Οδηγούμε το ανανεωμένο Yeti 1,6 TDI Greenline

Για «ξεχωριστούς» οικογενειάρχες

Οδηγούμε το ανανεωμένο Yeti 1,6 TDI Greenline

Το Yeti είχε κάνει μεγάλη εντύπωση ακόμη και όταν είχε παρουσιαστεί ως πρωτότυπο σε διεθνή έκθεση αυτοκινήτου. Χαρακτηρίστηκε ως το «άλμα» της Skoda σε μια κατηγορία όπου απουσίαζε .Παρά τις τετράγωνες γραμμές του είχε και έχει ένα μοναδικό χαρακτήρα απευθυνόμενο σε «ξεχωριστούς» οικογενειάρχες. Η τελευταία ανανέωση του το έκανε ακόμη πιο σύγχρονο αισθητικά ενώ ο υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας των 1,6 λίτρων ο ίδιος με αυτόν που χρησιμοποιείται και στη πετρελαιοκίνητη Octavia το έκανε πιο οικονομικό και …αγαπητό στο περιβάλλον.

yeti 2.jpg

Οι αισθητικές αλλαγές εντοπίζονται στα ενιαία πλέον μπροστινά φωτιστικά σώματα που ακολουθούν την «πεπατημένη» των μοντέλων της VW, στους νέους προβολείς και στον αλλαγμένο προφυλακτήρα. Αν και δεν είναι τετρακίνητο το Yeti διαθέτει ικανή απόσταση από το έδαφος και ηλεκτρονικά συστήματα μέσω που το βοηθούν να κινηθεί και σε ανώμαλα εδάφη. Διαφορετικό λοιπόν αλλά …Yeti με ράγες οροφής και εξωτερικούς καθρέφτες σε χρώμα αλουμινίου. Εσωτερικά δεν έγιναν αλλαγές με τον οδηγό και τους επιβάτες να φιλοξενούνται σε ένα ποιοτικό εσωτερικό με μαλακά πλαστικά, μεγάλα στρογγυλά ευανάγνωστα όργανα και πλούσιο εξοπλισμό μεταξύ των οποίων και η έγχρωμη οθόνη στην κονσόλα όπου προβάλλονται οι πληροφορίες του κλιματισμού του ηχοσυστήματος αλλά και της κάμερας οπισθοπορείας.

Οι επιβάτες έχουν στην διάθεση τους άνετους χώρους για πόδια και κεφάλια ενώ το σύστημα VarioFlex επιτρέπει την μετακίνηση των πίσω καθισμάτων (αναδιπλώνονται και αφαιρούνται) μπροστά και πίσω ,προσφέροντας χώρο αποσκευών από 405, 510 έως και 1760 λίτρα. Οι αποθηκευτικοί χώροι στο εσωτερικό της καμπίνας δίνουν τον απαραίτητο χαρακτήρα πολυμορφικότητας του crossover της Skoda. Πλήθος αποθηκευτικών χώρων που συμβάλουν στην πρακτικότητα υπάρχουν και στον χώρο επιβατών, που είναι κατασκευασμένος με ποιοτικά υλικά, ενώ η σωστή θέση οδήγησης έρχεται με τις πολλαπλές ρυθμίσεις σε τιμόνι και κάθισμα . Αν δεν σας φτάνουν αυτοί οι λόγοι για να προχωρήσετε στην αγορά του , αρκεί να κάνετε ένα test drive στις δυνατότητες του κινητήρα του.

skoda yeti 3.jpg

Στην «καρδιά» του υπάρχει ένας υπετροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας που αποδίδει 105 άλογα στις 4400 σ.α.λ. που συνδυάζεται με ένα 5αρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων που έχει αραιή κλιμάκωση . Η ετικέτα «Green line»που συνοδεύει το Yeti δεν μπήκε τυχαία γιατί αυτό το μηχανικό σύνολο λειτουργεί με βάση την οικονομία και τους μειωμένους ρύπους που φτάνουν τα 119 γρμ./χλμ. Το στάνταρ σύστημα Start7Stop, Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση , και τα ελαστικά χαμηλής τριβής κύλισης δικαιολογούν τον «πράσινο» τίτλο του Yeti.Στην πράξη αυτό το μοτέρ είναι ήσυχο στην λειτουργία του, και ικανοποιεί καθώς «τραβάει» το αμάξωμα των 1410 κιλών από χαμηλές στροφές με τα 250 Nm ροπής ροπή στρέψης να εμφανίζονται στις 1500 σ.α.λ. Όσο για τις ρεπρίζ δεν θα έχετε παράπονο με 40-50 χιλιόμετρα/ώρα αρκεί να έχετε μια από τις 4 πρώτες σχέσεις στο ακριβές κιβώτιο ταχυτήτων.

Τα πολύ καλά νέα έρχονται από τον τομέα της κατανάλωσης που με «μαζεμένο « πόδι κατεβαίνει κοντά στην εργοιστασιακή τιμή των 4, 6 λίτρων . Με «αγωνιστικούς» ρυθμούς πάντως η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 6,6 λίτρα σύμφωνα με την ένδειξη που υπάρχει στην ασπρόμαυρη δεύτερη οθόνη που υπάρχει ανάμεσα στα δυο όργανα. Η αυτονομία των 900 χιλιομέτρων που δίνει η Skoda είναι επίσης μια εφικτή τιμή με προσεκτική οδήγηση.

Το δεύτερο δυνατό σημείο του Yeti είναι η οδική του συμπεριφορά . Στιβαρό με «βαρύ» πάτημα και πλούσιο σε πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης κάνει ιδανικό και ξεκούραστο το ταξίδι στον ανοιχτό δρόμο. Αν αποφασίσεις να οδηγήσεις με επιθετικούς ρυθμούς το Yeti ακολουθεί πιστά τις εντολές σου με τα ηλεκτρονικά συστήματα να διορθώνουν τις όποιες υπερβολές σου.Mε πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας που μεταξύ άλλων έχει όλη την σειρά αερόσακων, ηλεκτρονικό κλιματισμό και τις υπόλοιπες ηλεκτρικές ευκολίες το Skoda Yeti Greenline κοστίζει

Bαγγέλης Γκούμας

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top