Οδηγούμε στα Καλάβρυτα το νέο Honda Civic

Εξιτάρει τις αισθήσεις

Οδηγούμε στα Καλάβρυτα το νέο  Honda Civic

Το νέο Honda Civic  είναι το αποτέλεσμα του Project Octoma και εστιάζει στην κομψότητα και στην εσωτερική ομορφιά.  Αποτελεί ένα από τα πιο φιλόδοξα προγράμματα της εταιρείας καθώς το 10% του τζίρου δαπανήθηκε σε πράγματα που θα δούμε στο μέλλον. Η  Ελληνική αντιπροσωπεία διοργάνωσε την δοκιμή του  σε διαδρομή από την Αθήνα μέχρι τα Καλάβρυτα . Τόσο στο εθνικό οδικό δίκτυο όσο και στους επαρχιακούς δρόμους  είχαμε την ευκαιρία να δούμε πόσο πιο καλό είναι σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και τις δύο εκδόσεις. Πριν μπούμε στο Civic το περιεργαστήκαμε. Όπως  πάντα η Honda  συναρπάζει με την σχεδίαση της.

Το μπροστινό μέρος σε …αγριεύει με τα επιθετικά φώτα τεχνολογίας led, την εντυπωσιακή μάσκα  και το καπό που «φουσκώνει» στα δύο άκρα του .Ένα σύνολο μπροστά από την εποχή του. Όμως εκεί που κυριολεκτικά σε αφήνει άφωνο είναι το πίσω μέρος όπου οι μεγάλοι αεραγωγοί ,η διπλή μπούκα της εξάτμισης, τα εξογκωμένα φωτιστικά σώματα σου εξιτάρουν τις αισθήσεις. Η έντονη κεκλιμένη γραμμή οροφής δημιουργεί μια αίσθηση κίνησης. Όμως δεν υπάρχει μόνο εντυπωσιασμός αλλά και τεχνολογία στην συναρμολόγηση. Υπάρχει νέα διαδικασία συναρμολόγησης με βελτίωσης της συναρμογής και αποδοτικότερη σύνδεση των τμημάτων με δανεισμένη τεχνολογία από το Type R γίνεται χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής για χαμηλότερο βάρος και μεγαλύτερη ακαμψία μπροστά και πίσω Έγινε …δίαιτα 16 κιλών, στην ανάρτηση κατά 8 κιλά ,έχει επιτευχτεί αυξημένη στρεπτική ακαμψία κατά 52% . Την ίδια στιγμή υπάρχει καλύτερη ηχομόνωση ακολουθώντας την φιλοσοφία του CRV.

Οι διαστάσεις του  αμαξώματος είναι μήκος 4518 , πλάτος 1799 και ύψος 1,434 μέτρα  προσδίδοντας καλύτερους χώρους για όλους τους επιβάτες και πορτμπαγκάζ 478 λίτρων .Στο εσωτερικό επικρατεί μια «διαστημική»  ατμόσφαιρα με ψηφιακά όργανα και ποιότητα κατασκευής  Γερμανικών προδιαγραφών. Στη μέση της κονσόλας δεσπόζει η οθόνη αφής υψηλής ευκρίνειας με εύκολη λειτουργία και η οποία συνδέεται με το τηλέφωνο, καθοδηγεί μέσω συστήματος πλοήγησης τον οδηγό και γενικά παρέχει όλες τις σύγχρονες λειτουργίες συνδεσιμότητας με smartphone. Ξεκινήσαμε tμε πατώντας το μπουτόν εκκίνησης. Στην καρδιά του αυτοκινήτου βρίσκεται ο  χιλιάρης κινητήρας  ο οποίος πραγματικά μας εξέπληξε με τις επιδόσεις του. Ελαστικός από τις χαμηλές στροφές με την ροπή των180 Nm να εμφανίζεται από τις 1700 σ.α.λ.

Πρώτα στη θέση του οδηγού βρέθηκα εγώ, στη συνέχεια ο πολυπράγμων σκηνοθέτης , δημοσιογράφος Πάρις  Ποντίκας και μετά ο δημοσιογράφος Βασίλης Σαρημπαλίδης. Οι απόψεις όλων μας μετά από 500 και πλέον χιλιόμετρα συνέκλιναν  στο ότι οι μηχανικοί της Honda  πριμοδότησαν το νέο Civic με προηγμένα μηχανικά μέρη που κατασκευάστηκαν με την φιλοσοφία του Civic Type R. Η πορεία του Civic ξεκίνησε το 1972 για να φτάσουμε τελικά στην δέκατη γενιά με δύο συναρπαστικά μοτέρ για αρχή ένα μόλις 998 κ.εκ. με απόδοση 129 ίππους και ένα με 1,5 λίτρα και απόδοση 182 άλογα .Με το πάτημα του γκαζιού ο χιλιάρης τουρμπάτος τρικύλινδρος 12βάλβιδος κινητήρας Dual VTEC άμεσου ψεκασμού ,μας εξέπληξε με την απόδοση του.

O τρόπος που «βγάζει» στον δρόμο τα 129 άλογα στις 5500 σ.α.λ. είναι  εντυπωσιακός καθώς νομίζεις ότι έχεις να κάνεις με κινητήρα μεγαλύτερου κυβισμού. Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι στα 4,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα .Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται με την συνεργασία του νέου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις σε 10,8 δευτερόλεπτα (ροπή στρέψης 180 Nm στις 1700-4500 σ.α.λ. ενώ  με το αυτόματο κιβώτιο CVT που θα έρθει στο προσεχές μέλλον  ο χρόνος είναι 10,6 δευτερόλεπτα. Είδαμε ότι το Civic με άνεση πιάνει την τελική των 203 χλμ./ώρα τιμή που ικανοποιεί απόλυτα.  Στην επιστροφή πήραμε την έκδοση με το μοτέρ των 1,5 λίτρων  με τούρμπο ,4κύλινδρο, 16βάλβιδο, ο οποίος βάζει «φωτιά» στην άσφαλτο.

Εδώ τα ηνία ανέλαβε ο Πάρις Ποντίκας ο οποίος έφτασε στα όρια του αυτοκινήτου και τα δικά μας καθώς του φωνάζαμε  στον επαρχιακό δρόμο «Πάρι εδώ δεν είναι πίστα». Ο υπογράφων κινήθηκε σε γρήγορους ρυθμούς αλλά σε λογικά πλαίσια . Άλλωστε ο τρόπος που μεταφέρει στο Civiic την δύναμη των 182 ίππων στον δρόμο σου δίνει την άνεση να κινηθείς σε όλη την κλίμακα των στροφών έχοντας συνέχεια δύναμη. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8,2 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 220 χλμ./ώρα.Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση κυμαίνεται στα 5,8 λίτρα ανά 100 χλμ.

Στο δρόμο το Civic ακόμη και σε δρόμους με συνεχείς απότομες στροφές δείχνει ιδιαίτερα σταθερό με τον οδηγό να διακατέχεται από ένα έντονο αίσθημα ασφάλειας. Το τιμόνι διαθέτει πολύ καλή πληροφόρηση, είναι βαρύ όσο χρειάζεται ενώ οι αναρτήσεις πλέον διαθέτουν πίσω άρθρωση πολλαπλών συνδέσμων Ή ασφάλεια περιλαμβάνει σύστημα πέδησης μετριασμού σύγκρουσης, ο περιοριστής ταχύτητας με ανάγνωση κυκλοφορίας , ο έξυπνος περιοριστής ταχύτητας, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας , η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας , η αποφυγή παρέκκλισης λωρίδας σε ταχύτητες 72-180 χλμ./ώρα.  Για όλα φροντίζει το Honda Sensing με κάμερα και ραντάρ που ανταποκρίνονται σε σενάρια σύγκρουσης.Προς το τέλος της δοκιμής μας έμεινε η φράση ενός πιτσιρικά που .όταν είδε το Civic αναφώνησε «πω πω αυτοκινητάρα.» 

Και κλείνοντας πάμε στις τιμές της ...αυτοκινητάρας..Οι  τιμές ξεκινούν από τα  20650 ευρώ για την βασική έκδοση με τον χιλιάρη κινητήρα και 25650 ευρώ για την βασική έκδοση με τον κινητήρα των 1,5 λίτρων, Περισσότερα όταν το πάρουμε για δοκιμή για περισσότερες ημέρες,

Βαγγέλης Γκούμας

 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top