Οδηγούμε το νέο Honda Civic 1,5 CVT

Τεχνολογία, δύναμη και εμφάνιση που συναρπάζει

Οδηγούμε το νέο Honda Civic 1,5 CVT

Το Honda Civic πάντα ξεχώριζε στον δρόμο λόγω της σπορτίβικης εμφάνισης του που έμοιαζε αρκετές φορές να έρχεται από το μέλλον. Οι κινητήρες του στην διάρκεια των χρόνων χαρακτηρίζονταν αρκετές φορές από τον εδικό τύπο ως «διαμάντια» λόγω της  πολυβάλβιδης τεχνολογία που διέθεταν αλλά και της αξιοπιστίας στην πάροδο των χρόνων. Το  μοντέλο 10ης γενιάς νομίζουμε ότι είναι το καλύτερο που έχει κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα καθώς πέρα από την εντυπωσιακή σχεδίαση όχι μόνο μπροστά αλλά και πίσω η οποία «ξεσηκώνει» τους περαστικούς  διαθέτει τον ισχυρό 1.500άρη turbo κινητήρα VTEC των 182 ίππων. Μάλιστα ο τελευταίος συνεργάζεται άψογα  με το αυτόματο κιβώτιο, CVT κάνοντας εύκολη την ζωή του οδηγού που χαίρεται επιδόσεις και οικονομία.

Εξωτερικά το νέο Civic  αν και έχει κρατήσει την κορμοστασιά του προηγούμενου με μεγαλύτερες διαστάσεις , (Μ/Π/Υ): 4.518/1.799/1.434 mm) μοιάζει σαν να έχει κάνει …γυμναστική με αποτέλεσμα οι φουσκωμένες γραμμές του να δίνουν μια άκρως εντυπωσιακή εμφάνιση. Μπροστά   ξεχωρίζει η τονισμένη μάσκα με τα μακρόστενα επιθετικά φωτιστικά σώματα . Συνεχίζοντας προς τα πίσω βλέπεις ότι οι σχεδιαστές είχαν κέφια με το coupe τελείωμα στην οροφή . Πίσω τα γεμάτα γωνίες τρισδιάστατα φωτιστικά σώματα  που είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους  με αεροτομή αλλ΄΄α και οι μεγάλου αεραγωγοί στον προφυλακτήρα δίνουν ένα αποτέλεσμα που δεν συναντάς σε μοντέλο της ίδιας κατηγορίας. Το όλο σύνολο όπως είπαμε κάθε άλλο παρά απαρατήρητο περνάει στον κόσμο και το μόνο σίγουρο είναι ότι θα αρέσει σε αυτούς που θέλουν τα κεφάλια των περαστικών να γυρνούν στο πέρασμα του .

Στο εσωτερικό ακολουθείται η ίδια εντυπωσιακή σχεδιαστική ταυτότητα με την ποιότητα κατασκευής να βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα με συνδυασμό μαλακών και σκληρών πλαστικών με ιδιαίτερα προσεγμένη συναρμογή. Τα όμορφα ψηφιακά όργανα αλλά το κυριότερο  η μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής  των 7 ιντσών να ακολουθεί τις επιταγές της εποχής που θέλουν πλήρη συνδεσιμότητα με κινητά τηλέφωνα και  χειρισμό των ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου. Μιλάμε για το σύστημα πολυμέσων Honda Connect και την  έγχρωμη κάμερα οπισθοπορείας. Επιπλέον μια φωνή από το σύστημα πολυμέσων σε προειδοποιεί αν αξεχάσεις κάτι όπως για παράδειγμα να φορέσεις την ζώνη ασφαλείας.  Οι χώροι για τους επιβάτες  είναι ιδιαίτερα άνετοι   για 5 άτομα  οι οποίοι έχουν στην διάθεση τους 478 λίτρα. Όμως πέρα από την εμφάνιση για τους μελλοντικούς υποψήφιους αγοραστές και λάτρεις της φίρμας ιδιαίτερη σημασία έχει η  «καρδιά» του Civic.

Από τα πρώτα χιλιόμετρα  ο υπετροφοδοτούμενος κινητήρας των 1,5 λίτρων με ην τεχνολογία VTEC  δείχνει τις διαθέσεις του. Τα 182 άλογα κάνουν με δυναμικό τρόπο την εμφάνιση τους στις 6.000 σ.α.λ.και κρατάει τα σκήπτρα στον συγκεκριμένο κυβισμό.   Στο πάτημα του γκαζιού εκτιμάς την γραμμική λειτουργία και την εμφάνιση της δύναμης  με έναν ευχάριστο ήχο  την ώρα που το  αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT)  προσφέρει πολύ καλή απόκριση τόσο στην D όσο και στην S (Sport) επιλογή .

Το κιβώτιο CVT επιτρέπει τη λειτουργία του κινητήρα στην πιο αποδοτική ζώνη του το περισσότερο διάστημα, μεταβάλλοντας συνεχώς τη σχέση μετάδοσης αντί να ρυθμίζει το άνοιγμα της πεταλούδας του γκαζιού. Με αυτόματο έλεγχο από το σύστημα διαχείρισης του κινητήρα, το CVT επιλέγει τη βέλτιστη σχέση εντός των επτά προεπιλεγμένων σχέσεων ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα, τη θέση του γκαζιού και την εντολή του οδηγού.  Για τους πιο ανήσυχους που θέλουν να συμμετέχουν περισσότερο υπάρχουν τα «αυτάκια» πίσω από το τιμόνι με τα οποία αλλάζουν τις σχέσεις με μηχανικό τρόπο. Τα  0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 8,2 δευτερόλεπτα  με ην βελόνα του ταχυμέτρου να φτάνει στον ανοιχτό δρόμο  στα 200 + χλμ./ώρα.

Την  ίδια στιγμή εκτιμάς και την ελαστικότητα του με την ροπή των 220 Nm να κάνει την εμφάνιση της στις 1700 σ.α.λ. γεγονός που δε βοηθά να κινηθείς με άνεση εντός πόλης. Η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας έφτασε τα 8 λίτρα ανά 100 χλμ. αλλά για να πούμε την αλήθεια είχαμε αρκετά βαρύ το δεξί μας πόδι. Γι αν φτάσεις την μέση οικονομική  κατανάλωση  των 6 λίτρων ανά 100 χλμ. θα πρέπει να επιλέξεις την  επιλογή «ECΟΝ» και να συμπεριφέρεται με.. ευγένεια στο γκάζι. Εκπομπές CO2: 139 γρμ,/χλμ. με τέλη κυκλοφορίας στα  166.8 ευρώ.

Τα καλά νέα συνεχίζονται και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Οι οι κοντοί πρόβολοι . οι νέοι μεγαλύτεροι και φαρδύτεροι τροχοί το  αυξημένο μεταξόνιο ,σε προϊδεάζουν για σπορ κρατήματα.Κινούμενοι σε γρήγορους ρυθμούς  η αναβαθμισμένη σε σχέση με το παρελθόν ανάρτηση με τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω δίνει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης  χωρίς εκπλήξεις και με καλά «πατήματα» ακόμη και σε κλειστές καμπές του δρόμου. Το τιμόνι διαθέτει πολύ καλή πληροφόρηση ενώ και τα φρένα αποδείχθηκαν αποτελεσματικά ακόμη και μετά από σκληρή χρήση.

Επιπλέον η απορροφητικότητα των κραδασμών στις γνωστές κακοτεχνίες των Ελληνικών δρόμων προσφέρει  στους επιβάτες ήσυχες μετακινήσεις. Βέβαια στην ασφάλεια και στην εύκολη οδήγηση συνεισφέρουν τα μέγιστα εκτός από το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας , το ενεργό Cruise Control,  το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος  Collision Mitigation Braking Systemγια την αποφυγή δυσάρεστων …επαφών , η προειδοποίηση και η υποβοήθηση διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας ,. Προσθέσετε σε αυτά τους έξι αερόσακους  τις  17άρες αλουμινένιες ζάντες και τις πολλές  ηλεκτρικές ευκολίες που δίνει η μια και μοναδική έκδοση Sport και με τα  27.150 ευρώ μπορείτε να το αποκτήσετε.

Βαγγέλης Γκούμας

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top