Στο τιμόνι του νέου Nissan Micra 0,9 IG-T

Κλέβει τις εντυπώσεις

Στο τιμόνι του νέου Nissan Micra 0,9 IG-T

Το νέο Micra τώρα είναι πιο ολοκληρωμένο από ποτέ. Με την γνωστή αξιοπιστία και αντοχή στον χρόνο που μας έχει συνηθίσει η Nissan τώρα φοράει ένα μοτέρ που όχι μόνο ταιριάζει στην ιδιοσυγκρασία του αλλά είναι ιδανικό για την Ελλάδα όπου εφορία και ασφάλειες «κυνηγούν» τα κυβικά. Ο νέος βενζινοκινητήρας 0,9 IG-T έχει Ευρωπαϊκή καταγωγή από την Renault και πραγματικά κλέβει τις εντυπώσεις με την δύναμη του αλλά και την οικονομία . Άλλωστε το νέο Micra κατασκευάζεται στο εργοστάσιο  στο Φλιν της Γαλλίας ενώ μέρος της εξέλιξής του αυτοκινήτου έχει γίνει στο ινστιτούτο Cranfield της Βρετανίας

.Όμως δεν κλέβει τις εντυπώσεις μόνο το μοτέρ αλλά και η εμφάνιση του καθώς σχεδιαστικά ξεπερνάει ότι έχουμε δει μέχρι σήμερα στην κατηγορία . Σε σχέση μάλιστα με το προηγούμενο μοντέλο που ήταν αδιάφορα (αλλά αξιόπιστο) μοιάζει «μέρα με τη νύχτα.» Από όπου και να το κοιτάξεις σε ενθουσιάζει. Μπροστά το μυώδες καπό τα τρισδιάστατα φωτιστικά σώματα led που «αγκαλιάζουν» τα φτερά σε συνδυασμό με την όμορφη μάσκα ψυγείου σχηματίζουν ένα  επιθετικό σύνολο. «Ταξιδεύοντας» με το βλέμμα σου από το πλάι  θαυμάζεις τις έντονες γραμμές που διατρέχουν το σφηνοειδές αμάξωμα το οποίο ανασηκώνεται στο πίσω μέρος.

Το πεντάθυρο αμάξωμα κρύβει με τον καλύτερο τρόπο τις δύο πίσω πόρτες  με τις ενσωματωμένες χειρολαβές στο πάνω μέρος. Πίσω οι έντονες ακμές απλά συμπληρώνουν την ελκυστική εμφάνιση. ΤΟ αμάξωμα την ίδια στιγμή «γεμίζει» με τις 17άρες ζάντες αλουμινίου. Το Micra to είχαμε δει ως πρωτότυπο S -Way αλλά πότε δεν περιμέναμε ότι η extreme εμφάνιση του θα παρέμενε αναλλοίωτη σε μοντέλο παραγωγής. Μάλιστα το Micra είναι μάλλον… Mega καθώς οι αυξημένες διαστάσεις του το κατατάσσουν στην κατηγορία των supermin. Είναι μακρύτερο (+174 mm), πιο φαρδύ (+78 mm) και πιο χαμηλό  (-55 mm)  με τους σχεδιαστές να πρόσεξαν πέρα από την εμφάνιση και τον αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας Cd ο οποίος δεν ξεπέρασε την τιμή 0,29.

Περνώντας στο εσωτερικό βλέπεις ότι έχει ακολουθηθεί η ίδια σχεδιαστική συνταγή με το εξωτερικό η οποία είναι νεανική σύγχρονη και ποιοτικότατη. Μάλιστα για πρώτη φορά μπαίνει δερμάτινη επένδυση στο μήκος του ταμπλό και στην κονσόλα η οποία  έχει το ίδιο χρώμα με το εξωτερικό. Ανάμεσα στα όργανα υπάρχει οθόνη όπου προβάλλονται οι ενδείξεις του υπολογιστή ταξιδίου.Στα hi- tech στοιχεία είναι η 7άρα έγχρωμη οθόνη υγρών κρυστάλλων αφής όπου προβάλλονται όλες οι  πληροφορίες των ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου. Το σύστημα CarPlay της Aplle που διατίθεται από την έκδοση Acenta επιτρέπει την σύνδεση του κινητού σου  με το σύστημα πολυμέσων προβάλλοντας στην  οθόνη του τις ίδιες λειτουργίες. Προσφέρει την δυνατότητα φωνητικού ελέγχου , πλοήγησης με χάρτες της Apple  και πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες. Η διπλή  κάμερα οπισθοπορείας με σύστημα παρακολούθησης του περιβάλλοντος χώρου σε γωνία 360 μοιρών (Intelligent Around View Monitor) έκανε την ζωή μας πολύ εύκολη παρκάροντας υποδειγματικά το αυτοκίνητο σε ιδιαίτερα στενούς χώρους όπου συνήθως παρκάρεις με το… αυτί. 

Εκτός από την κάμερα οπισθοπορείας υπάρχει και το σύστημα πλοήγησης που είναι εύκολο στον χειρισμό του ενώ για πρώτη φορά στην συγκεκριμένη κατηγορία συναντήσαμε τόσο πλούσιο εξοπλισμό. Υπάρχει ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας (Intelligent Lane Intervention), σύστημα προειδοποίησης μέσω των καθρεφτών για τα επερχόμενα οχήματα , το σύστημα προειδοποίησης αποφυγής σύγκρουσης και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, με μοναδική παραφωνία την έλλειψη των πίσω ηλεκτρικών παραθύρων. Για τους λάτρεις του κρυστάλλινου ήχου υπάρχει το προηγμένο ηχοσύστημα  υψηλής πιστότητας BOSE Personal, με 6 ηχεία περιμετρικής απόδοσης, μεταξύ των οποίων τα δύο να βρίσκονται στο προσκέφαλο του οδηγού. Μιλήσαμε πριν από λίγο για αυξημένες διαστάσεις οι οποίες μεταφράζονται σε άνετους χώρους για τους επιβάτες.

Οι μπροστινοί κάθονται πιο άνετα σε σχέση με τους πίσω αν οι τελευταίοι ξεπερνούν το ύψος των 1,85 μέτρων και αυτό βέβαια λόγω της χαμηλωμένης οροφής στο πίσω μέρος. Ο χώρος αποσκευών έχει διαθέσιμα 300 λίτρα μια τιμή που βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας ενώ δεν λείπουν χώροι για μικροαντικείμενα Δεν λείπουν και οι χώροι για τα μικροαντικείμενα. Πάμε όμως τώρα να δούμε τι κάνει το Micra στον δρόμο με το νέο τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 0,9 λίτρων.

Πατάμε τον διακόπτη start/stop  στην βάση του ταμπλό και τον φέρνουμε στην… ζωή. Με την συμπαράσταση του μηχανικού κιβωτίου με τις 5 σχέσεις βλέπουμε από τα πρώτα χιλιόμετρα ότι ταιριάζει ιδανικά με το Micra. Είναι εύστροφος ,ανεβάζει στροφές χωρίς «λαχανιάσματα» με πολιτισμένη λειτουργία για τρικύλιδρο  αλλά ουσιαστικά τα 90 άλογα δείχνουν τις δυνατότητες τους μετά τις 2500 σ.α. λ με την είσοδο του τούρμπο. (ροπή15,1κιλά /2.250 σ.α.λ. ) Το Micra είναι σβέλτο και στον αυτοκινητόδρομο ,πιάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 12,1 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα είναι στα 175 χλμ./ώρα. Όσο για την κατανάλωση πετύχαμε σύμφωνα με τον υπολογιστή ταξιδίου σε χαλαρούς ρυθμούς 5 λίτρα /100 χλμ. ενώ όταν το «πλακώσαμε» στα γκάζια για να δούμε τι μπορεί να κάνει η μέση καταν΄λωση ανέβηκε στα 7 λίτρα /100 χλμ.

Όμως το Micra δεν έχει μόνο εμφάνιση και μοτέρ που «στροφάρει» αλλά και ασφαλή οδική συμπεριφορά. Το τιμόνι έχει σαφέστατα καλύτερη πληροφόρηση σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, η ρύθμιση της ανάρτησης ισορροπεί ανάμεσα στην άνεση και στα καλά κρατήματα με μειωμένες κλίσεις στις στροφές  ενώ και η ποιότητα κύλισης αντιστοιχεί σε αυτή αυτοκινήτων μεγαλύτερης κατηγορίας.

Εντυπωσιακή είναι και η σταθερότητα του στις ευθείες στα όρια της τελικής ταχύτητας ενώ και το σύστημα πέδησης αποδείχθηκε άμεσο και αποτελεσματικό όποτε το χρειαστήκαμε  αποδείχθηκαν άμεσα και δυνατά όποτε το χρειαστήκαμε. Για την απροβλημάτιστη και ουδέτερη συμπεριφορά του φροντίζουν. Το συστήματα Intelligent Ride Control χρησιμοποιεί τον κινητήρα, τα φρένα και τη λειτουργία των αμορτισέρ για να μην αφήνει το αμάξωμα να αναπηδήσει απότομα σε μια ανωμαλία και Intelligent Trace Control που ενεργοποιεί ελαφρά τα φρένα, για να διατηρήσει το αυτοκίνητο στην τροχιά που έχεις επιλέξει, ενώ το Ride Control. Όσον αφορά την τιμή στη βασική έκδοση 0.9lt 5dr Energy είναι στα 14090 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top