Δοκιμάσαμε στα Καλάβρυτα τη νέα BMW X3 και την νέα σειρά 6 Gran Turismo

Ομορφιά , απόδοση, τεχνολογία και κύρος

Δοκιμάσαμε στα Καλάβρυτα τη νέα BMW X3 και την νέα σειρά 6 Gran Turismo

Ήμασταν τυχεροί. Κάναμε ένα ταξίδι στα Καλάβρυτα έχοντας στην διάθεση μας τη νέα γενιά της  BMW X3 αλλά και την Gran Turismo . Δυο εξαιρετικά μοντέλα που «κατάπιναν»τα χιλιόμετρα χωρίς να καταλάβουμε κούραση και το κυριότερο προσφέροντας μας μια σειρά συστημάτων άνεσης και ασφάλειας που ανταποκρίνονται σε κάθε ανάγκη για υψηλή τεχνολογία.

Ξεκινήσαμε με τη νέα BMW X3 ένα μοντέλο που έχει καταγράψει πάνω από 1.5 εκατομμύριο πωλήσεις σε δυο γενιές μέχρι σήμερα.. Βαριά κληρονομιά που καλείται το νέο μοντέλο να συνεχίσει με ακόμη μεγαλύτερη επιτυχία από πριν. Ας ξεκινήσουμε από το γεγονός ότι η BMW X3 ίδρυσε τη μεσαία κατηγορία ‘Sports Activity Vehicle’ από το 2003 που πρωτοπαρουσιάστηκε. Κρατώντας τις βασικές γραμμές οι σχεδιαστές έδωσαν ένα πολύ όμορφο αμάξωμα που ακολουθεί την ταυτότητα της μεγαλύτερης X5 .

Η τρίτη γενιά της X3 είναι μεγαλύτερη σε διαστάσεις, με μήκος 4.708 χλστ., πλάτος 1.897 χλστ. και ύψος  1.676 χλστ. και το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.864 χλστ. Το μεγάλο μεταξόνιο προσφέρει άνετους χώρους στο εσωτερικό,  με το πορτμπαγκάζ να έχει διαθέσιμα από 550 έως 1.600 λίτρα, Η σχεδιαστική φιλοσοφία του μοντέλου παραμένει όμοια με του προκατόχου, ωστόσο διαθέτει πιο δυναμική και σπορτίφ εμφάνιση, με τα full LED φώτα, το τονισμένο καπό, τη μάσκα 3D και τις καμπύλες γραμμές να αναδεικνύουν την ξεχωριστή αισθητική του.

Oι μηχανικοί κατάφεραν να μειώσουν το βάρος κατά 55 κιλά  σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο χάρη στην ευφυή δομή ελαφρού βάρους δίνοντας ταυτόχρονα  κορυφαία αεροδυναμική (Cd = 0.29). Από το λανσάρισμα του νέου μοντέλου  η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει τρεις βενζινοκινητήρες και δύο κινητήρες diesel με εκδόσεις ισχύος 184 ίππων έως και 360 ίππων  ενώ όλα τα μοντέλα θα διατίθενται με το εξαιρετικό 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic. Η κορυφαία BMW X3 M40i θα είναι το πρώτο μοντέλο M Performance της σειράς.

Περνώντας στο εσωτερικό αναγνωρίζεις με την πρώτη ματιά την σχεδιαστική ταυτότητα της φίρμας που ανεξαρτήτων μοντέλου κρατά την ποιότητα κατασκευής στα γνωστά υψηλά επίπεδα. Πλήρης συνδεσιμότητα και παροχή πληροφοριών της τελευταίας γενιάς BMW Connected, μέσω της έγχρωμης κεντρικής οθόνης 10,2 ιντσών όπου συναντούμε για πρώτη φορά στο μοντέλο και το  σύστημα αναγνώρισης χειρονομιών  τον φωνητικό έλεγχο  Intelligent Voice Assistant και το  μεγάλο έγχρωμο head up display .

Ανάλογα με την έκδοση προσφέρεται και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών Επιπλέον  ιδιοκτήτες μπορούν να ελέγχουν λειτουργίες όπως το προαιρετικό, βοηθητικό καλοριφέρ, με το προαιρετικό BMW Display Key .Τα πακέτα εξοπλισμού που διατίθεται είναι τρία, τα xLine, Luxyry Line και M Sport  με την τελευταία να διαφοροποιείται και οπτικά με πολλές  δυνατότητες προσωποποίησης..

Όμως πέρα από την εξαιρετική οδική συμπεριφορά η BMW μας φωνάζει ότι το μέλλον είναι εδώ δίνοντας μας το BMW CoPilot με επιλογές όπως είναι η τελευταία γενιά του Active Cruise Control και το πακέτου ασφαλείας Driving Assistant Plus συμπεριλαμβανομένων Steering & lane control assistant, Lane Change Assistant  και Lane keeping assistant με προστασία από πλευρική σύγκρουση αυξάνοντας τις δυνατότητες για (ημι-) αυτοματοποιημένη οδήγηση.Το ευφυές σύστημα τετρακίνησης επικοινωνεί με το Dynamic Stability Control. Φυσικά δεν παραλείπουμε να αναφέρουμε τις επιλογές χαρτογράφησης κινητήρα ECO PRO, COMFORT,SPORT και SPORT+ για την xDrive 30d .

Στη βασική έκδοση xDrive20d που οδηγήσαμε υπάρχει ο δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας diesel  των 190 ίππων με τα  400 Nm ροπής. Ελαστικός από χαμηλά, ιδιαίτερα αθόρυβος και πολιτισμένος σε λειτουργία κινούσε την «μπέμπα» μας με άνεση. Τα 0-100 χιλιόμετρα έρχονται σε 8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα είναι στα 213 χλμ.ώρα.Το πολύ σημαντικό είναι ότι η  μέση κατανάλωση είναι στα 5,0 λίτρα /100 χλμ. Η πιο γρήγορη έκδοση  X3 xDrive30d με τον εξακύλινδρο κινητήρα diesel  3.0 λίτρων που αποδίδει  265 ίππους και  620 Nm ροπής αρμόζει περισσότερο στον συνάδελφο Πάρι Ποντίκα που είναι πιο ανήσυχος από εμάς στην οδήγηση. Εδώ τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 5,8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα είναι στα 240 χλμ./ώρα .

Στην  κορυφή της γκάμας θα βρίσκεται η X3 M40i με τον 3.0 Twin Power Turbo βενζίνης που αποδίδει 360 ίππους  και 500 Nm ροπής. Για την Ελλάδα μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει η X3 xDrive20i με  δίλιτρο μοτέρ βενζίνης απόδοσης 184 ίππων .Στην κορυφή για τους λίγους είναι η ισχυρότερη εκδοχή X3 xDrive30i με τους 250 ίππους και η μελλοντική υβριδική e-Performance. Οι τιμές ξεκινούν από τα 58130 ευρώ για την X3 xDrive 20i,η X3 xDrive 30i είναι στα 69120 ευρώ ενώ η X3 xDrive M40i κοστίζει 88330 ευρώ. Η έκδοση Χ3 xDrive 20d είναι στα 59900 ευρώ και η Χ3 xDrive 30d στα 72980 ευρώ. 

 

Ένα μέρος του ταξιδιού έγινε με τη νέα  BMW Σειρά 6 Gran Turismo ένα πολύ όμορφο αυτοκίνητο που απέσπασε για το «σώμα» του  το βραβείο EuroCar Body Award 2017. Η ελαφριά δομή κατασκευής με την αυξημένη χρήση αλουμινίου και ατσαλιών υψηλής αντοχής στα εξαρτήματα αμαξώματος και πλαισίου, βοήθησαν στη μείωση του βάρους της νέας BMW Σειράς 6 Gran Turismo, κατά περίπου 150 κιλά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, ενώ 44 κιλά  εξοικονομήθηκαν μόνο από το αμάξωμα. Αυτό βελτιώνει σημαντικά και την αεροδυναμική απόδοση .

Η  6άρα GT σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο είναι μεγαλύτερη με  μήκος (5.091 χλστ) ενώ μειώθηκε και το ύψος κατά 21 χλστ. σε σχέση με τον προκάτοχο του. Περνώντας στο εσωτερικό εκτιμάς τον  άφθονο χώρο για τους επιβάτες ειδικά για τους πίσω με τα τρία καθίσματα κανονικών διαστάσεων που προσφέρουν πλούσιο χώρο για τα πόδια, αλλά και για τα κεφάλια τους παρά τη χαμηλότερη γραμμή οροφής. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 610 λίτρα που ανεβαίνει στα 1800 λίτρα παρακαλώ και μάλιστα με την ηλεκτρική αναδίπλωση των καθισμάτων μέσω τηλεχειρισμού.

Η ποιότητα κατασκευής είναι εξαιρετική, το ίδιο και ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας. Από πού να ξεκινήσουμε ; Από το σύστημα  iDrive με Touch Controller και Control Display μέσω της οθόνης αφής 10,25 ιντσών. Από τον φωνητικό έλεγχο , τον έλεγχο μέσω χειρονομιών ή το έγχρωμο head-Up Display νέας γενιάς. Όσο για τα συστήματα ασφαλείας περιλαμβάνεται ένας μεγάλος κατάλογος με συστατικά αυτόνομης οδήγησης  όπως είναι η  προειδοποίηση σύγκρουσης με πεζούς (Collision and Pedestrian Warning), η προειδοποίηση πλάγιας σύγκρουσης (Side Collision Warning), το σύστημα  υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (Lane Change Warning), το Active Cruise Control με την λειτουργία Stop &Go.

Τα καλά νέα συνεχίστηκαν από την πλευρά του μοτέρ που τεστάραμε με βασική επιλογή τον  4κύλινδρο βενζίνης 2.0 λίτρων ο οποίος αποδείχθηκε εξαιρετικός σε λειτουργία και απόδοση. Στο πάτημα του γκαζιού τα 258 άλογα (400 Nm ροπής) με την συνεργασία του 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου  Steptronic «καλπάζουν». Τα  0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 6,3 δευτερόλεπτα ενώ η μέση κατανάλωση που υπόσχεται η εταιρεία των 6,2 λίτρων ανά 100 χλμ. χρειάζεται αμυντική οδήγηση για να την πετύχεις. Αλλά όταν έχεις τέτοιο αυτοκίνητο δεν θα το χαρείς.

Η οδική συμπεριφορά είναι απόλυτα ασφαλής , τα φρένα εξαιρετικά. Επιπλέον η BMW Σειρά 6 Gran Turismo είναι ένα ταξιδιάρικο αυτοκίνητο με τις γνωστές επιλογές προγραμμάτων οδήγησης που καλύπτει από τον οδηγό που επιζητά οικονομία έως τον οδηγό που έχει αγωνιστικές ανησυχίες. Η 6άρα GT  αφήνει τους επιβάτες του ξεκούραστους ακόμη και μετά από πολλά χιλιόμετρα. Ακολουθεί ένας  6κύλινδρος βενζινοκινητήρας 3.0 λίτρων που  αποδίδει 340 ίππους και 450 Nm ροπής .Όσο για τις  τιμές ξεκινούν από τα 88570 ευρώ για την έκδοση 630i.Ακολουθεί η 640i με 98381 ευρώ, η 640i xDrive με 104104 ευρώ .Στις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις η 630d είναι στα 92970 ευρώ η 630d xDrive  έχει κόστος 98520 ευρώ και η 640d xDrive είναι στα 103850 ευρώ.

 Βαγγέλης Γκούμας 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top