Οδηγούμε το νέο πεντάθυρο MINI 1,5 diesel

Mια κίνηση με ουσία

Οδηγούμε το νέο πεντάθυρο MINI 1,5 diesel

Το Mini είναι ένα αυτοκίνητο που κατά την γνώμη μου απευθύνεται σε αυτούς που όχι μόνο είναι αλλά αισθάνονται και νέοι. Από το πρώτο μοντέλο του Έλληνα Ισιγώνη έβγαινε μόνο με 3 πόρτες και έτσι το είχε μάθει ο κόσμος. Τα χρόνια όμως πέρ��σαν ,οι ανάγκες άλλαξαν και αρκετοί ήταν αυτοί που… ψιθύριζαν ότι κάποια στιγμή θα έπρεπε να βγάλουν και πεντάθυρη έκδοση.

Mini-Cooper-5door- 2.jpg

Η είδηση ότι το Mini έχει έκδοση με 5 πόρτες κάποιους ικανοποίησε, άλλους τους ξένισε ενώ κάποιοι είπαν ότι έχασε την μοναδικότητα του. Η αλήθεια είναι ότι το πεντάθυρο Mini to οποίο σημειωτέον απέκτησε και κάποιους πόντους σε μπόι αλλά στα..πλάγια όχι μόνο δεν έχασε την μοναδικότητα του αλλά έγινε πιο πρακτικό, πιο άνετο. Μια κίνηση μ�� ουσία. Οι διαστάσεις είναι μεγαλύτερες καθώς το μήκος έχει αυξηθεί κατά 161 χλστ.(3.982 μέτρα,) ενώ αυξημένο είναι και το ύψος κατά 11 χλστ., με το πλάτος να παραμένει στα 1.725μ. Όμως είναι και πιο οικονομικό με την προσθήκη του νέου υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα των 1,5 λίτρων ο οποίος σημειωτέον είναι και τρικύλινδρος. Με την πρώτη ματιά λοιπόν το Mini μπροστά και πίσω είναι ολόιδιο με την τρίθυρη έκδοση. Όταν όμως περπατήσεις… δίπλα ,εντοπίζεις τις δύο επιπλέον πόρτες οι οποίες όμως δεν έχουν αλλάξει σε τίποτα τον κλασσικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Μάλιστα εκτός από τον οδηγό οι υπόλοιποι επιβάτες αν δεν… προειδοποιηθούν παίρνουν θέση για να περάσουν στο εσωτερικό ο ένας πίσω από τον άλλο από ��ις μπροστινές πόρτες. Κάτι ανάλογο με τις τηλεοπτικές διαφημίσεις . Να θυμίσουμε τη μία από αυτές , με τον σκύλο που αρνείται να μπει στο Mini από την πίσω πόρτα γιατί μέχρι τώρα είχε εκπαιδευτεί να μπαίνει από την μπροστινή. Περνώντας στο εσωτερικό εντυπωσιαζόμαστε από την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής η οποία είναι εφάμιλλη των άλλων μοντέλων του ομίλου της BMW. Η σχεδίαση του εσωτερικού «παντρεύει με τον καλύτερο τρόπο το παρελθόν με το μέλλον.

Mini-Cooper-5door- 3.jpg

Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η στρογγυλή μεγάλη κεντρική οθόνη όπου προβάλλονται όλες οι πληροφορίες και οι λειτου��γίες του αυτοκινήτου. Ανάλογα με την θέση που θα τοποθετήσεις τον περιστροφικό διακόπτη στην βάση του ταμπλό επιλέγεις τον φάκελο για το ηχοσύστημα , ή τον υπολογιστή ταξιδίου ή για τα media ;η για το τηλέφωνο , τον πλοηγό κλπ.

Μπροστά από τον οδηγό υπάρχει ένα όμορφος στρογγυλός επίσης πίνακας με το ταχύμετρο , το ένθετο στροφόμετρο στην άκρη και τις υπόλοιπες ενδείξεις . Έντονη είναι η παρουσία των διακοπτών αεροπορικού τύπου για την εκκίνηση του κινητήρα και άλλων λειτουργιών ,επιλογή που κρατάει σταθερά η Mini στα μοντέλα της στο πέρασμα των χρόνων. Με μήκος 3,982 μέτρα, 1,425 ύψος και πλάτος 1,727 μέτρα το Mini έχει γίνει λίγο Maxi αλλά παραμένει ευέλικτο , μαζεμένο και σχετικά άνετο. Οι επιβάτες χάρη και στην διαμόρφωση της πλάτης στα μπροστινά καθίσματα έχουν χώρους για τα γόνατα τους ενώ και ο χώρος αποσκευών έχει 278 λίτρα και χαρακτηρίζεται από τον διπλό πάτο.

Στο Mini της δοκιμής η διπλή οροφή δίνει ακόμη περισσότερη αίσθηση ευρυχωρίας σε οδηγό και επιβάτες .Ξεκινάμε, βάζοντας σε λειτουργία με τον αεροπορικού τύπου διακόπτη τον κινητήρα ο οποίος μα εξέπληξε ευχάριστα με την απόδοση του αλλά και τον τρόπο λειτουργίας του. Ο νέος τρικύλινδρος 1500άρης υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας έχει ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία και αποδίδει 115 άλογα στις 4000 σ.α.λ. Με το πάτημα του γκαζιού το Mini επιταχύνει με γρήγορους ρυθμούς και πιάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δευτερόλεπτα Με την βοήθεια του εξαιρετικού αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων με την σειριακή λειτουργία η τελική ταχύτητα των 203 χλμ./ώρα έρχεται με ευκολία .Xάρη και στην ροπή των 27 κιλών από τις 1.750 σ.α.λ. δεν αισθανθήκαμε πουθενά έλλειψη δύναμης .

Τα καλά νέα συνεχίζονται με την κατανάλωση η οποία δεν ξεπέρασε τα 5 με 5,5 λίτρα /100 χιλιόμετρα παρά τις …επίμονες προσπάθειες να την ανεβάσουμε με το γκάζι στο πάτωμα. Όσο για τα τέλη κυκλοφορίας ξεχάστε τα ,καθώς οι εκπομπές CO2 είναι κάτω από τα 100 γρμ ./χλμ. Βέβαια υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής οδήγησης με το δακτύλιο που περιβάλλει το αυτόματο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων με το SPORT (κοκκινίζουν οι ενδείξεις) για γρήγορη κίνηση η GREEN (πρασινίζουν οι ενδείξεις)για οικονομική και την ενδιάμεση όπου όλα γίνονται λευκά και ..άνετα.

Αυτή γίνεται σπρώχνοντας έναν δακτύλιο που περιβάλλει τον δερμάτινο επιλογέα του 6αριού αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων Στο Sport όλα φωτίζονται κόκκινα, στο Green πράσινα, στο ενδιάμεσο MID άσπρα Τίποτα όμως δεν συγκρίνεται όσο με τον τρόπο που συμπεριφέρεται στον δρόμο. Ότι και να κάνεις έχεις την εντύπωση ότι είναι κατά κάποιο τρόπο …κολλημένο στον δρόμο. Σχεδόν μηδενικές κλίσεις στις στροφές , σίγουρα πατήματα με το ταχύμετρο να είναι στα… τελειώματα ενώ η αίσθηση της στιβαρότητας που υπάρχει δεν την συναντάς σε κανένα αυτοκίνητο της κατηγορίας. Πάμε όμως στο ζητούμενο που είναι η τιμή. Το πεντάθυρο Mini Cooper κοστίζει στην βασική έκδοση 20920 ευρώ με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας τιμή που δικαιολογείται και από τα προσόντα αλλά και από το κέρδος από την μεταπώληση που παραμένει υψηλή.

Βαγγέλης Γκούμας
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top