Οδηγούμε το νέο Jeep Compass 2.0 Multijet II με τα 170 άλογα

Πέτυχαν τον σκοπό τους

Οδηγούμε το νέο Jeep Compass 2.0 Multijet II με τα 170 άλογα

Το προηγούμενο Compass  αν και είχε πολλές δυνατότητες παρέμεινε μάλλον αδιάφορο για τους οδηγούς. Η σχεδίαση που προσπαθούσε χωρίς μεγάλη επιτυχία να «ακροβατήσει» μεταξύ ενός σκληρού τζιπ και ενός «πολιτισμένου» οχήματος , τα σκληρά πλαστικά αλλά και ο μεγάλος ανταγωνισμός στην συγκεκριμένη κατηγορία δεν έφεραν τουλάχιστον στην Ελλάδα τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Οι σχεδιαστές πήραν ένα λευκό χαρτί και έφτιαξαν το νέο Compass . Με το που το είδαμε για πρώτη φορά στην παρουσίαση που μας έκανε ο Ανδρέας Σοτυλουτζιδάκης ο ισχυρός άντρας της εταιρείας,  απλά σκεφτήκαμε ότι «πέτυχαν τον σκοπό τους». Μάλιστα όταν το οδηγήσαμε δικαιολογήσαμε και τον ενθουσιασμό του κυρίου Σουλουτζιδάκη ο οποίος μας είχε πει ότι το Compass  θα κάνει διεθνή καριέρα και στην Ελλάδα παρά την δύσκολη οικονομική κατάσταση.

Το Compass της δοκιμής μας διέθετε τη νέα γενιά υπερτροφοδοτούμενου diesel  των 2.0 λίτρων με το αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων!!! Σταθήκαμε μπροστά του και το περιεργαστήκαμε. Η χαρακτηριστική μάσκα με τις 7 γρίλιες να είναι «βυθισμένες» σε πλαίσιο γυαλιστερού μαύρου χρώματος δεν αφήνει περιθώρια για την καταγωγή του αυτοκινήτου . Το σύνολο σε συνδυασμό με τα επιθετικά φωτιστικά σώματα led είναι εντυπωσιακό  και φρέσκο. Τα «φουσκωμένα «φτερά, τα τραπεζοειδή ανοίγματα των τροχών δίνουν  μία σπορ εμφάνιση ενώ η  τοποθέτηση των αξόνων και των τροχών στα άκρα του αμαξώματος, αποκαλύπτουν την off-road δυναμική του νέου Compass.

Ξεχωριστή στην οικογένεια Jeep  είναι η σχεδιαστική τεχνοτροπία DLO (Day Light Opening), το στοιχείο που αγκαλιάζει τα πλευρικά παράθυρα καθώς και αυτό της πέμπτης πόρτας, με ένθετα χρωμίου. Πίσω τα ιδιαίτερα πίσω φώτα LED με το λεπτό παραλληλόγραμμο σχήμα που ενσωματώνονται στην πόρτα, τονίζουν μεταξύ άλλων και τον πολυτελή  χαρακτήρα του Compass. Σχεδιαστές και μηχανικοί συνεργάστηκαν  με αποτέλεσμα η επιβλητική εμφάνιση του Compass να συνοδεύεται και από υψηλή ακαμψία χάρη στο επιμηκυμένο πλαίσιο Small Wide 4x4 του Renegade, με  μεγαλύτερο κατά 150 mm μήκος, το οποίο αποτελείται στο 65% από χάλυβα υψηλής αντοχής.

Περνώντας στο εσωτερικό μαζί με άλλα τέσσερα άτομα είδαμε ότι από πλευράς χώρων υπάρχει άνεση και πολύ καλή ορατότητα. Σε σχέση με το Renegade  οι αποσκευές έχουν διαθέσιμα 88 λίτρα ακόμη φτάνοντας στην τιμή των 438 λίτρων τιμή που ανεβαίνει στα 1.251 λίτρα με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα.  Αυτό που μας άρεσε είναι η επιλογή των μαλακών πλαστικών στα ταμπλό με το τραπεζοειδές σχήμα .

Στην έκδοση της δοκιμής μας που ήταν πλούσια την ματιά «τραβάει» αμέσως η μεγάλη έγχρωμη οθόνη των 8, 4 ιντσών του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης infotainment U Connect. Σε αυτή προβάλλονται όλες  οι ηλεκτρονικές λειτουργίες συνδεσιμότητας με Apple CarPlay και Android Auto , του ηχοσυστήματος και του navigation με τους διαφορετικούς  ένθετους τρόπους  εμφάνισης.

Πιο κάτω βρίσκονται τα χειριστήρια του κλιματισμό ενώ μια μικρή εξοικείωση χρειάζονται τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος που είναι στο ίδιο επίπεδο και ψιλο-μπερδεύεσαι.  Την ίδια στιγμή  ο περιστροφικός διακόπτης τετρακίνησης είναι στο ιδανικό σημείο όπως και ο διακόπτης του ηλεκτρικού χειρόφρενου που κλειδώνει αυτόματα στην θέση Park  του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων.  Ανάμεσα στα στρογγυλά όργανα του πίνακα ελέγχου υπάρχει οθόνη 7 ιντσών όπου προβάλλονται όλες οι λειτουργίες  του υπολογιστή ταξιδιού.

Ξεκινάμε γνωρίζοντας ότι στην καρδιά του Compass είναι η νέα γενιά του ισχυρού δίλιτρου  diesel με τους 170 ίππους στις 3750 σ.α.λ. και τα 380 Nm ροπής,  που συνεργάζεται με το εξαιρετικό 9άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με σειριακή λειτουργία. Στην πράξη σου δίνει αυτό που θέλεις. Πατάς το γκάζι το μοτέρ γουργουρίζει ευχάριστα και οι παλμοί ανεβαίνουν μαζί με την ταχύτητα . Οι αλλαγές γίνονται άμεσα χωρίς κρεμάσματα  θυμίζοντας σε πολλά την λειτουργία ενός άλλου πετυχημένου κιβωτίου ταχυτήτων με 8 σχέσεις. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,2 δευτερόλεπτα ενώ είδαμε την βελόνα του ταχύμετρου να αγγίζει με άνεση τα 200+ χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση μας δεν ξεπέρασε τα 9 λίτρα ανά 100 χλμ. παρά τις άγριες διαθέσεις μας στον τρόπο οδήγησης.

Εντυπωσιακή είναι η ευστάθεια τόσο στον ανοιχτό δρόμο όπου κινηθήκαμε με υψηλή ταχύτητα χωρίς να επηρεάζεται όχημα από πλευρικούς ανέμους, ενώ και στις  στροφές παρά το αυξημένο ύψος η ρύθμιση των αναρτήσεων είναι τέτοια που δεν επιτρέπει ενοχλητικές κλίσεις. Την ίδια στιγμή σε κάποιο «χώσιμο» που κάναμε ανάμεσα σε δύο αυτοκίνητα το σύστημα αποτροπής σύγκρουσης ενήργησε άμεσα , το Compass φρέναρε μόνο του γλυτώνοντας μας από τα χειρότερα. (Προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης (Forward Collision Warning-Plus) ,

Στην Εθνική και Αττική οδό , το Σύστημα διατήρησης πορείας (LaneSense Departure Warning-Plus κρατάει το Compass εντός  των λωρίδων κυκλοφορίας  χωρίς  να κρατούσαμε το τιμόνι στα χέρια μας  και μόνο όταν το αφήναμε για περισσότερο από τον επιτρεπόμενο χρόνο μια ηχητική και οπτική  ένδειξη μας ειδοποιούσε για να το ανακτήσουμε. Στα συστήματα ασφαλείας προσθέστε την  Παρακολούθηση οπίσθιου χώρου για κάθετη κίνηση (Rear Cross Path detection), την Κάμερα οπισθοπορείας με ενεργές γραμμές πορείας (ParkView), την Προειδοποίηση νεκρού σημείου (Blind-spot Monitoring), το Σύστημα αυτόματης στάθμευσης (Automated Parallel and Perpendicular Park assist),το Adaptive Cruise Control και το Ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESC) με σύστημα αποφυγής ανατροπής (ERM) και τους 6 αερόσακους .

Κινηθήκαμε και εκτός δρόμου  τόσο σε χωμάτινες διαδρομές όσο και σε …κατσάβραχα αλλά και στην παραλία. Εδώ το Compass  απέδειξε ότι δεν κατέχει άδικα το θρυλικό όνομα Jeep που αποτελεί σημείο αναφοράς για όλα τα τετρακίνητα οχήματα. Το σύστημα μόνιμης και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνησης  «Jeep Active Drive» προέρχεται από το Renegade και ανά πάσα στιγμή δίνει το 100% της διαθέσιμης ροπής στον τροχό που την χρειάζεται, με την  λειτουργία των μπλοκέ διαφορικών.

Υπάρχει το σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης Jeep Selec-Terrain  με 4 διαφορετικά προγράμματα: τα Auto, Snow, Sand και Mud.  Το τελευταίο έκανε ιδιαίτερα εύκολη  την δουλειά μας και μας ξεκόλλησε από δύσκολες καταστάσεις σε σημεία όπου άλλα οχήματα της ίδιας κατηγορίας είχαν δυσκολευτεί. Όσο για τα φρένα αποδείχθηκαν αποτελεσματικά και ακούραστα ακόμη και μετά από σκληρή και συνεχή χρήση. Για να αποκτήσετε το Jeep  CompassLimited 2.0 Mjtd 170 PS με τo 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο  4x4  χρειάζεστε  41.400 €

 Βαγγέλης Γκούμας 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top