωνισμός όμως ήταν αυτός που την ώθησε να πριμοδοτήσει με υπερτροφοδότη τα μοτέρ της  από μόλις 1000 κυβικά δίνοντας  επιδόσεις που ικανοποιούν  απόλυτα. Στα χέρια μας …έπεσε το Civic με το τεχνολογικά προηγμένο  υπερτροφοδτούμενο βενζινοκινητήρα  VTEC των 1,5 λίτρων με τα 182 άλογα που «καλπάζουν» στο πάτημα του πεντάλ  γκαζιού. Αδημονούμε να δούμε πόσο ψυχωμένη είναι η «καρδιά» του Civic  

Μπαίνουμε στο εσωτερικό , ρυθμίζουμε το μπάκετ κάθισμα και ξεκινάμε. Στο πάτημα του γκαζιού τα 182 άλογα αρχίζουν να δείχνουν τις δυνατότητες τους  από τις 5500 σ.α.λ. αν και έχουν να αντιμετωπίσουν  πάνω από τα 1300 κιλά της στιβαρής κατασκευής. Ο κοντός επιλογέας του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων βρίσκεται στην σωστή θέση. Αλλάζουμε γρήγορα τις 6 σχέσεις που έχουν κοντή κλιμάκωση  με την απόκριση στο γκάζι να είναι πολύ καλή. Οι επιδόσεις κάτι παραπάνω από ικανοποιητικές και αποδεικνύουν τις αγωνιστικές καταβολές του best seler της Honda.

Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 8,2 δευτερόλεπτα . Με την επιλογή της 6ης βλέπουμε ότι η βελόνα του ταχύμετρου αγγίζει με ευκολία τα 220 χλμ./ώρα. Όμως και η ελαστικότητα του μοτέρ με τα 24,5 κιλά από το ρελαντί των 1900 σ.α.λ.  συμπληρώνει  την δυναμική του αυτοκινήτου. Την ίδια στιγμή η κατανάλωση με γρήγορους ρυθμούς  έφτασε τα 7 με 7,5 λίτρα στην επιλογή Sport .

Σε πιο ήρεμους ρυθμούς στην επιλογή Eco την κατεβάσαμε στα 5,7 λίτρα τιμές που νομίζουμε ότι ικανοποιούν και με το παραπάνω. Εκπομπές CO2 130 γρμ. /χλμ.) (Και προσέξετε όλα αυτά με έναν κινητήρα μόλις 1,5 λίτρων που βάζει σε «μπελάδες» την εφορία  που κυνηγά τα κυβικά και όχι  τα άλογα.

Οδηγήσαμε και σε επαρχιακό δίκτυο και στον ανοιχτό δρόμο. Είδαμε ότι  οι επιδόσεις συνοδεύονται και με ασφαλή οδική συμπεριφορά. Οι παράγοντες που συντελούν σε αυτή είναι  πολλοί. Πρώτα από όλα βοηθά η ακαμψία του αμαξώματος που είναι αυξημένη κατά 52% με ταυτόχρονη μείωση του βάρους  κατά  16 κιλά χάρη στο νέο πλαίσιο. Οι  κοντοί πρόβολοι του αμαξώματος σε συνδυασμό  με το αυξημένο μεταξόνιο,  τους φαρδύτερους  και μεγαλύτερους αλουμινένιους και την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων δίνουν εξίσου αγωνιστική συμπεριφορά.

Το σύστημα διεύθυνσης αν και ηλεκτρικό έχει « βαριά αίσθηση»  δίνει πολύ καλή πληροφόρηση για την θέση των τροχών  και «φτιάχνει» τον οδηγό έτσι ώστε να κινηθεί με γρήγορους ρυθμούς ακόμη και σε κλειστές στροφές. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι  μικρές  ενώ όταν ξεπεράσεις τα όρια εμφανίζονται τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που βάζουν τα πράγματα στην θέση τους.  Εκτός από το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας , το ενεργό Cruise Control,  το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος  Collision Mitigation Braking Systemγια την αποφυγή δυσάρεστων …επαφών , η προειδοποίηση και η υποβοήθηση διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας  συμπληρώνουν το πλούσιο πακέτο ασφάλειας.Tα φρένα ικανοποιούν και με το παρραπάνω. 

Είχαμε παρουσιάσει το Civic και το παρελθόν στην έκδοση με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων  αλλά νομίζουμε ότι αξίζει για μια ακόμη φορά να αναφερθούμε στην σχεδίαση του. Το νέο Civic  έχει κρατήσει την σχεδιαστική φυσιογνωμία του προηγούμενου μοντέλου μόνο που είναι μεγαλύτερο και πιο μυώδες. Η διαφορά με πριν είναι ότι μπαίνεις σε δίλλημα για  το αν είναι πιο εντυπωσιακή η μούρη ή το πίσω μέρος. Τα επιθετικά φωτιστικά σώματα σε συνδυασμό με την τονισμένη μάσκα και τα διακοσμητικά φιλέτα  «αναγκάζουν» τον οδηγό που προπορεύεται και το βλέπει από τον μεσαίο καθρέφτη α κάνει στην άκρη για να περάσει το «αγριεμένο» αυτοκίνητο που ακολουθεί.

;Oμως και πίσω τα πράγματα είναι εντυπωσιακά με τα  γεμάτα γωνίες τρισδιάστατα φωτιστικά σώματα  που συνδέονται με αεροτομή . Επιπλέον οι τεράστιοι  αεραγωγοί  στον προφυλακτήρα και οι απολήξεις της εξάτμισης  δίνουν ένα οπτικό αποτέλεσμα που δεν συναντάς σε άλλο μοντέλο , επιβεβαιώνοντας  τον ξεχωριστό χαρακτήρα του. 

Βέβαια και εσωτερικά επικρατεί  η προηγμένη σχεδίαση ξεκινώντας από τα  ψηφιακά όργανα αλλά και την μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής  των 7 ιντσών. Με το Honda Connect υπάρχει πλήρης συνδεσιμότητα με κινητά τηλέφωνα ενώ με αφή γίνεται και ο  χειρισμός των ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου. Επιπλέον μια φωνή προειδοποιεί για τυχόν αφηρημάδα σου όπως αν ξεχάσεις να φορέσεις την ζώνη ασφαλείας.

Το παρκινγκ λόγω της περιορισμένη ορατότητας πίσω γίνεται  ευκολότερο με την έγχρωμη κάμερα οπισθοπορείας.  Όσο για τους χώρους είναι αρκετοί για 5 άτομα ενώ το πορτμπαγκάζ έχει διαθέσιμα 478 λίτρα. Για  να αποκτήσετε το Honda Civic 1.5 VTEC Turbo 182 ίππων Sport 6MT χρειάζεστε  25.650 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top