Οδηγούμε το νέο Ford Mondeo 1,6 diesel

H χαρά του οικογενειάρχη

Οδηγούμε το νέο Ford Mondeo 1,6 diesel
Αυτή τη φορά η Ford με το νέο Mondeo καταφέρνει να ικανοποιήσει και τον πιο δύσκολοι οικογενειάρχη. Το νέο μοντέλο είναι ένα premium μεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο με εντυπωσιακή σχεδίαση, μεγάλους χώρους και τεχνολογίες που συναντάς μόνο σε πολύ ακριβότερα μοντ��λα.

Μάλιστα η έκδοση με τον υπεροφοδοτούμενο 1,6 λίτρων πετρελαιοκινητήρα μαζί με την τιμή απόκτησης προσδίδει και το στοιχείο της οικονομίας απαραίτητο σε αυτή την ιδιαίτερα δύσκολη οικονομική κατάσταση που βιώνουμε όλου. Με το πρόσωπο της Aston Martin που εντοπίζεται στην μεγάλη τραπεζοειδή μάσκα και τα στενόμακρα φωτιστικά σώματα που φέρνουν λίγο σε Μustang ,το νέο Μondeo «δίνει ρέστα» στον τομέα της σχεδίασης με την χυτή γραµµή σκεπής να παραπέμπει σε κουπέ .Η εμφάνιση του είναι επιβλητική και σε προσελκύει να μπεις στο εσωτερικό για να δεις τι δουλειά έχουν κάνει σε αυτό.
μον2.jpg

Το νέο Mondeo είναι περίπου 25 κιλά ελαφρύτερο από το αντίστοιχο προηγούμενο μοντέλο και διαθέτει νέο πλαίσιο που απαρτίζεται κατά 61% από χάλυβα υψηλής αντοχής και είναι επίσης 10% πιο άκαµπτο από το παλιό. Στις καινοτομίες ανήκουν οι υδροδιαµορφωµένες κολόνες και οι τραβέρσες της σκεπής. Στην αρχή οδηγός και επιβάτες εντυπωσιάζονται από τους μεγάλους χώρους καθώς και οι πέντε βολεύονται στα «έξυπνα» καθίσματα χωρίς καμία παραχώρηση. Για πρώτη φορά εφαρμόζεται στο νέο Mondeo το σύστημα Inflatable Rear Seatbelts.

Στα …Ελληνικά πρόκειται για τις πίσω ζώνες ασφαλείας που διαθέτουν ενσωματωμένους αερόσακους και σε περίπτωση ατυχήματος φουσκώνουν μέσα σε 40 χιλιοστά του δευτερολέπτου και διαθέτουν επιφάνεια πέντε φορές μεγαλύτερη επιφάνεια πέντε φορές από αυτήν μιας συμβατικής ζώνης. Ο χώρος αποσκευών διαθέτει 550 λίτρα αποσκευών στην 5θυρη έκδοση και 525 στη σεντάν Μετά ακολουθούν η μοντέρνα αλλά λιτή σχεδίαση με τα αφρώδη πλαστικά να κάνουν την εμφάνιση τους ταμπλό και πόρτες δίνοντας έτσι μια απτή ποιότητα κατασκευής. Εξίσου λιτή αλλά κομψή είναι η κεντρική κονσόλα που διαθέτει ελάχιστους διακόπτες ενώ οι πληροφορίες του ευκολόχρηστου συστήματος SYNC προβάλλονται στην οθόνη αφής.

Ο οδηγός αισθάνεται ακόμη πιο τυχερός καθώς εκτός από την πληθώρα των πληροφοριών που υπάρχουν στον ψηφιακό πίνακα οργάνων υπάρχουν τελευταίας τεχνολογίας ηλεκτρονικά συστήματα που του κάνουν ζωή ευκολότερη και βάζουν την οδήγηση σχεδόν στον αυτόματο πιλότο. Πάρτε χαρτί και σημειώστε την μεγάλη σειρά τεχψνολογικών ευρημάτων που διαθέτει το νέο Mondeo.
μον3.jpg
H τελευταία έκδοση του Active Park Assist featuring Perpendicular Parking με την συμμετοχή του Park-Out Assist Side Parking Aid που βρίσκουν χώρους για την αυτόματη στάθμευση ακόμη και κάθετα προσδιορίζοντας οπτικά και ηχητικά στην οθόνη για τα εμπόδια που βρίσκονται περιμετρικά του αυτοκινήτου. Στα ατού είναι το Adaptive Front Lighting System με τους προσαρμοζόμενους προβολείς LED ανάλογα με την ένταση του περιβάλλοντος φωτός. Στα hi lights ανήκει το συνολικό σύστημα ανίχνευσης πεζών Pre-Collision Assist με Pedestrian Detection που φρενάρει αυτόματα αν ο οδηγός δεν αντιδράσει στις προειδοποιήσεις και το Active City Stop που έχει την δυνατότητα να αποφύγει σύγκρουση με προπορευόμενο όχημα σε ταχύτητες έως και 40 χλμ./ώρα.

Σε αυτά προσθέστε το Lane Keeping Alert, το Torque Vectoring Control και το Traffic Sign Recognition. Στην «καρδιά» του μοντέλου της δοκιμής μας υπήρχε ο υπερτροφοδοτούμενος diesel κινητήρας των 1,6 λίτρων TDCi που αποδίδει 115 ίππους στις 3.600 σ.α.λ. με την ροπή στρέψης των 27,5 κιλών να εμφανίζεται στις 1.750-2.000 σ.α.λ.

Με αυτό το μοτέρ το Mondeo επιταχύνει αξιοπρεπώς με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 12,2 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 192 χλμ./ώρα. Η τιμή της ροπής με την συνεργασία του πολύ καλού και μαλακού μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 6 «μακριές» σχέσεις βοηθά στα προσπεράσματα και στις ανηφοριές αρκεί να φροντίσεις να μη πέσουν πολύ χαμηλά οι στροφές κατά την διάρκεια των αλλαγών. Από την άλλη πλευρά η κατανάλωση με την συμπαράσταση του στάνταρ start& stop δεν ξεφεύγεις από τα 7 λίτρα ενώ αν «μαλακώσεις» το δεξί σου πόδι μπορείς να κατέβεις ακόμη και στα 5 με 5,5 λίτρα/100χλμ.όσο αφορά την οδική συμπεριφορά εντυπωσιάζεσαι από την εξαιρετική ποιότητα κύλισης τα στιβαρά του πατήματα και τα αποτελεσματικά προοδευτικά φρένα .

Το σύστημα διεύθυνσης έχει σαφώς καλύτερη πληροφόρηση από το παρελθόν. Τα καλά νέα συνεχίζονται στην τιμή απόκτησης. Με 23635 ευρώ αγοράζεις ένα προηγμένο τεχνολογικά όμορφο αυτοκίνητο νμε πλουσιότατο εξοπλισμό στην βασική έκδοση με τον1,6 TCDI που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 9ΑΒ, ΕSP , Hill start assist, σύστημα My Key, Hill Launch Assist, σύστημα SYNC με οθόνη 4,2 ιντσών TFT, διζωνικό κλιματισμό, ηχοσύστημα ,ηλεκτρικό χειρόφρενο και τις γνωστές ηλεκτρικές ευκολίες.

Βαγγέλης Γκούμας
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top