Οδηγούμε την ανανεωμένη BMW 116i

Και συμφέρει και αρέσει

 Οδηγούμε την ανανεωμένη BMW 116i
Η τελευταία ανανέωση της σειράς 1 της BMW δεν ήταν μόνο ένα απλό Face Lifting αλλά πιο ουσιαστική και σε βάθος. Η ποιοτική αναβάθμιση ήρθε σε δεύτερη μοίρα καθώς οι νέοι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες που τοποθετήθηκαν στην «καρδιά» της μικρής Βαυαρής αποτελούν ��να από τα δυνατά χαρτιά της. Οι Γερμανοί φρόντισαν μάλιστα να δημιουργήσουν και μια αρχική έκδοση με τρικύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρων που είναι πιο προσιτή αλλά εξίσου προσεγμένη με τις υπόλοιπες μεγαλύτερες.
BMW 2.jpg
Σχεδιαστικά το hutch back αμάξωμα έχει δεχθεί αισθητικές παρεμβάσεις μπροστά και πίσω με ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και πιο επιθετικά φωτιστικά σώματα τα οποία προσδίδουν την ψευδαίσθηση ότι η σειρά 1 είναι πλατύτερη χωρίς να είναι. Η μάσκα δείχνει πιο ανάγλυφη με τα διαφορετικά «νεφρά» ενώ αυτό που χαρακτηρίζει την μικρή Βαυαρή είναι το μακρύ μπροστινό μέρος που δίνει ακόμη πιο σπορ φυσιογνωμία στην όλη κορμοστασιά. Οι αλλαγές στο εσωτερικό δεν είναι τόσο έντονες με τον βασικό εξοπλισμό να έχει αναβαθμιστεί με την οθόνη 6,5 ιντσών και το χειριστήριο του iDrive για τον χειρισμό των ηλεκτρονικών συστημάτων.
Επιπλέον τα υλικά στην καμπίνα δείχνουν περισσότερο ποιοτικά με τους επιβάτες να έχουν στην διάθεση τους ικανοποιητικούς χώρους με τους πίσω να είναι λίγο περιορισμένοι λόγω του κεντρικού τούνελ μετάδοσης στους πίσω τροχούς. Η ζώνη ασφαλείας για τον τρίτο πίσω επιβάτη τοποθετείται μόνο κατόπιν παραγγελίας.

Πλέον η έκδοση που αντικαθιστά την προηγούμενη 114 i με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων με τους 102 ίππους , είναι η 116i με τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.499cc, i3, 12v, με 2 ΕΕΚ, άμεσου ψεκασμού, VALVETRONICμε διπλό VANOS, που αποδίδει 109 ίππους στις 4.500-6.000 σ.α.λ. και 18,3 κιλά ροπής. Αυτό που μας άρεσε στην διάρκεια του τεσταρίσματος του κινητήρα ήταν ο ραφιναρισμένος τρόπος λειτουργίας του που δεν θύμιζε σε τίποτα ότι είναι ένα τρικύλινδρο σύνολο. Ανεβάζει με ευκολία στροφές χωρίς κραδασμούς, με ευχάριστη χροιά και κινεί με αξιοπρέπεια, χωρίς ξεσπάσματα το βαρύ αμάξωμα των 1370 κιλών .
BMW 3.jpg
Το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με τις 6 σ��έσεις είναι ακριβές με μακριά κλιμάκωση και για να κινηθείς σβέλτα χρειάζεται να καταφύγεις συχνότερα σε αυτό από ότι στην έκδοση με τα 136 άλογα. Βέβαια τα πράγματα βελτιώνονται αισθητά όταν επιλέξεις το πρόγραμμα Sport και Sport+ με το πάτημα του διακόπτη στην βάση της κονσό��ας. Έτσι τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 195 χλμ./ώρα. Στην περίπτωση που θέλεις να έχεις την σχετική άνεση με την ανάλογη οικονομία απλά επιλέγεις την θέση Comfort ενώ όταν αποφασίσεις να κινηθείς με καθαρά οικονομικά κριτήρια απλά επιλέγεις την Eco Pro όπου η κατανάλωση πέφτει κάτω από τα 7 λίτρα ανά 100 χλμ. Παράλληλα οι εκπομπές CO2 είναι στα 116 γρμ./χλμ. (σύστημα start&stop στάνταρ).

Η αλήθεια είναι μια. Το πλαίσιο είναι τόσο καλό, τόσο στιβαρό που σε ξεγελά και ακόμη και σε ισχυρότερες εκδόσεις θέλεις περισσότερη και ακόμη περισσότερη δύναμη. Η μικρή «μπέμπα « δεν καταλαβαίνει τίποτα από τις ανωμαλίες του δρόμου καθώς τις απορροφά με εξαιρετικό τρόπο .Η ηχομόνωση είναι εντυπωσιακή ενώ και η συνολική ποιότητα κύλισης παραπέμπει σε ακριβότερα και μεγαλύτερα μοντέλα της φίρμας. Το σύστημα διεύθυνσης είναι γρήγορο , βαρύ όσο πρέπει και σου παρέχει πλήθος πληροφοριών κάθε δευτερόλεπτο, ενώ τα φρένα αποδείχθηκαν προοδευτικά και αποτελεσματικά . Την ίδια στιγμή συστήματα όπως αυτό της προειδοποίησης και αποφυγής σύγκρουσης και προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας προσφέρουν ακόμη περισσότερη ασφάλεια.

Η BMW 116i έχει στιβαρά πατήματα χωρίς κλίσεις και με την υπερστροφή απλά να μην… έρχεται χάρη και στην πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων ευστάθειας. Σε τελική ανάλυση η BMW 116i είναι η εισαγωγική βασική έκδοση που δεν στερείται προσόντων με τις επόμενες ,έχει σπορ καταβολές και φυσιογνωμία αλλά όχι τις επιδόσεις της επόμενης έκδοσης των 136 ίππων. O οδηγός δεν έχει κανένα απαράπονο από τον εξοπλισμό που περιλαμβάνει και το πλήρες σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης για την κατάσταση του αυτοκινήτου με όλες τιος πληροφορίες να προβάλλονται στην κεντρική έγχρωμη οθόνη. Η τιμή των 21220 ευρώ με όφελος απόσυρσης αφορά ένα μοντέλο ,όπως είπαμε, με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό στον οποίο περιλαμβάνεται και το σύστημα με την κλήση έκτακτης ανάγκης που βοηθά τον οδηγό να επικοινωνήσει χειροκίνητα η αυτόματα με τον Ευρωπαϊκό αριθμό 112 όταν το αυτοκίνητο εμπλακεί σε ατύχημα . Επιπλέον το όνομα της Bαυαρικής εταιρείας μη τι άλλο δίνει status και προσφέρει την ανάλογη ικανοποίηση στον τον ιδιοκτήτη της.

Βαγγέλης Γκούμας



Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top