Οδηγούμε το πεντάθυρο Mini One με τον κινητήρα των 1,2 λίτρων

Ενδιαφέρει, προσφέρει και συμφέρει στην πράξη

Οδηγούμε το πεντάθυρο Mini One με τον κινητήρα των 1,2 λίτρων
Aνέκαθεν το Mini ήταν ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο που είχε ειδικό κοινό που το προτιμούσε . Αυτό το κοινό έγινε πολυπληθέστερο με την απόφαση της ��ταιρείας να το μεγαλώσει στις διαστάσεις προσθέτοντας δύο ακόμη πόρτες και να το κάνει ακόμη πιο ενδιαφέρον και φυσικά πιο πρακτικό. Η προσθήκη του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα των 1,2 λίτρων το έκανε πιο ελκυστικό καθώς προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις . Η πρόταση αυτή έγινε και πιο συμφέρουσα με τον μικρό κυβισμό αλλά και την τιμή σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις .
MINI ΠΛΑΙΝΙΟ.jpg
Το πεντάθυρο Mini δεν έχει χάσει την γοητεία του τρίθυρου καθώς διατηρεί στο ακέραιο την φυσιογνωμία του , προσανατολισμένο στην άνεση , δείχνοντας με την προσθήκη των δυο θυρών πιο εκλεπτυσμένο και μεγαλύτερο. Και είναι μεγαλύτερο τόσο στο ύψος κατά 161 χλστ. στο ύψο�� κατά 11 χιλιοστά και στο μεταξόνιο κατά 72 χιλιοστά. Αυτό έχει ως αντίκρισμα τους μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους. Ειδικά οι πίσω βολεύονται καλύτερα γιατί έχουν 72 χλστ. μεγαλύτερο χώρο για τα πόδια πίσω, 15 χλστ. μεγαλύτερη απόσταση για τα κεφάλια τους και 61 χλστ. περισσότερο πλάτος για τους ώμους τους. Ο χώρος αποσκευών απέκτησε επιπλέον 67 λίτρα και έφθασε τα 278 λίτρα.
mini  2.jpg
Μπαίνοντας στο εσωτερικό εντυπωσιάζεσαι από την απτή και ορατή ποιότητα κατασκευής με τα μαλακά πλαστικά και τα μεταλλικά ένθετα , ποιότητα την οποία σπάνια συναντάς σε αυτοκίνητο τέτοιας κατηγορίας. Το φινίρισμα άψογο το ίδιο και η συναρμολόγηση κάτι που γίνεται αισθητό από την έλλειψη θορύβων ή έστω και μικροτριγμών ακόμη και σε διαδρομές με ανώμαλα οδοστρώματα.
MINI ΟΡΓΑΝΑ.jpg
Η διάταξη των οργάνων είναι γνωστή με το στρογγυλό ταχύμετρο και το ένθετο στροφόμετρο μπροστά από τον οδηγό και την μεγάλη έγχρωμη κυκλική οθόνη όπου εμφανίζεται πλήθος πληροφοριών να κλέβει την παράσταση στο κέντρο του ταμπλό. Όλες οι λειτουργίες ελέγχονται μέσω του περιστροφικού διακόπτη με τη κωδική ονομασία Min Controller που βρίσκεται πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων.
MINI NAVI.jpg
Οι υπόλοιπες λειτουργίες των συστημάτων γίνονται μέσω των γνωστών διακοπτών αεροπορικού τύπου. Στην βάση του υπάρχει ένα στρογγυλός δακτύλιος μέσω του οποίο γίνονται οι επιλογές των τριών οδηγικών επιλογών Green με έμφαση στην οικονομία καυσίμου, την Normal που είναι προσανατολισμένη στην άνεση και στην Sport που καλύπτει τους ανήσυχους οδηγούς. Ανάλογα την επιλογή που κάνεις αλλάζει και ο χρωματισμός στον στρογγυλό φωτιζόμενο δακτύλιο που περιβάλει την οθόνη αλλά και στις πόρτες.
mini one 3.jpg
Με σύμμαχους τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και άνεσης ξεκινάμε για να δούμε τις δυνατότητες του Mini μας .Στην «καρδιά» του βρίσκεται ο τρικύλινδρος κινητήρας 1.2 λίτρων Euro 6 που διαθέτει τεχνολογία Twin Power Turbo οποίος αποδίδει 102 ίππους στις /4.000 σ.α.λ.

Οι μηχανικοί έχουν δώσει μεγάλη βαρύτητα στον τομέα της ηχομόνωσης και νομίζουμε ότι τα κατάφεραν αρκετά καλά μειώνοντας αισθητά την τραχύτητα στην λειτουργία που χαρακτηρίζουν αυτά τα μηχανικά σύνολα. Αυτή η ιπποδύναμη δείχνει αρκετή για να κινήσει με σβελτάδα το άκαμπτο αμάξωμα του Mini δίνοντας με την βοήθεια του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 6 σχετικά «αραιές» σχέσεις ικανοποιητική επιτάχυνση με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 10,1 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα των 192 χλμ./ώρα συνοδεύεται από μια σταθερή πορεία ανεπηρέαστη από πλάγιους ανέμους . Ακόμη και όταν το Mini … τελικιάζει οδηγός και επιβάτες αισθάνονται ασφαλής και νομίζουν ότι ταξιδεύουν με λιγότερα χιλιόμετρα στο ταχύμετρο.
MINI ΠΙΣΩ.jpg
Στην κίνηση μέσα στην πόλη τα τραβήγματα έχουν θετικό πρόσημο από χαμηλά με καλή απόκριση χωρίς ..κομπιάσματα στο ανέβασμα των στροφών. Σε αυτό βοηθάει η τιμή της ροπής στρέψης που είναι 180 Nm σε μόλις 1400 σ.α.λ. Όσο για την κατανάλωση την είδαμε να ανεβαίνει ακόμη και στα 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα αλλά αυτό οφείλεται στο βαρύ δεξί μας πόδι στην προσπάθεια μας να ανακαλύψουμε τις αρετές του αυτοκινήτου.

Με αμυντική οδήγηση χωρίς να το παρακάνουμε η κατανάλωση κατεβαίνει αισθητά αγγίζοντας την εργοστασιακή τιμή.(σύστημα start&stop εκπομπές CO2 στα 112 γρμ.) Όμως αυτό που για μια ακόμη φορά μας ικανοποίησε πλήρως είναι η αίσθηση που δίνει το Mini στον δρόμο. Η οδική συμπεριφορά θυμίζει go cart με ελάχιστες κλίσεις στις στροφές ακόμη και με επιτηδευμένες απότομες κινήσεις με το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι . Επιλέγεις το πρόγραμμα Sport, ανεβάζεις ταχύτητα, επιλέγεις διαδρομές με συνεχείς στροφές και νομίζεις ότι το Mini σου …φωνάζει «πάτα και άλλο έχω μεγάλα περιθώρια μην ανησυχείς». Το τιμόνι βαρύ με πολύ καλή πληροφόρηση είναι υπάκουο ακόμη και στις πιο περίεργες εντολές όπως είναι το απότομο κόψιμο σε μια δύσκολη καμπή του δρόμου. Αλλά ακόμη και αν …ανησυχήσεις το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας διορθώνει τις όποιες υπερβολές ή καλύπτει την. ..γυαλάδα του οδοστρώματος. Τα φρένα άμεσα με υποδειγματική λειτουργία ζητούν …πιο πολλά άλογα για να αποδείξουν την αξία τους.
MINI ΟΡΟΦΗ.jpg
H τιμή των 19023 ευρώ περιλαμβάνει πλούσιο εξοπλισμό ,(η διπλή οροφή είναι στον προαιρετικό εξοπλισμό την υπογραφή του ομίλου της BMW με ότι αυτό συνεπάγεται στο status στην αξιοπιστία , στην ποιότητα κατασκευής και στην διατήρηση της αξίας στο πέρασμα των χρόνων.

Βαγγέλης Γκούμας
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top