Η BMW 2002 Hommage τιμά τα γενέθλια του υπερτροφοδοτούμενου αυτοκινήτου

Φόρος τιμής σε θρυλικούς αγωνιστικούς θριάμβους

Η BMW 2002 Hommage τιμά τα γενέθλια του υπερτροφοδοτούμενου αυτοκινήτου
Στο Concours d’Elegance στο Pebble Beach, το BMW Group παρουσίασε τη BMW 2002 Hommage τιμώντας την επιτυχημένη ιστορία της με υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες. Το 1973, η BMW 2002 turbo έγινε το πρώτο όχημα μαζικής παραγωγής στην Ευρώπη με τεχνολογία turbo. Αυτό σημαίνει ότι μετέτρεψε τη BMW 02 σε ένα καθαρόαιμο, σπορ αυτοκίνητο.

Την εποχή εκείνη, η τεχνολογία κινητήρων turbo BMW άνοιξε το δρόμο για την εξέλιξη αφενός των πιο σπορ sedan μοντέλων BMW, αφετέρου για ορόσημα όπως ο πρώτος τίτλος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος F1 για υπερτροφοδοτούμενο μονοθέσιο – τον οποίο κέρδισε ο Nelson Piquet το 1983. Το μοντέλο που παρουσιάζεται στο Pebble Beach γράφει το επόμενο κεφάλαιο σε μία ιστορία που ξεκίνησε με τη BMW 2002 Hommage, την οποία η εταιρία αποκάλυψε στην Concorso d’Eleganza Villa d’Este το Μάιο.
bmw-2002 ΠΛΑΙ.jpg
Η σπορ σιλουέτα της BMW 2002 Hommage δεν απέχει πολύ από το έδαφος. Οι συμπαγείς διαστάσεις της σε συνδυασμό με το μακρύ μεταξόνιο, τους κοντούς προβόλους και την περίοπτη ‘μύτη καρχαρία’ υπόσχονται μία συναρπαστική οδηγική εμπειρία με κύρια χαρακτηριστικά τον ασύγκριτο δυναμισμό και την ευελιξία. Αεροδυναμικές λεπτομέρειες όπως οι μεγάλες αεροτομές μπροστά και πίσω συνδυάζονται με άφθονους αεραγωγούς και εξόδους αέρα για βελτιστοποίηση της ροής αέρα γύρω από το αυτοκίνητο και μεγιστοποιούν τη αεροδυναμική πίεση σε όλες τις οδηγικές συνθήκες.

Ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό χαρακτηριστικό των πλευρών του αυτοκινήτου είναι οι φουσκωτοί θόλοι των τροχών, που πλαισιώνουν το αμάξωμα σαν τέσσερεις στιβαρές βάσεις προσδίδοντας κύρος. Μάλιστα θυμίζουν την αγωνιστική έκδοση της BMW 2002 turbo, που χρειάστηκε φαρδιές προεκτάσεις βιδωμένες στο αμάξωμά της για να χωρέσει ένα πολύ φαρδύτερο μετατρόχιο. Η Hommage ενσωματώνει διακριτικά αυτή τη λεπτομέρεια. Λείες επιφάνειες, γραμμές σμιλεμένες με ακρίβεια αγκαλιάζουν τους δυναμικούς θόλους των τροχών προσδίδοντάς τους κυρίαρχο ρόλο.
bmw-2002-t ΠΛΑΙ 2.jpg
Ίσως το στοιχείο της 2002 Hommage που παραπέμπει περισσότερο στην πρώτη 2002, είναι μία ‘ίσαλος γραμμή’ που συνδέει πολλά σχεδιαστικά στοιχεία. Αυτή η συνεχής γραμμή από ανθρακονήματα αγκαλιάζει το αυτοκίνητο από μπροστά μέχρι πίσω, ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί έναν οριζόντιο διαχωρισμό μεταξύ πάνω και κάτω τμήματος αμαξώματος. Δίχρωμες ζάντες α��ουμινίου 20 ιντσών ολοκληρώνουν το στυλ του αυτοκινήτου. Η μοντέρνα εμφάνιση αυτών των πολυάκτινων ζαντών θυμίζουν τις αγωνιστικές ζάντες προηγούμενων εποχών, ενώ χρυσαφί δαγκάνες φρένων με το λογότυπο Μ προσδίδουν μία έξτρα νότα κύρους.
bmw-2002- ΠΙΣΩ.jpg
Το στυλ της BMW 2002 Hommage γεφυρώνει ένα χρονικό διάστημα 50 ετών, συνδυάζοντας το χαρακτηριστικό, οριζόντιο γραφικό της μάσκας της Σειράς 02 με τα σύγχρονα στυλιστικά στοιχεία BMW. Οι γραμμές και το σχήμα του καπό θυμίζουν το ‘δόρυ’ στο κέντρο των μοντέλων 02 που φουσκώνει ελαφρώς ώστε να φιλοξενήσει το έμβλημα της BMW κοντά στη μάσκα.Πρωταρχικό στοιχείο του εμπρός τμήματος είναι η γνώριμη μάσκα BMW. Όπως η BMW 2002, έτσι και η BMW 2002 Hommage έχει δύο μονούς στρογγυλούς προβολείς που καθορίζουν τα εξωτερικά άκρα του εντυπωσιακού εμπρός τμήματος.

Η ανακλαστική χρυσαφί απόχρωση των προβολέων παραπέμπει στη χρυσή 50ή επέτειο του λανσαρίσματος της BMW 2002. Στους προβολείς επαναλαμβάνεται επίσης την κίτρινη απόχρωση των προβολέων αγωνιστικών αυτοκινήτων της εποχής εκείνης. Μία συνεχής οριζόντια γραμμή ενώνει τα σχεδιαστικά στοιχεία του εμπρός τμήματος, υπογραμμίζοντας έτσι το πλάτος και το σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Οι πιο έμπειροι θα παρατηρήσουν τα φλας τα οποία – όπως στο πρόγονο του αυτοκινήτου – είναι τοποθετημένα ανεξάρτητα από τους προβολείς και ενσωματώνονται στη χαρακτηριστική ‘ίσαλο γραμμή’ από ανθρακονήματα.
fvta maska.jpg
Η μεγάλη εμπρός ποδιά, ένα στυλιστικό και λειτουργικό αεροδυναμικό στοιχείο που θυμίζει τα μοντέλα της δεκαετίας του 1970, μειώνει την οπτική απόσταση μεταξύ της BMW 2002 Hommage και του δρόμου. Μαζί με το φαρδύ, σπορ στήσιμο του αυτοκινήτου, αυτή η τεχνικά προηγμένη σχεδίαση προδίδει κορυφαίο κράτημα στο δρόμο και άριστη συμπεριφορά στις γρήγορες στροφές.Τώρα, όπως στις χρυσές μέρες της BMW 2002, η σχεδιαστική τελειότητα και η τεχνολογία turbo φέρνουν απαράμιλλα επίπεδα απόλαυσης σε αγωνιστικές πίστες με στροφές, επαρχιακούς δρόμους και ορεινά περάσματα. Η ανάστροφα γραμμένη λέξη “turbo” στην εμπρός ποδιά παραπέμπει στο αντίστοιχο λογότυπο της 2002 turbo. Ανάγλυφες ��πιφάνειες από ‘γυμνά’ ανθρακονήματα καθορίζουν την απόσταση της ποδιάς (εμπρός και πλάι) από το οδόστρωμα, δημιουργώντας και μια εντυπωσιακή ‘τεχνική’ αντίθεση με τις βαμμένες επιφάνειες του αμαξώματος.

Η σχεδίαση του πίσω τμήματος της BMW 2002 Hommage φέρει ομοίως στοιχεία της 2002 turbo. Για παράδειγμα, ο οριζόντιος διαχωρισμός των μεγάλων επιφανειών του αυτοκινήτου και οι καθαρές γραμμές του δίνουν έμφαση στο πλάτος και υποδηλώνουν το δυναμισμό του, συνδυασμένα όμως με μία μοντέρνα αίσθηση. Τα σχεδόν ορθογώνια φώτα δημιουργούν ένα στυλιστικό όριο για το πίσω άκρο. Τα καλύμματα των κατόπτρων έχουν σύγχρονη εμφάνιση black-panel και αποκαλύπτουν τι υπάρχει στο εσωτερικό μόνο όταν ανάβουν τα φώτα.

Το μόνο πο�� βλέπεις όταν είναι σβηστά, είναι μία συνεχόμενη μαύρη επιφάνεια. Όπως στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου, αυτό ενισχύει την εντύπωση μιας λωρίδας γύρω από το αυτοκίνητο. Η ασύμμετρη θέση του λογοτύπου BMW δεξιά της πινακίδας κυκλοφορίας ανάμεσα στα δύο πίσω φώτα είναι χαρακτηριστικό στυλιστικό στοιχείο της 02.
bmw-2002-hommage-trejimo.jpg
Οι μυώδεις θόλοι των τροχών ολοκληρώνουν το πίσω τμήμα και τονίζουν το φαρδύ μετατρόχιο, ενώ το ακριβές σπόιλερ χαρίζει μία μοντέρνα πινελιά στις λεπτομέρειες του αυτοκινήτου. Ένας διαχύτης από ανθρακονήματα ενσωματώνει τώρα δύο απολήξεις εξαγωγής. Η νέα εκδοχή της BMW 2002 υιοθετεί το σχή��α ενός συμπαγούς σπορ coupe στην κλασική παράδοση των αυτοκινήτων BMW Hommage. Αλλά πέρα από αυτό, η BMW 2002 Hommage ενσαρκώνει άριστα την έννοια της γνήσιας οδηγικής απόλαυσης στην εποχή μας.

Βαγγέλης Γκούμας




Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top