Οδηγούμε το νέο VW Touran 1,6 TDI

Οικογενειακή υπόθεση

Οδηγούμε το νέο VW Touran 1,6 TDI
​Είσαι οικογενειάρχης ;Θέλεις ένα όχημα με μεγάλου χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους; Ζητάς ποιότητα κατασκευής και οικονομία καυσίμου; Τότε καλό θα είναι να κοιτάξεις το ολοκαίνουργιο VW Touran με τον υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα των 1, 6 λίτρων. Οι συστάσεις για το νέο επταθέσιο Γερμανικό όχημα από τον υπεύθυνο των δημοσίων σχέσεων της Ελληνικής αντιπροσωπείας Θανάση Αγγελή ήταν εντυπωσιακές . Απλά έμενε να το οδηγήσουμε για να δούμε και εμείς πόσο καλό είναι.

Ξεκινώντας από τα πλεονεκτήματα που πρέπει να έχει όχημα καθαρά οικογενειακού χαρακτήρα πρέπει να πούμε ότι το νέο Touran «πατάει» στην βασική ευέλικτη πλατφόρμα MQB του Ομίλου πάνω στην οποία έχουν «κτιστεί» το Golf, Golf Sportsvan και Passat . Στην περίπτωση του νέου Touran το αμάξωμα σε σχέση με το παρελθόν έχει μεγαλώσει σε μήκος κατά 130 mm σε πλάτος κατά 35 mm με μακρύτερο μεταξόνιο κατά 113 mm (μήκος 2.791mm )ενώ έχει χαμηλώσει κατά 15 mm αποκτώντας με αυτό τον τρόπο πιο αεροδυναμικό σχήμα. Μπροστά υπάρχει η νέα ταυτότητα της VW με τα στενά επιθετικά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED και την στενή μάσκα. Η σιλουέτα του Touran διαθέτει καθαρές επιφάνειες με διακριτικές γραμμές , έντονα νεύρα στο πλάι ενώ φτάνοντας στο πίσω μέρος αντικρίζεις τα νέα φωτιστικά σώμα��α που ταιριάζουν σχεδιαστικά με αυτά των υπολοίπων μοντέλων του ομίλου. Όμως πέρα από όλα αυτά σε ένα όχημα τέτοιου χαρακτήρα που απευθύνεται σε οικογενειάρχες πρέπει να δεις αν υπάρχουν χώροι αλλά και έξυπνες αποθηκευτικές λύσεις.
VW_Touran_θεσεις.jpg
Ας ξεκινήσουμε από τις θέσεις των επιβατών . Εδώ υπάρχει το πολυχρηστικό σύστημα με την κωδική ονομασία Easy Entry στα μεσαία καθίσματα που κάνει την πρόσβαση στις τελευταίες θέσεις την 6η και τη 7η ιδιαίτερα εύκολη. Την ίδια στιγμή η έλλειψη κεντρικού τούνελ αυξάνει την άνεση των πίσω επιβατών και στην μεσαία αλλά και στην τελευταία σειρά καθισμάτων . Η πολυχρηστικότητα τώρα εμφανίζεται σε όλο της το μεγ��λείο με το σύστημα Fold Flat που επιτρέπει την μετατροπή των θέσεων της 2ης και 3ης σειράς σε επίπεδο χώρο με αποτέλεσμα να έχεις στην διάθεση σου ένα τεράστιο και επίπεδο χώρο φόρτωσης 1.980 λίτρων που αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμος για την μεταφορά μεγάλων αντικειμένων εξυπηρετώντας έτσι και τους επαγγελματίες.
VW_Touran_τραπεζακια.jpg
Σε διαφορετική περίπτωση στην 5θέσια διάταξη έχεις διαθέσιμα 743 λίτρων. Αν όμως έχεις ανεπτυγμένες όλες τις σειρές των καθισμάτων τότε ο χώρος των 137 λίτρων που απομένει στο πορτμπαγκάζ είναι αρκετός για την μεταφορά δύο μεσαίου μεγέθους βαλιτσών. Εδώ υπάρχει και η διευκόλυνση του ανοίγματος της πίσω πόρτας του χώρου απο��κευών με την κίνηση του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα. Υπάρχει όμως στο Touran και άλλο ένα μεγάλο πλεονέκτημα που ακούει στο «χώροι για μικροαντικείμενα ».Εδώ ο αριθμός αυτών φτάνει στο νούμερο 47 που ανταποκρίνεται σε θήκες σχεδόν παντού. Κάτω από τα καθίσματα , ντουλαπάκι στο πάνω μέρος του ταμπλό, στις πόρτες στον τεμπέλη, στην κονσόλα , ντουλαπάκια στον ουρανό όπου και αν ψάξεις όλο και ένα άνοιγμα θα βρεις για να βάλεις ότι θέλεις ενώ υπάρχουν και τραπεζάκια στις πλάτες των καθισμάτων .
VW_Touran_ΤΑΜΠΛΟ.jpg
Στο ταμπλό στην μεριά του συνοδηγού υπάρχει ακριβώς μπροστά του μια λουστραρισμένη πορτούλα που αν την ανοίξεις με την κομψ�� νικελένια λαβή θα οδηγηθείς στο Media Box, στο οποίο είναι συγκεντρωμένες οι εξωτερικές πηγές των media , μκε υποδοχές για CD player SD Car και SIM card. Στο κέντρο της κονσόλας υπάρχει μια έγχρωμη οθόνη αφής των συστημάτων infotainment του νέου Touran που αποτελεί και το κέντρο ελέγχου των πλουσίων συστημάτων άνεσης και ασφάλειας. Όσο για την τεχνολογία υπάρχει έλεγχος όλων των εφαρμογών του smartphone σας μέσω αυτής της οθόνης ενώ το το App Connect υποστηρίζει τις εφαρμογές MirrorLink™ της Google (Android Auto) και της Apple (CarPlay). Όπως είδαμε αποκλειστικά σε αυτό το μοντέλο που φιλοξενεί σε… βάθος άλλους έξι επιβάτες υπάρχει η δυνατότητα να βλέπετε τι κάνουν με την συνδέοντας την action camera μέσω WLAN ενεργοποιώντας την εφαρμογή Cam Connect στην οθόνη του Infotainment .Ακόμη με το application “Volkswagen Media Control” συνδέετε μέσω WLAN το tablet σας. Το σύστημα πλοήγησης είναι αξιόπιστο και διαθέτει πλήθος πληροφοριών .Ακόμη υπάρχει και μια δεύτερη οθόνη ανάμεσα στα όργανα όπου εμφανίζονται και εκεί πληροφορίες για τα στοιχεία της οδήγησης .

Στα συστήματα ασφαλείας υπάρχει το Front Assist όπου περιλαμβάνεται και το City Emergency Braking το οποίο λειτουργεί σε ταχύτητες πόλης δηλαδή κάτω από 30 χλμ./ώρα και ενεργεί φρενάροντας μόνο του σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα . Ακόμη διατίθεται το Adaptive Cruise Control (ACC) που διατηρεί ταχύτητα και απόσταση από το προπορευόμενο όχημα σε ταχύτητες από 30 έως και 60 χλμ./ώρα το Side Assist "Plus" με Lane Assist. Η ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό είναι στα γνωστά υψηλά επίπεδα της VW με πλούσιο εξοπλισμό όπως είναι το PureAir Climatronic 3-ζωνών με αισθητήρα ποιότητας αέρα , με αντιαλλεργιογόνα φίλτρα και χειριστήρια και στη 2η σειρά καθισμάτων. Ακόμη υπάρχει σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος , το driving profile με 5 επιλογές (Normal, Comfort, Sport, Eco, Individual)και σε τελική ανάλυση υπάρχουν όλα τα εχέγγυα για να ικανοποιηθούν οι «γκατζετάκηδες» αλλά και οι …ανασφαλείς.
VW_Touran κινητηρας.jpg
Στην «καρδιά» του Touran υπάρχει ο τελευταίας έκδοσης Euro 6 (εκπομπές CO2 στα 116γρμ./χλμ.)με απόδοση 110 ίππους /3250-4200 σ.α.λ. και ροπής 25,5 Nm ροπής που εμφανίζεται σε στροφές …ρελαντί δηλαδή από1.500 στροφές-3000 στροφές ανά λεπτό. Στην πράξη το μοτέρ αυτό είναι «ήσυχο» ακόμη και όταν το πιέσεις με γερά τραβήγματα από χαμηλά . Συνεργάζεται με ένα εξαιρετικό 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων με σαφή «κουμπώματα και σωστή κλιμάκωση με αποτέλεσμα να εκμεταλλεύεσαι στο έπακρο τις. δυνατότητες του. Παρά το βάρος τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11,5 δευτερόλεπτα ενώ στο κοντέρ είδαμε με ευκολία τα 187+ χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας . Τα καλά νέα συνεχίστηκαν και στον τομέα της μέσης κατανάλωσης που κυμάνθηκε στα 5 με 7 λίτρα(start&stop) τιμή που επιτεύχθηκε χωρίς να …δειλιάζουμε στο πάτημα του δεξιού πεντάλ.

Αυτό που μας άρεσε στην οδήγηση είναι ότι καθόμαστε ψηλά, είχαμε ορατότητα σε όλες τις πλευρές, και το κυριότερο παίρναμε τις στροφές έχοντας έντονο το συναίσθημα της ασφάλειας. Το Touran είναι μια γεροδεμένη κατασκευή με μικρές κλίσεις ακόμη και στις κλειστές καμπές του δρόμου παρά τον χαρακτήρα του πολυμορφικού οικογενειακού οχήματος που διαθέτει. πίσω διάταξη πολλαπλών συνδέσμων απορροφά τις λακκούβες χωρίς να κουράζει.
touran πισω.jpg
Η προσεγμένη ηχομόνωση αλλά και η ευθυβολία του στον ανοιχτό δρόμο κάνει άνετη και ξεκούραστη την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων και με υψηλές ταχύτητες . Ο τρόπος που κινείται το Touran στα στενά της πόλης εντυπωσιάζει καθώς παρά τον όγκο του δείχνει ευκίνητο με το τιμόνι να έχει ελαφριά αίσθηση χωρίς όμως να χάνει σε πληροφόρηση . Το σύστημα διεύθυνσης και τα συστήματα υποβοήθησης κάνουν εύκολο το παρκάρισμα χωρίς να χρειάζεται να …στραβολαιμιάζεις .Η 7ήμερη συμβίωση με το VW Touran μας έδειξε ότι είναι μια σωστή επιλογή για όποιον χρειάζεται ένα 7θεσιο όχημα που διαθέτει τεχνολογία ασφάλεια ,χώρους και οικονομία. Για να το αποκτήσετε μετά και τις αλλαγές που έγιναν στα τέλη ταξινόμησης χρειάζεστε 25630 ευρώ με απόσυρση.

Βαγγέλης Γκούμας
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top