Στο τιμόνι του νέου Skoda Kodiaq 1,4 4x4

Ξεπέρασαν τον εαυτό τους

Στο τιμόνι του νέου Skoda Kodiaq 1,4  4x4

Η Skoda από την ημέρα που μπήκε κάτω από την ομπρέλα της μαμάς VW κατασκεύασε μοντέλα  με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής , σύγχρονους κινητήρες  και σύγχρονα συστήματα άνεσης και ασφάλειας. Όμως τώρα  οι ιθύνοντες της Skoda με το νέο Kodiaq ξεπέρασαν τον εαυτό τους . Με επιθετική εμφάνιση, επιβλητικό μέγεθος , υψηλή  τεχνολογία, σύγχρονους κινητήρες και ελκυστικότατη τιμή που ξεκινά από μόλις 22.000 ευρώ το νέο μοντέλο θα «πονοκεφαλιάσει» τους αντιπάλους του σε μια κατηγορία που αποκτά όλο και περισσότερο αγοραστικό κοινό. «Σιγά μην είναι Skoda» είπε ένας φίλος μας όταν του δείξαμε το νέο μας απόκτημα έστω και …προσωρινό. Και όμως είναι του απαντήσαμε δείχνοντας πρώτα τα χαρακτηριστικά της εξωτερικής του εμφάνισης.

Το Kodiaq μεταφέρει αυτούσια την σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα της Škoda στα SUV με  καθαρές γραμμές , τετραγωνισμένα τόξα τροχών, κοντούς προβόλους εντυπωσιακό μπροστινό μέρος με επιθετικά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led που δίνουν ένα άκρως εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα θυμίζουν Audi. Νομίζουμε ότι είναι ένα από τα πιο όμορφα SUV που κυκλοφορούν στους δρόμους το οποίο α και διαθέτει μέγεθος έχει μια φινέτσα που συναντάς σε αυτοκίνητα πολύ πιο ακριβά.

Περνώντας στο εσωτερικό είναι έντονη η παρουσία του Γερμανού ο οποίος έχει κατασκευάσει ένα ποιοτικότατο ταμπλό με μαλακά πλαστικά και φιλέτα ξύλου δίνοντας τον απαραίτητο τόνο πολυτέλειας. Μεγάλη προσοχή έχει δοθεί στη λεπτομέρεια, όπως είναι για παράδειγμα  η προσεγμένη επένδυση στις τσέπες των θυρών. Το μοντέλο της δοκιμής μας είχε μια τεράστια πανοραμική οροφή  που κάλυπτε όλο τον ουρανό του αυτοκινήτου. Στο πίνακα ελέγχου ξεχωρίζεις την οθόνη που βρίσκεται ανάμεσα στα  δύο αναλογικά όργανα . Σε αυτή προβάλλονται υπό μορφή σελίδων σημειωματάριου οι ενδείξεις του υπολογιστή ταξιδιού. Οι μονάδες χρησιμοποιούν καινοτόμες οθόνες διαστάσεων 6,5” έως 8”.

Το πιο ακριβό μοντέλο της γκάμας συστημάτων infotainment Columbus προσφέρει χώρο αποθήκευσης 64 GB, DVD και προαιρετική μονάδα LTE για σύνδεση διαδικτύου υψηλής ταχύτητας. Το Wi-Fi hotspot επιτρέπει στους επιβάτες να σερφάρουν στο διαδίκτυο, να αναπαράγουν μουσική ή να διαχειρίζονται τα email τους. Σε όλα τα συστήματα infotainment μπορεί να πραγματοποιηθεί ζεύξη με το smartphone σας μέσω Bluetooth ή SmartLink.

Για πρώτη φορά στο νέο ŠKODA Kodiaq, η λειτουργία SmartLink+, η οποία αποτελεί βασικό εξοπλισμό του μοντέλου, ενσωματώνει και τη λειτουργία SmartGate, σε συνδυασμό με το υπάρχον λογισμικό Apple CarPlay, Android Auto και MirrorLink™. Όλες οι δημοφιλείς υπηρεσίες διαθέσιμες σε μία μόνο εφαρμογή: δεδομένα πλοήγησης, μουσική και ειδήσεις, στοιχεία λειτουργίας του αυτοκινήτου μέσω του συστήματος infotainment , ανεξάρτητα από το επίπεδο εξοπλισμού. Το Phone Box είναι μια θήκη αποθήκευσης κινητού τηλεφώνου στην κεντρική κονσόλα, που παρέχει δυνατότητα κλήσεων μέσω κινητού τηλεφώνου ακόμη και όταν το σήμα είναι αδύναμο. Το αξιοπρόσεκτο σημείο είναι μια επίπεδη κεραία στο κάτω μέρος της θήκης που επιτρέπει “επαγωγική σύνδεση εξωτερικής κεραίας”. Το Phone Box επιτρέπει πλέον τη φόρτιση του smartphone σας χρησιμοποιώντας το ασύρματο πρότυπο Qi.

Στην οθόνη προβάλλονται μεταξύ των προαναφερόμενων και οι λειτουργίες συστημάτων οδήγησης Μέσω της αφής επιλέγεις ένα από τα τέσσερα προγράμματα οδήγησης  ανάλογα με την διάθεση σου. Στη επιλογή Eco υπάρχει ξεχωριστή προβολή  με πράσινες «μπάρες» που δείχνουν την πρόοδο σου στην οικονομική οδήγηση. Μέσω του μενού μπορείς να πας σε όλες τις λειτουργίες των ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου, οι οποίες είναι τόσες πολλές που χρειάζεσαι ένα μικρό χρόνο εξοικείωσης για να μάθεις να τις χρησιμοποιείς με ευκολία. Φυσικά δεν απουσιάζουν οι γνωστές ηλεκτρικές ευκολίες και ο αυτόματος διζωνικός κλιματισμός.

Οι διαστάσεις του Kodiaq  είναι : μήκος είναι 4,697 μ.,  πλάτος 1,882 μ. και  ύψος 1,676 μ. (με μπάρες οροφής), ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2,791 μ.  Οι χώροι για τους επιβάτες είναι απλά …τεράστιοι. Ειδικά οι πίσω έχουν άπλετο χώρο για τα πόδια και τα κεφάλια τους. Το μοντέλο της δοκιμής μας είχε μια τρίτη σειρά καθισμάτων κάνοντας το Kodiaq επταθέσιο .

Ο τρόπος αναδίπλωσης των καθισμάτων είναι πολύ πρακτικός. Όταν βρίσκονται όλα στην θέση τους ο χώρος αποσκευών μειώνεται στα 276 λίτρα . από τα 720 λίτρα . Με την πλήρη αναδίπλωση των δύο τελευταίων σειρών ανεβαίνει στα 2.065 λίτρα. Ανάμεσα στα στοιχεία που κάνουν την ζωή σας εύκολη είναι και ο ηλεκτρικός τρόπος ανοίγματος και κλεισίματος του πορτμπαγκάζ .

Ξεκινάμε την δοκιμή μας βάζοντας σε λειτουργία το μοτέρ με το πάτημα του μπουτόν εκκίνησης. Στην «καρδιά» του Kodiaq της δοκιμής μας βρίσκεται ο γνωστός κινητήρας 1,4 TSI των 1,4lt. που  αποδίδει 150 άλογα στις 5000-6000 σ.α.λ. Στη πράξη με την συνεργασία του πολύ καλού σε κλιμάκωση αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων DSG με τις σχέσεις το μοτέρ κινεί με αξιοπρέπεια το επιβλητικό αμάξωμα των 1550 κιλών πετυχαίνοντας επιδόσεις που κάθε άλλο παρά αδιάφορε είναι. Χρησιμοποιώντας την επιλογή S και αλλάζοντας σχέσεις με τα «αυτάκια» πίσω από το πολυλειτουργικό τιμόνι  τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,1 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 192 χιλιόμετρα .

Το θετικό σημείο είναι η δυνατότητα επιλογής  προγράμματος οδήγησης μέσω του διακόπτη στην βάση της κονσόλας και της αφής στην κεντρική οθόνη που βοήθησε στην οικονομία καυσίμου .Η μέση κατανάλωση που είδαμε στον υπολογιστή ταξιδιού κυμάνθηκε στα 9,5 με 10 λίτρα ανά 100 χλμ. Η πλούσια ροπή στις χαμηλές στροφές (25,5 κιλά /1.500-3.500 σ.α.λ.) κρύβει το βάρος του μοντέλου Ανοίγοντας ταχύτητα στην εθνική οδό εντυπωσιάζεσαι από την ποιότητα κύλισης αλλά και με το αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει.

Οι κλίσεις στις στροφές παρά το αυξημένο ύψος είναι σε λογικά επίπεδα ενώ ιδιαίτερα θετικός είναι ο τρόπος και η ευκολία που ανταποκρίνεται στους ελιγμούς παρά το μεγάλο μέγεθος. Το τιμόνι έχει πολύ καλή πληροφόρηση και το σύστημα πέδησης αποδείχθηκε άμεσο και «ακούραστο» παρά τα συνεχή φρεναρίσματα σε κατηφορικές διαδρομές. Κινηθήκαμε και εκτός δρόμου επιλέγοντας βαθιές χωμάτινες διαδρομές εκεί  όπου  η τετρακίνηση έκανε καλή δουλειά   με την μονάδα ελέγχου να υπολογίζει σε μόνιμη βάση το ιδανικό ποσοστό ροπής για τον πίσω άξονα.

Το ποσοστό της ροπής που μπορεί να κατανεμηθεί στον πίσω άξονα φθάνει το 90%, ενώ όταν οι συνθήκες το απαιτήσουν αγγίζει το 85% σε ένα μόνο τροχό εξαφανίζοντας με την βοήθεια των ηλεκτρονικών συστημάτων την όποια απώλεια πρόσφυσης. Πέρα από τις δυνατότητες τόσο στην άσφαλτο όσο και εκτός δρόμου πρέπει να κάνουμε ειδική μνεία στην έλλειψη ενοχλητικών τριγμών . Μιλώντας για τον εξοπλισμό ασφαλείας που διαθέτει είτε ως στάνταρ ανάλογα με την έκδοση αξίζει να ναφερθούμε μεταξύ άλλων για τον  ελέγχου του χώρου περιμετρικά με το «Area View» για την υποβοήθηση ελιγμών με όπισθεν «Manoeuvre Assist», για την  υποβοήθηση ρυμούλκησης «Tow Assist» και για το  αυτόματο φρεναρίσμα με ταχύτητες έως 34 χλμ./ώρα «City Emergency Brake». Κρατήσαμε το Skoda Kodiaq 1,4  4x4 για μια εβδομάδα και μπορούμε να πούμε ότι αποτελεί ένα εργαλείο για τον οικογενειάρχη που μπορεί να υπολογίζει στην αξιοπιστία της «μαμάς»VW και στην απόκτηση του με μια τιμή που ήδη συζητιέται.

Η τιμή για την βασική έκδοση  Kodjaq Ambition 1.4 TSI 4x2  με τα 125άλογα  είναι στα 22000 ευρώ ποσό που αν μη τι άλλο προσθέτει ακόμη ένα bonus για την απόκτηση του.

Βαγγέλης Γκούμας   

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top